ΠΜΣ: Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας

το άρθρο ενημερώθηκε στις 23.12.2024

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Σχολή Επιστημών Υγείας

Τμήμα Ιατρικής (Θεσσαλονίκη)

ΠΜΣ: «Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας»

Έδρα:

Διεύθυνση – Πόλη διεξαγωγής: Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής Κτίριο Νέων Αμφιθεάτρων, Απέναντι κεντρικής εισόδου ΑΧΕΠΑ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τ.Κ. 54124, Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνα: 2310 999 900 Email: info@med.auth.gr

Γνωστικό Αντικείμενο – Σκοπός :

Το Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Α.Π.Θ. οργανώνει και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας» σύμφωνα με τις διατάξεις της απόφασης αυτής και τις διατάξεις του ν. 4485/2017 (Α΄114).

Η επιτυχής παρακολούθηση του Π.Μ.Σ. οδηγεί στην απόκτηση του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) στην «Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας» σε μία από τις δύο ειδικεύσεις που θα λειτουργήσουν:

1. Αντιμετώπιση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ) – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες.

2. Διάγνωση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ) – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Το γνωστικό αντικείμενο του Π.Μ.Σ. είναι η παροχή εκπαίδευσης και επικαιροποιημένης θεωρητικής και πρακτικής γνώσης στον τομέα της Ψυχοακουστικής και της  Νευροεπιστήμης της Ακουστικής Αντίληψης. Ειδικότερα, το Πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης και εξειδίκευσης των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών στον τομέα της Ψυχο ακουστικής, της διάγνωσης και αντιμετώπισης της Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ.) – με έμφαση στις Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, τη Σχιζοφρένεια, τη Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Ο γενικός σκοπός του μεταπτυχιακού προγράμματος είναι: α) η περαιτέρω προαγωγή της γνώσης στον τομέα της Ψυχοακουστικής, η περαιτέρω ανάπτυξη της έρευνας στον τομέα της Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας και της συνύπαρξης της με το φάσμα του Αυτισμού και τις Μαθησιακές Δυσκολίες και β) η υψηλού επιπέδου εξειδίκευση των αποφοίτων σε θεωρητικές γνώσεις και εφαρμόσιμες πρακτικές στον τομέα της Ψυχοακουστικής σε ό,τι αφορά την Διαταραχή της Ακουστικής Επεξεργασίας, τον Αυτισμό, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Ο ανωτέρω σκοπός εκπληρώνεται μέσω ενός προσεκτικά δομημένου και ισορροπημένου προγράμματος μαθημάτων που αφορά κυρίως σε γνώσεις της τελευταίας πενταετίας για την αλληλεπίδραση της ακουστικής αντίληψης με τις νοητικές λειτουργίες (π.χ. προσοχή, μνήμη).

Τα θεωρητικά μαθήματα θα κινητοποιήσουν τους/τις φοιτητές/τριες σε γόνιμη σκέψη και θα τους ωθήσουν στην πρακτική εφαρμογή και την έρευνα. Η πρακτική εκπαίδευση θα δίνει τη δυνατότητα για την απόκτηση ουσιαστικών δεξιοτήτων, υψηλού επιπέδου για την εκτίμηση, διάγνωση και αντιμετώπιση της Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας. Μέσα από συγκεκριμένες τεχνικές και αντίστοιχη εκπαίδευση το πρόγραμμα αποσκοπεί στην εξατομίκευση της γνώσης, προσφέροντας την βέλτιστη παροχή και προαγωγή υγείας.

Παράλληλα το προτεινόμενο πρόγραμμα θα ενεργοποιήσει τη διεπιστημονική προσέγγιση με μη επαγγελματίες ιατρικών σπουδών, όπως αποφοίτους/ες της Ψυχολογίας και της Παιδαγωγικής, για μια πληρέστερη προσέγγιση της ακουστικής αντίληψης, σε διαταραχές όπως το φάσμα του αυτισμού και τις μαθησιακές δυσκολίες. Η εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας θα προσφέρει την δυνατότητα αποτύπωσης των αποκτώμενων γνώσεων, μέσω της μελέτης της σχετικής βιβλιογραφίας και των σύγχρονων ερευνητικών δεδομένων, του/της κάθε φοιτητή/τριας ατομικά.

