{0338} : Πληροφορικής (Θεσσαλονίκη)

το άρθρο ενημερώθηκε στις : 01/09/2024

Αριστοτέλειο  Πανεπιστήμιο  Θεσσαλονίκης  (Α.Π.Θ.)

Σχολή Θετικών Επιστημών 

Τμήμα Πληροφορικής (Θεσσαλονίκη)

Έδρα : 

Διεύθυνση: Πανεπιστημιούπολη, 54124 Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνο: 2310 99.8410, 99.8420, 99.8436 E-mail : info@csd.auth.gr 

Σκοπός του τμήματος :

Σκοπός του τμήματος είναι η  ανάδειξη επιστημόνων πληροφορικής, με ιδιαίτερα εφόδια που θα τους επιτρέπουν να υποστηρίζουν με επιτυχία την εισαγωγή της τεχνολογίας της πληροφορικής σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση σύγχρονων μεθοδολογιών και λογισμικού για την ανάπτυξη εφαρμογών.

Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)

Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:

Σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών, το Πρόγραμμα Σπουδών προβλέπει κοινό πρόγραμμα υποχρεωτικών μαθημάτων μέχρι και το 5ο εξάμηνο. Στο 6ο εξάμηνο των σπουδών τους, οι φοιτητές καλούνται να ακολουθήσουν μία από τις τέσσερις κατευθύνσεις που προσφέρονται από το Τμήμα, με σκοπό την ειδίκευση πάνω στον τομέα που τους ενδιαφέρει περισσότερο. Οι κατευθύνσεις που προσφέρονται είναι: α) Πληροφοριακά Συστήματα, β) Δίκτυα- Επικοινωνίες- Αρχιτεκτονική Συστημάτων, γ) Ψηφιακά Μέσα, δ) Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση.

Παρουσίαση κατευθύνσεων στις 15/2/2017:

Ο βασικός στόχος του προγράμματος σπουδών είναι να εφοδιάσει τους μελλοντικούς επιστήμονες της Πληροφορικής με ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν αργότερα, στο εργασιακό τους περιβάλλον, πολλαπλές δυσκολίες και απρόβλεπτες προκλήσεις που συνεχώς προκύπτουν σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς.

Πράγματι, καθώς η Πληροφορική επηρεάζει πλέον κάθε πτυχή της κοινωνικής ζωής, είναι καθοριστικό για έναν επιστήμονα να έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει και να προσαρμόζεται ταχύτατα και συνεχώς στις πολύπλοκες ανάγκες της κοινωνίας και στις εξελίξεις της τεχνολογίας. Για τον λόγο αυτόν, το Τμήμα Πληροφορικής δίνει ιδιαίτερη σημασία στην καλλιέργεια ενός ισχυρού θεωρητικού υπόβαθρου με μαθήματα Επιστήμης, Τεχνολογίας και Μαθηματικών (Science, Technology, and Mathematics, STEM).

Το υπόβαθρο αυτό υποστηρίζει πλήθος εξειδικευμένων αντικειμένων της Πληροφορικής. Το τετραετές πρόγραμμα σπουδών είναι δομημένο με τέτοιον τρόπο ώστε στη διάρκεια των πρώτων πέντε εξαμήνων να κτίζονται ισχυρά θεωρητικά θεμέλια, ενώ στα επόμενα τρία εξάμηνα να προσφέρεται μεγάλη δυνατότητα επιλογών που οδηγούν σε εξειδικεύσεις σε συγκεκριμένες επιστημονικές περιοχές οι οποίες καλύπτουν τις σημαντικότερες τάσεις της Πληροφορικής και οδηγούν ομαλά είτε σε μεταπτυχιακές σπουδές είτε σε επαγγελματική δραστηριότητα.

Τα Προγράμματα Σπουδών των Πανεπιστημιακών τμημάτων Πληροφορικής  είναι αντίστοιχα και εφάμιλλα μεταξύ τους.

Ενδεικτικά Μαθήματα :

Ανώτερα Μαθηματικά, Γραμμική Άλγεβρα, Ηλεκτρονική Φυσική, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Aσύρματα Δίκτυα, Ασφάλεια Δικτύων, Βάσεις Δεδομένων, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Πιθανότητες & Στατιστική, Προηγμένες Τεχνικές Προγραμματισμού, Λογικός – Συναρτησιακός Προγραμματισμός, Λειτουργικά Συστήματα, Θεωρία Πληροφορίας – Κωδικοποίηση, Οπτικές Επικοινωνίες, Οπτική Μεταγωγή, Μοντελοποίηση & Προσομοίωση Υπολογιστικών Συστημάτων, Νευρωνικά Δίκτυα, Τεχνητή Νοημοσύνη, Ψηφιακά Ηλεκτρονικά, Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα Διαδικτύου, Διδακτική της Πληροφορικής,  κ.α. 

