Ειδικός Εμπορίας Μάρκετινγκ Γεωργικών Προϊόντων

Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η διεξαγωγή ερευνών και σφυγμομετρήσεων της αγοράς για τη συγκέντρωση στατιστικών στοιχείων απαραίτητων στη λήψη αποφάσεων, σχετικών με την προώθηση των γεωργικών προϊόντων είναι το αντικείμενο της εργασίας του. Διεξάγει τις έρευνες αυτές με βάση τις ειδικές γνώσεις του και την ορθολογική χρησιμοποίηση των επιστημονικών μεθόδων, ενεργώντας πάντα υπό την εποπτεία του υπευθύνου μάρκετινγκ.

Συγκεκριμένα, ασχολείται με έρευνα μάρκετινγκ, συμμετοχή στη διαδικασία εφαρμογής του μάρκετινγκ, καθορισμό της πολιτικής πωλήσεων και υλοποίησης του σχεδίου προώθησης πωλήσεων και συντονισμό των διαδικασιών παροχής υπηρεσιών προς τον καταναλωτή μετά την πώληση των προϊόντων.

Συνθήκες Εργασίας:
Εργάζεται σε συνθήκες γραφείου μόνος του ή σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες (στατιστικολόγους, οικονομολόγους, κοινωνιολόγους, ψυχολόγους, γεωπόνους κ.λπ.). Πολλές φορές χρειάζεται να ταξιδέψει προκειμένου να ενημερωθεί για τις νέες μεθόδους μετρήσεων και αναλύσεων της κοινής γνώμης και της αγοράς.

Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Απαιτείται να είναι υπεύθυνος, μεθοδικός, επινοητικός, δραστήριος και να είναι σε θέση να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες. Επίσης πρέπει να διαθέτει επικοινωνιακές δεξιότητες οργανωτικές ικανότητες και ευχέρεια στο γραπτό και προφορικό λόγο.

Απαραίτητο είναι να γνωρίζει τουλάχιστον μια ξένη γλώσσα (κυρίως αγγλικά), για να μπορεί να ενημερώνεται και να μελετά τα θέματα μάρκετινγκ. Πρέπει επίσης να είναι συνεργάσιμος και να ακολουθεί τις οδηγίες και εντολές του υπευθύνου μάρκετινγκ.

Σπουδές:
Συναφείς σπουδές προσφέρονται στα Επαγγελματικά Λύκεια στον τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος. Επίσης συναφείς σπουδές  προσφέρονται στα δημόσια και ιδιωτικά Ι.Ε.Κ.

Τέλος, συναφείς συναφείς σπουδές παρέχονται από την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης καθώς και από εργαστήρια ελευθέρων σπουδών.

Τομείς Απασχόλησης:
Ο ειδικός εμπορίας μάρκετινγκ έχει τις γνώσεις, ικανότητες και επαγγελματικά εφόδια που τον καθιστούν ικανό να εργαστεί σε εξαρτημένες ή μη εργασίες σε τμήματα και υπηρεσίες που έχουν ως αντικείμενο τις λειτουργίες του μάρκετινγκ και στις επιχειρήσεις του ιδιωτικού ή του δημόσιου τομέα. Οι προοπτικές απασχόλησης είναι θετικές, με θετικό το ισοζύγιο ζήτησης στην αγορά εργασίας.

(πηγή: Ο.Α.Ε.Δ.)

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