Χρίστος Τσολάκης: όλοι οι μαθητές έχουν ικανότητες και ταλέντα να επιδείξουν

Μικρό αφιέρωμα: Χρίστος Τσολάκης  “Ο Δάσκαλος της καρδιάς”

Μικρά σπαράγματα της σκέψης του …

“Κάποτε πίστευα πως καλός δάσκαλος είναι αυτός που τα λέει καλά, που συγκινεί με την ακρίβεια του λόγου και τη σαφήνεια της σκέψης. Με τα χρόνια, όμως, συνειδητοποίησα πως καλός δάσκαλος … είναι αυτός που ξέρει να σωπαίνει και να αποτραβιέται! Όμως, δεν σωπαίνει, γιατί είναι αργόσχολος. Όχι!!!

Αποτραβιέται και σωπαίνει για να επιτρέψει να μιλήσουν οι μαθητές. Γιατί, πρέπει να ξέρουμε ότι οι μαθητές είναι οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της διδασκαλίας. Οι δάσκαλοι είμαστε οι σκηνοθέτες, οι βοηθοί. Καλός δάσκαλος είναι, επομένως, .. αυτός που βοηθά τους μαθητές να ανεβούν στη σκηνή για να παίξουν το έργο της διδασκαλίας και να λάμψουν μέσα σε αυτό.

Και ας έχουμε κατά νου πως όλοι οι μαθητές έχουν ικανότητες και ταλέντα να επιδείξουν, έστω κι αν δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά. Και σε μας τους δασκάλους επαφίεται να φέρουμε αυτές τις ικανότητες και τα ταλέντα στο προσκήνιο και να τα κάνουμε να ανθίσουν”.

Ο Σκοπός της Παιδείας : “Ο σκοπός της Παιδείας είναι να μάθουν οι μαθητές να δημιουργούν μαζί με τους άλλους και να είναι ευτυχισμένοι μέσα σ’ αυτή τη δημιουργία! Όμως πρόσεξε … η δημιουργία αυτή δε πρέπει να είναι εγωκεντρική ούτε αυτάρεσκη. Όχιιιιιιι! Πρέπει να είναι προσγειωμένη … να σέβεται και να αξιοποιεί την παράδοση του τόπου, την ιστορία του πολιτισμού και τη σοφία της φύσης!”

Για τα παιδιά: “Το κεφάλι του παιδιού δεν είναι δοχείο να το γεμίσουμε, είναι σπίρτο και φωτιά να το ανάψουμε!”

Γλώσσα και κοινωνία: “Οι γλώσσες ακολουθούν τις κοινωνίες … και, όταν χειροτερεύει η κοινωνία, χειροτερεύει  και η γλώσσα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν πλουτίζει η γλώσσα. Αντίθετα, προστίθενται στη γλώσσα νέες έννοιες που εκφράζουν, ακριβώς, την ευτέλεια που χαρακτηρίζει την κοινωνία ..!”

 


.

πηγή

 

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