Οι επιμέρους στόχοι λειτουργίας του Π.Μ.Σ. αποσκοπούν:

α. Στη διαμόρφωση ενός ενισχυμένου πλαισίου συνεργασίας με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

β. Στην προβολή του ερευνητικού έργου των φοιτητών/τριών σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια, στα οποία οι φοιτητές/τριες θα καλούνται να παρουσιάσουν τις ερευνητικές τους εργασίες.

γ. Στην προσέλκυση εισακτέων φοιτητών/τριών και από άλλα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, της ημεδαπής και της αλλοδαπής.

Τίτλος Σπουδών:

Το Π.Μ.Σ. απονέμει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) με τίτλο «Αντιμετώπιση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (Δ.Α.Ε.) – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοία και τις Μαθησιακές Δυσκολίες» ή «Διάγνωση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (Δ.Α.Ε.) – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοία και τις Μαθησιακές Δυσκολίες» ανάλογα με την επιλογή ειδίκευσης κάθε φοιτητή/τριας.

Διάρκεια σπουδών :

Η χρονική διάρκεια φοίτησης στο Π.Μ.Σ. που οδηγεί στη λήψη του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) ορίζεται σε τρία (3) διδακτικά εξάμηνα, πλήρους φοίτησης συμπεριλαμβανομένης και της εκπόνησης της μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.

Γλώσσα Διδασκαλίας: Ως γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος ορίζεται η ελληνική ενώ ως γλώσσα εκπόνησης της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας μπορεί να είναι η ελληνική ή η αγγλική.

Δίδακτρα: τέλη φοίτησης ποσού τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (4.000,00 €) συνολικά.

Κατηγορίες και αριθμός εισακτέων:

Οι κατηγορίες των υποψηφίων που δύνανται να γίνουν δεκτοί/ές στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας» είναι:

α. Για την ειδίκευση 1 με τίτλο «Αντιμετώπιση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (Δ.Α.Ε.) – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες» θα γίνονται δεκτοί/ές πτυχιούχοι Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ειδικής Αγωγής, Ψυχολόγοι, Μουσικοπαιδαγωγοί, κάτοχοι τίτλων πρώτου κύκλου σπουδών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένων ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής.

β. Για την ειδίκευση 2 με τίτλο «Διάγνωση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (Δ.ΑΕ.) – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες» γίνονται δεκτοί/ές πτυχιούχοι Τμήματος Ιατρικής (ΩΡΛ, Παιδίατροι, Ψυχίατροι, Νευρολόγοι, Γενικοί Ιατροί, κα. ή και χωρίς ειδικότητα) κάτοχοι τίτλων πρώτου κύκλου σπουδών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένων ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής.

Μέλη των κατηγοριών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π., εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4485/2017, μπορούν να εγγραφούν, μετά από αίτηση τους, ως υπεράριθμοι και μόνο ένας κατ΄ έτος ανά Π.Μ.Σ., που οργανώνεται σε Τμήμα του Ιδρύματος όπου υπηρετούν, το οποίο Π.Μ.Σ. είναι συναφές με το αντικείμενο του τίτλου σπουδών τους και το έργο που επιτελούν στο οικείο Ίδρυμα.

Ο ετήσιος αριθμός εισακτέων στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας» ορίζεται κατ΄ ανώτατο όριο σε πενήντα (50), μεταπτυχιακούς/κές φοιτητές/τριες. Οι εισακτέοι/ες θα κατανέμονται στις δύο ειδικεύσεις του Π.Μ.Σ., αναλόγως με τον αριθμό των αιτήσεων, ως εξής:

Ειδίκευση 1: Αντιμετώπιση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑ,Ε.) – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες, ο ανώτατος ετήσιος αριθμός των εισακτέων θα ανέρχεται στους εικοσιπέντε (25) φοιτητές.

