
το άρθρο ενημερώθηκε στις 09.10.2025
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Σχολή Κοινωνικών, Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών
Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης
ΠΜΣ: «Πολιτική Επικοινωνία και Πολιτικό Μάρκετινγκ»
Έδρα:
Διεύθυνση – Πόλη διεξαγωγής: Πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής, 69100 Κομοτηνή
Τηλέφωνα: 25310-39385 & 25310-39386 E-mail : secr@polsci.duth.gr
Γνωστικό Αντικείμενο – Σκοπός :
Αντικείμενο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Πολιτική Επικοινωνία και Πολιτικό Μάρκετινγκ» είναι η μεταπτυχιακή διδασκαλία μέσω διεπιστημονικών προσεγγίσεων και η πρακτική εκπαίδευση στον σχεδιασμό και στην εφαρμογή των αρχών της Πολιτικής Επικοινωνίας και του Πολιτικού Μάρκετινγκ.
Στόχος του είναι η ισορροπία ανάμεσα στην θεωρητική κατάρτιση και την πρακτική εφαρμογή των στρατηγικών και εργαλείων της πολιτικής επικοινωνίας, με μία άμεση σύνδεση της επιστημονικής έρευνας με την αγορά εργασίας και των πρακτικών εφαρμογών του κύκλου της μεταφοράς του πολιτικού μηνύματος, με έμφαση στα εργαλεία και τους δρώντες.
Το παρόν Π.Μ.Σ. αποσκοπεί στην ανάδειξη, υποστήριξη και εις βάθος κατάρτιση σε σύγχρονα ζητήματα πολιτικής επικοινωνίας, αποκτώντας τα εφόδια που απαιτούνται για την άμεση εφαρμογή τους στην αγορά εργασίας. Το ΠΜΣ καλλιεργεί τις κοινωνικές δεξιότητες των φοιτητών του, ενισχύοντας την ενεργό μάθηση και την ομαδική συνεργασία μέσα από τα προσφερόμενα μαθήματα και τις παράλληλες δραστηριότητες του.
Μετά το πέρας της επιτυχούς παρακολούθησης του ΠΜΣ και της κτήσης του τίτλου σπουδών που απονέμει, οι απόφοιτοι του θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις γνώσεις και δεξιότητες τους στους χώρους της πολιτικής επικοινωνίας, σε πολιτικές εκστρατείες, στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και στην διαχείριση κρίσεων, σε θεσμούς της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, σε ερευνητικά ινστιτούτα, σε εταιρίες επιχειρήσεων, διαφήμισης και δημόσιας εικόνας, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα και τα προσόντα που αποκτώνται από την επιτυχή παρακολούθηση αυτού του ΠΜΣ αποτελούν σε επίπεδο γνώσεων, την κατανόηση των στρατηγικών επικοινωνίας, των θεωρητικών υποδειγμάτων στρατηγικής επικοινωνίας και των μοντέλων ανάλυσης συμπεριφοράς της κοινής γνώμης, σε επίπεδο δεξιοτήτων, την δυνατότητα ανάλυσης ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων και την χρήση ΤΠΕ και σε επίπεδο στάσεων, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και των κοινωνικών τους δεξιοτήτων διαπραγμάτευσης και συνεργασίας.
Τίτλος Σπουδών:
Το Π.Μ.Σ. απονέμει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) στην «Πολιτική Επικοινωνία και Πολιτικό Μάρκετινγκ»
Διάρκεια σπουδών :
Η χρονική διάρκεια των σπουδών για την απονομή του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) ορίζεται σε τρία (3) εξάμηνα.
Γλώσσα Διδασκαλίας:
Ως γλώσσα διδασκαλίας των μαθημάτων καθώς και της συγγραφής της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας ορίζεται η ελληνική. Η διπλωματική εργασία δύναται να εκπονηθεί στην ελληνική ή σε άλλη επίσημη γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από αίτηση του φοιτητή και σχετική απόφαση του επιβλέποντος τη διπλωματική εργασία και του Διευθυντή του Π.Μ.Σ., συνοδευόμενη από περίληψη του περιεχομένου της και στην ελληνική γλώσσα.
Δίδακτρα:
Για το σύνολο του προγράμματος τα τέλη φοίτησης ανέρχονται σε δύο χιλιάδες πενήντα ευρώ (2.050,00 €).
Κατηγορίες και αριθμός εισακτέων:
Στο Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι όλων των Σχολών και Τμημάτων των ΑΕΙ ή αναγνωρισμένων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, καθώς και πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι. Η αρμόδια Γραμματεία ελέγχει αν το ίδρυμα απονομής του τίτλου της αλλοδαπής ανήκει στο Εθνικό Μητρώο Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της Αλλοδαπής και αν ο τύπος του τίτλου αυτού ανήκει στο Εθνικό Μητρώο Τύπων Τίτλων Σπουδών Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της Αλλοδαπής που είναι αναρτημένα στον ιστότοπο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
Ο αριθμός εισακτέων στο Π.Μ.Σ. ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο σε εξήντα-πέντε (65) σε έκαστο κύκλο σπουδών. O κατώτατος αριθμός εισακτέων Μεταπτυχιακών φοιτητών ορίζεται σε δέκα (10).
