{0255} : Φυσικής (Θεσσαλονίκη)

το άρθρο ενημερώθηκε στις : 05/01/2025

Αριστοτέλειο  Πανεπιστήμιο  Θεσσαλονίκης  (Α.Π.Θ.)

Σχολή Θετικών Επιστημών 

  Τμήμα Φυσικής

Έδρα : 

Διεύθυνση: Πανεπιστημιούπολη, 54124 Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνο: 2310 998140  Fax: 2310 998122 E-mail: info@physics.auth.gr

Σκοπός του τμήματος :

Σκοπός  του τμήματος είναι η  ανάδειξη επιστημόνων ικανών να μελετούν και να ερευνούν τα φυσικά φαινόμενα και τους νόμους που τα διέπουν.

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Φυσικής έχουν ευρύ υπόβαθρο γνώσεων στα μαθηματικά και υπολογιστικά εργαλεία που είναι απαραίτητα στο γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής ενώ παράλληλα έχουν εκτεθεί τόσο στις βασικές έννοιες της Φυσικής (π.χ. Κβαντομηχανική, Μηχανική, Θερμοδυναμική, Ηλεκτρομαγνητισμό, Πυρηνική, Στερεά Κατάσταση) όσο και στις εφαρμογές της (π.χ. Ηλεκτρονικά, Φυσική της Ατμόσφαιρας, Φυσική των Υλικών κλπ).

Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)

Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:

Σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών, το Πρόγραμμα Σπουδών προσφέρει δυνατότητα επιλογής μαθημάτων και διαμόρφωσης επαγγελματικής κατεύθυνσης στα τελευταία εξάμηνα των σπουδών. Με επιλογές μαθημάτων σε θέματα όπως: Διδακτική της Φυσικής, Αστροφυσικής, Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων, Ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, Ηλεκτρονικών Κυκλωμάτων, Ατμοσφαιρικό Περιβάλλον, Υπολογιστική Φυσική και Εφαρμογές, Παρατηρησιακή Αστρονομία, Πυρηνική Φυσική, Θέματα Τηλεπικοινωνιών, κ.α.

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Φυσικής έχουν ευρύ υπόβαθρο γνώσεων στα μαθηματικά και υπολογιστικά εργαλεία που είναι απαραίτητα στο γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής ενώ παράλληλα έχουν εκτεθεί τόσο στις βασικές έννοιες της Φυσικής (π.χ. Κβαντομηχανική, Μηχανική, Θερμοδυναμική, Ηλεκτρομαγνητισμό, Πυρηνική, Στερεά Κατάσταση) όσο και στις εφαρμογές της (π.χ. Ηλεκτρονικά, Φυσική της Ατμόσφαιρας, Φυσική των Υλικών κλπ). Επίσης οι απόφοιτοι έχουν : (1) εξοικειωθεί με την διερεύνηση της διεθνούς βιβλιογραφίας στην αγγλική γλώσσα μέσω των βιβλιοθηκών ή/και του διαδικτύου, (2) αναπτύξει αναλυτικές και συνθετικές δεξιότητες για την επίλυση προβλημάτων και τη συγγραφή τεχνικών αναφορών, (3) εκπαιδευτεί στην ατομική και ομαδική εργασία και (4) την υποστήριξη εργασιών τους σε κοινό. Τέλος οι απόφοιτοι έχουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για να διδάξουν Φυσική και συναφή μαθήματα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να εργαστούν ερευνητικά ή επιστημονικά σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Ενδεικτικά Μαθήματα : 

Ανάλυση, Αναλυτική Γεωμετρία και Διανυσματικός Λογισμός, Γενική Φυσική, Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Ιστορία και Εξέλιξη των Ιδεών στη Φυσική  – Χημεία, Ατομική – Μοριακή Φυσική, Γραμμική Άλγεβρα, Διαφορικές εξισώσεις, Εισαγωγή στη δομή των Υλικών, Εισαγωγή στη Φυσική της Ατμόσφαιρας, Εργαστήριο Aτομικής και Μοριακής Φυσικής, Θερμοδυναμική, Εργαστήριο Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων, Ηλεκτρισμός – Μαγνητισμός, Θεωρητική Μηχανική, Οπτική, Βασική Ηλεκτρονική, Εισαγωγή στην Αστρονομία, Εργαστήριο Δομής των Υλικών Ι, Εργαστήριο Οπτικής, Θεωρητική Μηχανική, Κβαντομηχανική, Στοιχεία Πυρηνικής Φυσ. & Φυσ. Στοιχ. Σωματιδίων, Ηλεκτρομαγνητισμός, Κβαντομηχανική, Στατιστική, Εργαστήριο Ηλεκτρονικής, Εργαστήριο Πυρηνικής Φυσικής,  Αστροφυσική, Γραμμικά Κυκλώματα, Δομικές Ιδιότητες Υλικών, Θεωρητική Φυσική Στερεάς Κατάστασης, Προβλήματα του Εγγύς Διαστημικού Περιβάλλοντος, Πυρηνική Φυσική, Στοιχειώδη Σωμάτια, Θέματα Τηλεπικοινωνιών, Παρατηρησιακή Αστρονομία, Φυσική της Ατμόσφαιρας, κ.α. 