Ειδίκευση 2: Διάγνωση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (Δ.Α,Ε.) – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες, ο ανώτατος ετήσιος αριθμός των εισακτέων θα ανέρχεται στους εικοσιπέντε (25) φοιτητές.

Το κατώτατο όριο εισακτέων, για τη λειτουργία του προγράμματος ορίζεται στους δέκα (10) μετα-πτυχιακούς/κές φοιτητές/τριες ανά ειδίκευση. Σε περίπτωση ισοβαθμίας υποψηφίων και με την προϋπόθεση ότι υπολείπονται θέσεις εισακτέων και δεν καλύπτεται ο ανώτατος αριθμός των είκοσι πέντε υποψηφίων από την πρώτη κατηγορία, προβλέπεται η κάλυψη του ανώτατου ορίου των θέσεων υποψηφιότητας από τη δεύτερη κατηγορία και αντιστρόφως.

Ο τρόπος επιλογής των εισακτέων, η διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής, καθορίζονται στον οικείο Κανονισμό Μεταπτυχιακών Σπουδών, ο οποίος έχει εγκριθεί από τη Σύγκλητο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (συνεδρίαση υπ΄αρ. 3028/22-7-2020) και αναφέρονται στην προκήρυξη.

Διαδικασία επιλογής:

Η επιλογή θα γίνεται με βάση το βιογραφικό των υποψηφίων (αξιολόγηση του φακέλου των δικαιολογητικών) και συνέντευξη από την Επιτροπή Επιλογής Εισακτέων, η οποία αποτελείται από τρία (3) μέλη Δ.Ε.Π. του ιδίου ή συναφούς αντικειμένου που ανήκουν στη Σ.Ε. του Π.Μ.Σ.

1. Κάθε έτος και μέχρι την 1η Μαρτίου η Συνέλευση του Τμήματος Ιατρικής ανακοινώνει πόσες θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών/-τριών διατίθενται για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

2. Μέχρι το τέλος Μαρτίου κάθε έτους με πρόταση της Σ.Ε. του Π.Μ.Σ. και απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, δημοσιεύεται προκήρυξη των θέσεων αυτών και καλούνται οι υποψήφιοι/-ιες να υποβάλουν τις αιτήσεις τους.

3. Ο/η υποψήφιος/-ια υποβάλλει τα παρακάτω δικαιολογητικά:

α) Αίτηση υποψηφιότητας για την εισαγωγή στο Π.Μ.Σ. (διαθέσιμη σε έντυπη μορφή από τη Γραμματεία του Π.Μ.Σ. και σε ηλεκτρονική μορφή από την ιστοσελίδα του Π.Μ.Σ.).

β) Σύντομο υπόμνημα για τους λόγους επιλογής και συμμετοχής στο Π.Μ.Σ.

γ) Αντίγραφο τίτλων σπουδών ελληνικού Πανεπιστημίου ίδιου Τμήματος και πιστοποιητικό ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., σε περίπτωση πτυχιούχων Πανεπιστημίων του εξωτερικού.

δ) Βιογραφικό σημείωμα στο οποίο αναφέρονται αναλυτικά οι σπουδές, η διδακτική ή/και επαγγελματική εμπειρία, η επιστημονική και κοινωνική δραστηριότητατου/της υποψηφίου/-ίας.