Διαδικασία επιλογής:
Η διαδικασία της επιλογής των μεταπτυχιακών φοιτητών εμπεριέχει τρία στάδια:
Ενδεικτικά: – Α’ στάδιο: Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση που θα οριστεί στην προκήρυξη του ΠΜΣ
– Β’ στάδιο Κατά το Β’ στάδιο εξετάζονται και αξιολογούνται (μοριοδοτούνται) οι φάκελοι των υποψηφίων. Οι φάκελοι που δεν θα είναι πλήρεις δεν θα εξετάζονται. Το μέγιστο της μοριοδότησης του κάθε φακέλου είναι 70 μόρια.- Γ’ στάδιο (συνέντευξη)
Οι συνεντεύξεις γίνονται από μέλη της Σ.Ε. σε θέματα τεχνογνωσίας – εξοικείωσης με την εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, σε θέματα έρευνας καθώς και σε θέματα ευρύτερου παιδαγωγικού, επιστημονικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος. Οι συνεντεύξεις βαθμολογούνται ξεχωριστά από το κάθε μέλος της Επιτροπής. Το μέγιστο της μοριοδότησης της συνέντευξης είναι 30 μόρια.
Στην τελική βαθμολογία συνεκτιμώνται (α) τα μόρια όπως προκύπτουν από τον φάκελο του/της υποψηφίου/ας σε ποσοστό 70% και (β) ο βαθμός της συνέντευξης σε ποσοστό 30%, ως εξής:
Κλίμακα 0-10
Βαθμός πτυχίου Συντελεστής βαρύτητας 20%
Πιστοποιημένη γνώση αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο C1 ή C2 (επίπεδο Proficiency) Συντελεστής βαρύτητας 5%
Πιστοποιημένη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας (επίπεδο B2) Συντελεστής βαρύτητας 5%
Εκπόνηση πτυχιακής εργασίας σε προπτυχιακό επίπεδο Συντελεστής βαρύτητας 10%
Τυχόν ερευνητική και συγγραφική δραστηριότητα ή συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα κινητικότητας σπουδαστών ή άλλες επιμορφωτικές δραστηριότητες σχετικές με το αντικείμενο Συντελεστής βαρύτητας 10%
Επαγγελματική εμπειρία. Η εμπειρία πρέπει να έχει αποκτηθεί σε φορέα του ιδιωτικού, του δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα και σε συναφές, με τις ειδικεύσεις του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών Συντελεστής βαρύτητας 5%
Κατοχή δεύτερου πτυχίου α’ κύκλου σπουδών Συντελεστής βαρύτητας 5%
Τυχόν κατοχή άλλου μεταπτυχιακού τίτλου ή διδακτορικού τίτλου, Συντελεστής βαρύτητας 10%
Προφορική συνέντευξη. Ειδικότερα, η απόδοση των υποψηφίων στην προφορική συνέντευξη αξιολογείται με κριτήρια: (ι) την αναλυτική σκέψη και την ικανότητα τεκμηρίωσης με τρόπο επιστημονικά άρτιο θεμάτων συμβατών με το γνωστικό αντικείμενο του ΠΜΣ (ιι) την ανάπτυξη σχετικής επιχειρηματολογίας, και (ιιι) τη συνάφεια των επιστημονικών ενδιαφερόντων των υποψηφίων προς το αντικείμενο του ΠΜΣ. Συντελεστής βαρύτητας 30%
Πρόγραμμα Σπουδών
Απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση τριών υποχρεωτικών μαθημάτων κατά το Α’ εξάμηνο και τεσσάρων εκ των προσφερόμενων μαθημάτων στο Β’ εξάμηνο, όπως αυτά κατανέμονται στα δύο πρώτα (Α’ και Β’) εξάμηνα καθώς και η συγγραφή Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας ή η υλοποίηση Πρακτικής Άσκησης στο τελευταίο (Γ’ ) εξάμηνο σπουδών.
Το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων διαμορφώνεται ανά εξάμηνο ως εξής:
Α’ εξάμηνο:
Υποχρεωτικά μαθήματα
-
- Μεθοδολογία έρευνας – Research Methodology
- Πολιτική Κοινωνιολογία και Συγκριτική Πολιτική – Political Sociology and Comparative Politics
- Στρατηγικές Επικοινωνίας και Πολιτικού Μάρκετινγκ – Communication Strategies and Political Marketing
Β’ εξάμηνο:
Μαθήματα Επιλογής
-
- Αμερικανικά κόμματα και επικοινωνιακές στρατηγικές – American parties and communication strategies
- Ανάλυση δεδομένων με χρήση ΤΠΕ – Data Analysis with ICT
- Διαχείριση κρίσεων και επικοινωνιακή στρατηγική – Crisis management and communication strategy
- Ελληνικές εκλογές και πολιτική επικοινωνία – Greek elections and political communication
- ΜΜΕ και πολιτική στην σύγχρονη εποχή – Media and politics in the modern era
- Πολιτικές ιδεολογίες και πολιτικός λόγος: αρχές και εφαρμογές – Political ideologies and political discourse: principles and applications
- Πολιτικές καμπάνιες – Political campaigns
- Ρητορική και κριτική πολιτική επικοινωνία – Rhetoric and critical political communication
- Ψηφιακό πολιτικό μάρκετινγκ: εφαρμογές και στρατηγικές – Digital political marketing: applications and strategies
Γ’ εξάμηνο:
-
- Εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας
Τι άλλο πρέπει να ξέρω :
Χρήσιμα Έντυπα:
- ΦΕΚ ίδρυσης (ή επανίδρυσης) : ΦΕΚ 5230 τ.Β’/30.09.2025
- Κανονισμός Σπουδών: ΦΕΚ 5314 τ.Β’/06.10.2025
Περισσότερα στοιχεία :
- Ηλεκτρονική διεύθυνση του τμήματος: Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης
Διάρκεια Λειτουργίας
Το Π.Μ.Σ. θα λειτουργήσει μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2029-2030.