
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο εικονολήπτης γνωρίζει τη λειτουργία χειρισμού όλων των τύπων εικονοσκοπίων που χρησιμοποιούνται στην τηλεοπτική παραγωγή. Συμμετέχει σε απλά εξωτερικά γυρίσματα δημοσιογραφικού χαρακτήρα, π.χ. ρεπορτάζ, ενώ αποτελεί τον απαραίτητο συνεργάτη του σκηνοθέτη και βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία μαζί του.
Γνωρίζει τα στάδια ανάγνωσης όλων των ειδών σεναρίου, τις βασικές αρχές σκηνοθεσίας, τη μεθοδολογία που χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης, τα είδη των πλάνων και τις τεχνικές λήψεώς τους. Χρησιμοποιεί την κάμερα και όλα τα εξαρτήματά της (τρίποδες, φακούς, φίλτρα, μπαταρίες, φορτωτές κ.λπ.), τις τεχνικές φωτισμού διαφορετικών χώρων (στούντιο, εσωτερικά κτιρίων, δρόμοι, ύπαιθρος), φίλτρα, φακούς, φωτιστικά για να πετύχει διάφορα αισθητικά πλάνα και σκηνές.
Ασχολείται με τον ήχο στα ΜΜΕ, την ηχοληψία με βιντεοκάμερα και τα στάδια επεξεργασίας του, καθώς και με τα διαφορετικά είδη μικροφώνων στις τηλεοπτικές καλύψεις με «μονοκάμερο». Χρησιμοποιεί τα διάφορα συστήματα μοντάζ, τις τεχνικές λήψεως πλάνων για κάθε είδος τηλεοπτικής παραγωγής (π.χ. ειδήσεις, τηλεπαιχνίδια, αθλητικά, συναυλίες, talk show).
Συνθήκες Εργασίας:
H εργασία του είναι κουραστική και δύσκολη το δε ωράριό του ακατάστατο. Οι συνθήκες γίνονται πιο δύσκολες, όταν εργάζεται στο τηλεοπτικό ρεπορτάζ και ειδικότερα στην προετοιμασία του δελτίου ειδήσεων. Γενικά, πάντως, οι λήψεις γίνονται κάτω από συνθήκες έντασης, άγχους και συχνά πίεσης χρόνου.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Ο εικονολήπτης πρέπει να είναι παρατηρητικός, ικανός να καλύπτει με τις λήψεις του το θέμα που πραγματεύεται και σταθερός στις κινήσεις των χεριών. Επίσης να έχει ταλέντο, καλλιτεχνική παιδεία, ευαισθησία, σωματική αντοχή και καλή όραση.
Σπουδές:
Σπουδές παρέχονται σε δημόσια ή ιδιωτικά Ι.Ε.Κ.
Τομείς Απασχόλησης:
Μπορεί να απασχοληθεί, σε ιδιωτικούς και δημόσιους τηλεοπτικούς σταθμούς σε όλα τα είδη τηλεοπτικών προγραμμάτων, ζωντανά και μαγνητοσκοπημένα. Σε ιδιωτικά τηλεοπτικά στούντιο και γραφεία παραγωγής οπτικοακουστικού έργου, σε εταιρείες παραγωγής διαφημιστικών μηνυμάτων.
(πηγή: Ο.Α.Ε.Δ.)