ε) Για τη συμμετοχή των υποψηφίων στη διαδικασία επιλογής για το Π.Μ.Σ. απαραίτητη θεωρείται, η γνώση ξένης γλώσσας (τουλάχιστον επιπέδου Β2), η οποία, όταν δεν είναι βεβαιωμένα η μητρική τους, πιστοποιείται είτε με πτυχίο αντίστοιχου ξενόγλωσσου Πανεπιστημιακού Τμήματος είτε με κατοχή τουλάχιστον αναγνωρισμένων διπλωμάτων επάρκειας Β2. [Το επίπεδο γλωσσομάθειας της ξένης γλώσσας αποδεικνύεται από με τους εξής τρόπους: α) Κρατικό Πιστοποιητικό του ν. 2740/1999, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 19 του άρθρου 13 του ν. 3149/2003, β) με πτυχίο Ξένης Γλώσσας και Φιλολογίας ή Πτυχίο Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας της ημεδαπής ή αντίστοιχο και ισότιμο σχολών της αλλοδαπής, γ) με πτυχίο, προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό δίπλωμα ή διδακτορικό δίπλωμα οποιουδήποτε αναγνωρισμένου ιδρύματος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της αλλοδαπής, δ) με απολυτήριο τίτλο ισότιμο των ελληνικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον έχουν αποκτηθεί μετά από κανονική φοίτηση τουλάχιστον έξι (6) ετών στην αλλοδαπή. Η άδεια επάρκειας διδασκαλίας ξένης γλώσσας δεν αποδεικνύει τη γνώση ξένης γλώσσας (π.δ. 347/2003). Οι υποψήφιοι/-ιες που είναι κάτοχοι της σχετικής άδειας πρέπει να προσκομίσουν επικυρωμένο αντίγραφο και ακριβή μετάφραση του τίτλου σπουδών βάσει του οποίου εκδόθηκε η άδεια επάρκειας διδασκαλίας ξένης γλώσσας).

στ) Δύο (2) συστατικές επιστολές από μέλη Δ.Ε.Π. ή από τον φορέα εργασίας τους.

ζ) Φωτοτυπία των δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας/διαβατηρίου.

4. Η επιλογή θα γίνεται με αξιολόγηση του φακέλου των δικαιολογητικών και συνέντευξη από την Επιτροπή Επιλογής Εισακτέων.

Για την αξιολόγηση των υποψηφίων θα μοριοδοτηθούν:

α) Ο βαθμός πτυχίου [πολλαπλασιαζόμενος με συντελεστή ένα (1), μέγιστο δέκα (10) μόρια].

β) Οι αναγνωρισμένες μεταπτυχιακές σπουδές [μεταπτυχιακός τίτλος τρία (3) μόρια, κατοχή διδακτορικού τίτλου επτά (7) μόρια, μέγιστο δέκα (10) μόρια].

γ) Η προφορική συνέντευξη [μέγιστο τριάντα (30) μόρια]. Στην προφορική συνέντευξη αξιολογούνται η επιστημονική κατάρτιση, η ερευνητική εμπειρία των υποψηφίων, η συναφής εξωπανεπιστημιακή δραστηριότητα και τα συναφή επιστημονικά ενδιαφέροντα.

δ) Οι ανακοινώσεις σε ελληνικά συνέδρια [ένα (1) μόριο/ανακοίνωση, μέγιστο πέντε (5) μόρια].

ε) Οι ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια [δύο (2) μόρια/ανά ανακοίνωση, μέγιστο δέκα (10) μόρια)].

στ) Οι δημοσιεύσεις σε ελληνικά περιοδικά [πέντε (5) μόρια/δημοσίευση, μέγιστο δεκαπέντε (15) μόρια].

ζ) Οι δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά [δέκα (10) μόρια/δημοσίευση, μέγιστο τριάντα (30) μόρια].

η) Η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα [πέντε (5) μόρια/ανά πρόγραμμα, μέγιστο δεκαπέντε (15) μόρια].

θ) Η αναγνωρισμένη επαγγελματική εμπειρία [τρία (3) μόρια/έτος, μέγιστο δεκαπέντε (15) μόρια].

ι) Η γνώση της ξένης γλώσσας, επιπέδου Β2 επτά (7) μόρια, επιπέδου Γ1 οκτώ (8) μόρια και επιπέδου Γ2 εννέα.

