το άρθρο ενημερώθηκε στις : 25/11/2024
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης (Βόλος)
Πρόγραμμα Σπουδών
Μαθήματα 1ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
1.1 | Αναπτυξιακή ψυχολογία | 6 |
1.2 | Εικαστική Παιδαγωγική | 6 |
1.3 | Εισαγωγή στη μουσική και την παιδαγωγική της: σύγχρονες προσεγγίσεις | 6 |
1.4 | Εισαγωγή στην παιδική λογοτεχνία | 6 |
1.5 | Εισαγωγή στις βασικές αρχές του σύγχρονου χορού | 6 |
1.6 | Η ανάπτυξη του λόγου στο παιδί | 6 |
1.7 | Η διαπολιτισμική διάσταση στην προσχολική εκπαίδευση | 6 |
1.8 | Θεωρία και μεθοδολογία δραστηριοτήτων νηπιαγωγείου | 6 |
1.9 | Κοινωνική παιδαγωγική και βασικές παιδαγωγικές έννοιες | 6 |
1.10 | Κοινωνική ψυχολογία Ι | 6 |
1.11 | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | 6 |
1.12 | Ψηφιακά μέσα | 6 |
Μαθήματα 2ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
2.1 | Αναπτυξιακή ψυχολογία | 6 |
2.2 | Εικαστική Παιδαγωγική | 6 |
2.3 | Εισαγωγή στη θεωρία λογοτεχνίας | 6 |
2.4 | Εισαγωγή στη μουσική και την παιδαγωγική της: σύγχρονες προσεγγίσεις | 6 |
2.5 | Η ανάπτυξη του λόγου στο παιδί | 6 |
2.6 | Η διαπολιτισμική διάσταση στην προσχολική εκπαίδευση | 6 |
2.7 | Θεωρία και μεθοδολογία δραστηριοτήτων νηπιαγωγείου | 6 |
2.8 | Κοινωνική παιδαγωγική και βασικές παιδαγωγικές έννοιες | 6 |
2.9 | Κοινωνική ψυχολογία Ι | 6 |
2.10 | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | 6 |
2.11 | Ψηφιακά μέσα | 6 |
Μαθήματα 3ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
3.1 | Εισαγωγή στο γραμματισμό | 6 |
3.2 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία | 6 |
3.3 | Έννοιες των Φυσικών Επιστημών και η Διδακτική τους | 6 |
3.4 | Μαθηματική Σκέψη και Παιδική Ηλικία | 6 |
3.5 | Μεθοδολογία Έρευνας | 6 |
3.6 | Μουσεία και εκπαίδευση | 6 |
3.7 | Οργάνωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος Ι | 6 |
3.8 | Συστηματική παρατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας - Πρακτική Άσκηση | 6 |
3.9 | Γραπτός Ακαδημαϊκός Λόγος I | 3 |
3.10 | Αγγλικά Ι | 3 |
3.11 | Γαλλικά Ι | 3 |
3.12 | Γερμανικά Ι | 3 |
3.13 | Ιταλικά Ι | 3 |
Μαθήματα 4ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
4.1 | Εισαγωγή στο γραμματισμό | 6 |
4.2 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία | 6 |
4.3 | Έννοιες των Φυσικών Επιστημών και η Διδακτική τους | 6 |
4.4 | Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης | 6 |
4.5 | Μεθοδολογία Έρευνας | 6 |
4.6 | Μουσεία και εκπαίδευση | 6 |
4.7 | Οργάνωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος Ι | 6 |
4.8 | Γραπτός Ακαδημαϊκός Λόγος IΙ | 3 |
4.9 | Αγγλικά ΙΙ | 3 |
4.10 | Γαλλικά ΙΙ | 3 |
4.11 | Γερμανικά ΙΙ | 3 |
4.12 | Ιταλικά ΙΙ | 3 |
Μαθήματα 5ου εξαμήνου
Μαθήματα Επιλογής:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
5.1 | Αναλυτικό Πρόγραμμα και οργάνωση μαθησιακών εμπειριών στο Νηπιαγωγείο | 5 |
5.2 | Δραστηριότητες και εκπαιδευτικό υλικό για τις φυσικές επιστήμες και το περιβάλλον | 5 |
5.3 | Εκπαίδευση για την ειρήνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα - Τα δικαιώματα του παιδιού | 5 |
