{1524} : Πολιτικών Μηχανικών (Πάτρα) – Παν. Πελ/νήσου

το άρθρο ενημερώθηκε στις 11/09/2024

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Σχολή Μηχανικών

Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών (Πάτρα)

Έδρα :

Διεύθυνση: Μεγ. Αλεξάνδρου 1, Τ.Κ. 26334  Πάτρα

Τηλ. 2610 369279 Ε-mail: ipodomi@teiwest.gr

Σκοπός του τμήματος :

Σκοπός  του τμήματος είναι η κατάρτιση τεχνικών επιστημόνων που θα έχουν ως αποστολή να ασχοληθούν με τον προγραμματισμό, τη μελέτη, την επίβλεψη και την κατασκευή δομικών, υδραυλικών, συγκοινωνιακών  έργων και έργων προστασίας περιβάλλοντος.

Διάρκεια σπουδών : 5 έτη (10 εξάμηνα)

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Συνέλευση του τμήματος, έχει αποφασίσει και σχεδιάσει την κατάρτιση προγράμματος σπουδών 10 ακαδημαϊκών εξαμήνων (5 έτη), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 66 του Ν. 4610/2019.

Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:

Η ακαδηµαϊκή λειτουργία του τμήματος και η εισαγωγή των πρώτων φοιτητών αρχίζει από την έναρξη του ακαδηµαϊκού έτους 2019-2020.

Το Ε΄ εξάμηνο σπουδών οι φοιτητές του Τμήματος έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ δύο κατευθύνσεων σπουδών.

Κατεύθυνση Μηχανικών Υποδομής

Κατεύθυνση Μορφολογίας και Αναστήλωσης

Κατεύθυνση Μηχανικών Υποδομής:  Το περιεχόμενο σπουδών της κατεύθυνσης του Μηχανικού Υποδομών καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της εφαρμογής των τεχνικών επι­στημών στη μελέτη, επίβλεψη και κατασκευή τεχνικών έργων υποδομής, που περιλαμβάνουν: έργα οδοποιίας, υδραυλικά, γεωτεχνικά, τοπογραφικά και άλλα:

  • έργα οδοποιίας (χαράξεις, κατασκευή οδοστρωμάτων, τεχνική της κυκλοφορίας κ.α.)
  • υδραυλικά (υδρεύσεις, αποχετεύσεις, εγγειοβελτιωτικά έργα, λιμενικά έργα, αντιπλημμυρικά κ.α.)
  • τοπογραφικά (αποτυπώσεις, επιτόπια εφαρμογή κ.α.)
  • γεωτεχνικά (αντιστηρίξεις, πρανή, θεμελιώσεις, σήραγγες κ.α.).

Κατεύθυνση Μορφολογίας και Αναστήλωσης: Το πρόγραμμα σπουδών της κατεύθυνσης Μορφολογίας και Αναστήλωσης έχει καθοριστεί με βάση τις απαιτήσεις της επιστημονικής παιδείας και της άσκησης του επαγγέλματος στον χώρο της αποκατάστασης ιστορικών μνημείων και νεωτέρων κτιρίων καθώς και στον σχεδιασμό νέων κτιρίων. Στόχοι:

  • Προστασία, συντήρηση και αναστήλωση ιστορικών μνημείων
  • Ανάπλαση ιστορικών κέντρων και συνόλων
  • Ανακαίνιση και αποκατάσταση κτιρίων
  • Αρχιτεκτονικό σχεδιασμό νέων κτιρίων.

Ενδεικτικά Μαθήματα :

Μαθηματικά, Φυσική, Χημική Τεχνολογία, Τεχνικό Σχέδιο, Τεχνολογία Υλικών, Μηχανική, Αντοχή Υλικών,  Τοπογραφία, Εδαφομηχανική,  Υπολογισμός Κατασκευών,  Κατασκευές Οπλισμένου Σκυροδέματος, Εφαρμογές Τεχνικής Γεωλογίας σε Δομικά Έργα,  Αρχιτεκτονική – Οικοδομική, Σχεδίαση με Η/Υ, Αρχιτεκτονικός – Κατασκευαστικός Σχεδιασμός με Η/Υ, Ιστορία της Τέχνης,  Οικοδομική, Στοιχεία Πολεοδομίας Χωροταξίας, Αντισεισμικός Σχεδιασμός Δομικών Έργων,  Δυναμική των Κατασκευών, Ειδικά θέματα Μεταλλικών Κατασκευών,  Ειδικές Κατασκευές από Οπλισμένο & Προεντεταμένο Σκυρόδεμα, Θεμελιώσεις, κ.α.

