ΠΜΣ: Παιδαγωγική Επιστήμη: Ειδική Αγωγή, Παιδαγωγική του Σχολείου, Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση

το άρθρο ενημερώθηκε στις 23.09.2024

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Φιλοσοφική Σχολή

Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (Θεσσαλονίκη)

ΠΜΣ: «Παιδαγωγική Επιστήμη»

Έδρα:

Διεύθυνση – Πόλη διεξαγωγής: Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Πανεπιστημιούπολη) Τ.Κ. 54124, Θεσσαλονίκη.

Τηλέφωνα: 2310 995206 Fax: 2310 996772 E-mail: info@edlit.auth.gr

Γνωστικό Αντικείμενο – Σκοπός :

Αντικείμενο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) είναι τρεις κλάδοι της Παιδαγωγικής, η Ειδική Αγωγή, η Παιδαγωγική του Σχολείου και η Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση.

Σκοπός του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) είναι η εξειδικευμένη και σε βάθος θεωρητική και ερευνητική κατάρτιση των φοιτητών και φοιτητριών, η συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική πράξη και η απόκτηση εκπαιδευτικής επάρκειας σε έναν από τους τρεις κλάδους της Παιδαγωγικής, την Ειδική Αγωγή, την Παιδαγωγική του Σχολείου ή τη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση.

Τίτλος Σπουδών: Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) απονέμει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) με τίτλο «Παιδαγωγική Επιστήμη», στις εξής ειδικεύσεις: Ειδική Αγωγή ή Παιδαγωγική του Σχολείου ή Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση.

Διάρκεια σπουδών : Η χρονική διάρκεια για την απονομή του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) ορίζεται σε 4 εξάμηνα.

Γλώσσα Διδασκαλίας: Γλώσσα διδασκαλίας είναι η ελληνική, με εξαίρεση το μάθημα Μulticultural/Intercultural Education που διδάσκεται στην αγγλική και των περιπτώσεων κατά τις οποίες καλούνται μέλη Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίων της αλλοδαπής για διαλέξεις ή σεμινάρια, οπότε η διδασκαλία δύναται να γίνεται στη γλώσσα του προσκεκλημένου ομιλητή/της προσκεκλημένης ομιλήτριας.

Δίδακτρα: Χωρίς Τέλη Φοίτησης.

Κατηγορίες και αριθμός εισακτέων:

Στο Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί/δεκτές:

1) πτυχιούχοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων εκπαίδευσης εκπαιδευτικών:

α) Τμημάτων Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής και των ομοειδών Τμημάτων όλων των Σχολών των Πανεπιστημίων (Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών),

β) των ελληνόγλωσσων και ξενόγλωσσων Τμημάτων των Φιλοσοφικών Σχολών,

γ) των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης και των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,

δ) προσανατολισμένοι/προσανατολισμένες στην εκπαίδευση, πτυχιούχοι των Τμημάτων Βιολογίας, Θεολογίας, Μαθηματικών, Μουσικών Σπουδών, Νομικής, Οικονομικών Επιστημών, Πληροφορικής, Φυσικής, Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και Χημείας,

ε) πτυχιούχοι των παραπάνω Τμημάτων της αλλοδαπής, εφόσον προσκομίσουν επισήμως αναγνωρισμένους από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμους ή αντίστοιχους τίτλους σπουδών.

2) πτυχιούχοι άλλων Τμημάτων και Σχολών Ανώτατης Εκπαίδευσης (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ), οι οποίοι διαθέτουν διετή, τουλάχιστον, αποδεδειγμένη εκπαιδευτική ή επαγγελματική εμπειρία σχετική με την ειδίκευση που επιλέγουν.

3) ένας/μία (1) και μόνον ένας/μία κατ΄ έτος από τα μέλη των κατηγοριών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 34, και επιτελεί στο Τμήμα Φιλοσοφίας και παιδαγωγικής έργο συναφές με την ειδίκευση που επιλέγει.

