
το άρθρο ενημερώθηκε στις 08.05.2025
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Φιλοσοφική Σχολή
Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Θεσσαλονίκη)
ΠΜΣ: «Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία»
Έδρα:
Διεύθυνση – Πόλη διεξαγωγής: Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Πανεπιστημιούπολη) Τ.Κ. 54124, Θεσσαλονίκη.
Τηλέφωνα: 2310 99 5183 Fax: 2310 99 5168 E-mail: info@enl.auth.gr
Γνωστικό Αντικείμενο – Σκοπός :
Το Π.Μ.Σ. του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας απονέμει Δ.Μ.Σ. στις εξής ειδικεύσεις:
Γλωσσολογία – Linguistics
Εκμάθηση και Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας – Foreign Language Learning and Teaching
Γλώσσα, Λογοτεχνία και Ψηφιακά Μέσα στην Εκπαίδευση Language -Literature and Digital Media in Education
Οι μεταπτυχιακές σπουδές στις ειδικεύσεις:
α) «Γλωσσολογία» και «Εκμάθηση και Διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας» προσφέρονται από τον Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας.
β) «Γλώσσα, Λογοτεχνία και Ψηφιακά Μέσα στην Εκπαίδευση» προσφέρεται από τους Τομείς Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, Αγγλικής Λογοτεχνίας και Αμερικανικής Λογοτεχνίας.
Σκοπός του Π.Μ.Σ. είναι να προσφέρει:
- άριστο θεωρητικό υπόβαθρο στα γνωστικά αντικείμενα των ειδικεύσεων,
- δεξιότητες αυτοδύναμης έρευνας,
- σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και
- εξειδίκευση με στόχο την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην αγορά εργασίας μέσω της παροχής εξειδικευμένου έργου υψηλής ποιότητας.
Συγκεκριμένα,
η ειδίκευση «Γλωσσολογία» στοχεύει στο να παράσχει ένα ολοκληρωμένο υπόβαθρο στη θεωρητική γλωσσολογία, έτσι ώστε οι μεταπτυχιακοί/ές φοιτητές/τριες του Προγράμματος να αποκτήσουν σύνθετη και εξειδικευμένη γνώση, καθώς και δεξιότητες που θα οδηγούν σε αυτοδύναμη έρευνα και ανάλυση σύνθετων γλωσσολογικώνπροβλημάτων. Η ικανότητα αυτοδύναμης έρευνας που αποκτούν οι φοιτητές/τριες αφορά τα επιμέρους επίπεδα της θεωρητικής γλωσσολογίας, τη διεπαφή τους, καθώς και ποικίλα πεδία εφαρμογής της γλωσσολογικής θεωρίας, π.χ. διδακτική γλωσσών, γλωσσική τεχνολογία, λογοπαθολογία, κ.ά.,
η ειδίκευση «Εκμάθηση και Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας» στοχεύει στη σύνδεση θεωρίας και πράξης στη γλωσσική διδασκαλία. Το πρόγραμμα δίνει την ευκαιρία στους/στις μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες να διερευνήσουν και να εξετάσουν θέματα τα οποία σχετίζονται με τις θεωρίες γλωσσικής εκμάθησης καθώς επίσης και τη σημασία τους για τη γλωσσική διδασκαλία,
η ειδίκευση «Γλώσσα, Λογοτεχνία και Ψηφιακά Μέσα στην Εκπαίδευση» έχει ως στόχο τη σύνδεση της διδακτικής θεωρίας με τη διδακτική πράξη για τη διδασκαλία των γλωσσικών στοιχείων και την οργανική ενσωμάτωση της λογοτεχνίας στην ξενόγλωσση εκπαίδευση, με στόχο την προώθηση της μη ρητής διδασκαλίας της γλώσσας, αλλά και την αξιοποίηση λογοτεχνικών κειμένων στη διδασκαλία μαθητών/τριών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης.
