{0402} : Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες)

 το άρθρο ενημερώθηκε στις : 02/09/2024

Αριστοτέλειο  Πανεπιστήμιο  Θεσσαλονίκης  (Α.Π.Θ.)

Σχολή  Επιστημών Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού

Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού (Σέρρες)

Έδρα : 

Διεύθυνση: Άγ. Ιωάννης, 62110, Σέρρες

Τηλέφωνο: 23210-67135 Fax: 23210-64806  E-mail : info@phed-sr.auth.gr και facebook.com/ΤΕΦΑΑ-Σερρών

Σκοπός του τμήματος :

Σκοπός του τμήματος είναι  :

  • Να καλλιεργούν και να προάγουν την επιστήμη της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού με την ακαδημαϊκή και την εφαρμοσμένη διδασκαλία και έρευνα.
  • Να παρέχουν στους πτυχιούχους τους τα απαραίτητα εφόδια που θα εξασφαλίσουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
  • Να συμβάλλουν στην πρόοδο του ελληνικού αθλητισμού και ταυτόχρονα να καλλιεργούν και να διαδίδουν την αθλητική ιδέα.
  • Να συμβάλλουν στη συνειδητοποίηση από τους πολίτες της σημασίας της φυσικής αγωγής ως βασικού παράγοντα για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής.

Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)

Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:

Σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών, οι φοιτητές/τριες που έχουν εισαχθεί ως αθλητές/τριες είναι υποχρεωμένοι/ες να επιλέξουν την ειδικότητα του αθλήματός τους.
Οι τέσσερις κατευθύνσεις του Προγράμματος Σπουδών  είναι:
  • Κλινική Κινησιολογία
  • Σχολική Φυσική Αγωγή
  • Βιολογία της Άσκησης και Κλινική Εργοφυσιολογία
  • Φυσική Δραστηριότητα και Αναψυχή.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους οι απόφοιτοι του προγράμματος σπουδών είναι ικανοί να μελετούν και να κατανοούν τις επιστημονικές εξελίξεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό και να έχουν τη δυνατότητα παραγωγής νέας γνώσης. Σημαντικό τμήμα του προγράμματος σπουδών αφορά στην απόκτηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων (αθλητικών, ψυχολογικών, παιδαγωγικών, κ.ά) που συντελούν στην προαγωγή της Αθλητικής Επιστήμης. Σε εφαρμοσμένο επίπεδο, του προγράμματος σπουδών αποβλέπει σε μαθησιακά αποτελέσματα και δεξιότητες που προσδίδουν ικανότητα προσφοράς υπηρεσιών από τους αποφοίτους του στους τομείς της εκπαίδευσης, της υγείας, της αναψυχής και του αγωνιστικού αθλητισμού. Τέλος, το πρόγραμμα σπουδών αποσκοπεί στο να αναδείξει τη φυσική δραστηριότητα και τον αθλητισμό, εκτός από μέσο αγωγής και ως μέσο κοινωνικής ένταξης, αναψυχής, βελτίωσης της φυσικής κατάστασης και υγείας, δημιουργικής ενασχόλησης, και γενικά σημαντικό μέσο για την προαγωγή της ποιότητας ζωής, όλων των ηλικιών.
.
Συνεπώς, οι απόφοιτοι του Τμήματος, ανάλογα με τα μαθήματα, την κατεύθυνση και την ειδίκευση που έχουν επιλέξει, δύνανται να αποκτήσουν τις παρακάτω δεξιότητες:
  • τη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,
  • την επιστημονική έρευνα σε όλα τα επίπεδα της φυσικής και αθλητικής δραστηριότητας,
  • την καλλιέργεια και ανάπτυξη ολυμπιακών αθλημάτων,
  • τη μελέτη της ιστορικής, κοινωνικής και φιλοσοφικής βάσης του αθλητισμού
  • την προπονητική του αθλητισμού για την βελτιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης,
  • τις βιολογικές προσαρμογές και την αξιολόγηση της αθλητικής απόδοσης,
  • τη μηχανική ανάλυση της κίνησης στον αθλητισμό,
  • την ψυχολογία των αθλητών, των αθλητικών ομάδων και των ασκουμένων,
  • το σχεδιασμό και την επίβλεψη προγραμμάτων άσκησης για την προαγωγή της υγείας,
  • τη σωματική, πνευματική, ψυχολογική, κοινωνική και ηθική ανάπτυξη του πληθυσμού, μέσω της άσκησης,
  • την άσκηση ως θεραπευτικό μέσο σε χρόνιες διαταραχές και παθήσεις,
  • την άσκηση στους χώρους εργασίας,
  • την άσκηση και άθληση σε άτομα με αναπηρίες και ιδιαίτερες ικανότητες,
  • την αξιολόγηση των επιπτώσεων στην υγεία από τη χρήση απαγορευμένων ουσιών και των μεθόδων για την αύξηση της απόδοσης και
  • την καλλιέργεια υπαίθριων δραστηριοτήτων αναψυχής.

