
το άρθρο ενημερώθηκε στις : 04/12/2024
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (Βόλος)
Ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών
Μαθήματα 1ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
1.1 | Εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες | 4 |
1.2 | Βασικές αρχές επικοινωνίας και εκπαίδευσης κωφών και βαρήκοων ατόμων | 4 |
1.3 | Εισαγωγή στο φάσμα του αυτισμού | 4 |
1.4 | Εισαγωγή στις εφαρμογές ΤΠΕ | 4 |
1.5 | Ξένη γλώσσα Ι | 3,5 |
Μαθήματα Επιλογής (3)
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
1.6 | Εκπαίδευση και αναπηρία | 3,5 |
1.7 | Παθογένεια της αναπηρίας | 3,5 |
1.8 | Εισαγωγή στη γλωσσολογία | 3,5 |
1.9 | Βιολογικές βάσεις της ανάπτυξης | 3,5 |
1.10 | Κλινική νευροψυχολογία του παιδιού | 3,5 |
1.11 | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | 3,5 |
1.12 | Εισαγωγή στην Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών | 3,5 |
1.13 | Εικαστικές Τέχνες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση | 3,5 |
Μαθήματα 2ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
2.1 | Εισαγωγή στην παιδαγωγική επιστήμη | 3,5 |
2.2 | Εισαγωγή στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία όρασης | 4 |
2.3 | Εισαγωγή στη νοητική καθυστέρηση | 4 |
2.4 | Κλινική ψυχολογία: Ψυχολογικά προβλήματα παιδιών | 4 |
2.5 | Γενικές αρχές οικολογίας | 4 |
2.6 | Ξένη γλώσσα ΙI | 3,5 |
Μαθήματα Επιλογής (2)
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
2.7 | Εκπαιδευτική αξιολόγηση στην ειδική αγωγή και την ενταξιακή εκπαίδευση | 3,5 |
2.8 | Η γλωσσική ανάπτυξη των κωφών/βαρήκοων παιδιών: Ο ρόλος της έγκαιρης παρέμβασης (εργαστηριακό) | 3,5 |
2.9 | Κοινωνιογλωσσικές θεωρήσεις για τη γλώσσα και την διδασκαλία της | 3,5 |
2.10 | Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού | 3,5 |
2.11 | Το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία | 3,5 |
2.12 | Αγωγή υγείας | 3,5 |
2.13 | Εφαρμογές ΤΠ στην εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή & διδακτική της πληροφορικής | 3,5 |
2.14 | Γραμματική περιγραφή της ελληνικής γλώσσας | 3,5 |
2.15 | Θεατροπαιδαγωγική στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση | 3,5 |
Μαθήματα 3ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
3.1 | ΕΝΓ 1: Δομή και περιβάλλοντα επικοινωνίας | 4 |
3.2 | Εισαγωγή στη μεθοδολογία έρευνας | 4 |
3.3 | Βασικές έννοιες και τεχνικές των μαθηματικών | 4 |
3.4 | Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις | 4 |
3.5 | Ξένη Γλώσσα ΙΙΙ | 3,5 |
Μαθήματα Επιλογής (3)
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
3.6 | Διδακτικές στρατηγικές και ζητήματα αξιολόγησης στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία όρασης ή με αναπηρία όρασης και επιπρόσθετες αναπηρίες | 3,5 |
3.7 | Η αξιολόγηση και η διδασκαλία δεξιοτήτων γραμματισμού σε κωφά/βαρήκοα παιδιά (εργαστηριακό) | 3,5 |
3.8 | Σύγχρονα διδακτικά μοντέλα για μαθητές με αυτισμό | 3,5 |
3.9 | Ανάπτυξη του Λόγου | 3,5 |
3.10 | Θεωρίες προσωπικότητας | 3,5 |
3.11 | Νόηση και δεξιότητες μάθησης | 3,5 |
3.12 | Εφαρμογές ΤΠΕ στην εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή | 3,5 |
3.13 | Εφαρμογές στην περιβαλλοντική εκπαίδευση | 3,5 |
3.14 | Current trends in special/inclusive education | 3,5 |
Μαθήματα 4ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
4.1 | Συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις | 4 |
4.2 | Διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στη γενική και ειδική εκπαίδευση | 4 |
4.3 | Ψυχοφυσιολογία | 4 |
4.4 | Εκπαιδευτική ψυχολογία | 4 |
4.5 | Ξένη Γλώσσα ΙV | 3,5 |
Μαθήματα Επιλογής (3)
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
4.6 | Διαφοροποιημένη διδασκαλία: Εφαρμογές στην εκπαίδευση των κωφών και βαρήκοων ατόμων (εργαστηριακό) | 3,5 |
4.7 | Η διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία όρασης | 3,5 |
4.8 | Ψυχολογική και εκπαιδευτική προσέγγιση της νοητικής καθυστέρησης | 3,5 |
4.9 | ΕΝΓ 2: Συγχρονία και διαχρονία, εμπλεκόμενοι χρήστες και φορείς | 3,5 |
