{0306} : Νοσηλευτικής (Αθήνα)

το άρθρο ενημερώθηκε στις : 02/01/2024

  Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών 

 Σχολή Επιστημών Υγείας

Τμήμα Νοσηλευτικής (Αθήνα)

Έδρα :

Διεύθυνση : Παπαδιαμαντοπούλου 123  ΤΚ 115 27 Γουδή.  Αθήνα

Τηλέφωνο : 210 746 1598, 210 746 1402 Fax: 210 746 1500

Σκοπός του τμήματος :

Αποστολή του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών είναι να αναπτύξει, να μεταδώσει και να εφαρμόσει τη νοσηλευτική γνώση. Η θεωρητική και η κλινική εκπαίδευση είναι εξίσου αναγκαία για την κατάλληλη προετοιμασία επιστημόνων νοσηλευτών ικανών να ασκήσουν τη Νοσηλευτική σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς και η διατύπωση και μελέτη ερευνητικών ερωτημάτων και/ή υποθέσεων

Πιο συγκεκριμένα το Τμήμα Νοσηλευτικής:

  • Προάγει την  έρευνα και μεταδίδει τη γνώση διαμέσου της διδασκαλίας.
  • Συμβάλλει στη διαμόρφωση υπευθύνων ανθρώπων με επιστημονική, κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική συνείδηση.
  • Καλλιεργεί τις απαραίτητες ικανότητες για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία.

Συμβάλλει στην αντιμετώπιση των κοινωνικών, πολιτιστικών και αναπτυξιακών αναγκών των πολιτών.

Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)

Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:

Επίκεντρο της νοσηλευτικής είναι ο άνθρωπος σε όλα τα στάδια της εξέλιξής του, στα φυσιολογικά και παθολογικά φαινόμενα της ζωής. Η Νοσηλευτική Επιστήμη μελετά και προσεγγίζει θεραπευτικά, τις αντιδράσεις σε υπαρκτά ή/και δυνητικά προβλήματα υγείας ή τη βελτίωση της συνολικής ευεξίας του ατόμου/οικογένειας/κοινότητας. Η νοσηλευτική πρακτική στοχεύει στη βελτίωση των ικανοτήτων των νοσηλευτών, την πρόληψη της ασθένειας και της βλάβης, την ανακούφιση του «υποφέρειν» και τη συνηγορία στη φροντίδα ατόμων, οικογενειών, κοινοτήτων και πληθυσμών.

Στο Τμήμα Νοσηλευτικής αξιοδοτείται η καινοτόμος έρευνα και η αριστεία στη φροντίδα των ασθενών και διδάσκεται ο σεβασμός στην αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα των ατόμων, των οικογενειών και της κοινότητας. Το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος Νοσηλευτικής προσπαθεί να ενδυναμώσει την παραδοχή ότι κάθε ανθρώπινη ύπαρξη είναι μοναδική, υπεύθυνη για τον εαυτό της και ικανή να εξελιχθεί με πολλούς τρόπους καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής. Ο ολιστικός τρόπος προσέγγισης επιβεβαιώνει την αξία, την αξιοπρέπεια και τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου.

Το διδακτικό προσωπικό καλλιεργεί την εκπαίδευση ως αμοιβαία ενεργητική διαδραστική διεργασία καθηγητή – φοιτητή σε ατμόσφαιρα αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Ευθύνη του καθηγητή είναι η ανάπτυξη του δυναμικού του φοιτητή στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Το Τμήμα Νοσηλευτικής προάγει το πνεύμα της έρευνας, βοηθά τους φοιτητές να ενσωματώσουν τη θεωρία στην πρακτική και να αναπτύξουν ικανότητες κριτικής σκέψης. Η έρευνα καθοδηγεί την εκπαίδευση και διαμορφώνει την πρακτική που δίνει έμφαση στην αναγνώριση και στην τεκμηριωμένη αντιμετώπιση των αναγκών φροντίδας υγείας της κοινωνίας.

Το Πρόγραμμα Σπουδών επιδιώκει την Ολοκληρωμένη εκπαίδευση επιστημόνων  Νοσηλευτών ως εξής:

  • Στη φροντίδα υγείας (προαγωγή της υγείας, πρόληψη και θεραπεία της ασθένειας, αποκατάσταση της υγείας): α) του ατόμου β) της οικογένειας και γ) της κοινότητας
  • Στην οργάνωση και διοίκηση υπηρεσιών υγείας
  • Στην έρευνα
  • Στην εκπαίδευση

Δυνατότητες ενεργητικής συμμετοχής στην παραγωγή νέων γνώσεων στο χώρο της Υγείας (έρευνα).

