ΠΜΣ: Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ψηφιακό Μάρκετινγκ

το άρθρο ενημερώθηκε στις 15.10.2025

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Σχολή Οικονομικών Επιστημών 

Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

ΠΜΣ: «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ψηφιακό Μάρκετινγκ»

(MSc in Electronic Business and Digital Marketing)

Έδρα:

Διεύθυνση – Πόλη διεξαγωγής: Κοίλα Κοζάνης, Τ.Κ. 50100, Πανεπιστημιούπολη

Τηλέφωνα: 24610-56654, 24610-68157 και 241610-68221

Γνωστικό Αντικείμενο – Σκοπός :

Αντικείμενο του Π.Μ.Σ. «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ψηφιακό Μάρκετινγκ», το οποίο θα λειτουργεί εξ ολοκλήρου με τη χρήση μεθόδων σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4957/2022, είναι η παροχή υψηλής ποιότητας εξειδικευμένης γνώσης και δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη διαχείριση και ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο ψηφιακό περιβάλλον.

Ειδικότερα, το πρόγραμμ α επιδιώκει να εξοπλίσει τους φοιτητές με τις απαραίτητες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες για την αξιοποίηση της τεχνολογίας και των καινοτομιών στο επιχειρείν, εστιάζοντας στη στρατηγική ανάπτυξη, τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των χρηστών.

Μια από τις κύριες προτεραιότητες του προγράμματος είναι η κατανόηση του σύγχρονου επιχειρηματικού οικοσυστήματος και των δυνατοτήτων που παρέχει το ηλεκτρονικό επιχειρείν και το ψηφιακό μάρκετινγκ. Οι φοιτητές αναπτύσσουν δεξιότητες όπως η διαχείριση ψηφιακών πλατφορμών, η ανάλυση δεδομένων για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων και η ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς. Επιπλέον, το Π.Μ.Σ. δίνει έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη δημιουργία και διαχείριση ολοκληρωμένης διαφημιστικής ψηφιακής καμπάνιας. Επιδιώκει να εκπαιδεύσει επαγγελματίες που θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν σύγχρονες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ, να αξιοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα και να προσεγγίζουν τους καταναλωτές με προσωποποιημένες μεθόδους. Έτσι, οι απόφοιτοι μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις εξελίξεις και στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής.

Συνολικά, ο αντικειμενικός σκοπός του Π.Μ.Σ. είναι να παρέχει στους φοιτητές ένα ολοκληρωμένο θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο, ώστε να καταστούν ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας και να υποστηρίξουν την ανάπτυξη και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Μέσα από την εξειδικευμένη εκπαίδευση, οι απόφοιτοι του προγράμματος αποκτούν όλα τα εφόδια για να διαπρέψουν σε επαγγελματικούς τομείς που σχετίζονται με την τεχνολογία, το μάρκετινγκ και τη στρατηγική διαχείριση.

Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και διεθνοποίηση σχεδόν οποιασδήποτε εταιρείας ή οργανισμού, συμβάλλοντας στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ τεχνολογίας και επιχειρήσεων, αξιοποιώντας τις γνώσεις τους στα νέα επιχειρηματικά μοντέλα, τις αναδυόμενες τεχνολογίες και τη διαχείριση και αξιοποίηση της καινοτομίας.

Εν κατακλείδι, απώτερος στόχος του Π.Μ.Σ. είναι η διασφάλιση της ποιότητας και της συνεχούς βελτίωσης κάθε πτυχής του Προγράμματος, της εκπαιδευτικής και ερευνητικής διαδικασίας.

Τίτλος Σπουδών:

Το Π.Μ.Σ. απονέμει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ψηφιακό Μάρκετινγκ» (MSc in Electronic Business and Digital Marketing).

Διάρκεια σπουδών :

Η κανονική χρονική διάρκεια ορίζεται σε τρία (3) ακαδημαϊκά εξάμηνα, στα οποία περιλαμβάνεται και ο χρόνος εκπόνησης και κρίσης της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας. Ο ανώτατος επιτρεπόμενος χρόνος περάτωσης των σπουδών ορίζεται σε έξι (6) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

Δίδακτρα:

Τα τέλη φοίτησης του Π.Μ.Σ. ανέρχονται στο ποσό των 2.900,00€ για το ελληνόγλωσσο και 3.500,00€ για το ξενόγλωσσο.

Κατηγορίες και αριθμός εισακτέων:

Στο Π.Μ.Σ. «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ψηφιακό Μάρκετινγκ γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι/διπλωματούχοι της ημεδαπής ή ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, καθώς και πτυχιούχοι τμημάτων του ΤΕΙ που αποφοίτησαν πριν από τη συνέργεια με τα ΑΕΙ, συναφούς γνωστικού αντικειμένου.

Ο αριθμός των εισακτέων στο Π.Μ.Σ. ορίζεται σε πενήντα (50) μεταπτυχιακούς/κές φοιτητές/τριες για το ελληνόγλωσσο και πενήντα (50) μεταπτυχιακούς/κές φοιτητές/τριες για το ξενόγλωσσο κατ’ έτος.

Πρόγραμμα Σπουδών

Για την απόκτηση του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) απαιτείται η παρακολούθηση και επιτυχής εξέταση σε όλα τα μαθήματα του Α’ και Β’ εξαμήνου, καθώς και η επιτυχής εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας στο Γ’ εξάμηνο.

Η κατανομή των μαθημάτων ανά εξάμηνο έχει ως εξής:

Α’ Εξάμηνο: Τέσσερα (4) Υποχρεωτικά μαθήματα (30 ECTS).

Β’ Εξάμηνο: Τέσσερα (4) Υποχρεωτικά μαθήματα (30 ECTS)

Γ’ Εξάμηνο: Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (30 ECTS).

Η παρακολούθηση και η επιτυχής εξέταση όλων των μαθημάτων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάθεση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας σε φοιτητή/τρια. Το Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών απονέμεται μετά τη συμπλήρωση ενενήντα (90) πιστωτικών μονάδων (European Credit Transfer System – ECTS), σύμφωνα με το ισχύον σύστημα μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων.

Αναλυτικά, η διάρθρωση του προγράμματος είναι η ακόλουθη:

Α’ εξάμηνο:

Υποχρεωτικά μαθήματα

Διαχείριση ΤΠΕ και Ψηφιακός Μετασχηματισμός (ICT Management and Digital Transformation)

Ψηφιακό Μάρκετινγκ και Μάρκετινγκ Κοινωνικής Δικτύωσης (Digital and Social Media Marketing)

Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών (Web Application Design and Development)

Επιστήμη Δεδομένων Ι – Μάρκετινγκ και Έρευνα Αγοράς (Data Science I – Marketing and Market Research)

Β’ εξάμηνο:

Υποχρεωτικά μαθήματα

Στρατηγική Ψηφιακού Μάρκετινγκ (Digital Marketing Strategy)

Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ψηφιακές Αγορές (Electronic Business and Digital Markets)

Διοίκηση και Χρηματοδότηση Νεοφυών Επιχειρήσεων (Startup Management and Financing)

Επιστήμη Δεδομένων ΙΙ – Αναλυτική Επιχειρήσεων (Data Science II – Business Analytics)

Γ’ εξάμηνο:

Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία.

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :

Χρήσιμα Έντυπα:

Περισσότερα στοιχεία :

Διάρκεια Λειτουργίας

Το Π.Μ.Σ. θα λειτουργήσει από το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 για πέντε (5) έτη, οπότε και θα αξιολογηθεί η δυνατότητα συνέχισης της λειτουργίας του, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 87 του ν. 4957/2022.

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