Ο αριθμός εισακτέων στο πρόγραμμα ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο στους 30 μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες ανά διετία [10 μεταπτυχιακοί/κές φοιτητές/τριες για κάθε ειδίκευση].

Διαδικασία επιλογής και εγγραφή επιτυχόντων

Απαιτούμενα δικαιολογητικά:

1. Αίτηση (έντυπο) υποψηφιότητας

2. Βιογραφικό σημείωμα

3.Αντίγραφο πτυχίου ή πτυχίων.

4. Δίπλωμα (ή διπλώματα) ξένων γλωσσών – απαραίτητη θεωρείται η γνώση και μιας ξένης γλώσσας, της αγγλικής ή της γερμανικής ή της γαλλικής τουλάχιστον επιπέδου Β2.

5. Αναλυτική βαθμολογία  πτυχίου ή πτυχίων (Για τις περιπτώσεις 1β, 1δ, 1ε και 2 αναλυτική Βαθμολογία στα προπτυχιακά  μαθήματα, που είναι σχετικά με το ΠΜΣ).

6. Πιθανές δημοσιεύσεις και συγγραφική δραστηριότητα

7.Κατάθεση της πτυχιακής εργασίας (εάν υπάρχει)

8. Βεβαιώσεις

9. Βεβαιωμένη σχετική ερευνητική εμπειρία, εάν υπάρχει,

10. βεβαιωμένη διετή, τουλάχιστον, αποδεδειγμένη εκπαιδευτική ή επαγγελματική εμπειρία σχετική με την ειδίκευση που επιλέγουν, όταν απαιτείται  και

11. Εάν είναι εφικτό, μία (1) συστατική επιστολή, στην περίπτωση που ο/η υποψήφιος/α δεν είναι απόφοιτος/η του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ.

Για να γίνει κανείς δεκτός/δεκτή στο Π.Μ.Σ. θα πρέπει να έχει επιτύχει σε γραπτές εισαγωγικές εξετάσεις σε δύο (2) βασικά γνωστικά αντικείμενα: α) τη Μεθοδολογία Παιδαγωγικής Έρευνας και β) το αντικείμενο του γνωστικού πεδίου των Επιστημών της Αγωγής που επέλεξαν σύμφωνα με τη δήλωσή τους. Για τους υποψήφιους/υποψήφιες που επέτυχαν στις γραπτές εξετάσεις ακολουθεί συνέντευξη. Η μοριοδότηση γίνεται όπως ορίζεται από τον Κανονισμό Λειτουργίας του ΠΜΣ.

Πρόγραμμα Σπουδών (Μαθήματα – ECDS)

Το σύνολο των πιστωτικών μονάδων (ECTS) που απαιτούνται για την απόκτηση του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Δ.Μ.Σ. είναι 120 ECTS. Το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων ανά εξάμηνο και ειδίκευση διαμορφώνεται ως εξής:

α) Ειδίκευση: «Ειδική Αγωγή»:

Α΄ εξάμηνο:
Υποχρεωτικά Μαθήματα

      • Συγγραφή της επιστημονικής εργασίας ταχύρρυθμο σεμινάριο
      • Εκπαιδευτική έρευνα: Ποσοτικές προσεγγίσεις
      • Εκπαιδευτική έρευνα: Ποιοτικές προσεγγίσεις
      • Σύγχρονα θέματα Ειδικής Αγωγής
      • Μαθησιακή και ψυχοκοινωνική στήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες

Β΄ εξάμηνο:
Υποχρεωτικά Μαθήματα

      • Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Συμβουλευτική και κοινωνική στήριξη στην Ειδική Αγωγή
      • Εφαρμογές των ΤΠΕ στην Ειδική Αγωγή/
      • Σύγχρονη έρευνα στην Ειδική Αγωγή/ΕΔΜ

Γ΄ εξάμηνο:
Υποχρεωτικά Μαθήματα

      • Πρακτική Άσκηση στην Ειδική Αγωγή
      • Διεξαγωγή της μεταπτυχιακής έρευνας σε θέμα της Ειδικής Αγωγής

Δ΄ εξάμηνο:

      • Εκπόνηση, συγγραφή και υποστήριξη τη μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας.