Τα Προγράμματα Σπουδών των τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού είναι αντίστοιχα και εφάμιλλα μεταξύ τους.

Ενδεικτικά Μαθήματα : 

Φυσιολογία, Βιοκινητική, Εργοφυσιολογία, Αθλητιατρική, Ειδική αγωγή, Γενική Προπονητική, Διδακτική του Κλασικού Αθλητισμού Διδακτική της ΦΑ στη Β/θμια Εκπαίδευση, Φυσικοθεραπεία, Αθλητική Καρδιολογία, Εργομετρία, Βιοχημεία της Άσκησης, Κοινωνική Αθλητική Ψυχολογία, Πρώτες Βοήθειες – Παθολογία Αθλουμένων,  Συνήθη Παιδιατρικά Προβλήματα , Μορφολογία Νευρικού & Μυϊκού Συστήματος Προπονητική Αναπτυξιακών Ηλικιών στις Αθλοπαιδιές,   Μάθηση και Ανάπτυξη Κινητικών Δεξιοτήτων, Ετήσιος Σχεδιασμός Αθλητικής Προπόνησης, Ψυχοκινητική Αγωγή σε Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, Εφαρμογές μοντέλων εκπαιδευτικής ψυχολογίας στη φυσική αγωγή, Ειδικά θέματα εξελικτικής ψυχολογίας παιδιών και εφήβων, Παιδαγωγικά Παιχνίδια, Ναυαγοσωστική, Ενόργανη Γυμναστική, Καλαθοσφαίριση, Ποδόσφαιρο, Ρυθμική Γυμναστική, Χειμερινά Αθλήματα – Χιονοδρομία, Αθλητικές Δραστηριότητες Κλειστού Χώρου, Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί, κ.α. 

Αναλυτικά όλα τα μαθήματα ανά εξάμηνο και κατεύθυνση: εδώ

Περισσότερα στοιχεία :

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :

Επαγγελματικά Δικαιώματα – Προοπτικές :

Ο Γυμναστής Μπορεί να εργαστεί:

  • ως καθηγητής Φυσικής Αγωγής στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, καθώς και στην ειδική αγωγή (για άτομα με ειδικές ικανότητες)
  • ως προπονητής ατομικών ή ομαδικών αθλημάτων
  • ως γυμναστής σε επιχειρήσεις και δήμους
  • ως διευθυντής γυμναστηρίων και χώρων αθλητικών εγκαταστάσεων
  • ως τεχνικός σύμβουλος ή επιστημονικός συνεργάτης σε αθλητικούς οργανισμούς και συναφείς φορείς.

Στους κατόχους πτυχίου Τ.Ε.Φ.Α.Α. μπορεί να ανατίθεται:

  • Η διδασκαλία της Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στα αθλητικά σωματεία και στους χώρους εργασίας και κοινωνικής δραστηριότητας γενικά.
  • Η διδασκαλία μαθημάτων συναφών με την επιστήμη της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στη Γενική και στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.
  • Η διεύθυνση και εποπτεία των Γυμναστηρίων και των χώρων αθλητικών εγκαταστάσεων γενικά.
  • Καθήκοντα τεχνικών συμβούλων και επιστημονικών συνεργατών σε αθλητικούς οργανισμούς και λοιπούς συναφείς φορείς.

Επιπρόσθετα οι Πτυχιούχοι Τ.Ε.Φ.Α.Α. μπορούν να ασχολούνται επαγγελματικά ως:

  • Διευθυντές, Διδάσκοντες, Εκπαιδευτές, Γυμναστές, Προπονητές σε Ιδιωτικά Γυμναστήρια και σε Ιδιωτικές Σχολές Εκμάθησης Αθλημάτων: σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 3 του ΠΔ 219/2006 (ΦΕΚ Α΄ 121) και το άρθρο 20 του ν. 3599/2007 (ΦΕΚ Α΄ 176). Οι Πτυχιούχοι Τ.Ε.Φ.Α.Α. απασχολούνται κατ’ αποκλειστικότητα ως Διευθυντές αλλά και ως Διδάσκοντες, Εκπαιδευτές, Γυμναστές, Προπονητές σε Ιδιωτικά Γυμναστήρια και σε Ιδιωτικές Σχολές Εκμάθησης Αθλημάτων.
  • Προπονητές Αθλημάτων: σύμφωνα με την παρ. 2, περ. α΄, του άρθρου 31 του ν. 2725/1999 (ΦΕΚ Α΄ 121) δίδεται η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος προπονητή στο άθλημα στο οποίο ο Πτυχιούχος Τ.Ε.Φ.Α.Α. κατέχει τίτλο ειδίκευσης.
  • Γυμναστές σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης: από το 1985 με την ίδρυση Οργανισμών Νεολαίας και Άθλησης στους δήμους (Π.δ. 77/1.3.1985, άρθρο 175) δίδεται η δυνατότητα πρόσληψής τους (ν. 1735/87) για την υλοποίηση προγραμμάτων Μαζικού Αθλητισμού. Επίσης, οι πτυχιούχοι Τ.Ε.Φ.Α.Α. διορίζονται σε οργανικές θέσεις ΟΤΑ (ΥΑ οικ/27902/2007, Β΄ 1243, ΥΑ 130/2007, Β΄ 816, ΥΑ 689/2007, Β΄ 465).
  • Γυμναστές σε κατασκηνώσεις: Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, προβλέπεται η πρόσληψη Πτυχιούχων Τ.Ε.Φ.Α.Α. σε κατασκηνώσεις που οργανώνονται από τους ΟΤΑ (ΥΑ Π1β/2007, Β΄ 798 & ΥΑ 2/2/2006, Β΄ 918), που εποπτεύονται από το Υπουργείο Υγείας (ΥΑ 203/1998, Β΄719) και το Υπουργείο Γεωργίας (ΥΑ 203/1993) όπως επίσης και σε δραστηριότητες αναψυχής (Αποφ. 122/2007/Β-2240 του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας).
  • Στελέχη Κέντρων Προπονητικού – Αθλητικού Τουρισμού: σύμφωνα με κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Τουριστικής Ανάπτυξης, Οικονομίας και Οικονομικών και Χωροταξίας-Περιβάλλοντος-Δημοσίων Έργων (ΥΑ 120/2007, Β΄ 1393) οι Πτυχιούχοι Τ.Ε.Φ.Α.Α. στελεχώνουν τα Κέντρα Προπονητικού Αθλητικού Τουρισμού (ΚΕΠΑΤ).
  • Γυμναστές ατόμων με αναπηρία: σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 29 του ν. 2725/1999 (ΦΕΚ Α΄ 121) κατοχυρώνεται νομικά η επαγγελματική ενασχόληση των Πτυχιούχων Τ.Ε.Φ.Α.Α. στην άσκηση Ατόμων με Αναπηρία (Α.Μ.Ε.Α.) αλλά και σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠ – ΜΕΑ) από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας (Π3α/2003, Β΄ 875). Επίσης, οι πτυχιούχοι Τ.Ε.Φ.Α.Α. εντάσσονται σε κοινή κατηγορία προσωπικού (Κατηγορία Α΄) που απασχολείται στα Ιδρύματα Ειδικής Αγωγής, μαζί με τους Ψυχολόγους, Λογοθεραπευτές, Δραματοθεραπευτές, Μουσικοχοροθεραπευτές, Θεραπευτές μέσω των Εικαστικών Τεχνών, κ.λ.π. (ΥΑ 147/2003, Β΄ 716).
  • Καθηγητές Φυσικής Αγωγής σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 5, περ. ε΄, του άρθρου 2 του ν. 2817/2000 (ΦΕΚ Α΄ 78), όπως η συγκεκριμένη παράγραφος αντικαταστάθηκε από τη διάταξη της παρ. 7 περ. δ) του άρθρου 1 του ν. 3194/2003 (ΦΕΚ Α’ 267) μεταξύ των πτυχιούχων Τ.Ε.Φ.Α.Α. προτιμώνται για τη στελέχωση των Κ.Δ.Α.Υ. όσοι έχουν « … κατεύθυνση την προσαρμοσμένη κινητική δραστηριότητα ή ειδική φυσική αγωγή ή με κατεύθυνση στην ειδική αγωγή».
  • Γυμναστές μονάδων υγείας: οι πτυχιούχοι Τ.Ε.Φ.Α.Α. διορίζονται σε οργανικές θέσεις στις μονάδες του Ελληνικού Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών (ΦΕΚ 30/2007, τ. ΑΣΕΠ) και προσλαμβάνονται σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων (άρθρο 13, ΥΑ Π1γ/2007, Β΄ 1136).

