Οικονομολόγος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας με Νέες Τεχνολογίες

Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η έρευνα, η μελέτη, ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η υιοθέτηση σύγχρονων τεχνικών και μεθόδων μάρκετινγκ και επικοινωνίας που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν την παραγωγική δραστηριότητά τους στις ανάγκες των πελατών τους, είναι το κύριο αντικείμενο της εργασίας του.

Πιο συγκεκριμένα, ο οικονομολόγος μάρκετινγκ και επικοινωνίας με νέες τεχνολογίες ασχολείται με μια σειρά από ενέργειες που αφορούν την έρευνα μάρκετινγκ, το σχεδιασμό στρατηγικών μάρκετινγκ, τον καθορισμό της πολιτικής πωλήσεων και υλοποίησης του σχεδίου προώθησης πωλήσεων, τη χρήση επιχειρηματικών παιχνιδιών και προσομοιώσεων για την ανάπτυξη ικανότητας ανάλυσης συγκεκριμένων αγορών, την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών συλλογής και ανάλυσης δεδομένων στο μάρκετινγκ, το συντονισμό των διαδικασιών παροχής υπηρεσιών προς τον καταναλωτή μετά την πώληση των προϊόντων κ.ά.

Για παράδειγμα, στην προσπάθειά του να πειστούν οι καταναλωτές ότι ένα συγκεκριμένο προϊόν είναι η καλύτερη εναλλακτική επιλογή για την ικανοποίηση των αναγκών τους, οργανώνει, σχεδιάζει και υλοποιεί σύγχρονες τεχνικές προώθησης και προβολής του (διαφήμιση), που έχουν στόχο να δημιουργήσουν μια θετική εικόνα γι’αυτό. Ακόμη, αναζητεί και χρησιμοποιεί σύγχρονες μορφές τεχνολογίας (ψηφιακή τεχνολογία, διαδίκτυο, τηλεματική κ.ά.), προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για την αποτελεσματική προώθηση και διάθεση των προϊόντων της επιχείρησης.

Τέλος, συνεργάζεται με άλλους ειδικούς που απασχολούνται στα διάφορα τμήματα της επιχείρησης, όπως μηχανικούς παραγωγής, μάνατζερ, χρηματοοικονομικούς συμβούλους, διαφημιστές, πωλητές κ.ά. προκειμένου να διευκολύνεται στη δουλειά του.

Συνθήκες Εργασίας:
Εργάζεται σε γραφείο και σχολική τάξη, όταν απασχολείται ως εκπαιδευτικός, με ωράριο που καθορίζεται από τη λειτουργία του σχολείου, ή ως υπάλληλος ακολουθώντας το ωράριο των δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων και οργανισμών. Μπορεί να εργάζεται σε διάφορους χώρους, όπως σε επιχειρήσεις, σε οργανισμούς, σε ακαδημαϊκούς χώρους, ή στην κατοικία του σε ωράριο που ξεπερνά πολλές φορές το τυπικό καθημερινό ωράριο.

Συχνά απαιτείται να μετακινείται στην Ελλάδα ή το εξωτερικό προκειμένου να ενημερώνεται για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας και να συμμετέχει σε επιστημονικά συνέδρια και έρευνες.

Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Εκτός από τη θεωρητική κατάρτιση, χρειάζεται να διαθέται υπευθυνότητα, οξυδέρκεια, μεθοδικότητα, καθώς και ερευνητικό και αναλυτικό πνεύμα. Η ανάγκη για συνεργασία με άλλους επιστήμονες και η συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια και μελέτες προϋποθέτουν επικοινωνιακές δεξιότητες και συνεχή ενημέρωση για τις σύγχρονες εξελίξεις στο αντικείμενο των δραστηριοτήτων του.

Τέλος, η πολύ καλή γνώση εξειδικευμένων προγραμμάτων στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και η άριστη γνώση ξένων γλωσσών τον διευκολύνουν στη δουλειά του.

Σπουδές:
Σπουδές μπορεί να γίνουν στο τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σπουδές σε μεταπτυχιακό επίπεδο προσφέρονται σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, όπως αυτό του  Οικονομικού Πανεπιστημίου (Ο.Π.Α)  στο γνωστικό αντικείμενο της «Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας με Νέες Τεχνολογίες».

Τα μαθήματα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα εξής: Διοικητική Λογιστική και Χρηματοδότηση, Διοίκηση και Οργανωτική Δομή, Πληροφοριακά Συστήματα Μάρκετινγκ, Στρατηγικό Μάρκετινγκ, Διοίκηση Μάρκετινγκ, Τεχνικές Επικοινωνίας, Συμπεριφορά Καταναλωτών και Έρευνα Μάρκετινγκ, Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Μάρκετινγκ, Διοίκηση Χαρτοφυλακίου Προϊόντος, Οργάνωση Πωλήσεων, Δίκτυα Διανομής και Λιανικό Εμπόριο, Εφοδιαστική Διαχείριση και Μεταφορές, Διαφήμιση, Τουριστικό Μάρκετινγκ, Αγροτικό Μάρκετινγκ, Βιομηχανικό Μάρκετινγκ, Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Τραπεζικό Μάρκετινγκ, Οικολογικό Μάρκετινγκ, Επικοινωνία στην Ηλεκτρονική Εποχή, Σχεδίαση Διαδραστικών Εφαρμογών, Πολιτική Οικονομία της Επικοινωνίας, Επικοινωνία και Ανάπτυξη, Επικοινωνία και Εκπαίδευση, Βιομηχανίες Μαζικής Επικοινωνίας, Ιστορία του Δυτικού Πολιτισμού, Ανασχεδιασμός Επιχειρησιακών Διαδικασιών, Διοίκηση Αλλαγών, Διοίκηση Ποιότητας κ.ά.

Τομείς Απασχόλησης:
Εργάζεται ως στέλεχος σε δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς, επιχειρήσεις, υπουργεία, ασφαλιστικά ή τραπεζικά ιδρύματα, λογιστήρια, ινστιτούτα ερευνών καθώς και σε διάφορες εταιρείες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, επενδύσεων, δημοσκοπήσεων, έρευνας αγοράς κ.ά. Ακόμη, μπορεί να εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και βιομηχανιών και σε διάφορες υπηρεσίες που έχουν ως αντικείμενο το εμπόριο, τη διεθνή οικονομία, νομισματικά και φορολογικά θέματα κ.ά.

Τέλος, μπορεί να απασχοληθεί ως ελεύθερος επαγγελματίας ή ως εκπαιδευτικός στη μέση ή ανώτατη εκπαίδευση και κατάρτιση, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.

(πηγή: Ο.Α.Ε.Δ.)

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