Πρόγραμμα Σπουδών (Μαθήματα – ECDS)

Για την απόκτηση του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών είναι απαραίτητη η φοίτηση και επιτυχής εξέταση σε έξι (6) υποχρεωτικά μαθήματα στο Α΄και Β΄ εξάμηνο σπουδών και τέλος η παρακολούθηση ενός κλινικού εργαστηρίου (ανάλογα με την ειδίκευση που έχουν επιλέξει οι μεταπτυχιακόί/κές φοι-τητές/τριες) και η εκπόνηση της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας στο Γ΄ εξάμηνο. Τα μαθήματα του Α΄ εξαμήνου είναι κοινά για τις δύο ειδικεύσεις, ενώ στο Β΄ εξάμηνο διαφοροποιούνται ανά ειδίκευση. Το Γ΄ εξάμηνο περιλαμβάνει:

α) Για την 1η ειδίκευση (μη πτυχιούχοι Ιατρικών Τμημάτων) κλινικό εργαστήριο με εξατομικευμένο πρόγραμμα ακουστικής εκπαίδευσης για τους/τις μεταπτυχιακούς/κές φοιτητές/τριες. Οι εισακτέοι/ες θα εκπαιδεύονται στην εφαρμογή των ασκήσεων ακουστικής εκπαίδευσης παιδιών και ενηλίκων με ειδικές προσεγγίσεις, για τις ειδικές περιπτώσεις του Αυτισμού, της Σχιζοφρένειας και των Μαθησιακών Δυσκολιών. Οι απόφοιτοι/ες θα είναι σε θέση να συνδυάσουν τις αποκτώμενες γνώσεις προκειμένου να είναι αποτελεσματικό ί/κές ως προς τη δυνατότητα και την ορθότητα της θεραπείας τωνΔΑΕ.

β) Για την 2η ειδίκευση (πτυχιούχοι Ιατρικών Τμημάτων) κλινικό εργαστήριο που θα αφορά στη διαγνωστική προσέγγιση παιδιών και ενηλίκων με προβλήματα διάσπασης προσοχής, μνήμης, συγκέντρωσης, επικοινωνίας, μαθησιακών δυσκολιών, αντίληψης ομιλίας σε θόρυβο/ανταγωνιστικά ερεθίσματα, με ή χωρίς ύπαρξη συνοδών διαταραχών (Δυσλεξία, ΔΕΠΥ, Φάσμα Αυτισμού, Ειδική Γλωσσική/Αναπτυξιακή Διαταραχή, κα.). Οι απόφοιτοι/ες θα είναι σε θέση να συνδυάσουν τις αποκτώμενες γνώσεις προκειμένου να είναι αποτελεσματικοί ως προς τη δυνατότητα και την ορθότητα της διάγνωσης των Δ.Α.Ε.

γ) Εκπόνηση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.

Οι μεταπτυχιακόί/κές φοιτητές/φοιτήτριες του Π.Μ.Σ. απαιτείται να συμπληρώσουν ενενήντα (90) πιστωτικές μονάδες (ECTS), ως εξής:

α) Εξήντα (60) πιστωτικές μονάδες (ECTS) από την επιτυχή φοίτηση στα προσφερόμενα μαθήματα πρώτου, δευτέρου εξαμήνου.

β) Τριάντα (30)πιστωτικές μονάδες (ECTS) από το κλινικό εργαστήριο και το σχεδιασμό, την εκπόνηση, τη συγγραφή και την επιτυχή παρουσίαση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.