Επαγγελματικά Δικαιώματα : 

  • Τα επαγγελματικά δικαιώματα του Γυμναστή  είναι τα αντίστοιχα του εργασιακού τους περιβάλλοντος και καθεστώτος.
  • Για παράδειγμά, όταν εργάζεται σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης, τα επαγγελματικά τους δικαιώματα προβλέπονται από τον Ν. 1566/1985, άρθρο 14, (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985)    και το  ΠΔ 64 (ΦΕΚ 28 τ. Α’/10.03.1993), καθώς και από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και τον Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα.
  • Όταν εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση, τα επαγγελματικά του δικαιώματα προβλέπονται, εκτός από τον Ν. 1566/1985, άρθρο 14, (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985), και από τις συμβάσεις εργασίας μεταξύ εργοδοτών Σχολαρχών και Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας.

Άλλες πληροφορίες: 

Οι υποψήφιοι για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΦΑ), υπόκεινται σε υγειονομικές εξετάσεις και σε πρακτικές δοκιμασίες.  Ειδικότερα, όσοι επιθυμούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ απαιτείται να υποστούν παθολογικές, οφθαλμολογικές και καρδιολογικές εξετάσεις, καθώς και πρακτική δοκιμασία σε τρία από τα τέσσερα  αγωνίσματα:  Δρόμος 400m, Άλμα σε μήκος, Σφαιροβολία, Κολύμβηση. Ανάλογα με τις επιδόσεις που επιτυγχάνονται σε αυτά τα αθλήματα, λαμβάνονται επί πλέον μόρια, τα οποία προστίθενται στα συνολικά μόρια εισαγωγής των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Σχετικά με τις Βαθμολογικές επιδόσεις Αθλητικών δοκιμασιών.

Μεταπτυχιακές σπουδές του τμήματος :

Το τμήμα προσφέρει τα παρακάτω Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:

Σχετικά επαγγέλματα:

Μετεγγραφές Φοιτητών:  Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση το  ΦΕΚ 3836 τ.Β’/03.07.2024

Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ)

Σχετικές Επαγγελματικές Οργανώσεις :  

  • Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής.  web site:  http://www.pepfa.gr/
  • Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).  web site:  http://www.olme.gr/
  • Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος.  web site:  http://www.doe.gr/

 

Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής 

Πανελλαδικές 2024  

Κωδικός Μηχανογραφικού : 0402

Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής 2024 : 0,80

Συντελεστής Ε.Β.Ε. ειδικού μαθήματος 2024 : 0,70

Προβλεπόμενες Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2024-2025:  141 (από ΦΕΚ 2747 τ.Β’/14.05.2024)

Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων  

Γενικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5399 τ.Β’/19.11.2021 

1ο Επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές & Πολιτικές Επιστήμες  

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 30 %  

Αρχαία Ελληνικά : 25 %  

Ιστορία : 25 %  

Λατινικά : 20 %  

2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές & Τεχνολογικές Επιστήμες  

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 30 %  

Φυσική : 25 %  

Χημεία : 20 %  

Μαθηματικά: 25 %  

3ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής 

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 30 %   

Φυσική : 25 %   

Χημεία : 20 %   

Βιολογία  : 25 %   

4ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες: Οικονομίας και Πληροφορικής  

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 30 %  

Μαθηματικά : 25 %  

Πληροφορική : 20 %  

Οικονομία  : 25 %  

Πρακτικές Δοκιμασίες : 20 %

Επαγγελματικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5400 τ.Β’/19.11.2021 

Όλοι οι Τομείς και ειδικότητες εκτός του τομέα Υγείας και Πρόνοιας – Ευεξίας.

Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 30 %  

Νέα Ελληνικά : 30 %  

Μάθημα Ειδικότητας 1 : 20 %  

Μάθημα Ειδικότητας 2 : 20 % 

Τομέας: Υγείας και Πρόνοιας – Ευεξίας.

Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 20 %  

Νέα Ελληνικά : 30 %  

Μάθημα Ειδικότητας 1 : 30 %  

Μάθημα Ειδικότητας 2 : 20 % 

Γενικό Λύκειο (με 90%):

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 17.634

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 13.945

Επαγγελματικό Λύκειο:

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 19.616

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 17.934

 

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού  Λυκείου (EPAL)

Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