4.10 | Ψυχοπαθολογία | 3,5 |
4.11 | Στατιστική-Ποσοτικές μέθοδοι έρευνας (εργαστηριακό) | 3,5 |
4.12 | Διδακτική των μαθηματικών | 3,5 |
4.13 | Child development-Language acquisition | 3,5 |
4.14 | Μουσική και άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και αναπηρίες | 3,5 |
Μαθήματα 5ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
5.1 | Διδασκαλία του γραπτού λόγου | 4 |
5.2 | Θεωρία διδασκαλίας | 4 |
5.3 | Βασικές έννοιες φυσικών επιστημών | 4 |
5.4 | Πρακτική άσκηση γενικής αγωγής δασκάλων 1 | 7,5 |
5.5 | Πρακτική άσκηση γενικής αγωγής νηπιαγωγών 1 | 7,5 |
Μαθήματα Επιλογής (3)
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
5.6 | Εκπαίδευση παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς | 3,5 |
5.7 | Γνωστικές λειτουργίες και νοητική καθυστέρηση | 3,5 |
5.8 | Εργαστήριο γραφής και ανάγνωσης στον κώδικα Braille (εργαστηριακό) | 3,5 |
5.9 | Μαθησιακές διαταραχές: Νευρογνωστικές προσεγγίσεις | 3,5 |
5.10 | Εργαστηριακή εξάσκηση στις διαταραχές κίνησης και οπτικής αντίληψης | 3,5 |
5.11 | Διδακτική νεοελληνικής γλώσσας ως ξένης | 3,5 |
5.12 | ΕΝΓ 3: Εφαρμογές της τρισδιάστατης σύνταξης με έμφαση στην εκπαίδευση | 3,5 |
5.13 | Μεθοδολογία δραστηριοτήτων προσχολικής αγωγής 1 | 3,5 |
5.14 | Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας | 3,5 |
5.15 | Πειραματική διδασκαλία φυσικών επιστημών | 3,5 |
5.16 | Βασικές γεωμετρικές έννοιες και η διδασκαλία τους | 3,5 |
Μαθήματα 6ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
6.1 | Κινητικά προβλήματα καινπολλαπλές αναπηρίες | 4 |
6.2 | Παιδαγωγική της ένταξης | 4 |
6.3 | Νευροψυχολογία και ειδικές διαταραχές μάθησης με έμφαση στις μαθησιακές δυσκολίες | 4 |
6.4 | Πρακτική άσκηση γενικής αγωγής δασκάλων 2 | 7,5 |
6.5 | Πρακτική άσκηση γενικής αγωγής νηπιαγωγών 2 | 7,5 |
Μαθήματα Επιλογής (3)
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
6.6 | Ερευνητικές εφαρμογές στην ειδική αγωγή (εργαστηριακό) | 3,5 |
6.7 | Διδασκαλία κοινωνικής κατανόησης σε παιδιά με αυτισμό | 3,5 |
6.8 | Διοίκηση της τάξης και διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών | 3,5 |
6.9 | Φυσιολογία μάθησης και μνήμης | 3,5 |
6.10 | Πολυγραμματισμοί και εκπαίδευση | 3,5 |
6.11 | Μεθοδολογία δραστηριοτήτων προσχολικής αγωγής 2 | 3,5 |
6.12 | ΕΝΓ 4: Δάνειοι και εξειδικευμένοι τύποι ως εργαλεία επικοινωνιακής πρόσβασης | 3,5 |
6.13 | Εφαρμοσμένη διδακτική των μαθηματικών | 3,5 |
6.14 | Διδακτική φυσικών επιστημών | 3,5 |
6.15 | Διδακτικές προσεγγίσεις στις μαθησιακές δυσκολίες | 3,5 |
6.16 | Συγκριτική παιδαγωγική | 3,5 |
Μαθήματα 7ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
7.1 | Πρακτική άσκηση ΣΜΕΑ Σχεδιασμός διδακτικών παρεμβάσεων | 9 |
Μαθήματα Επιλογής (6)
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
7.2 | Κοινωνική ένταξη μαθητών με αναπηρία | 3,5 |
7.3 | Έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση στη νηπιακή ηλικία | 3,5 |
7.4 | Διάσπαση προσοχής/υπερκινητικότητα: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις | 3,5 |
7.5 | Μάθηση κοινωνικών και προεπαγγελματικών δεξιοτήτων | 3,5 |
7.6 | Εργαστήριο κλινικής ψυχολογίας: Συμβουλευτική γονέων και παιδιών | 3,5 |
7.7 | Εθνομαθηματικά: Μάθηση των μαθηματικών και πολιτισμικό περιβάλλον των παιδιών | 3,5 |
7.8 | Σημασιολογία-Πραγματολογία | 3,5 |
Μαθήματα 8ου εξαμήνου
Υποχρεωτικά Μαθήματα:
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
8.1 | Πρακτική άσκηση ΣΜΕΑ Ειδικά θέματα προσαρμογών | 9 |
Μαθήματα Επιλογής (6)
Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|
8.2 | Αναλυτικά προγράμματα για παιδιά με αυτισμό (εργαστηριακό) | 3,5 |
8.3 | Εργαστηριακή εξάσκηση στην παθολογία της γλώσσας, της μνήμης και των επιτελικών λειτουργιών | 3,5 |
8.4 | Ψυχογλωσσολογία- Κλινική γλωσσολογία | 3,5 |
8.5 | Ανάπτυξη εφαρμογών ΤΠΕ για την εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή | 3,5 |
8.6 | Κοινωνία και περιβάλλον | 3,5 |
8.7 | Έννοιες φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία | 3,5 |