β) Ειδίκευση: «Παιδαγωγική του Σχολείου»:

Α΄ εξάμηνο:
Υποχρεωτικά Μαθήματα

      • Συγγραφή της επιστημονικής εργασίας ταχύρρυθμο σεμινάριο
      • Εκπαιδευτική έρευνα: Ποσοτικές προσεγγίσεις
      • Εκπαιδευτική έρευνα: Ποιοτικές προσεγγίσεις
      • Ιστορία και θεωρία του σχολείου
      • Κοινωνιολογία του σχολείου και της τάξης

Β΄ εξάμηνο:
Υποχρεωτικά και κατ΄ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα

      • Προγράμματα Σπουδών και βιβλία σχολικής εκπαίδευσης (υποχρεωτικό)
      • Διδασκαλία και μάθηση στο σχολείο με σκοπό την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης: θεωρία, μεθοδολογία και παραδείγματα (υποχρεωτικό)
      • Οι ΤΠΕ ως γνωστικό εργαλείο στο σχολείο (υποχρεωτικό)
      • Το σχολείο της Παιδαγωγικής της Ειρήνης (κατ΄ επιλογήν υποχρεωτικό)
      • Το διαπολιτισμικό σχολείο (κατ΄ επιλογήν υποχρεωτικό)
      • Η λογοτεχνία στο σχολείο και την κοινωνία (κατ΄ επιλογήν υποχρεωτικό)
      • Μulticultural/Intercultural Education (κατ΄ επιλογήν υποχρεωτικό)

Γ΄ εξάμηνο:
Υποχρεωτικά Μαθήματα

      • Αυτόνομη μάθηση σε θέμα της Παιδαγωγικής του Σχολείου
      • Πρακτική Άσκηση στην Παιδαγωγική του Σχολείου
      • Διεξαγωγή της μεταπτυχιακής έρευνας σε θέμα της Παιδαγωγικής του Σχολείου

Δ΄ εξάμηνο:

      • Εκπόνηση, συγγραφή και υποστήριξη της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας

γ) Ειδίκευση: «Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση»:

Α΄ εξάμηνο:
Υποχρεωτικά Μαθήματα

      • Συγγραφή της επιστημονικής εργασίας ταχύρρυθμο σεμινάριο
      • Εκπαιδευτική έρευνα: Ποσοτικές προσεγγίσεις
      • Εκπαιδευτική έρευνα: Ποιοτικές προσεγγίσεις
      • Θεωρητική θεμελίωση, ιστορική εξέλιξη και βασικές αρχές του πεδίου της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης
      • Συγκριτικές προσεγγίσεις στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση

Β΄ εξάμηνο: 
Υποχρεωτικά και κατ΄ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα

      • Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης Ενηλίκων (κατ΄επιλογή υποχρεωτικό)
      • Ανάπτυξη και αξιολόγηση προγραμμάτων σπουδών Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης (υποχρεωτικό)
      • O κριτικός στοχασμός ως μέσο ενδυνάμωσης των συμμετεχόντων σε προγράμματα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και ο ρόλος του εκπαιδευτή (υποχρεωτικό)
      • Ο εκπαιδευτής ενηλίκων ως επαγγελματίας: κατάρτιση, δεξιότητες, καθήκοντα και εργασιακή κουλτούρα (υποχρεωτικό)
      • Μulticultural/Intercultural Education (κατ΄επιλογή υποχρεωτικό)

Γ΄ εξάμηνο:
Υποχρεωτικά Μαθήματα

      • Αυτόνομη μάθηση σε θέμα της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης
      • Πρακτική Άσκηση στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση
      • Διεξαγωγή της μεταπτυχιακής έρευνας σε θέμα της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης

Δ΄ εξάμηνο:

      • Εκπόνηση, συγγραφή και υποστήριξη της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας.

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :

Χρήσιμα Έντυπα:

Περισσότερα στοιχεία :

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