Επιπλέον, το νέο Δ.Μ.Σ. στοχεύει στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση ψηφιακών μέσων για την εκμάθηση και διδασκαλία της ξένης γλώσσας.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα και το προφίλ των αποφοίτων του Π.Μ.Σ. εμπεριέχουν:
1. εξαιρετική γνώση του γνωστικού αντικειμένου της ειδίκευσης που επιλέγουν,
2. γνώση μεθοδολογίας έρευνας,
3. ικανότητα ανεξάρτητης εκπόνησης έρευνας και συγγραφής ακαδημαϊκού έργου,
4. δυνατότητα ανάλυσης, σύνθεσης και ερμηνείας πληροφοριών,
5. δυνατότητα λήψης αποφάσεων,
6. δυνατότητα εφαρμογής της γνώσης στην πράξη,
7. δυνατότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις,
8. πολύ καλές επικοινωνιακές ικανότητες,
9. δυνατότητα αυτόνομης και συνεργατικής εργασίας,
10. ανάπτυξη διεπιστημονικότητας,
11. δυνατότητα παραγωγής νέων ερευνητικών ιδεών,
12. απόκτηση κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και
13. ευαισθησία σε θέματα φύλου, διαφορετικότητας και διαπολιτισμικότητας.
Διάρκεια σπουδών : Η φοίτηση στο Π.Μ.Σ. του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας που οδηγεί στη λήψη Δ.Μ.Σ. διαρκεί ενάμιση (1,5) ακαδημαϊκό έτος, δηλαδή τρία (3) εξάμηνα σπουδών.
Γλώσσα Διδασκαλίας: Τα μαθήματα διδάσκονται στην αγγλική γλώσσα.
Δίδακτρα: Τα τέλη φοίτησης ανέρχονται στο ποσό των 3.500 €.
Κατηγορίες και αριθμός εισακτέων:
Κατηγορίες υποψηφίων που μπορούν να γίνουν δεκτοί για την παρακολούθηση του Π.Μ.Σ. είναι:
1. Κάτοχοι τίτλων πρώτου κύκλου σπουδών όλων των Τμημάτων Α.Ε.Ι. (Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.) της ημεδαπής.
2. Κάτοχοι τίτλων πρώτου κύκλου σπουδών όλων των Τμημάτων ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών δεν απονέμεται σε φοιτητή/τρια του/της οποίου/ας ο τίτλος σπουδών πρώτου κύκλου από ίδρυμα της αλλοδαπής δεν έχει αναγνωριστεί από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), σύμφωνα με τον ν. 3328/2005 (ΦΕΚ 80 Α΄).
3. Μέλη των κατηγοριών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π., εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 34, μπορούν να εγγραφούν ως υπεράριθμοι/ες και μόνο ένας/μία κατ’ έτος ανά Π.Μ.Σ. που οργανώνεται σε Τμήματα του Ιδρύματος που υπηρετούν, το οποίο είναι συναφές με τον τίτλο σπουδών και το έργο που επιτελούν στο οικείο Ίδρυμα
Διαδικασία επιλογής και εγγραφή επιτυχόντων
Τα δικαιολογητικά που μπορούν να καταθέσουν οι υποψήφιοι/ες είναι:
1. αίτηση (έντυπη ή/και ηλεκτρονική),
2. βιογραφικό σημείωμα,
3. αντίγραφο πτυχίου. Για τους/τις αποφοίτους πανεπιστημιακών σχολών της αλλοδαπής απαιτείται επιπλέον βεβαίωση ισοτιμίας από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.,
4. πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας (με ακριβή μέσο όρο),
5. αντίγραφα επιπλέον τίτλων σπουδών (εφόσον υπάρχουν),
6. προσωπική δήλωση (αυτοπεριγραφική έκθεση και έκθεση ενδιαφερόντων), όπου δίνονται σύντομες πληροφορίες για τις σπουδές, τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες και τους λόγους επιλογής του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού προγράμματος,
7. πιστοποιητικό επιπέδου τουλάχιστον Γ1, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς, για τη γνώση της αγγλικής γλώσσας για αποφοίτους Τμημάτων εκτός της Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας,
8. πιστοποιητικά γλωσσομάθειας άλλων ξένων γλωσσών,
9. ερευνητικές εργασίες, επιστημονικές δημοσιεύσεις σε ηλεκτρονική μορφή και διακρίσεις (εάν υπάρχουν),
10. δύο (2) συστατικές επιστολές από μέλη Δ.Ε.Π. και επιπλέον συστατική επιστολή από εργοδότη/τρια (εφόσον υπάρχει),
11. αποδεικτικά επαγγελματικής εμπειρίας (εάν υπάρχουν).
Κριτήρια επιλογής: Οι αιτήσεις αξιολογούνται λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω κριτήρια:
1. Ειδίκευση «Γλωσσολογία»
1. Βαθμός πτυχίου 30%
2. Συνάφεια πτυχίου 10%
3. Μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σε συναφές αντικείμενο 10%
4. Ερευνητικές εργασίες και ερευνητική ή συγγραφική δραστηριότητα με αντικείμενο συναφές προς αυτό του προγράμματος 20%
5. Συνέντευξη 10%
6. Προσωπική δήλωση, συστατικές επιστολές, συνολική αξιολόγηση φακέλου 20%
2. Ειδίκευση «Εκμάθηση και Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας»
1. Βαθμός πτυχίου 30%
2. Συνάφεια πτυχίου 10%
3. Μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σε συναφές αντικείμενο 10%
4. Ερευνητικές εργασίες και ερευνητική ή συγγραφική δραστηριότητα με αντικείμενο συναφές προς αυτό του προγράμματος 15%
5. Αποδεδειγμένη επαγγελματική προϋπηρεσία σε τομέα σχετικό με την κατεύθυνση 15%
6. Προσωπική δήλωση, συστατικές επιστολές, συνολική αξιολόγηση φακέλου 20%
3. Ειδίκευση «Γλώσσα, Λογοτεχνία και Ψηφιακά Μέσα στην Εκπαίδευση»
1. Βαθμός πτυχίου 30%
2. Συνάφεια πτυχίου 10%
3. Μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σε συναφές αντικείμενο 10%
4. Ερευνητικές εργασίες και ερευνητική ή συγγραφική δραστηριότητα με αντικείμενο συναφές προς αυτό του προγράμματος 15%
5. Αποδεδειγμένη επαγγελματική προϋπηρεσία σε τομέα σχετικό με την κατεύθυνση 15%
6. Προσωπική δήλωση, συστατικές επιστολές, συνολική αξιολόγηση φακέλου 20%
Πρόγραμμα Σπουδών (Μαθήματα – ECDS)
Το πρόγραμμα σπουδών σε κάθε προσφερόμενη ειδίκευση απαρτίζεται από τα παρακάτω:
1. Υποχρεωτικά Μαθήματα
2. Μαθήματα επιλογής
3. Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (ή Φάκελο εργασιών σε συγκεκριμένες ειδικεύσεις).
Για την απόκτηση του Δ.Μ.Σ. ο/η φοιτητής/τρια πρέπει να παρακολουθήσει και να εξεταστεί επιτυχώς στα προβλεπόμενα ανά ειδίκευση μαθήματα και να συγκεντρώσει ενενήντα (90) Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS). Τα προσφερόμενα μαθήματα (υποχρεωτικά και επιλεγόμενα) περιλαμβάνονται στον πίνακα μαθημάτων Κορμού και Επιλογής του σχετικού ΦΕΚ
1. Ειδίκευση «Γλωσσολογία»:
ο/η μεταπτυχιακός/ή φοιτητής/τρια θα πρέπει να παρακολουθήσει και να εξεταστείεπιτυχώς σε 6 μαθήματα, 3 εκ των οποίων είναι υποχρεωτικά και 3 επιλογής. Κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε 10 ECTS. Επίσης, θα πρέπει να εκπονήσει μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία η οποία αντιστοιχεί σε 30 ECTS.
Η δομή της ειδίκευσης και ο κατάλογος μαθημάτων έχουν, ως εξής:
Α’ Εξάμηνο:
-
-
- Ήχοι και Ομιλία – Sounds and Speech
- Μέθοδοι έρευνας – Research Methods
- Μάθημα Επιλογής – Elective Course
-
Β’ Εξάμηνο:
-
-
- Δομή της Γλώσσας και Νόηση – Language Structure and Cognition
- Μάθημα Επιλογής – Elective Course
- Μάθημα Επιλογής – Elective Course
-
Γ’ Εξάμηνο:
-
-
- Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία – MA Dissertation
-
Μαθήματα Επιλογής
-
-
- Θέματα στη Γλωσσολογία – Issues in Linguistics
- Σύνταξη -Syntax
- Σεμινάρια στη Γλωσσολογία – Seminars in Linguistics
- Ιστορική Γλωσσολογία – Historical Linguistics
- Φωνητική – Phonetics
- Φωνολογία – Phonology
- Σημασιολογία – Semantics
- Πραγματολογία – Pragmatics
- Υπολογιστική Γλωσσολογία και Ηλεκτρονικά Σώματα Κειμένων – Computational Linguistics and Corpora
- Ανάλυση Λόγου – Discourse Analysis
- Τυπολογία Γλωσσών – Language Typology
- Κοινωνιογλωσσολογία – Sociolinguistics
- Ψυχογλωσσολογία – Psycholinguistics
- Ψυχογλωσσολογικές Προσεγγίσεις στην Εκμάθηση Δεύτερης/ Ξένης Γλώσσας και στη Διγλωσσία – Psycholinguistic Perspectives on Second/Foreign Language Acquisition and Bilingualism
- Νευρογλωσσολογία – Neurolinguistics
- Διαταραχές Ομιλίας και Λόγου – Speech and Language Disorders
- Μορφολογία – Morphology
- Γνωστική γλωσσολογία – Cognitive Linguistics
- Επιβλεπόμενη Έρευνα στη Γλωσσολογία – Supervised Research in Linguistics
-
2. Ειδίκευση «Εκμάθηση και Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας»
ο/η μεταπτυχιακός/ή φοιτητής/τρια θα πρέπει να παρακολουθήσει και να εξεταστεί επιτυχώς σε 6 μαθήματα, 3 εκ των οποίων είναι υποχρεωτικά και 3 επιλογής. Κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε 10 ECTS. Επίσης, θα πρέπει να εκπονήσει μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία ή να συντάξει φάκελο εργασιών, τα οποία αντιστοιχούν σε 30 ECTS.
Η δομή της ειδίκευσης και ο κατάλογος μαθημάτων έχουν, ως εξής:
Α’ Εξάμηνο:
-
-
- Εκμάθηση Δεύτερης/Ξένης γλώσσας – Theories of Second/Foreign Language Acquisition
- Μέθοδοι Έρευνας – Research Methods
- Μάθημα Επιλογής – Elective Course
-
Β’ Εξάμηνο:
-
-
- Εκπαιδευτική Γλωσσολογία – Educational Linguistics
- Μάθημα Επιλογής – Elective Course
- Μάθημα Επιλογής – Elective Course
-
Γ’ Εξάμηνο:
-
-
- Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία ή Φάκελος Εργασιών – MA Dissertation or Portfolio
-
Μαθήματα Επιλογής:
-
-
- Θέματα Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας – Issues in Applied Linguistics
- Θέματα στην Εκπαίδευση – Issues in Education
- Παιδαγωγική Γραμματική – Pedagogical Grammar
- Μέθοδοι, Τεχνικές και η Χρήση τεχνολογίας στη διδασκαλία της προφοράς στη Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα – Methods, Techniques and the Use of Technology in Second/Foreign Language Pronunciation Teaching
- Ψυχογλωσσολογικές Προσεγγίσεις στην Εκμάθηση της Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας και στη Διγλωσσία – Psycholinguistic Perspectives on Second/Foreign Language Acquisition and Bilingualism
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Εκμάθηση της Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας – Intercultural Education and
Second/Foreign Language Teaching - Δίγλωσση Εκπαίδευση – Bilingual Education
- Διδασκαλία Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας σε Μικρούς Μαθητές – Teaching Foreign Languages to Young Learners
- Νέες Τεχνολογίες στη Γλωσσική εκμάθηση: Ηλεκτρονικά Σώματα Κειμένων – New Technologies in Language Education: The Use of Corpora
- Σχεδιασμός και Αξιολόγηση Διδακτικού Υλικού – Design and Evaluation of Teaching Materials
- Σχεδιασμός Αναλυτικού Προγράμματος Διδασκαλίας – Syllabus Design
- Εκμάθηση και Διδασκαλία Δεξιοτήτων – Learning and Teaching Skills
- Ατομικές Διαφορές στην Εκμάθηση Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας – Individual Differences in Second/Foreign Language Learning
- Μέτρηση Επίδοσης στη Δεύτερη/Ξένη Γλώσσας – Measuring Second/Foreign Language Performance
- Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας σε Μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Teaching Foreign Languages to Learners with Special Learning Difficulties
- Πρακτική Άσκηση στη Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας – Foreign Languages Teaching Practice
- Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας για Ειδικούς Σκοπούς – Teaching Foreign Languages for Specific Purposes
- Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών – Teacher Education
- Λογοτεχνία και Τέχνες στη Γλωσσική Διδασκαλία – Literature and Arts in Language Teaching
- Επιβλεπόμενη Έρευνα στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία – Supervised Research in Applied Linguistics
-
Ειδίκευση «Γλώσσα, Λογοτεχνία και Ψηφιακά Μέσα στην Εκπαίδευση»:
ο/η μεταπτυχιακός/ή φοιτητής/τρια θα πρέπει να παρακολουθήσει και να εξεταστεί επιτυχώς σε 6 μαθήματα, 4 εκ των οποίων είναι υποχρεωτικά και 2 επιλογής. Κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε 10 ECTS. Επίσης, θα πρέπει να εκπονήσει μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία ή να συντάξει φάκελο εργασιών, τα οποία αντιστοιχούν σε 30 ECTS.
Η δομή της ειδίκευσης και ο κατάλογος μαθημάτων έχουν, ως εξής:
Α’ Εξάμηνο:
-
-
- Εκμάθηση Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας – Theories of Second Language Acquisition
- Εκμάθηση και Διδασκαλία με Χρήση Τεχνολογίας – Learning and Teaching with Technology
- Μέθοδοι Έρευνας – Research Methods
-
Β’ Εξάμηνο:
-
-
- Λογοτεχνία στην Εκπαίδευση – Literature in Education
- Μάθημα επιλογής – Elective Course
- Μάθημα επιλογής – Elective Course
-
Γ’ Εξάμηνο:
-
-
- Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία ή Φάκελος Εργασιών MA Dissertation or Portfolio
-
Μαθήματα Επιλογής
-
-
- Οι Τέχνες στην Εκπαίδευση – Arts in Education
- Εκμάθηση/Διδασκαλία μέσω Σχεδιασμού Ιστοσελίδων, Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων και Φορητής Τεχνολογίας – Teaching/Learning through Web Design, Media Production and Mobile Learning
- Δημιουργία Διδακτικού Υλικού με Χρήση Σωμάτων Κειμένων – Developing Corpus – based Teaching Materials
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Ψηφιακός Γραμματισμός στην Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα – Intercultural Education and Digital Literacy in Second/Foreign Language
- Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκμάθηση και Διδασκαλία – Social Media in Learning and Teaching
- Εικονικά Περιβάλλοντα και Ηλεκτρονική Εκμάθηση – Virtual Environments and Online Learning
- Χρήση Τεχνολογίας στον Σχεδιασμό Μαθημάτων και στην Αξιολόγηση – Integrating Technology in Course Design and Assessment
- Θέματα στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία – Issues in Applied Linguistics
- Θέματα στην Εκπαίδευση – Issues in Education 10
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Εκμάθηση της Δεύτερης/ Ξένης Γλώσσας – Intercultural Education and
Second/Foreign Language Learning - Η Διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας σε Μικρούς Μαθητές – Teaching Foreign Languages to Young Learners
- Σχεδιασμός Γλωσσικού Αναλυτικού Προγράμματος – Syllabus Design
- Μέτρηση της Επίδοσης στη Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα – Measuring Second/Foreign Language Performance
- Πρακτική Άσκηση στη Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας – Foreign Language Teaching Practice
- Επιβλεπόμενη Έρευνα στην Εκπαίδευση – Supervised Research in Education
- Επιβλεπόμενη Έρευνα στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία – Supervised Research in Applied Linguistics
-
Τι άλλο πρέπει να ξέρω :
Χρήσιμα Έντυπα:
- Προκήρυξη : Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (ακαδ. έτος 2024 -2025)
- ΦΕΚ Ίδρυσης : ΦΕΚ 2173 τ.Β’/06.05.2025
- Κανονισμός Σπουδών : ΦΕΚ 2173 τ.Β’/06.05.2025
Περισσότερα στοιχεία :
- Ηλεκτρονική διεύθυνση ΠΜΣ: http://gp.enl.auth.gr/
- Ηλεκτρονική διεύθυνση του τμήματος: http://www.enl.auth.gr/
Διάρκεια Λειτουργίας
Το αγγλόφωνο Π.Μ.Σ. θα λειτουργήσει έως και το ακαδημαϊκό έτος 2028-2029, με δυνατότητα παράτασης, με την επιφύλαξη της μη πιστοποίησής του κατά την περιοδική αξιολόγηση του Τμήματος.