{0680} : Εργοθεραπείας (Αιγάλεω)

το άρθρο ενημερώθηκε στις 17/09/2024

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Σχολή Επιστημών Υγείας και Πρόνοιας

Τμήμα Εργοθεραπείας (Αιγάλεω)

Έδρα :

Διεύθυνση: Πανεπιστημιούπολη 1 Αγίου Σπυρίδωνος 28, Αιγάλεω 12243

Τηλέφωνο:  210 5387456 E-mail: teiaergothe@teiath.gr

Σκοπός του τμήματος :

Το Τμήμα Εργοθεραπείας έχει ως αποστολή να προάγει την ανάπτυξη και την διάχυση των γνώσεων της επιστήμης της Εργοθεραπείας μέσα από την διδασκαλία και την έρευνα, και να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που διασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη.

Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)

Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:

Οι Εργοθεραπευτικές σπουδές επικεντρώνονται στην προαγωγή του ανθρώπινου έργου, την αποκατάσταση, ενίσχυση, διατήρηση και αντιστάθμιση του, αλλά και τη χρήση εργονομικών διευθετήσεων για τη διατήρηση της ανεξαρτησίας του ατόμου και της ποιότητας ζωής τόσο του ατόμου όσο του περιβάλλοντος του. Η εμπλοκή του ατόμου στις καθημερινές δραστηριότητες και ο επαναπροσδιορισμός τους το ο ίδιο πλήττεται λόγω παθολογικών καταστάσεων, επιτελείται μέσα από κατευθυντήριες οδηγίες, τη χρήση αποδεδειγμένων πρωτοκόλλων και επιστημονικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων. Το  πρόγραμμα σπουδών φιλοδοξεί να παρέχει στους φοιτητές την «Αύρα της Εργοθεραπείας», μέσα από τη διδασκαλία των κατάλληλων γνωστικών αντικειμένων, ώστε να αποτελέσουν τα αυριανά άρτια καταρτισμένα στελέχη των συστημάτων υγείας.

Το Τμήμα Εργοθεραπείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είναι το μοναδικό Τμήμα στη Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση που δίνει την δυνατότητα στους φοιτητές να εκπαιδευτούν άριστα στην επιστήμη και την πρακτική της Εργοθεραπείας και να αποκτήσουν τις απαιτούμενες επάρκειες ώστε να δραστηριοποιηθούν στον κλινικό, στον ερευνητικό ή/ και στον ακαδημαϊκό τομέα.

Το περιεχόμενο σπουδών του Τμήματος Εργοθεραπείας καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της μελέτης των δραστηριοτήτων/έργων του ατόμου, στους τομείς της αυτοφροντίδας, της παραγωγικότητας και του ελεύθερου χρόνου, του εντοπισμού των δυσλειτουργικών στοιχείων και της εξειδικευμένης εργοθεραπευτικής παρέμβασης με σκοπό την κατάκτηση του ανώτερου δυνατού επιπέδου λειτουργικότητας και προσαρμοστικής συμπεριφοράς του ατόμου, έτσι ώστε να επιτευχθεί η επιτυχής ανάληψη των λειτουργικών ρόλων της ζωής του.

Το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών έχει καταρτιστεί λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) και της Παγκόσμιας Οργάνωσης Εργοθεραπευτών (WFOT).

Ενδεικτικά Μαθήματα :

Βασικές αρχές Εργοθεραπείας, Η Δραστηριότητα στην Εργοθεραπεία, Βασικά στοιχεία Φυσιολογίας και Νευροφυσιολογίας, Εισαγωγή στην Ψυχολογία, Ανατομία, Παθολογία, Ανάπτυξη και Εργοθεραπεία, Εργοθεραπεία και Οργανικά Νοσήματα, Εργοθεραπευτική ανάλυση της ανθρώπινης κίνησης, Μοντέλα και πλαίσια αναφοράς στην Εργοθεραπεία, Δημιουργικότητα και Εργοθεραπεία, Τέχνη και Εργοθεραπεία, Στατιστική, Ψυχοπαθολογία παιδιών και ενηλίκων, Μεθοδολογία Έρευνας στην Εργοθεραπεία, Νευρολογία, Ψυχοκοινωνική Εργοθεραπεία, Εργοθεραπεία σε ενήλικες με νευρομυϊκές διαταραχές, Δεξιότητες επικοινωνίας και προσέγγισης ατόμων με δυσλειτουργία-Εργοθεραπεία, Εργοθεραπεία σε παιδιά και εφήβους με νευρομυϊκές διαταραχές, Νάρθηκες και βοηθητικά μηχανήματα, Κλινική Άσκηση, Εργοθεραπεία σε παιδιά και εφήβους με αναπτυξιακές διαταραχές, Ορθοπεδική, Εργοθεραπεία σε ηλικιωμένους,  Ειδικές Θεραπευτικές Τεχνικές στην Εργοθεραπεία, Δεοντολογία στην Εργοθεραπεία, Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Εργοθεραπείας, Αξιολογητικά Μέσα στην ΕΘ, Η Κλινική Συλλογιστική στην ΕΘ, Υποστηρικτική Τεχνολογία στην Εργοθεραπεία, Δομές και Συστήματα Υγείας, Κοινωνιολογία, Η Εργοθεραπεία σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον, κ.α. 

