Πλανόδιος Πωλητής

Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο πλανόδιος πωλητής ασχολείται με την πώληση προϊόντων μικρής αξίας σε ανοιχτούς χώρους, πανηγύρια ή λαϊκές αγορές, που προμηθεύεται από τον τόπο «παραγωγής» τους και τα οποία αφού τα εκθέσει σε ειδικά διαμορφωμένους πάγκους, επιδιώκει την πώλησή τους. Επίσης, φροντίζει για την αποθήκευση των προϊόντων που μένουν αδιάθετα.

Για την επιτυχή εκτέλεση των επαγγελματικών του δραστηριοτήτων, ο πλανόδιος μικροπωλητής πρέπει να διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό για τη διάθεση των προϊόντων του, που συνίσταται από τον ειδικό πάγκο έκθεσης των προϊόντων του, των λαμπτήρων, τις ηλεκτρογεννήτριες κ.λπ.).

Συνθήκες Εργασίας:
Ο πλανόδιος μικροπωλητής εργάζεται σε εξωτερικούς χώρους κάτω από αντίξοες καιρικές ή άλλες συνθήκες, χωρίς συγκεκριμένο ωράριο ακόμη και κατά τις ημέρες των εορτών και των αργιών, ως ελεύθερος επαγγελματίας.

Αναμφισβήτητα, πρόκειται για ένα κουραστικό επάγγελμα με πολλές ώρες ορθοστασίας, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις μικροπωλητών, οι οποίοι μην έχοντας εξασφαλίσει άδεια για την πώληση των προϊόντων τους, εργάζονται παράνομα σε συνθήκες μεγάλου άγχους και κάτω από τον κίνδυνο της φυλάκισης με αυτόφωρο. Επίσης, προκειμένου να εντοπίσει καλό σημείο πώλησης, για τη διάθεση του εμπορεύματός του, μετακινείται και ταξιδεύει συχνά με ότι αυτό συνεπάγεται.

Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Η εργατικότητα, η προθυμία, η εγκαρδιότητα, η κοινωνικές δεξιότητες, η υπομονή και η επιμονή, είναι προσόντα που χρειάζεται να διαθέτει απαραίτητα ο επαγγελματίας μικροπωλητής. Ακόμη, χρειάζεται να είναι γρήγορος και επιδέξιος στη δουλειά του με ικανότητα διαπραγμάτευσης, επικοινωνίας και αντίληψης του χώρου, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του επαγγέλματός του και να μπορέσει να διαθέσει το εμπόρευμά του.

Σπουδές:
Για την άσκηση του επαγγέλματος δεν απαιτείται ειδική εκπαίδευση ή κατάρτιση, αλλά κάποια στοιχειώδης γνώση της αγοράς και των αναγκών των περιστασιακών καταναλωτών.

Τομείς Απασχόλησης:
Μπορεί να απασχοληθεί ως ελεύθερος επαγγελματίας, είναι εξαρτώμενες όμως πάντα από τη μεταβολή των δομών του εμπορίου και την εξάπλωση των πολυκαταστημάτων που περιορίζουν τις δυνατότητες δράσης των μικροπωλητών.

 (πηγή: Ο.Α.Ε.Δ.)

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