
το άρθρο ενημερώθηκε στις : 18/03/2025
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Σχολή Επιστημών Αγωγής
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (Ιωάννινα)
Πρόγραμμα Σπουδών
1ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά:
Εισαγωγή στην Ελληνική Γλώσσα και Γλωσσολογία
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
2ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά:
Κινητική Αγωγή και Μάθηση
Εισαγωγή στην Παιδαγωγική
Εισαγωγή στην Ψυχοπαθολογία του παιδιού – Ειδική Αγωγή
Θεατρική Παιδεία
3ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά:
Εισαγωγή στις Εικαστικές Τέχνες
Εισαγωγή στη Μουσική Παιδαγωγική -Εφαρμογές στο Νηπιαγωγείο
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Κοινωνική Ψυχολογία
Τα μαθηματικά των νηπίων και των προνηπίων
4ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά:
Προσχολική Παιδαγωγική – Διδακτικές Προσεγγίσεις
Αγωγή Υγείας I
Θεωρία της Λογοτεχνίας
5ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά:
Διδακτική Μαθηματικών I
Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο Ι
6ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά:
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Διδακτικές Εφαρμογές
Πληροφορική και Εκπαίδευση –
Νέες Τεχνολογίες
Παιδική Λογοτεχνία
7ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά:
Διδασκαλία/ Εφαρμογές Ι.
8ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά:
Διδασκαλία/ Εφαρμογές ΙΙ.
Μαθήματα Επιλογής:.
Ενότητα Παιδαγωγικής:
Οργάνωση και Λειτουργία του Νηπιαγωγείου
Παιχνίδι, Ρυθμός, Κίνηση: Προγραμματισμός και αξιολόγηση Δραστηριοτήτων
Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τη Διδακτική της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας
Σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και γλωσσικές απεικονίσεις του φόβου στη δημόσια σφαίρα, με έμφαση στη νηπιακή ηλικία
Προσχολική Παιδαγωγική- Σύγχρονες Διδακτικές Προτάσεις
Θεωρίες Φυσικής Αγωγής -Παιδαγωγικές και Κοινωνιολογικές Διαστάσεις
Κοινωνική Αγωγή και Προσχολική Εκπαίδευση
Η Διδασκαλία της Ελληνικής ως Μητρικής και ξένης Γλώσσας στη Σύγχρονη (πρωτο)σχολική Εκπαίδευση
Γλωσσική Αγωγή στο Νηπιαγωγείο και επικοινωνιακή προσέγγιση
Σύγχρονα Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Μετάβαση του παιδιού από την οικογένεια στο σχολείο: Παιδαγωγικοί σχεδιασμοί και διεθνείς πρακτικές
Ενότητα Κοινωνικών Επιστημών στην Εκπαίδευση:
Ψυχολογία Κινήτρων
Ψυχοφυσιολογία I
Γνωστική Ψυχολογία Ι
Κλινική Ψυχολογία
Η δυναμική των οικογενειακών συστημάτων μέσα από το παιδικό σχέδιο
Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή
Κοινωνιολογία της Ελληνικής Εκπαίδευσης
Στοιχεία Παιδιατρικής
Εξελικτική Ψυχολογία
Συστημική θεώρηση της οικογένειας
Ενότητα Θετικών Επιστημών και Διδακτικής τους:
Εισαγωγή στην Πληροφορική και Εκπαίδευση- Νέες Τεχνολογίες
Εισαγωγή στις Έννοιες των Φυσικών Επιστημών
Θεμελιώδεις Μαθηματικές Έννοιες στο Νηπιαγωγείο
Εφαρμοσμένη Στατιστική στην Εκπαίδευση
Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο ΙΙ