Αναλυτικά όλα τα μαθήματα ανά εξάμηνο: εδώ

Περισσότερα στοιχεία 

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :

Επαγγελματικά Δικαιώματα – Προοπτικές :

Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους οι Πτυχιούχοι του Τμήματος Εργοθεραπείας, αποκτούν τις απαραίτητες επιστημονικές γνώσεις και αναπτύσσουν τις απαιτούμενες δεξιότητες και ικανότητες ως Εργοθεραπευτές ώστε να μπορούν να δραστηριοποιούνται επαγγελματικά σε όλους τους τομείς του γνωστικού αντικειμένου του τμήματος είτε

  • ως ελεύθεροι επαγγελματίες
  • είτε ως υπεύθυνοι, στελέχη
  • ή μέλη επιστημονικών ομάδων σε νοσοκομεία, οργανισμούς και υπηρεσίες της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Περίθαλψης.

Ο πτυχιούχος Εργοθεραπευτής κατανοώντας την σημασία των έργων και των δραστηριοτήτων στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, δουλεύει με

  • άτομα κάθε ηλικίας που εμφανίζουν δυσλειτουργίες ή/ και αναπηρίες, περιορισμούς στην εκτέλεση των έργων και των δραστηριοτήτων της καθημερινής τους ζωής, ή/ και δυσκολίες στην ισότιμη κοινωνική συμμετοχή (άτομα με ψυχικές, κινητικές, νευρολογικές, αισθητηριακές και γνωστικές διαταραχές,
  • καθώς και άτομα με κοινωνικούς περιορισμούς όπως άτομα της τρίτης ηλικίας, φυλακισμένοι, άστεγοι, πρόσφυγες…).

Ειδικότερα θα έχει τις ικανότητες, δεξιότητες και γνώσεις ώστε να μπορεί να:

  • Χρησιμοποιεί ποικίλες αξιολογητικές μεθόδους (παρατήρηση, συνέντευξη, σταθμισμένες και μη σταθμισμένες δοκιμασίες κλπ) ώστε να εκτιμήσει τις ικανότητες και τις δυσκολίες του ατόμου στην εκτέλεση των καθημερινών του Έργων και δραστηριοτήτων αυτοφροντίδα, παραγωγικότητα, ψυχαγωγία…) καθώς και τους παράγοντες (δεξιότητες του ατόμου και περιβαλλοντικά στοιχεία) που οδηγούν στις δυσκολίες αυτές.
  • Θέτει στόχους και σχεδιάζει την παρέμβαση σε συνεργασία με τον πελάτη/ ασθενή και την οικογένεια του, αξιοποιώντας τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
  • Επιλέξει, αναλύσει, διαβαθμίσει και προσαρμόσει θεραπευτικά μέσα, μεθόδους και τεχνικές.
  • Σχεδιάζει, κατασκευάζει, εφαρμόζει και παρέχει ειδικά βοηθήματα ώστε να διευκολύνει τη συμμετοχή του πελάτη στα έργα και τις δραστηριότητες της καθημερινής του ζωής.
  • Εκτιμά και να τροποποιεί το περιβάλλον (κοινωνικό, φυσικό…) ώστε να διευκολύνει την ενεργητική συμμετοχή του πελάτη στο περιβάλλον της επιλογής του.
  • Επιλέγει και εφαρμόζει θεωρίες, προσεγγίσεις και μεθόδους σχετικές με την Εργοθεραπεία εκτιμώντας σχετικά ερευνητικά δεδομένα, στοχεύοντας στην συνεχή βελτίωση της ποιότητας της δουλειάς του.
  • Αναπτύσσει αποτελεσματική θεραπευτική επικοινωνία με άτομα και ομάδες.
    Αποτελεί ενεργό μέλος της επιστημονικής ομάδας.
    Οργανώνει, διαχειρίζεται και διοικεί ένα τμήμα ή μια υπηρεσία εργοθεραπείας.
  • Υιοθετεί τις βασικές αρχές της δεοντολογίας. Σέβεται τις αξίες και τη διαφορετικότητα ατόμων από άλλες εθνικές ομάδες και πολιτισμούς.

Επαγγελματικά Δικαιώματα :

Σύμφωνα με το νόμο 4999 άρθρο 32 (ΦΕΚ 225 τ.Β’/07.12.2022) οι πτυχιούχοι των πανεπιστημιακών  τμημάτων  σχετικών  με τομείς υγείας έχουν τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ. Πιο συγκεκριμένα τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων  Εργοθεραπείας  ορίζονται από το  Π.Δ. 83/1989  (ΦΕΚ 37 τ.Α’/07.02.1989).

Σχετικά επαγγέλματα:

Σχετικά Βίντεο :  Βίντεο Α, Βίντεο Β, Βίντεο Γ

Μετεγγραφές Φοιτητών:  Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση το  ΦΕΚ 3836 τ.Β’/03.07.2024

Σχετικές  Επαγγελματικές  Οργανώσεις: 

Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής 

Πανελλαδικές 2024

Κωδικός Μηχανογραφικού : 0680

Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  : 1,20

Προβλεπόμενες Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2024-2025:  125 (από ΦΕΚ 2747 τ.Β’/14.05.2024)

Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων

Γενικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5399 τ.Β’/19.11.2021)

3ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες: Υγείας και Ζωής

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 30 %

Φυσική : 20 %

Χημεία : 20 %

Βιολογία : 30 %

Επαγγελματικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5400 τ.Β’/19.11.2021)

Τομέας: α) Υγείας και Πρόνοιας – Ευεξίας.

Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 20 %

Νέα Ελληνικά : 20 %

Μάθημα Ειδικότητας 1 : 30 %

Μάθημα Ειδικότητας 2 : 30 %

Γενικό Λύκειο (με 90%):

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 18.210

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 14.530

Επαγγελματικό Λύκειο:

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 19.800

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 18.860

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού  Λυκείου (EPAL)

Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