5.4 | Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες για όλα τα παιδιά | 5 |
5.5 | Θέματα Γλωσσολογίας και Νεοελληνικής Γλώσσας | 5 |
5.6 | Θεωρία Προσχολικής Εκπαίδευσης | 5 |
5.7 | Ιστορικοί τόποι και περιβάλλον | 5 |
5.8 | Κοινωνική ψυχολογία ΙΙ: Η ομάδα | 5 |
5.9 | Κούκλες και Κουκλοθέατρο | 5 |
5.10 | Μάθηση με τις τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας | 5 |
5.11 | Ο κόσμος της τέχνης στην εκπαίδευση | 5 |
5.12 | Οργάνωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ΙΙ | 5 |
5.13 | Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας | 5 |
5.14 | Πολυτροπικά κείμενα: ανάλυση, κατανόηση και παραγωγή | 5 |
5.15 | Συνθέτοντας με τα παιδιά: θεωρία και πράξη της δημιουργικής μουσικής παιδαγωγικής | 5 |
5.16 | Ψηφιακά Μαθηματικά: Ενσώματη εμπειρία και δράση | 5 |
Μαθήματα 6ου εξαμήνου
Μαθήματα Επιλογής:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
6.1 | Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: Γνώση και εξουσία | 5 |
6.2 | Αντιρατσιστική Εκπαίδευση | 5 |
6.3 | Δημιουργικότητα και Μέσα Έκφρασης | 5 |
6.4 | Διοίκηση εκπαίδευσης και εκπαιδευτική πολιτική | 5 |
6.5 | Εισαγωγή στην επιχειρηματικότητα | 5 |
6.6 | Εισαγωγή στον προγραμματισμό | 5 |
6.7 | Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες και το περιβάλλον: ερευνητικά θέματα | 5 |
6.8 | Εκπαιδευτικό υλικό για τη γλώσσα στην προσχολική εκπαίδευση | 5 |
6.9 | Η αφήγηση στην προσχολική εκπαίδευση: Διδακτικές εφαρμογές | 5 |
6.10 | Η διαδικασία αξιολόγησης στην προσχολική εκπαίδευση | 5 |
6.11 | Θέματα Σχολικής Ψυχολογίας | 5 |
6.12 | Μουσικός αυτοσχεδιασμός και εκπαίδευση: θεωρία και πράξη | 5 |
6.13 | Προφορική ιστορία στην εκπαίδευση | 5 |
6.14 | Σπουδές φύλου και λογοτεχνία | 5 |
6.15 | Στατιστική και εκπαιδευτικές εφαρμογές | 5 |
6.16 | Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δράσεων για μουσεία | 5 |
6.17 | Σωματικές εμπειρίες, κινητικές δραστηριότητες και παιχνίδι στην εκπαίδευση | 5 |
6.18 | Ψηφιακό Παιχνίδι: Σχεδιασμός και ανάπτυξη | 5 |
6.19 | Ψυχολογία παιδικού σχεδίου | 5 |
Μαθήματα 7ου εξαμήνου
Μαθήματα Επιλογής:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
7.1 | Αναλυτικό Πρόγραμμα και οργάνωση μαθησιακών εμπειριών στο Νηπιαγωγείο | 5 |
7.2 | Δραστηριότητες και εκπαιδευτικό υλικό για τις φυσικές επιστήμες και το περιβάλλον | 5 |
7.3 | Εκπαίδευση για την ειρήνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα - Τα δικαιώματα του παιδιού | 5 |
7.4 | Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες για όλα τα παιδιά | 5 |
7.5 | Θέματα Γλωσσολογίας και Νεοελληνικής Γλώσσας | 5 |
7.6 | Θεωρία Προσχολικής Εκπαίδευσης | 5 |
7.7 | Ιστορικοί τόποι και περιβάλλον | 5 |
7.8 | Κοινωνική ψυχολογία ΙΙ: Η ομάδα | 5 |
7.9 | Κούκλες και Κουκλοθέατρο | 5 |
7.10 | Μάθηση με τις τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας | 5 |
7.11 | Ο κόσμος της τέχνης στην εκπαίδευση | 5 |
7.12 | Οργάνωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ΙΙ | 5 |
7.13 | Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας | 5 |