Αναλυτικά τα μαθήματα ανά εξάμηνο: εδώ

Περισσότερα στοιχεία :

Τι  άλλο πρέπει να ξέρω : 

Επαγγελματικά Δικαιώματα – Προοπτικές :

Οι πτυχιούχοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης  του τμήματος Πληροφορικής σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ.  44 (ΦΕΚ 58 τ.Α΄/08.03.2009) με βάση τις γενικές και τις εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, διαθέτουν  γνωστικό υπόβαθρο συναφές με το υλικό και το λογισμικό για τη  συγκέντρωση, ταξινόμηση, επεξεργασία και μετάδοση της πληροφορίας, και έχουν την ικανότητα να ασχοληθούν ενδεικτικά με δραστηριότητες όπως μελέτη, σχεδίαση, ανάλυση, υλοποίηση, εγκατάσταση, επίβλεψη, λειτουργία, αξιολόγηση, διενέργεια πραγματογνωμοσύνης και πιστοποίηση στους επιστημονικούς τομείς:

  • του υλικού και λογισμικού των ηλεκτρονικών υπολογιστών,
  • της πληροφορικής,
  • των συστημάτων και δικτύων επικοινωνιών, τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και εφαρμογών διαδικτύου και
  • των συστημάτων και εφαρμογών, γραφικών, επεξεργασίας σημάτων, επεξεργασίας εικόνας και επεξεργασίας ομιλίας.

Επίσης, οι  πτυχιούχοι  του τμήματος  Πληροφορικής  σύμφωνα με το άρθρο 3  του Π.Δ.  44 (ΦΕΚ 58 τ.Α΄/08.03.2009) δύνανται να ασχοληθούν, ανάλογα με το περιεχόμενο των σπουδών τους, ενδεικτικά με:

  • τη διδασκαλία σε Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά  Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, δημόσια και ιδιωτική, σε θεωρητικό, τεχνολογικό και εφαρμοσμένο επίπεδο στους επιστημονικούς τομείς της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών
  •  την έρευνα σε δημόσια και ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα
  • την προσφορά υπηρεσιών σε οργανικές μονάδες πληροφορικής, δικτύων, μηχανοργάνωσης και τεχνικών υπηρεσιών υπουργείων, δημοσίων οργανισμών, υπηρεσιών και επιχειρήσεων, σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στον τραπεζικό, ασφαλιστικό, ιατρικό τομέα, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στις εταιρείες παραγωγής και επεξεργασίας οπτικοακουστικού υλικού, στις μεταφορές, τη ναυτιλία, τον τουρισμό, σε εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων και εταιρείες υψηλής τεχνολογίας.

Επαγγελματικά Δικαιώματα:

  • Οι απόφοιτοι των Τμημάτων των ΑΕΙ έχουν πλήρως κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα που ορίζονται Π.Δ. 44 που δημοσιεύτηκε στο (ΦΕΚ 58 τ.Α΄/08.03.2009).  Επαγγελματική Κατοχύρωση των Διπλωματούχων Μηχανικών και των Πτυχιούχων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στα αντικείμενα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
  • Επιπλέον, οι απόφοιτοι έχουν πλήρως κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα αναφορικά με την απασχόλησή τους στο Δημόσιο Τομέα και το Πτυχίο του Τμήματος συμπεριλαμβάνεται: στα προσόντα διορισμού στον Κλάδο ΠΕ Πληροφορικής σε θέσεις φορέων του Δημοσίου Π.Δ. 347 (ΦΕΚ 315 τ.Α΄/31.12.2003),
  • καθώς και στα προσόντα διορισμού στον Κλάδο ΠΕ19 Πληροφορικής Εκπαιδευτικού Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Π.Δ. 268  (Φ.Ε.Κ. 268 τ.Α΄/28.12.2004).

Μεταπτυχιακές σπουδές του τμήματος:

Το τμήμα προσφέρει τα παρακάτω Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:

Σχετικά επαγγέλματα:

.

Μετεγγραφές Φοιτητών:  Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση το ΦΕΚ 3836 τ.Β’/03.07.2024

Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ):

Σχετικές  Επαγγελματικές  Οργανώσεις  :

  • Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας. web site: http://www.epe.org.gr/
  • Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ): web site: http://www.olme.gr.

Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής 

Πανελλαδικές 2024  

Κωδικός Μηχανογραφικού : 0338

Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής 2024 : 1,20

Προβλεπόμενες Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2024-2025:  146 (από ΦΕΚ 2747 τ.Β’/14.05.2024)

Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων  

Γενικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5399 τ.Β’/19.11.2021 

2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές & Τεχνολογικές Επιστήμες  

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 20 %  

Φυσική : 30 %  

Χημεία : 20 %  

Μαθηματικά: 30 %  

4ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες: Οικονομίας και Πληροφορικής  

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 20 %  

Μαθηματικά : 30 %  

Πληροφορική : 30 %  

Οικονομία  : 20 %  

Επαγγελματικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5400 τ.Β’/19.11.2021 

Τομείς :  α) Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού β) Πληροφορικής. 

Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 30 %  

Νέα Ελληνικά : 30 %  

Μάθημα Ειδικότητας 1 : 20 %  

Μάθημα Ειδικότητας 2 : 20 % 

Γενικό Λύκειο (με 90%):

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 19.340

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 17.440

Επαγγελματικό Λύκειο:

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 19.200

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 17.500

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού  Λυκείου (EPAL)

Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