Το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών ανά εξάμηνο περιγράφεται ως εξής:

Α’ εξάμηνο: (κοινά μαθήματα και για τις δύο (2) ειδικεύσεις»)

Υποχρεωτικά μαθήματα

    • Μεθοδολογία της Έρευνας
    • Εφαρμοσμένη Ψυχοακουστική
    • Ψυχοακουστική

Ειδίκευση 1: Αντιμετώπιση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑ.Ε.] – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες

Β’ εξάμηνο:

Υποχρεωτικά μαθήματα

    • Αντιμετώπιση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας
    • Μέθοδοι παρέμβασης στον Αυτισμό και τη Σχιζοφρένεια με βάση την ακουστική αντίληψη
    • Μέθοδοι παρέμβασης σε Μαθησιακές Δυσκολίες με έμφαση στην ακουστική επεξεργασία

Ειδίκευση 2: Διάγνωση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑ.Ε.] – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες

Β’ εξάμηνο:

Υποχρεωτικά μαθήματα

    • Διάγνωση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας
    • Διάγνωση ακουστικής αντίληψης στον Αυτισμό και την Σχιζοφρένεια
    • Διάγνωση ακουστικής αντίληψης στις Μαθησιακές Δυσκολίες με έμφαση στην ακουστική επεξεργασία

Ειδίκευση 1: Αντιμετώπιση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑ.Ε.] – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες

Γ’ εξάμηνο:

Υποχρεωτικά μαθήματα

    • Κλινικό εργαστήριο εφαρμογής ηχητικών ασκήσεων για αντιμετώπιση ΔΑ.Ε.
    • Εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας

Ειδίκευση 2: Διάγνωση Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ] – Ψυχοακουστικές εφαρμογές στον Αυτισμό, την Σχιζοφρένεια, την Βαρηκοΐα και τις Μαθησιακές Δυσκολίες

Γ’ εξάμηνο:

    • Κλινικό εργαστήριο εφαρμογής των διαγνωστικών δοκιμασιών και της ορθής διαγνωστικής προσέγγισης
    • Εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας

Ο/Η μεταπτυχιακός/-ή φοιτητής/-τρια υποχρεούται να παρακολουθήσει κάθε εξάμηνο όλα τα μαθήματα. Η διδασκαλία των μαθημάτων συνίσταται στην παρουσίαση σε βάθος ειδικών θεμάτων του γνωστικού πεδίου, είτε με ανάπτυξη από τον/τη διδάσκοντα/-ουσα, είτε με τη μορφή διαλογικής συζήτησης, είτε με τη μορφή πρακτικών ασκήσεων, είτε με την εκπόνηση εργασιών, είτε με την ανάπτυξη ερευνητικής εργασίας ή/και με οποιαδήποτε άλλη μέθοδο ή τρόπο, που μπορεί κατά την κρίση του/της διδάσκοντος/-ουσας να συμβάλει καλύτερα στην απόκτηση επιστημονικής γνώσης και να βοηθήσει τον φοιτητή και τη φοιτήτρια στη μάθηση.

Οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/-τριες του Π.Μ.Σ. οφείλουν να συμμετέχουν ανελλιπώς στο πρόγραμμα. Εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι οι οποίοι καθιστούν αδύνατη τη φυσική τους παρουσία στο μάθημα, δίνεται η δυνατότητα απουσιών και αφορά στο 20% των διδακτικών ωρών του μαθήματος. Η αναπλήρωση του μαθήματος μπορεί να γίνει με ηλεκτρονική παρακολούθηση του μαθήματος/διάλεξης, ή εφόσον το επιθυμεί ο/η μεταπτυχιακός/-ή φοιτητής/-τρια, μπορεί να το αναπληρώσει με παρακολούθηση του μαθήματος σε επόμενο ακαδημαϊκό εξάμηνο χωρίς οικονομική επιβάρυνση και άλλες διοικητικές διαδικασίες.

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :

Χρήσιμα Έντυπα:

Περισσότερα στοιχεία :

Διάρκεια Λειτουργίας

Το Π.Μ.Σ. θα λειτουργήσει έως και το ακαδημαϊκό έτος 2028-2029, με δυνατότητα παράτασης, με την επιφύλαξη της μη πιστοποίησης του κατά την περιοδική αξιολόγηση του Τμήματος.

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