Δηλαδή να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια εκπαίδευση/κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη, ως πολυδύναμων νοσηλευτών, υπεύθυνων για τη φροντίδα του ανθρώπου υγιούς και ασθενούς την πρόληψη νόσων και την αποκατάσταση της υγείας.

Ενδεικτικά Μαθήματα :

Ανατομία, Φυσιολογία, Φαρμακολογία, Παθολογία, Μικροβιολογία, Χειρουργική, Βιοστατιστική, Παιδιατρική και Ψυχιατρική, Εισαγωγή στην Επιστήμη της Νοσηλευτικής, Ιστορία της Νοσηλευτικής Πληροφορική Υγείας, Βασικές αρχές Νοσηλευτικής, Κοινοτική Νοσηλευτική, Διαιτητική – Διατροφή, Διαγνωστική Νοσηλευτική Προσέγγιση, Μεθοδολογία Έρευνας, Συμβουλευτική Νοσηλευτική, Μέθοδοι Διδασκαλίας, Ανακουφιστική Νοσηλευτική Φροντίδα, Αγωγή Υγείας, Επιδημιολογία, Δημόσια Υγιεινή, Νοσηλευτική, Παθολογική Νοσηλευτική, Παιδιατρική – Μαιευτική Νοσηλευτική, Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας, Ενδονοσοκομειακές Λοιμώξεις, Επείγουσα Νοσηλευτική, Περιεγχειρητική Νοσηλευτική, Κοινοτική Νοσηλευτική, Γεροντολογική Νοσηλευτική, Κοινωνιολογία της Υγείας, Ψυχολογία, Εξελικτική Ψυχολογία, Οικονομία της Υγείας, Νοσηλευτική Δεοντολογία, Νοσηλευτική Διοίκηση, Διαπολιτισμική Νοσηλευτική και Ευρωπαϊκό Δίκαιο, κ.α.

Αναλυτικά όλα τα μαθήματα ανά εξάμηνο: εδώ

Περισσότερα στοιχεία : 

Τι  άλλο πρέπει να ξέρω :

Επαγγελματικά   Δικαιώματα   – Προοπτικές :

Ο Νοσηλευτής αποτελεί τον κύριο και πρωταρχικό υπεύθυνο επιστήμονα στη λειτουργία και οργάνωση της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας φροντίδας Υγείας . Ο ρόλος του δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή θεραπευτικών παρεμβάσεων με σκοπό την αποκατάσταση της υγείας του ατόμου που έχει ήδη νοσήσει, αλλά επεκτείνεται κυρίως στις παρεμβάσεις εκείνες που έχουν σκοπό τη διατήρηση και προαγωγή της Υγείας.

Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους, οι πτυχιούχοι του τμήματος φέρουν τον τίτλο «Νοσηλευτής / τρια» (παρ. 2 άρθρο 5 του Ν.1579/85) και διαθέτουν υψηλό επίπεδο θεωρητικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θεωρούνται απαραίτητες για την αποτελεσματική άσκηση της Νοσηλευτικής επιστήμης.
Συγκεκριμένα: ο Νοσηλευτής, σε συνεργασία με τον ιατρό, στα πλαίσια της νοσηλευτικής διεργασίας:

  • εκτιμά τις ανάγκες του υγιούς ή ασθενούς ατόμου,
  • σχεδιάζει τη φροντίδα του
  • εφαρμόζει το σχέδιο φροντίδας με νοσηλευτικές παρεμβάσεις,
  • αξιολογεί τα αποτελέσματα της φροντίδας και
  • επανεκτιμά και τροποποιεί το αρχικό σχέδιο, παρεμβαίνοντας ουσιαστικά στο να βοηθήσει το άτομο, την οικογένεια και την κοινότητα όσον αφορά στην προαγωγή της υγείας, στην πρόληψη της νόσου, στη θεραπεία και στην αποκατάσταση.

Παράλληλα με τα παραπάνω, ο νοσηλευτής ασκεί διοίκηση, διδασκαλία, αλλά και νοσηλευτική έρευνα για την προαγωγή της επιστήμης του.

Ο Νοσηλευτής που εργάζεται στα νοσοκομεία, δημόσια και ιδιωτικά, αποτελεί ισότιμο μέλος της διεπιστημονικής υγειονομικής ομάδας, η οποία αποτελείται από ιατρούς, φυσικοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς και άλλους επαγγελματίες υγείας.

