
το άρθρο ενημερώθηκε στις : 17/12/2024
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Σχολή Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Κόρινθος)
Πρόγραμμα Σπουδών
Μαθήματα 1ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
1.1 | Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία | 4 |
1.2 | Εισαγωγή στο Δίκαιο | 4 |
1.3 | Εισαγωγή στην Οικονομική Επιστήμη | 4 |
1.4 | Εισαγωγή στην Πολιτική Επιστήμη | 4 |
1.5 | Ιστορία της Ελλάδας του 20ου αιώνα | 4 |
1.6 | Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Πολιτική | 4 |
1.7 | Εισαγωγή στην Κοινωνική Πολιτική | 4 |
1.8 | Αγγλική Γλώσσα Ι | 2 |
Μαθήματα 2ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
2.1 | Οργάνωση και Θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης | 4 |
2.2 | Σύγχρονη Ιστορία: η Ευρώπη και ο Κόσμος | 4 |
2.3 | Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Πολιτικές | 8 |
2.4 | Αρχές Σχεδιασμού Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Υλικού | 8 |
2.5 | Αγορά Εργασίας και Πολιτικές Απασχόλησης | 4 |
2.6 | Αγγλική Γλώσσα ΙΙ | 2 |
Μαθήματα 3ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
3.1 | Οργάνωση Κράτους και Δημόσια Πολιτική | 8 |
3.2 | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης | 4 |
3.3 | Άτυπες και Μη-τυπικές Μορφές Εκπαίδευσης – Δια Βίου Εκπαίδευση | 4 |
3.4 | Ποιοτική Κοινωνική Έρευνα | 4 |
3.5 | Κοινωνική Πολιτική και Τοπική Αυτοδιοίκηση | 4 |
3.6 | Ιστορία της Εκπαίδευσης | 4 |
3.7 | Ειδικά Θέματα Παραβατικότητας και Κοινωνικού Ελέγχου | - |
3.8 | Αγγλικά για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς Ι | 2 |
Μαθήματα 4ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
4.1 | Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική | 4 |
4.2 | Οικονομικά της Κοινωνικής Πολιτικής | 4 |
4.3 | Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα | 4 |
4.4 | Βασικές Αρχές Συμβουλευτικής και Διαχείρισης Ομάδων | 4 |
4.5 | Ποσοτική Μεθοδολογία | 8 |
4.6 | Συγγραφή Εργασιών | 4 |
4.7 | Αγγλικά για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς ΙΙ | 4 |
Κατεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής
Μαθήματα 5ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
5.1 | Σχεδιασμός και Αξιολόγηση Κοινωνικής Πολιτικής | 4 |
5.2 | Πολιτική Υγείας | 8 |
5.3 | Μεταναστευτική Πολιτική | 4 |
5.4 | Κοινωνική Οικονομία | 4 |
5.5 | Ψηφιακός Γραμματισμός | 5 |
5.6 | Διδακτική Κοινωνικών Επιστημών | 5 |
Μαθήματα 6ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
6.1 | Κοινωνία και Πολιτική: Σύγχρονες Ιστορικές Προσεγγίσεις | 4 |
6.2 | Κοινωνική Ανθρωπολογία της Εργασίας | 4 |
6.3 | Κοινωνικός Αποκλεισμός και Πολιτικές Κοινωνικής Ενσωμάτωσης | 8 |
6.4 | Ειδικά Θέματα Υγειονομικής Πολιτικής και Οργάνωσης Υπηρεσιών Υγείας | 4 |
6.5 | Στοιχεία Φιλοσοφίας και Θεωρίες Κοινωνικής Δικαιοσύνης | 4 |
6.6 | Πολιτικές Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας | 6 |
6.7 | Πολιτική Κουλτούρα και Εκπαίδευση | 6 |
6.8 | Η Κοινωνική Πολιτική στην Ελλάδα | 6 |
6.9 | Παρουσίαση και Ανάλυση Φορέων Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής | 6 |
6.10 | Κοινωνιολογία των Πολιτισμικών Πρακτικών | 6 |
Μαθήματα 7ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
7.1 | Οικονομική Ανθρωπολογία | 8 |
7.2 | Συγκριτική Κοινωνική Πολιτική | 4 |
7.3 | Αντεγκληματική Πολιτική | 4 |
7.4 | Διοίκηση και Οικονομικά Υπηρεσιών Υγείας | 8 |
7.5 | Πολιτικές Προστασίας της Παιδικής Ηλικίας | 6 |
7.6 | Θεωρίες Κράτους | 6 |
7.7 | Ενδυνάμωση και Δικαιώματα Ασθενών | 6 |
7.8 | Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός - Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλία | 6 |
7.9 | Τεχνικές Συγγραφής Ερευνητικών Προτάσεων | 3 |
Μαθήματα 8ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
8.1 | Διπλωματική Εργασία | 15 |
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Μαθήματα 5ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
5.1 | Ο θεσμός της σχολικής αξιολόγησης των μαθητών: Μίκρο & Μάκρο Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις | 4 |
