{0330} : Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Αθήνα)

το άρθρο ενημερώθηκε στις : 30/12/2024

 Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών 

Σχολή Θετικών Επιστημών

 Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Αθήνα)

Έδρα :

Διεύθυνση: Πανεπιστημιούπολη, 15784 Ιλίσια

Τηλέφωνο: 210 727 5644, 210 727 5154, 5181, 5192, 5338 Fax: 210 727 727 5191 Εmail: secret@di.uoa.gr

Σκοπός του τμήματος :

Σκοπός του τμήματος είναι η ανάδειξη επιστημόνων πληροφορικής, με ιδιαίτερα εφόδια που θα τους επιτρέπουν να υποστηρίζουν με επιτυχία την εισαγωγή της τεχνολογίας της πληροφορικής σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση σύγχρονων μεθοδολογιών και λογισμικού για την ανάπτυξη εφαρμογών.

Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)

Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:

Στο Πρόγραμμα Σπουδών αντικατοπτρίζεται η Σύγκλιση των “Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών” που οφείλεται στην επικράτηση της ψηφιακής τεχνολογίας και επομένως στην ενοποίηση των υπηρεσιών πληροφόρησης και επικοινωνιών. Έτσι, παράλληλα με τη Θεωρητική Πληροφορική και τα Συστήματα Υπολογιστών διδάσκονται κάτω από μία ενιαία αντιμετώπιση οι Τηλεπικοινωνίες, αλλά και οι σύγχρονες εφαρμογές και υπηρεσίες πληροφόρησης και επικοινωνιών.

Η σύγκλιση των Υπολογιστών και των Τηλεπικοινωνιών προσδίδει μια τεράστια δυναμική ανάπτυξης και θα παίξει έναν σημαντικότατο ρόλο στις εξελίξεις της επιστήμης, της κοινωνίας και της οικονομίας, με ταυτόχρονη δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας.

Το Πρόγραμμα Σπουδών προσφέρει δύο κατευθύνσεις σπουδών:

Κατεύθυνση Α:  Επιστήμης Υπολογιστών της ACM που οδηγεί σε τρεις ειδικεύσεις:

  • Ε1. Θεμελιώσεις Πληροφορικής
  • Ε2. Διαχείριση Δεδομένων και Γνώσης
  • Ε3. Λογισμικό

Κατεύθυνση Β : Μηχανικής Υπολογιστών της IEEECS που οδηγεί σε τρεις ειδικεύσεις:

  • Ε4. Υλικό και Αρχιτεκτονική
  • Ε5. Επικοινωνίες και Δικτύωση
  • Ε6. Επεξεργασία Σήματος και Πληροφορίας

Οι φοιτητές, αφού αποκτήσουν στα πρώτα έτη των σπουδών τους τις αναγκαίες βάσεις της επιστήμης, μπορούν να επιλέξουν μέσα από τις τρεις αυτές κατευθύνσεις τα μαθήματα εκείνα που ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντα και τις επιδεξιότητές τους.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το  τμήμα  κατατάσσεται διεθνώς στα εκατό καλύτερα παγκοσμίως και η επιτυχία αυτή προκύπτει από τη συλλογική προσπάθεια, το κλίμα συνεργασίας και το πολύ καλό φοιτητικό  δυναμικό. Επιδιώκουμε -όπως ρητά αναφέρετε- όλοι μαζί ακόμα καλύτερα αποτελέσματα αλλά αυτό προϋποθέτει την τήρηση αμοιβαίων υποχρεώσεων και δεσμεύσεων μεταξύ φοιτητών και καθηγητών. Είμαστε απαιτητικοί, αντικειμενικοί έναντι των φοιτητών μας και αυστηροί στην συμμόρφωση προς τους κανόνες της ακαδημαϊκής δεοντολογίας.