Στοιχεία Διδακτικής Μαθηματικών: Τροχιές μάθησης – διδασκαλίας στα μαθηματικά του νηπιαγωγείου
Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών
Ανάπτυξη πληροφορικών συστημάτων εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης
Ενότητα Λόγου, Τέχνης και Εκπαίδευσης:
Το Διεθνές Παραμύθι
Ζωγραφική
Δραματοποίηση- Θεατρική Έκφραση Ρυθμός και Κίνηση
Θέματα Φιλοσοφίας Παιδείας
Μεταπολεμική Λογοτεχνία
Δημιουργική Μουσική Αγωγή στην Πράξη
Ελληνική Γλώσσα και Μ.Μ.Ε.: Εκπαιδευτικές Εφαρμογές στο Νηπιαγωγείο
Ειδικά Θέματα Εικαστικών – Εφαρμογές
Θεατρικό Παιχνίδι
Επιπλέον Μαθήματα Επιλογής:
Ηθολογία – Βιολογία
Σύγχρονες τάσεις στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στην Παιδική Λογοτεχνία και τη μικρή Ιστορία
Νεοελληνική ποίηση
Θεατρική Παιδεία και Πράξη
Ανθρώπινα Δικαιώματα
και Εκπαίδευση
Συνεργασία Σχολείου, οικογένειας, Κοινότητας
Σταθμοί στην Ιστορία της Μουσικής και της Μουσικής Παιδαγωγικής
Το γένος/ φύλο στην παιδική λογοτεχνία
Ιστορική εξέλιξη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος
Εκπαιδευτικά Προγράμματα με χρήση Η/Υ I
Συστηματική παρατήρηση στο Νηπιαγωγείο
Κοινωνιολογική Θεωρία και Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Εκπαιδευτική Ψυχολογία
Διδακτική της Γλώσσας
Συμμετοχικές μέθοδοι στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση των φυσικών επιστημών
Νεοελληνική Λογοτεχνία (Γενιά του ’30)
Σχολική Βία – Σχολική Διαμεσολάβηση
Κοινωνιολογία των έμφυλων ανισοτήτων στο σχολείο
Διδακτική της Γλώσσας σε πολυγλωσσικές τάξεις
Αναδυόμενη γραφή και ανάγνωση: Διδακτικές προσεγγίσεις για την προσχολική και σχολική ηλικία
Περιβαλλοντική Αγωγή
Ψυχοφυσιολογία II
Εκπαιδευτικά Προγράμματα με χρήση Η/Υ ΙΙ
Τα Μουσικά Όργανα στο Νηπιαγωγείο
Μορφές Εικαστικής Δημιουργίας και εφαρμογές
Γνωστική Ψυχολογία ΙΙ
Ιστορία και Φιλοσοφία της Παιδείας: Κινήματα και εκπρόσωποι (9ος– 19ος αι.)
Η αξιολόγηση στην προσχολική εκπαίδευση
Δραστηριότητες και Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά
Συμβουλευτική Γονέων
Διδακτική των Μαθηματικών ΙΙ
Ειδικά θέματα πρακτικής άσκησης: Αξιολόγηση της συμπεριφοράς και των επιδόσεων των νηπίων στις δραστηριότητες των θετικών επιστημών
Ηθική της Έρευνας με Παιδιά
Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών στο Νηπιαγωγείο
Εισαγωγή στην Επιχειρηματικότητα
Αξιολόγηση και Προγράμματα Παρέμβασης στην Ειδική Αγωγή
Θέματα Γνωστικής και Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας: Αυτορρύθμιση -Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση
Το Μουσείο ως χώρος εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία
Σχεδιασμός και Οργάνωση Διαπολιτισμικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Θέματα Πρακτικής Άσκησης στην προσχολική εκπαίδευση Ι
Πρώιμη ανίχνευση της ρυθμικής και αναγνωστικής ικανότητας στην προσχολική ηλικία
Κουλτούρα και Κοινωνία
Σχεδιασμός και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας των Μαθηματικών στο Νηπιαγωγείο
Ειδικά Θέματα Επιχειρηματικότητας
Αγωγή Υγείας ΙΙ
Θέματα Πρακτικής Άσκησης στην προσχολική εκπαίδευση ΙΙ
Αναπτυξιακά Θέματα Κινητικής Μάθησης