5.2 | Παιδαγωγικές Θεωρίες και Επιστήμες της Αγωγής | 8 |
5.3 | Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Εκπαίδευση Ενηλίκων | 8 |
5.4 | Ψηφιακός Γραμματισμός | 5 |
5.5 | Διδακτική Κοινωνικών Επιστημών | 5 |
5.6 | Συγκριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδεση | 5 |
Μαθήματα 6ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
6.1 | Κοινωνιολογία των Εκπαιδευτικών Πρακτικών | |
6.2 | Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Δράσεων και Πολιτικές | 8 |
6.3 | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | 4 |
6.4 | Κριτική Παιδαγωγική | 8 |
6.5 | Πολιτικές Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας | 6 |
6.6 | Πολιτική Κουλτούρα και Εκπαίδευση | 6 |
6.7 | Η Κοινωνική Πολιτική στην Ελλάδα | 6 |
6.8 | Παρουσίαση και Ανάλυση Φορέων Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής | 6 |
6.9 | Κοινωνιολογία των Πολιτισμικών Πρακτικών | 6 |
Μαθήματα 7ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
7.1 | Διαχείριση Εκπαιδευτικών Καινοτομιών | 4 |
7.2 | Αξιολόγηση & Διασφάλιση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση | 4 |
7.3 | Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης | 4 |
7.4 | Εκπαίδευση Μειονοτήτων, Μεταναστών και Προσφύγων | 4 |
7.5 | Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση | 4 |
7.6 | Ηλεκτρονική Μάθηση και Εκπαίδευση από Απόσταση | 4 |
7.7 | Πολιτικές Προστασίας της Παιδικής Ηλικίας | 6 |
7.8 | Θεωρίες Κράτους | 6 |
7.9 | Ενδυνάμωση και Δικαιώματα Ασθενών | 6 |
7.10 | Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός - Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας | 6 |
7.11 | Τεχνικές Συγγραφής Ερευνητικών Προτάσεων | 3 |
Μαθήματα 8ου εξαμήνου
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
8.1 | Διπλωματική Εργασία | 15 |
Παρατηρήσεις:
Το Πρόγραμμα Σπουδών τα πρώτα δύο χρόνια είναι κοινό για όλους τους φοιτητές και διακρίνεται για το διεπιστημονικό του χαρακτήρα. Προσφέρονται υποχρεωτικά μαθήματα κορμού που καλύπτουν επιστημονικές περιοχές όπως η Πολιτική Επιστήμη, η Κοινωνιολογία, η Οικονομική Επιστήμη, το Δίκαιο, η Ιστορία και τα εισαγωγικά μαθήματα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τη σύνδεση και τη συμπληρωματικότητα των δύο πεδίων που θεραπεύει το τμήμα, να αναπτύξουν βασικές γνώσεις και στα δύο πεδία καθώς και ικανότητες, ανάλυσης και σύνθεσης των εννοιών.Οι φοιτητές εισάγονται στη λογική της έρευνας με μαθήματα ποιοτικής και ποσοτικής μεθοδολογίας και στατιστικής ανάλυσης. Αναπτύσσουν την ικανότητα χρήσης των νέων τεχνολογιών με μαθήματα και φροντιστήρια που παραδίδονται στα δύο εργαστήρια πληροφορικής του Τμήματος.
Το πρόγραμμα σπουδών αποτελείται από δύο κύκλους, διάρκειας τεσσάρων (4) εξαμήνων ο καθένας. Ο πρώτος κύκλος σπουδών είναι κοινός για όλους τους φοιτητές. Στον κύκλο αυτό διδάσκονται μαθήματα που σχετίζονται και με τις δύο κατευθύνσεις. Ο δεύτερος κύκλος σπουδών περιλαμβάνει τα υποχρεωτικά κατ΄επιλογήν μαθήματα. Οι φοιτητές επιλέγουν Κατεύθυνση στις αρχές του Ε΄ εξαμήνου σπουδών.
Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής αναπτύσσεται σε οκτώ (8) εξάμηνα σπουδών και συγκροτείται από τρεις ζώνες μαθημάτων.
Η πρώτη ζώνη περιλαμβάνει τα Βασικά Υποχρεωτικά Μαθήματα τα οποία αντιστοιχούν συνολικά σε εκατόν τέσσερις (104) πιστωτικές μονάδες ECTS [στο τρέχον πρόγραμμα αντιστοιχούν σε είκοσι δύο (22) μαθήματα].
Η δεύτερη ζώνη περιλαμβάνει δύο Κατευθύνσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν υποχρεωτικά κατ΄επιλογήν μαθήματα, που αντιστοιχούν σε εξήντα οκτώ (68) πιστωτικές μονάδες ECTS για την κάθε Κατεύθυνση [στο τρέχον πρόγραμμα αντιστοιχούν σε δέκα τρία (13) μαθήματα].
Η τρίτη ζώνη τέλος περιλαμβάνει τα Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής, εκ των οποίων οι φοιτητές υποχρεούνται να συμπληρώσουν 30 ECTS Οι φοιτητές μπορούν να επιλέξουν ως Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής και οποιαδήποτε υποχρεωτικά κατ΄επιλογήν μαθήματα της Κατεύθυνσης την οποία δεν θα έχουν επιλέξει ως υποχρεωτική.