Το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών εστιάζει στην παροχή σφαιρικής γνώσης και εξειδίκευσης σε καίριους τομείς της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών. Βασικά χαρακτηριστικά και στόχοι του ΠΠΣ είναι:

  1. Οριζόντια γνώση και εξειδίκευση:  Οι φοιτητές παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα για να αποκτήσουν ισχυρές βάσεις σε όλους τους τομείς της Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ενώ παράλληλα έχουν τη δυνατότητα εξειδίκευσης μέσω επιλογής μαθημάτων από έξι διαφορετικές κατευθύνσεις, καλύπτοντας τομείς όπως μεγάλα δεδομένα, τεχνητή νοημοσύνη, δίκτυα, και διαδίκτυο των πραγμάτων.
  2. Εστίαση στην προγραμματιστική δεινότητα: Υπογραμμίζεται η ανάπτυξη ικανοτήτων προγραμματισμού σε πληθώρα εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων σύγχρονων τεχνολογικών περιοχών όπως η μηχανική μάθηση, η επεξεργασία σήματος και οι τηλεπικοινωνίες.
  3. Εξατομικευμένο επιστημονικό προφίλ: Οι φοιτητές μπορούν να διαμορφώσουν το πρόγραμμα σπουδών τους σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές τους, δημιουργώντας ένα εξατομικευμένο προφίλ.
  4. Καλλιέργεια μηχανικής αντίληψης: Μέσω εργαστηριακών μαθημάτων και πρακτικών ασκήσεων, οι φοιτητές αποκτούν δεξιότητες μηχανικού, συνδυάζοντας τη θεωρητική γνώση με την πρακτική εφαρμογή.
  5. Σύστημα καθοδήγησης και υποστήριξης: Ο θεσμός του Συμβούλου Καθηγητή παρέχει κατευθύνσεις και βοήθεια στις επιλογές μαθημάτων των φοιτητών.
  6. Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Παρέχεται η δυνατότητα απόκτησης πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας, ανοίγοντας προοπτικές στη διδασκαλία.

Το ΠΠΣ συνδυάζει επιστημονική εξειδίκευση, προγραμματιστική επάρκεια και πρακτικές δεξιότητες, προσφέροντας στους φοιτητές όλα τα απαραίτητα εφόδια για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης τεχνολογίας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Στο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων στον προγραμματισμό παντός τύπου (π.χ. μεγάλα δεδομένα, τεχνητή νοημοσύνη, λογισμικό, υλικό, διαδίκτυο των πραγμάτων, μηχανική μάθηση, επεξεργασία σήματος και πληροφορίας, τηλεπικοινωνίες, δίκτυα, διάστημα) και απαρτίζεται από δύο διετείς κύκλους σπουδών: τον βασικό κύκλο σπουδών που προσφέρει βασικές γνώσεις σε όλο το εύρος της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών και τον εστιασμένο κύκλο σπουδών, όπου οι φοιτητές αρχικά επιλέγουν μια από τις δυο κατευθύνσεις είτε την κατεύθυνση Α (Επιστήμη Υπολογιστών) είτε την κατεύθυνση Β (Μηχανική Υπολογιστών) και στη συνέχεια δύνανται να κατοχυρώσουν έως δύο ειδικεύσεις στις οποίες το Τμήμα έχει πολύ υψηλής στάθμης ερευνητική δραστηριότητα.

Οι απόφοιτοι που επιλέγουν την κατεύθυνση Α (Επιστήμη Υπολογιστών) δύναται να κατοχυρώσουν έως δύο από τις τρείς ειδικεύσεις: Θεμελιώσεις της πληροφορικής-Ε1, Διαχείριση δεδομένων και γνώσης-Ε2, και Λογισμικό-Ε3, και αποκτούν ενδεικτικά τις γνώσεις και δεξιότητες:

  • στον σχεδιασμό, ανάπτυξη, αξιολόγηση αλγορίθμων
  • στην ανάλυση επιστημονικών υπολογισμών και εφαρμογές τους
  • στην ανάλυση πληροφοριακών συστημάτων
  • στον προγραμματισμό και στη διαχείριση υπολογιστικών συστημάτων
  • στην ασφάλεια πληροφοριακών και υπολογιστικών συστημάτων
  • στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και προγραμματισμό λογισμικού
  • στην υλοποίηση αλγορίθμων στο υλικό
  • στην ανάπτυξη εφαρμογών διαδικτύου, ηλεκτρονικού εμπορίου, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
  • στον σχεδιασμό και ανάπτυξη διεπαφών επικοινωνίας ανθρώπου-μηχανής
  • στον σχεδιασμό και ανάπτυξη εκπαιδευτικών εφαρμογών
  • στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και διαχείριση βάσεων δεδομένων
  • στην επεξεργασία, διαχείριση και εξόρυξη μεγάλων δεδομένων
  • σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης
  • στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και αξιολόγηση εφαρμογών υψηλών επιδόσεων
  • στη διαχείριση έργων πληροφορικής.

