το άρθρο ενημερώθηκε στις 25/08/2025
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων (Καστοριά)
Έδρα:
Διεύθυνση: Φούρκα Καστοριάς
Τηλ. 24670 87061 FAX : 24670 87063 facebook.com/cdmuowm/
Σκοπός του τμήματος :
Το περιεχόμενο σπουδών του τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της Επικοινωνίας με εξειδίκευση στα Ψηφιακά Μέσα με εφαρμογή σε επιχειρήσεις και οργανισμούς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
Στόχος είναι η επιστημονική θεώρηση του πεδίου των Δημοσίων Σχέσεων και του συνολικού Επικοινωνιακού γίγνεσθαι, με ζητούμενο μια σφαιρική και κριτική γνώση που έχει να κάνει με την Κοινωνία και τον Πολιτισμό.
Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)
Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:
Η εισαγωγή των πρώτων φοιτητών αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020.
Το αντικείμενο σπουδών του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας εστιάζει στην Επικοινωνία τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο προετοιμάζοντας υψηλού επιπέδου Στελέχη Επικοινωνίας που μπορούν να απασχοληθούν σε ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές θα:
έχουν θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο που αφορά στο γνωστικό πεδίο της Επικοινωνίας και στο αντίστοιχο επάγγελμα.
έχουν θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο που αφορά στο γνωστικό πεδίο των Ψηφιακών Μέσων και στο αντίστοιχο επάγγελμα.
είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατάλληλα τις θεωρητικές και πρακτικές τους γνώσεις ως στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών, ή ως αυτοαπασχολούμενοι που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Επικοινωνίας και των επιμέρους πεδίων της (π.χ. Δημόσιες Σχέσεις, Διαχείριση Φήμης, Διαχείρισης Κρίσης, Διαχείριση Επωνυμίας, Δημοσιότητα, Στρατηγικές Καμπάνιες, Δημοσκοπήσεις και Έρευνες Αγοράς, Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μάρκετινγκ κ.α.) και είναι σε θέση να αποφασίζουν, να σχεδιάζουν και να οργανώνουν υπεύθυνα την επικοινωνιακή στρατηγική ιδιωτικών και δημόσιων φορέων.
είναι σε θέση να διενεργούν όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων που αξιοποιούν δυναμικά τους γνωστικούς τομείς των της Επικοινωνίας και των Ψηφιακών μέσων (π.χ. Ψηφιακό Μάρκετινγκ, Διαχείριση Ηλεκτρονικής Φήμης και Επωνυμίας, Διαφήμιση στο διαδίκτυο, Μάρκετινγκ μέσω μηχανών αναζήτησης, Ανάπτυξη και Διαχείριση περιεχομένου ιστοσελίδων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου και χρήση των νέων τεχνολογιών στην επαφή με ομάδες κοινού, Ψηφιακή Εξιστόρηση κ.α.) και να συμβάλλουν στην επαγγελματική εξέλιξη του κλάδου της Επικοινωνίας με την δημιουργική αξιοποίηση των επιστημονικών γνώσεων και της σύγχρονης τεχνολογίας για την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών και ψηφιακών επικοινωνιακών δράσεων στην Ελλάδα και διεθνώς.
έχουν αποκτήσει το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο ώστε να είναι δυνατή η πρόσβασή τους σε μεταπτυχιακές σπουδές
Ενδεικτικά Μαθήματα :
Εισαγωγή στην Δημοσιογραφία, Γλώσσα και Επικοινωνία, Αρχές Επικοινωνίας, Αρχές Λήψης και Επεξεργασίας Εικόνας, Εισαγωγή στην Ψυχολογία της Επικοινωνίας, Στατιστική και Κοινωνικές Επιστήμες, Αρχές Μάρκετινγκ, Δημόσιες Σχέσεις, Τηλεοπτική Δημοσιογραφία, Πολιτισμός – Κουλτούρα και Κοινωνία, Στρατηγικές Δημοσίων Σχέσεων, Βάσεις Δεδομένων, Κοινωνική Ψυχολογία, Ραδιοφωνική Δημοσιογραφία, Ψηφιακά Μέσα και Εκπαίδευση, Διαφήμιση, Οργάνωση και Πολιτική των ΜΜΕ, Επικοινωνία Κρίσεων και Συγκρούσεων, Δημόσια Εικόνα και Ηγεσία, Τουριστική Βιομηχανία και Ψηφιακά Μέσα, Διαδικτυακή Δημοσιογραφία, Ψυχολογία των Ομάδων, Πολιτικό και Διπλωματικό Ρεπορτάζ, Ερευνητική Δημοσιογραφία, Υπολογιστική Γλωσσολογία, κ.α.
Αναλυτικά τα μαθήματα ανά εξάμηνο: Πρόγραμμα Σπουδών
Περισσότερα στοιχεία
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τμήματος: https://cdm.uowm.gr/
Οδηγός Σπουδών του τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων (ακαδ. έτος 2024-2025)
Τι άλλο πρέπει να ξέρω :
Για την εισαγωγή στο τμήμα απαιτείται επιπλέον εξέταση σε ένα από τα ειδικά μαθήματα (Αγγλική γλώσσα, ή Γαλλική γλώσσα ή Γερμανική γλώσσα ή Ιταλική γλώσσα).