Κατεύθυνση Μηχανικών Υποδομής:  Υδραυλική Ι, Οδοποιία Ι – Ψηφιακή Οδοποιία, Μηχανική Πετρωμάτων – Σήραγγες, Τεχνική Κυκλοφορίας και Συστήματα Μεταφορών, Εδαφομηχανική ΙΙ – Θεμελιώσεις, Δυναμική Ανάλυση Κατασκευών – Αντισεισμική Τεχνολογία, Υδραυλική ΙΙ, Σχεδιασμός και Μελέτη Τεχνικών Έργων Υποδομών από Σκυρόδεμα, Υδρολογία – Εγγειοβελτιωτικά Έργα, Λιμενικά Έργα, Αντιπλημμυρικά και Υδροδυναμικά Έργα – Φράγματα, Οδοποιία ΙΙ – Έργα Οδοποιίας, Γεφυροποιία, Ανάλυση Κατασκευών με Η/Υ, Έργα Υδρεύσεων και Αποχετεύσεων, Εγκαταστάσεις Καθαρισμού Νερού και Επεξεργασίας Λυμάτων.

Κατεύθυνση Μορφολογίας και Αναστήλωσης:  Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός, Ιστορία, Αρχιτεκτονικής Ι, Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική, Αποτύπωση και Τεκμηρίωση Μνημείων, Μηχανολογικές-Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις, Αντισεισμική Προστασία των Κτιρίων, Οικοδομική ιστορικών κτιρίων, Ιστορία της Αρχιτεκτονικής ΙΙ, Αποκατάσταση Ιστορικών Κτιρίων Ι, Αρχιτεκτονική Σύνθεση Ι, Ανάπλαση ιστορικών Κέντρων και Συνόλων, Αποκατάσταση Ιστορικών Κτιρίων ΙΙ, Οικοδομική Αναστήλωσης, Αρχιτεκτονική Σύνθεση ΙΙ, Ειδικά Θέματα Επισκευών και Ενισχύσεων, Ανάλυση Κατασκευών με Η/Υ, Ενεργειακός και Βιοκλιματικός Σχεδιασμός.

Αναλυτικά όλα τα μαθήματα ανά εξάμηνο και κατεύθυνση: εδώ

Περισσότερα στοιχεία:

Τι  άλλο πρέπει να ξέρω :  

Επαγγελματικά  Δικαιώματα  – Προοπτικές :

Ενδεικτικά, οι πτυχιούχου του νέου τμήματος μπορούν να εφαρμόζουν σύγχρονες επιστημονικές, τεχνολογικές, εργοταξιακές, ερευνητικές, διοικητικές, εκπαιδευτικές, θεσμικές και δεοντολογικές πρακτικές και μεθόδους στην άσκηση του επαγγέλματός τους στους παρακάτω τομείς:

Σύνταξη μελετών που αφορούν την αρχιτεκτονική σύνθεση, τον φέροντα οργανισμό και τον οργανισμό πληρώσεως δομικών έργων (δημόσιων και ιδιωτικών). Επίβλεψη οικοδομικών έργων. Οργάνωση και διαχείριση εργοταξίου κατασκευής κτιριακών έργων. Κατασκευές δομικών έργων (δημόσιων και ιδιωτικών). Σύνταξη οικονομοτεχνικών μελετών (επιμετρήσεις, συγκριτικοί πίνακες κλπ). Σχεδιασμός, βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών, οργάνωση της παραγωγής, έλεγχος της ποιότητας, εκμετάλλευση, συντήρηση των κατασκευαστικών υλικών και επιτυχή ενσωμάτωσή τους στα οικοδομικά έργα. Εκτίμηση και αξιολόγηση μελετών, κατασκευαστικών υλικών και οικοδομικών έργων, καθώς και των συντελεστών παραγωγής τους. Ερευνητική μεθοδολογία, ικανότητα συλλογής, αξιολόγησης, ανάλυσης και σύνθεσης των δεδομένων, ικανότητα διαμόρφωσης και διατύπωσης υπεύθυνης γνώμης, εξοικείωση στην ομαδική παραγωγική δουλειά, αυτογνωσία και ικανότητα παρουσίασης και προβολής του εαυτού τους και του έργου τους. Ικανότητα απόκτησης γνώσης από χώρους δουλειάς και ικανότητα εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν σε χώρους δουλειάς με κατάλληλη πρακτική άσκηση.

Επίβλεψη και κατασκευή συγκοινωνιακών, υδραυλικών, γεωτεχνικών και άλλων τεχνικών έργων. Μελέτη ή επίβλεψη μελέτης έργων, ως μέλη οργανωμένων υπηρεσιών του δημόσιου τομέα ή μελετητικών γραφείων. Εκπόνηση ή επίβλεψη μελετών ιδιωτικών και δημοσίων έργων υποδομής της ειδικότητάς των, ως μεμονωμένοι τεχνικοί. Εκτέλεση ή συμμετοχή εργασιών πραγματογνωμοσύνης, αξιολόγησης προσφοράς αγοράς, ποιοτικού ελέγχου υλικών και εργασιών. Κάλυψη θέσεων υπεύθυνων στελεχών που προβλέπονται από τη νομοθεσία για τη λειτουργία επιχειρήσεων και υπηρεσιών της ειδικότητάς τους. Οργάνωση τεχνικών έργων. Οργάνωση εργαστηρίων και ικανότητα συλλογής και ανάλυσης εργαστηριακών αποτελεσμάτων σε εργαστήρια αντοχής υλικών και υδραυλικών έργων, καθαρισμού λυμάτων, προστασίας περιβάλλοντος, επεξεργασίας αποβλήτων και υδραυλικών και θαλασσίων έργων κλπ.

Γενικά οι πτυχιούχοι, μπορούν να εργαστούν: σε τεχνικές εταιρείες, σε ιδιωτικές τεχνικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις και τεχνικά γραφεία, υπηρεσίες υπουργείων, οργανισμών, στην νομαρχιακή και τοπική αυτοδιοίκηση, και σε οποιαδήποτε δημόσια επιχείρηση που διατηρεί γραφείο τεχνικής υπηρεσίας, ως ελεύθεροι επαγγελματίες, και ως καθηγητές υπό προϋποθέσεις στην εκπαίδευση και κατάρτιση.

Μεταπτυχιακές Σπουδές του τμήματος

Το τμήμα προσφέρει το παρακάτω πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών:

Σχετικά επαγγέλματα:

Μετεγγραφές Φοιτητών:  Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση το ΦΕΚ 3836 τ.Β’/03.07.2024

  • Χωρίς καμία αντιστοιχία

Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής 

Πανελλαδικές 2024

Κωδικός Μηχανογραφικού : 1524

Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  : 0,80

Προβλεπόμενες Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2024-2025:  145 (από ΦΕΚ 2747 τ.Β’/14.05.2024)

Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων

Γενικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5399 τ.Β’/19.11.2021)

2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές & Τεχνολογικές Επιστήμες

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 25 %

Φυσική : 27 %

Χημεία : 20 %

Μαθηματικά: 28 %

Επαγγελματικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5400 τ.Β’/19.11.2021)

Τομέας: α) Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού.

Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 28 %

Νέα Ελληνικά : 25 %

Μάθημα Ειδικότητας 1 : 24 %

Μάθημα Ειδικότητας 2 : 23 %

Γενικό Λύκειο (με 90%):

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 12.562

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 10.503

Επαγγελματικό Λύκειο:

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 15.901

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 12.862

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού  Λυκείου (EPAL)

Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