Εκτός των νοσοκομείων, άλλοι τομείς άσκησης του νοσηλευτικού επαγγέλματος μπορεί να είναι: τα Κέντρα Υγείας, Υγειονομικοί και άλλοι οργανισμοί, Ι.Κ.Α., Ε.Ε.Σ., Π.Ι.Κ.Π.Α., Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε., Ο.Σ.Ε., Τράπεζες, Βιομηχανίες, Εργοστάσια, Ασφαλιστικές Εταιρείες, Ιδρύματα φροντίδας Ηλικιωμένων, Μειονεκτούντων ατόμων, Κ.Α.Π.Η., σχολεία παιδιών με ειδικές ανάγκες, ιδρύματα της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Προβλέπεται επίσης, σύντομα να είναι σε θέση να ασκεί ελεύθερο επάγγελμα στην κοινότητα.
Άλλες δυνατότητες του μελλοντικού πτυχιούχου είναι οι εξής:

  • Εργασία σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τους διεθνείς οργανισμούς (η κατανομή των διδακτικών μονάδων ECTS, σε όλα τα εξάμηνα φοίτησης, εξυπηρετεί την αξιολόγηση των φοιτητών σε διεθνές επίπεδο)
  • Εκπόνηση νοσηλευτικής ειδικότητας στο χώρο των νοσοκομείων για την απόκτηση του τίτλου του ειδικού νοσηλευτή στη χειρουργική, παθολογία, παιδιατρική και στην ψυχιατρική. 
  • Εκπόνηση μεταπτυχιακών σπουδών σε ιδρύματα του εσωτερικού ή του εξωτερικού 
  • Συμμετοχή σε κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε τμήματα των ΑΕΙ 
  • Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα και μελέτες που πραγματοποιούνται στο χώρο της υγείας από διάφορους φορείς.

Οι απόφοιτοί του τμήματος Νοσηλευτικής μπορούν να εργαστούν :

  • σε νοσοκομεία, κλινικές, κέντρα υγείας κ.λπ.,
  • στο σχεδιασμό της πολιτικής για την υγεία,
  • στην δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια εκπαίδευση (διδασκαλία και έρευνα), σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία
  • ως στέλεχος νοσηλευτικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες,
  • ως στέλεχος σε δημόσιες υπηρεσίες ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στους διεθνείς οργανισμούς,
  • ως ελεύθερος επαγγελματίας, στην Αγωγή Υγείας σε σχολεία και σε κέντρα υγείας.

Επαγγελματικά Δικαιώματα :

Σύμφωνα με το νόμο 4999 άρθρο 32 (ΦΕΚ 225 τ.Β’/07.12.2022) οι πτυχιούχοι των πανεπιστημιακών  τμημάτων  σχετικών  με τομείς υγείας έχουν τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ. Πιο συγκεκριμένα τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων Νοσηλευτικής έχουν κατοχυρωθεί νομοθετικά με βάση το Π.Δ.351/1989 (ΦΕΚ 159 τ.Α’/14.06.1989).

Οι πτυχιούχοι ασκούν το επάγγελμα μετά την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος που χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας.

Μεταπτυχιακές σπουδές του τμήματος:

Το τμήμα προσφέρει τα παρακάτω Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:

Σχετικά επαγγέλματα :

.

.

Μετεγγραφές Φοιτητών:  Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση την Υ.Α. αριθμ. 69980/Ζ1 ΦΕΚ 4002 τ.Β’/23.06.2023

Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ):

Σχετικές  Επαγγελματικές  Οργανώσεις  :  

  • Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος.  web site: http://www.enne.gr/
  • Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος. web site: http://www.esne.gr/
  • Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων. web site: http://www.poedhn.gr/

 

Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής 

Πανελλαδικές 2023

Κωδικός Μηχανογραφικού : 0306

Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής 2023 : 1,20

Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2023-2024:  159 (από ΦΕΚ 2320 τ.Β’/11.04.2023)

Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων

Γενικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5399 τ.Β’/19.11.2021)

3ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες: Υγείας και Ζωής

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 25 %

Φυσική : 25 %

Χημεία : 25 %

Βιολογία : 25 %

Επαγγελματικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5400 τ.Β’/19.11.2021)

Τομέας : α) Υγείας και Πρόνοιας – Ευεξίας.

Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 20 %

Νέα Ελληνικά : 25 %

Μάθημα Ειδικότητας 1 : 30 %

Μάθημα Ειδικότητας 2 : 25 %

Γενικό Λύκειο (με 90%):

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2023 : 18.025

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2023 : 14.875

Επαγγελματικό Λύκειο:

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2023 : 18.685

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2023 : 17.195

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού  Λυκείου (EPAL)

Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