Αναλυτικά όλα τα μαθήματα ανά εξάμηνο: εδώ

 Περισσότερα στοιχεία : 

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :

Επαγγελματικές Προοπτικές :

Οι πτυχιούχοι φυσικοί μπορούν να απασχολούνται επαγγελματικά με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση, καθώς και με τη μορφή παροχής υπηρεσιών ως ειδικοί επιστήμονες, σύμβουλοι ή εμπειρογνώμονες, ατομικά ή σε συνεργασία με επιστήμονες άλλης ειδικότητας, ως αυτοαπασχολούμενοι ή μέσω οιασδήποτε μορφής νομικού προσώπου, σε κάθε τομέα της επιστήμης της φυσικής και των εφαρμογών της. Ειδικότερα οι απόφοιτοι του Τμήματος Φυσικής δύνανται να ασχοληθούν, ανάλογα με το περιεχόμενο των σπουδών τους, ενδεικτικά, με:

    • Την εκπαίδευση, σε Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, δημόσια και ιδιωτική, φροντιστήρια, δημόσια και ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και λοιπούς φορείς μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με αντικείμενο διδασκαλίας τη φυσική καθώς και κάθε άλλο γνωστικό αντικείμενο που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με τη φυσική και τις εφαρμογές της, όπως ραδιοηλεκτρολογία, πληροφορική, περιβάλλον, ενέργεια.
    • Την έρευνα, σε δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, σε κάθε πεδίο που σχετίζεται με το αντικείμενο της θεωρητικής, πειραματικής και εφαρμοσμένης φυσικής, είτε έχει αμιγώς θεωρητική – επιστημονική κατεύθυνση είτε προορίζεται για βιομηχανική εφαρμογή, σε κάθε τομέα της επιστήμης της φυσικής και των εφαρμογών της, καθώς και με κάθε άλλο γνωστικό αντικείμενο που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με την επιστήμη της φυσικής και τις εφαρμογές της.
    • Την παραγωγή, με την προσφορά υπηρεσιών, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες ή ως μισθωτοί, σε κάθε τομέα της επιστήμης της φυσικής και των εφαρμογών της, καθώς και με κάθε άλλο γνωστικό αντικείμενο που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με την επιστήμη της φυσικής και τις εφαρμογές της.
    • Την υγεία, σε κάθε πεδίο που σχετίζεται με το αντικείμενο της ιατρικής φυσικής, σε τμήματα ιατρικής φυσικής των νοσηλευτικών ιδρυμάτων ή γενικότερα σε χώρους εφαρμογών της ιατρικής φυσικής.
    • Τη δημόσια διοίκηση, σε θέσεις διοικητικού ή/και οικονομικού χαρακτήρα, σε θέσεις που καλύπτονται από τις γενικές και εξειδικευμένες γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους σε κάθε τομέα της επιστήμης της φυσικής και των εφαρμογών της και σε κάθε άλλο γνωστικό αντικείμενο που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με την επιστήμη της φυσικής και τις εφαρμογές της, καθώς και ως επιθεωρητές περιβάλλοντος.

Επαγγελματικά Δικαιώματα: 

  • Τα επαγγελματικά δικαιώματα του Φυσικού είναι τα αντίστοιχα του εργασιακού τους περιβάλλοντος και καθεστώτος.
  • Για παράδειγμά, όταν εργάζεται σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης, τα επαγγελματικά τους δικαιώματα προβλέπονται από τον   Ν. 1566/1985, άρθρο 14, (ΦΕΚ 167 τ.Α’ 1985)   καθώς και από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και τον Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα.
  • Όταν εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση, τα επαγγελματικά του δικαιώματα προβλέπονται, εκτός από τον  Ν. 1566/1985, άρθρο 14, (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985), και από τις συμβάσεις εργασίας μεταξύ εργοδοτών Σχολαρχών και Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας.

Μεταπτυχιακές σπουδές του τμήματος :

Το τμήμα προσφέρει τα παρακάτω Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:

Σχετικά επαγγέλματα:

Μετεγγραφές Φοιτητών:  Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση το  ΦΕΚ 3836 τ.Β’/03.07.2024

Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ):

Σχετικές  Επαγγελματικές  Οργανώσεις  : 

  • Ένωση Ελλήνων Φυσικών.  web site: http://www.eef.gr
  • Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) web site: http://www.olme.gr/

Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής 

Πανελλαδικές 2024  

Κωδικός Μηχανογραφικού : 0255

Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής 2024 : 1,20

Προβλεπόμενες Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2024-2025:  160 (από ΦΕΚ 2747 τ.Β’/14.05.2024)

Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων  

Γενικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5399 τ.Β’/19.11.2021 

2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές & Τεχνολογικές Επιστήμες  

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 20 %  

Φυσική : 33 %  

Χημεία : 20 %  

Μαθηματικά: 27 %  

Επαγγελματικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5400 τ.Β’/19.11.2021 

Τομείς :  α) Μηχανολογίας β) Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. 

Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 40 %  

Νέα Ελληνικά : 20 %  

Μάθημα Ειδικότητας 1 : 20 %  

Μάθημα Ειδικότητας 2 : 20 % 

Γενικό Λύκειο (με 90%):

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 19.319
Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024: 14.234

Επαγγελματικό Λύκειο:

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 18.320
Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024: 12.900

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού  Λυκείου (EPAL)

Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