Ειδικός Επικοινωνιακής Πολιτικής (Επικοινωνιολόγος)

Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο ειδικός επικοινωνιακής πολιτικής (image maker), έχει ως αντικείμενο εργασίας τον επιστημονικό σχεδιασμό, συντονισμό και εκτέλεση στρατηγικών προγραμμάτων και δράσεων, με σκοπό τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της επικοινωνιακής πολιτικής ατόμων, οργανισμών ή φορέων.

Ειδικότερα, ο παραπάνω ειδικός δρώντας στα πλαίσια της εκτέλεσης ενός προγράμματος ανάπτυξης και προώθησης επικοινωνιακής πολιτικής, δραστηριοποιείται κυρίως στα εξής πεδία: την επαφή με τους πελάτες, την έρευνα για τις ανάγκες και το προφίλ του πελάτη, το σχεδιασμό και το συντονισμό του στρατηγικού προγράμματος και δράσης, την κατασκευή επικοινωνιακού υλικού, την επικοινωνία με τα μέσα προβολής και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της δράσης του.

Η επικοινωνιακή πολιτική αποτελεί ένα επάγγελμα που προέκυψε για να καλύψει τις πολλαπλές ανάγκες επικοινωνίας στις σύγχρονες κοινωνίες και που είναι συνδεδεμένο με τις συνεχείς και ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. Για το λόγο αυτό, ο ειδικός επικοινωνιακής πολιτικής, χρειάζεται να ενημερώνεται και να επιμορφώνεται διαρκώς, χρησιμοποιώντας για την επιτέλεση των καθηκόντων του ηλεκτρονικούς υπολογιστές και γενικά κάθε δυνατότητα της σύγχρονης τεχνολογίας για επικοινωνία.

Συνθήκες Εργασίας:
Ο ειδικός επικοινωνιακής πολιτικής ή επικοινωνιολόγος εργάζεται συνήθως στο γραφείο του, κάτω από καλές και άνετες συνθήκες, έχει ελεύθερο ωράριο και καθημερινά έρχεται σε επαφή με πολλά άτομα.

Παράλληλα, όμως, είναι ένα επάγγελμα με πολύ άγχος και ένταση, αλλά και συνεχείς εναλλαγές παραστάσεων και ενδιαφερόντων, γεγονός που προσδίδει ικανοποίηση και ενδιαφέρον σε όποιον το ασκεί, παρά τους γρήγορους και πιεστικούς ρυθμούς του.

Οι μετακινήσεις του είναι συνεχείς, τόσο στο εσωτερικό της χώρας όπου αναπτύσσει τις επαγγελματικές του δραστηριότητες, όσο και στο εξωτερικό για την παρακολούθηση συνεδρίων ή επιμορφωτικών σεμιναρίων. Οι αμοιβές βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με την προϋπηρεσία και την ποιότητα των εργασιών κάθε επαγγελματία.

Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Η δυναμική προσωπικότητα, η ευχέρεια στο γραπτό και προφορικό λόγο, η επινοητικότητα, η κριτική σκέψη, η συνέπεια και η δημιουργική φαντασία είναι προσόντα, που είναι απαραίτητο να διαθέτει ο επαγγελματίας επικοινωνιολόγος.

Παράλληλα δε, οι επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητες, οι καλές δημόσιες σχέσεις, η συνεχής ενημέρωση γύρω από θέματα που αφορούν στην επιστήμη του, οι βασικές γνώσεις οργάνωσης και διαχείρισης γραφείου καθώς και ηλεκτρονικού υπολογιστή, αποτελούν εγγύηση για την επιτυχή σταδιοδρομία στο χώρο της επικοινωνιακής πολιτικής.

Σπουδές:
Σπουδές ειδικού στην επικοινωνιακή πολιτική μπορούν να γίνουν στα τμήματα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ή Δημοσιογραφίας. Διασύνδεση με το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα.

Επίσης από τα τμήματα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας. Διασύνδεση με το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα

Επίσης, βασικές γνώσεις στην επιστήμη της επικοινωνίας μπορεί να αποκτήσει κάποιος παρακολουθώντας μαθήματα  και σε  άλλα  τμήματα των Δημοσίων Σχέσεων, Κοινωνικών, Νομικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών των Α.Ε.Ι.

Τομείς Απασχόλησης:
Οι ειδικοί επικοινωνιακού λόγου μπορούν να απασχοληθούν στο χώρο των ΜΜΕ, σε εταιρείες ή οργανισμούς δημοσίων σχέσεων ή ακόμα και στο χώρο της πολιτικής ή και των επιχειρήσεων και γενικότερα σε οποιοδήποτε χώρο μπορεί να έχει σχέση με την ανάπτυξη και οργάνωση της επικοινωνίας.

Ακόμη, μπορούν να απασχοληθούν ως μισθωτοί με σχέση εξαρτημένης εργασίας και ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Αρκετοί επικοινωνιολόγοι επιλέγουν να εργαστούν στον τομέα της πολιτικής επικοινωνίας, με κύριο αντικείμενο τη βελτίωση και την προώθηση της δημόσιας εικόνας των πολιτικών προσώπων.

(πηγή: Ο.Α.Ε.Δ.)

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