Επαγγελματικά Δικαιώματα – Προοπτικές :
Ο τομέας της Επικοινωνίας γνωρίζει ραγδαίες εξελίξεις και διαρκείς αλλαγές ως αποτέλεσμα των καινοτομιών των Ψηφιακών Μέσων και οι οποίες δημιουργούν και προσφέρουν ιδανικές επαγγελματικές προοπτικές σε δημιουργικούς και ευρηματικούς νέους επαγγελματίες του χώρου. Οι νέες τεχνολογίες έχουν πολλαπλασιάσει τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας μέσω των εξελίξεων του διαδικτύου, των κοινωνικών δικτύων, της δημιουργίας και διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου καθώς και μέσω των ραγδαίων εξελίξεων στους διαφορετικούς τρόπους πρόσβασης σε αυτά με νέες συσκευές (smartphones, tablets, smartTVs, διαδραστικές επιφάνειες κ.α.). Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα των διαθέσιμων μέσων επικοινωνίας προσφέρει στον επαγγελματία του χώρου της επικοινωνίας πολλαπλές δυνατότητες και ευκαιρίες για δημιουργικότερες και αποτελεσματικότερες επικοινωνιακές στρατηγικές, εκστρατείες και ενέργειες στο σύγχρονο και απαιτητικό επαγγελματικό στίβο.
Το αντικείμενο του Τμήματος καλύπτει ακαδημαϊκά και επαγγελματικά τις παραπάνω προκλήσεις προσφέροντας αντίστοιχες σπουδές στην επιστήμη της επικοινωνίας σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με εστίαση τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό και δικτυωμένο κόσμο
Οι απόφοιτοι του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων μπορούν να εργαστούν ως:
στελέχη Δημοσίων Σχέσεων σε γραφεία ή τμήματα Δημοσίων Σχέσεων επιχειρήσεων και οργανισμών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα,
στελέχη σε τμήματα Μάρκετινγκ, Πωλήσεων και Διαφήμισης επιχειρήσεων του δευτερογενούς και κυρίως του τριτογενούς τομέα. Ιδιαίτερα η απορρόφηση τους μπορεί να γίνει στους κλάδους των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, των τουριστικών επιχειρήσεων, των οργανισμών ιατρικής περίθαλψης, της φαρμακοβιομηχανίας,
στελέχη εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων, διαφημιστικών εταιρειών, εταιρειών Έρευνας Αγοράς, εταιρειών δημοσκοπήσεων και εταιρειών πληροφορικής που ειδικεύονται στην δημιουργία ιστοσελίδων,
στελέχη ειδησεογραφικών οργανισμών, οργανισμών της Δημόσιας Διοίκησης, μη κυβερνητικών οργανισμών, φιλανθρωπικών ιδρυμάτων και εν γένει ιδρυμάτων που προάγουν τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και τις τέχνες,
στελέχη πολυεθνικών επιχειρήσεων που έχουν ήδη μια διεθνή παρουσία ή βρίσκονται στο στάδιο της διεθνοποίησης των δραστηριοτήτων τους.
Μεταπτυχιακές Σπουδές του τμήματος :
Το τμήμα προσφέρει τα παρακάτω Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:
ΠΜΣ: Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών και Πολυμεσικών Εφαρμογών
ΔΠΜΣ: Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακά Μέσα
ΔΠΜΣ: Επικοινωνία του Αθλητισμού
Σχετικά επαγγέλματα:
Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας – Α
Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας – Β
Άλλα βίντεο του τμήματος : Α Βίντεο
Μετεγγραφές Φοιτητών: Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση το ΦΕΚ 3487 τ.Β’/04.07.2025
Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας (Αργοστόλι) – Ιόνιο Παν.
Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής
Πανελλαδικές 2024
Κωδικός Μηχανογραφικού : 1551
Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής : 0,86
Συντελεστής Ε.Β.Ε. ειδικού μαθήματος : 0,70
Προβλεπόμενες Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2025-2026: 182
Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων
Γενικό Λύκειο
1ο Επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές & Πολιτικές Επιστήμες
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 40 %
Αρχαία Ελληνικά : 20 %
Ιστορία : 20 %
Λατινικά : 20 %
4ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες: Οικονομίας και Πληροφορικής
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 30 %
Μαθηματικά : 20 %
Πληροφορική : 30 %
Οικονομία : 20 %
Ειδικό Μάθημα : 10 %
Επαγγελματικό Λύκειο
Τομέας: α) Ηλεκτρολογίας Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού β) Πληροφορικής γ) Εφαρμοσμένων Τεχνών.
Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 20 %
Νέα Ελληνικά : 30 %
Μάθημα Ειδικότητας 1 : 25 %
Μάθημα Ειδικότητας 2 : 25 %
Γενικό Λύκειο (με 90%):
Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2025 : 16.890
Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2025 : 11.020
Επαγγελματικό Λύκειο:
Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2025 : 15.030
Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2025 : 13.270
Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%
Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού Λυκείου (EPAL)
Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων
Εν κατακλείδι:
Το Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην Καστοριά προσφέρει ένα σύγχρονο και διεπιστημονικό Πρόγραμμα σπουδών που συνδυάζει την τεχνολογία, τη δημιουργικότητα και την επικοινωνία. Οι φοιτητές αποκτούν γνώσεις στην ψηφιακή επικοινωνία, το μάρκετινγκ, τα πολυμέσα και τον σχεδιασμό περιεχομένου, ενώ καλλιεργούν δεξιότητες σχεδιασμού, στρατηγικής σκέψης, συνεργασίας και καινοτομίας.
Ιδανικός φοιτητής είναι όποιος διαθέτει δημιουργικό πνεύμα, ευχέρεια στην τεχνολογία, επικοινωνιακή αντίληψη και ενδιαφέρον για τις σύγχρονες μορφές ψηφιακής έκφρασης και επιρροής.