7.14 | Πολυτροπικά κείμενα: ανάλυση, κατανόηση και παραγωγή | 5 |
7.15 | Συνθέτοντας με τα παιδιά: θεωρία και πράξη της δημιουργικής μουσικής παιδαγωγικής | 5 |
7.16 | Ψηφιακά Μαθηματικά: Ενσώματη εμπειρία και δράση | 5 |
Μαθήματα 8ου εξαμήνου
Μαθήματα Επιλογής:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
8.1 | Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: Γνώση και εξουσία | 5 |
8.2 | Αντιρατσιστική Εκπαίδευση | 5 |
8.3 | Δημιουργικότητα και Μέσα Έκφρασης | 5 |
8.4 | Διοίκηση εκπαίδευσης και εκπαιδευτική πολιτική | 5 |
8.5 | Εισαγωγή στην επιχειρηματικότητα | 5 |
8.6 | Εισαγωγή στον προγραμματισμό | 5 |
8.7 | Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες και το περιβάλλον: ερευνητικά θέματα | 5 |
8.8 | Εκπαιδευτικό υλικό για τη γλώσσα στην προσχολική εκπαίδευση | 5 |
8.9 | Η αφήγηση στην προσχολική εκπαίδευση: Διδακτικές εφαρμογές | 5 |
8.10 | Η διαδικασία αξιολόγησης στην προσχολική εκπαίδευση | 5 |
8.11 | Θέματα Σχολικής Ψυχολογίας | 5 |
8.12 | Μουσικός αυτοσχεδιασμός και εκπαίδευση: θεωρία και πράξη | 5 |
8.13 | Προφορική ιστορία στην εκπαίδευση | 5 |
8.14 | Σπουδές φύλου και λογοτεχνία | 5 |
8.15 | Στατιστική και εκπαιδευτικές εφαρμογές | 5 |
8.16 | Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δράσεων για μουσεία | 5 |
8.17 | Σωματικές εμπειρίες, κινητικές δραστηριότητες και παιχνίδι στην εκπαίδευση | 5 |
8.18 | Ψηφιακό Παιχνίδι: Σχεδιασμός και ανάπτυξη | 5 |
8.19 | Ψυχολογία παιδικού σχεδίου | 5 |
8.20 | Πρακτική Άσκηση και Σεμινάριο υποστήριξης πρακτικής άσκησης | 15 |
Παρατηρήσεις
Οι φοιτήτριες/τές του Τμήματος μπορούν να δηλώσουν μαθήματα από τα προσφερόμενα του ΠΤΠΕ καθώς και από τα προσφερόμενα μαθήματα άλλων Τμημάτων της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
Τα μαθήματα από άλλα Τμήματα της Σχολής προσφέρονται μόνο ως μαθήματα επιλογής (Ε) και τους αποδίδονται 5 ECTS. Στα δύο πρώτα εξάμηνα σπουδών προσφέρονται μόνο μαθήματα υποχρεωτικά (Υ). Στο δεύτερο και τρίτο εξάμηνο σπουδών προσφέρονται υποχρεωτικά μαθήματα (Υ), ξένες γλώσσες (ΞΓ) και μαθήματα γραπτού ακαδημαϊκού λόγου (Φ), ενώ στα τέσσερα τελευταία εξάμηνα σπουδών προσφέρονται μαθήματα επιλογής (Ε)** και σεμινάρια πρακτικής άσκησης (Σ). Όλα τα υποχρεωτικά (Υ) μαθήματα διδάσκονται σε χειμερινό και σε εαρινό εξάμηνο με την ίδια ακριβώς διδακτική ύλη και οι φοιτητές/τριες μπορούν να τα επιλέξουν σε ένα από τα δύο εξάμηνα.
Ο αριθμός των προσφερόμενων υποχρεωτικών μαθημάτων ενδέχεται να ξεπερνά τον αριθμό των μαθημάτων που χρειάζεται να δηλωθούν από τους φοιτητές για την απόκτηση του πτυχίου τους. Τα μαθήματα έχουν όριο ως προς τον αριθμό των φοιτητών (πλαφόν) που μπορούν να δεχτούν. Το όριο του αριθμού των φοιτητών σε κάθε μάθημα ορίζεται στην αρχή κάθε εξαμήνου από τη Γενική Συνέλευση. Ορισμένα από τα μαθήματα επιλογής ορίζονται από τους διδάσκοντες ως Εργαστηριακά. Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται από τους φοιτητές/τριες που θα τα επιλέξουν υποχρεωτική παρακολούθηση, που ελέγχεται με τη συμπλήρωση απουσιολογίου.