Οι απόφοιτοι που επιλέγουν την κατεύθυνση Β (Μηχανική Υπολογιστών) δύναται να κατοχυρώσουν έως δύο από τις τρείς ειδικεύσεις: Υλικό και αρχιτεκτονική-Ε4, Επικοινωνίες και δικτύωση-Ε5, και Επεξεργασία σήματος και πληροφορίας-Ε6, και αποκτούν ενδεικτικά τις γνώσεις και δεξιότητες:

  • στη σχεδίαση και δοκιμή VLSI κυκλωμάτων
  • στην αρχιτεκτονική των υπολογιστικών συστημάτων
  • στην ανάπτυξη υλικού και λογισμικού για ενσωματωμένα συστήματα και συστήματα σε ψηφίδα (System-on-Chip)
  • στην ανάπτυξη αξιόπιστων ψηφιακών συστημάτων για διαστημικές εφαρμογές σε τεχνολογία FPGA
  • στην ανάπτυξη κατανεμημένων εφαρμογών, αισθητήρων για το Διαδίκτυο Πραγμάτων (Internet of Things)
  • στον σχεδιασμό και διαχείριση δικτύων και συστημάτων επικοινωνιών
  • στον προγραμματισμό και στη διαχείριση τηλεπικοινωνιακών συστημάτων
  • στην επεξεργασία και σχεδιασμό ψηφιακών και οπτικών επικοινωνιών
  • στον σχεδιασμό ασύρματης και κινητής επικοινωνίας
  • στην επεξεργασία σημάτων και συστημάτων
  • στην ανάπτυξη λογισμικού για το Διαδίκτυο, τις Τηλεπικοινωνίες και κινητές συσκευές,
  • στη μηχανική μάθηση
  • σε εφαρμογές ψηφιακής τεχνολογίας
  • σε επεξεργασία σήματος (ήχου, εικόνας και video)
  • στη διαχείριση έργων τηλεπικοινωνιών και δικτύων.

Τα Προγράμματα Σπουδών των Πανεπιστημιακών τμημάτων Πληροφορικής  είναι αντίστοιχα και εφάμιλλα μεταξύ τους.

Ενδεικτικά Μαθήματα :

Ανώτερα Μαθηματικά, Γραμμική Άλγεβρα, Ηλεκτρονική Φυσική, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Aσύρματα Δίκτυα, Ασφάλεια Δικτύων, Βάσεις Δεδομένων, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Πιθανότητες & Στατιστική, Προηγμένες Τεχνικές Προγραμματισμού, Λογικός – Συναρτησιακός Προγραμματισμός, Λειτουργικά Συστήματα, Θεωρία Πληροφορίας – Κωδικοποίηση, Οπτικές Επικοινωνίες, Οπτική Μεταγωγή, Μοντελοποίηση & Προσομοίωση Υπολογιστικών Συστημάτων, Νευρωνικά Δίκτυα, Τεχνητή Νοημοσύνη, Ψηφιακά Ηλεκτρονικά, Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα Διαδικτύου, Διδακτική της Πληροφορικής, κ.α.

Αναλυτικά όλα τα μαθήματα ανά εξάμηνο: εδώ

Περισσότερα στοιχεία :

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :

Επαγγελματικές Προοπτικές : 

Το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Ε.Κ.Π.Α. προετοιμάζει τους φοιτητές για:

  1. Ακαδημαϊκή και Ερευνητική Καριέρα: Οι απόφοιτοι μπορούν να συνεχίσουν σε κορυφαία μεταπτυχιακά προγράμματα και να ασχοληθούν με την έρευνα, εντός ή εκτός του Τμήματος, σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη, τα μεγάλα δεδομένα, οι τηλεπικοινωνίες και οι εφαρμογές πληροφορικής.
  2. Εργασία σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα: Κατοχυρωμένοι επαγγελματικά, οι πτυχιούχοι εργάζονται σε ποικίλους τομείς, όπως:
    • Δίκτυα και συστήματα τηλεπικοινωνιών.
    • Υπολογιστικά και λογισμικά συστήματα.
    • Διαχείριση και ανάλυση δεδομένων.
    • Οπτικοακουστικές εφαρμογές.
  3. Ευκαιρίες σε Βιομηχανίες και Τεχνολογία: Συμμετέχουν σε έργα ανάπτυξης λογισμικού, ενσωματωμένων συστημάτων, καινοτόμες εφαρμογές Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT) και τηλεπικοινωνιακές τεχνολογίες.
  4. Εκπαιδευτική και Τεχνολογική Κατάρτιση: Έχουν τη δυνατότητα διδασκαλίας σε διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης ή κατάρτισης, σε αντικείμενα όπως προγραμματισμός, ανάλυση συστημάτων και τηλεπικοινωνίες.

Η καλή φήμη του Τμήματος και η διασύνδεση με την αγορά εργασίας προσφέρουν πρόσθετα πλεονεκτήματα για επαγγελματική εξέλιξη.

Επαγγελματικά Δικαιώματα:

  • Οι απόφοιτοι των Τμημάτων των ΑΕΙ έχουν πλήρως κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα που ορίζονται Π.Δ. 44 που δημοσιεύτηκε στο (ΦΕΚ 58 τ.Α΄/08.03.2009).  Επαγγελματική Κατοχύρωση των Διπλωματούχων Μηχανικών και των Πτυχιούχων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στα αντικείμενα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
  • Επιπλέον, οι απόφοιτοι έχουν πλήρως κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα αναφορικά με την απασχόλησή τους στο Δημόσιο Τομέα και το Πτυχίο του Τμήματος συμπεριλαμβάνεται: στα προσόντα διορισμού στον Κλάδο ΠΕ Πληροφορικής σε θέσεις φορέων του Δημοσίου Π.Δ. 347 (ΦΕΚ 315 τ.Α΄/31.12.2003),
  • καθώς και στα προσόντα διορισμού στον Κλάδο ΠΕ19 Πληροφορικής Εκπαιδευτικού Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Π.Δ. 268  (Φ.Ε.Κ. 268 τ.Α΄/28.12.2004).

Μεταπτυχιακές σπουδές του τμήματος :

Το τμήμα προσφέρει τα παρακάτω Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:

.

Σχετικά επαγγέλματα:

Μετεγγραφές Φοιτητών:  Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση το ΦΕΚ 3836 τ.Β’/03.07.2024

Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ):

Σχετικές  Επαγγελματικές  Οργανώσεις  :

  • Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας. web site: http://www.epe.org.gr/
  • Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ): web site: http://www.olme.gr

 

Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής 

Πανελλαδικές 2024

Κωδικός Μηχανογραφικού : 0330

Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής 2024 : 1,20

Προβλεπόμενες Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2024-2025:  214 (από ΦΕΚ 2747 τ.Β’/14.05.2024)

Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων

Γενικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5399 τ.Β’/19.11.2021)

2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές & Τεχνολογικές Επιστήμες

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 20 %

Φυσική : 25 %

Χημεία : 20 %

Μαθηματικά: 35 %

4ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες: Οικονομίας και Πληροφορικής

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 20 %

Μαθηματικά : 35 %

Πληροφορική : 25 %

Οικονομία  : 20 %

Επαγγελματικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5400 τ.Β’/19.11.2021)

Τομέας : α) Ηλεκτρολογίας Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού β) Πληροφορικής.

Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 35 %

Νέα Ελληνικά : 20 %

Μάθημα Ειδικότητας 1 : 22 %

Μάθημα Ειδικότητας 2 : 23 %

Γενικό Λύκειο (με 90%):

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 19.275

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 17.075

Επαγγελματικό Λύκειο:

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 :  18.515

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 15.891

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού  Λυκείου (EPAL)

Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