ΠΜΣ: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

το άρθρο ενημερώθηκε στις 05.10.2024

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Βόλος)

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Βόλος)

ΠΜΣ: «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης»

Έδρα:

Διεύθυνση – Πόλη διεξαγωγής: Αργοναυτών και Φιλελλήνων, 38221, Βόλος

Τηλέφωνα: 24210 74897 Fax: 24210 74786 E-mail : g-pre@uth.gr

Γνωστικό Αντικείμενο – Σκοπός :

Το Π.Μ.Σ. εκπαιδεύει και προετοιμάζει εν ενεργεία και μελλοντικούς εκπαιδευτικούς για να ανταποκριθούν στις διανοητικές και πρακτικές προκλήσεις της διοίκησης, της οργάνωσης και της παιδαγωγικής ανάπτυξης του σημερινού, αλλά και του αυριανού σχολείου, παρέχοντας μια σύγχρονη οπτική για τη σχολική ηγεσία, ως σύνολο θεωρητικά θεμελιωμένων πρακτικών διοικητικής, παιδαγωγικής και επιστημονικής καθοδήγησης, τόσο στο μακροεπίπεδο της εκπαιδευτικής διοίκησης, όσο και στο μικροεπίπεδο του σχολείου.

Κεντρικός στόχος του Π.Μ.Σ. είναι να καλλιεργήσει στους φοιτητές του τη γνώση και τη διάθεση να δημιουργήσουν θετικές εκπαιδευτικές εμπειρίες για όλους τους εμπλεκόμενους – μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς -παρακολουθώντας τις κοινωνικές αλλαγές, αντιμετωπίζοντας ως εκπαιδευτική ευκαιρία την πολυπολιτισμικότητα και μετασχηματίζοντας το σχολείο σε οργανισμό που μαθαίνει, με γνώμονα τη διασφάλιση ουσιαστικά ίσων ευκαιριών μάθησης για όλους.

Ειδικότερα, το Π.Μ.Σ. στοχεύει στην οικοδόμηση γνώσεων και ικανοτήτων στους πτυχιούχους του έτσι, ώστε αυτοί να είναι σε θέση να:

Σχεδιάζουν και να υλοποιούν συνεργατικά δράσεις ανάπτυξης του σχολείου.

Προωθούν δράσεις οι οποίες προάγουν ένα δημοκρατικά οργανωμένο, ενταξιακά προσανατολισμένο και πολιτισμικά ευαίσθητο σχολικό περιβάλλον.

Προωθούν πρακτικές ουσιαστικής ισότητας ευκαιριών για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Αξιολογούν τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα σε ατομικό και οργανωσιακό επίπεδο.

Προωθούν αλλαγές και καινοτομίες με στόχο τη βελτίωση του συνόλου των λειτουργιών και του πλέγματος σχέσεων του σχολείου.

Αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες για συνεργατική μάθηση και λειτουργία δικτύων επικοινωνίας.

Προωθούν την ερευνητική κουλτούρα και τη λειτουργία του σχολείου ως ’οργανισμού που μαθαίνει’.

Σχεδιάζουν και να υλοποιούν ερευνητικά σχέδια, συμβάλλοντας έτσι στην εξέλιξη της Παιδαγωγικής Επιστήμης, γενικότερα, και του πεδίου της Εκπαιδευτικής Διοίκησης ειδικότερα.

Τίτλος Σπουδών: Το Π.Μ.Σ. απονέμει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ) στην «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης».

Διάρκεια σπουδών : Το Π.Μ.Σ. «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης» διαρθρώνεται σε 3(τρία) ακαδημαϊκά εξάμηνα, τα οποία περιλαμβάνουν 9 (εννέα) μαθήματα και εκπόνηση διπλωματικής εργασίας. Η ελάχιστη χρονική διάρκεια για την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι 1,5 έτη. Το σύνολο των πιστωτικών μονάδων (ECTS) που απαιτούνται για την απόκτηση του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΜΣ) είναι 90 ECTS.

Γλώσσα Διδασκαλίας: Η γλώσσα διδασκαλίας του Π.Μ.Σ είναι η ελληνική. Η γλώσσα εκπόνησης διπλωματικής εργασίας είναι η ελληνική.

Δίδακτρα: Τα τέλη φοίτησης, τα οποία ανέρχονται στο ποσό των 2350 €.

Κατηγορίες και αριθμός εισακτέων:

Ο αριθμός των εισαγόμενων μεταπτυχιακών φοιτητών στο ΠΜΣ ορίζεται σε τριάντα τρεις (33) κατ’ ανώτατο όριο. Στο Π.Μ.Σ. «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης» γίνονται δεκτοί απόφοιτοι των Σχολών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής καθώς και ομοταγών αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Επίσης γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι Τμημάτων Τ.Ε.Ι. οι οποίοι διαθέτουν παιδαγωγική επάρκεια.

Διαδικασία επιλογής:

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής είναι η πιστοποιημένη από επίσημους φορείς γνώση της αγγλικής ή γερμανικής γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2 (όπως αυτή ορίζεται από τον Α.Σ.Ε.Π.). Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι κάτοχοι προπτυχιακού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Αγγλόφωνου ή Γερμανόφωνου Πανεπιστημίου.

Για την επιλογή των υποψηφίων στο ΠΜΣ συνεκτιμώνται τα ειδικά προσόντα των υποψηφίων, όπως αυτά προκύπτουν από τα δικαιολογητικά που έχουν κατατεθεί στη Γραμματεία του ΠΜΣ.

Τέτοια προσόντα είναι: ο βαθμός πτυχίου βασικών σπουδών, η κατοχή άλλων πανεπιστημιακών πτυχίων πέραν του πρώτου, η κατοχή διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος, η προϋπηρεσία στην εκπαίδευση, η κατοχή θέσης στελέχους της εκπαίδευσης (προϊσταμένου εκπαίδευσης, συμβούλου, διευθυντή και υποδιευθυντή σχολείου), η οργάνωση καινοτόμων προγραμμάτων στο σχολείο ή/και η συμμετοχή σε διακρατικά προγράμματα ανταλλαγών, η πτυχιακή εργασία, το επιστημονικό και ερευνητικό έργο των υποψηφίων που είναι δημοσιευμένο σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά ή πρακτικά συνεδρίων και είναι σχετικό με εκπαιδευτικά θέματα, το επίπεδο γνώσης της Αγγλικής ή Γερμανικής, η κατοχή πτυχίου δεύτερης ξένης γλώσσας πέραν της αγγλικής ή γερμανικής γλώσσας, η συνάφεια μαθημάτων προπτυχιακών σπουδών με τα μαθήματα του Π.Μ.Σ., η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα και η πιστοποιημένη γνώση χρήσης υπολογιστών.

Πρόγραμμα Σπουδών (Μαθήματα – ECDS)

Η επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος περιλαμβάνει την παρακολούθηση και εξέταση σε 9 (εννέα) μαθήματα και εκπόνηση διπλωματικής εργασίας. Η δομή του προγράμματος είναι η ακόλουθη:

Α’ εξάμηνο:

Υποχρεωτικά μαθήματα

    • Οργανωτική Ψυχολογία με εφαρμογές στην εκπαιδευτική διοίκηση
    • Εφαρμογές των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική πράξη και στην εκπαιδευτική διοίκηση
    • Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας- Στατιστική
    • Βασικές αρχές διοίκησης – Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων

Β’ εξάμηνο:

Υποχρεωτικά μαθήματα

    • Ηγεσία και Σχολική αποτελεσματικότητα
    • Εκπαιδευτική αξιολόγηση – Σχεδιασμός και προγραμματισμός
    • Ανάπτυξη και διαχείριση καινοτομιών στο σχολείο
    • Κοινωνία και Εκπαιδευτική Πολιτική – Συγκριτική μελέτη δομών, διοίκησης και ανάπτυξης εκπαιδευτικών συστημάτων στον ευρωπαϊκό χώρο.

Γ’ εξάμηνο:

Υποχρεωτικά μαθήματα

    • Ειδικά Θέματα Παιδαγωγικής Ανάπτυξης του σχολείου
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :

Χρήσιμα Έντυπα:

Περισσότερα στοιχεία :

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