το άρθρο ενημερώθηκε στις 18/12/2024
Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης (Θεσσαλονίκη)
Έδρα :
Διεύθυνση: 17o Χλμ Θεσσαλονίκης – Σίνδου 57400 Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο: 2310 013752, 2310 013185 Fax : 2310 791185 Ε-mail: infolibd@libd.teithe.gr
Σκοπός του τμήματος :
Το τμήμα σκοπεύει στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης με στόχο την δημιουργία Αρχειονόμων, Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων της Πληροφόρησης με υψηλό επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων. Οι σπουδές στο τμήμα περιλαμβάνουν όλους τους κλάδους των παραδοσιακών επιστημών της Πληροφόρησης (Βιβλιοθηκονομία, Αρχειονομία, Μουσειολογία, Τεκμηρίωση), οι οποίοι με την καθοριστική επίδραση της τεχνολογίας, ενοποιούνται στο ευρύτερο πλαίσιο της Διαχείρισης των Πληροφοριών (Ιnformation Μanagement).
Αντικείμενό της, ο εντοπισμός, συγκέντρωση, επεξεργασία, οργάνωση και διάθεση των πληροφοριών, ανεξαρτήτως του υλικού υποστρώματος στο οποίο είναι καταγραμμένες. Ακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις το Τμήμα εξετάζει σε ένα ενιαίο θεωρητικό και εφαρμοσμένο πλαίσιο την πολιτιστική, επιστημονική αλλά και τη διοικητική, επιχειρηματική πληροφόρηση, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογίες.
Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)
Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:
Η ακαδηµαϊκή λειτουργία του τμήματος και η εισαγωγή των πρώτων φοιτητών αρχίζει από την έναρξη του ακαδηµαϊκού έτους 2019-2020.
Οι σπουδές στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο της αναζήτησης, συλλογής, επεξεργασίας, οργάνωσης, διαχείρισης και διάδοσης των πληροφοριών, καθώς και των μέσων καταγραφής της γνώσης, με έμφαση στη χρήση της τεχνολογίας της πληροφόρησης. Καλύπτουν, επίσης, μεθόδους οργάνωσης και διοίκησης βιβλιοθηκών, υπηρεσιών πληροφόρησης και αρχείων στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα.
Ενδεικτικά Μαθήματα :
Εισαγωγή στην Τεχνολογία των Πληροφοριών, Επικοινωνίες – Δίκτυα, Οπτικοακουστικά Μέσα, Ιστορία Ελληνικού Πολιτισμού, Δημόσιες Σχέσεις – Επικοινωνία, Αυτοματισμός Βιβλιοθηκονομικών Λειτουργιών, Πληροφόρηση (Κοινωνικές Επιστήμες, Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Θετικές και Εφαρμοσμένες Επιστήμες), Ανάπτυξη και Διαχείριση Συλλογής, Συνθετική Επεξεργασία Υλικού, Βιβλιοθηκονομικές Εφαρμογές Η/Υ, Ανάλυση Πληροφοριακών Συστημάτων, κ.α.
Αναλυτικά όλα τα μαθήματα ανά εξάμηνο: εδώ
Περισσότερα στοιχεία
- Ηλεκτρονική διεύθυνση του τμήματος: http://www.lisa.ihu.gr/
- Οδηγός Σπουδών του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης (ισχύει από το ακαδ. έτος 2022-2023)
Τι άλλο πρέπει να ξέρω
Επαγγελματικά Δικαιώματα – Προοπτικές
Οι πτυχιούχοι του τμήματος με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις τους απασχολούνται επαγγελματικά είτε αυτοδύναμα είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα όπως αυτός προσδιορίζεται από τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά, με τη μελέτη, έρευνα και εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας στην οργάνωση και λειτουργία βιβλιοθηκών όλων των ειδών δηλαδή:
Εθνική – Κεντρικές (Βουλής κ.λπ.), Ακαδημαϊκές (Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, Σχολικές), Λαϊκές (Δημοτικές κοινοτικές κ.λπ.), Ειδικής έρευνας, Κέντρα τεκμηρίωσης.
Αντικείμενο της απασχόλησής τους είναι:
- Ο καθορισμός των στόχων της βιβλιοθηκονομίας.
- Ο σχεδιασμός, η οργάνωση, η διοίκηση και η λειτουργία της βιβλιοθήκης.
- Η επιλογή και η πρόσκτηση του κατάλληλου υλικού (βιβλία, περιοδικά, χάρτες, μη έντυπο υλικό, οπτικοακουστικό υλικό κ.λ.π.).
- Η οργάνωση του υλικού για χρήση δηλαδή η καταλογογράφηση, η ταξινόμηση και η ευρετηρίασή του.
- Η εξυπηρέτηση των χρηστών της βιβλιοθήκης, μέσα από την πληροφοριακή εργασία, με τη σύνταξη βιβλιογραφιών, επιτομών, ευρετηρίων κ.λ.π.
- Η διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, εκθέσεων και ομιλιών και η παρουσίαση βιβλίων, ανάλογα με το είδος και τους στόχους της βιβλιοθήκης.
- Η παροχή των υπηρεσιών της βιβλιοθήκης και σε άλλους χώρους εκτός βιβλιοθήκης, όπως νοσοκομεία, παιδικούς σταθμούς, εργοστάσια.
- Η συνεργασία με άλλες βιβλιοθήκες και κέντρα τεκμηρίωσης, σε διεθνές και εθνικό επίπεδο.
- Η αναζήτηση πληροφοριών και η εξυπηρέτηση των χρηστών μέσα από τράπεζες πληροφοριών και βάσει δεδομένων, στον εθνικό και διεθνή χώρο.
Οι πτυχιούχοι του τμήματος ασκούν κάθε άλλη δραστηριότητα σε επαγγελματικά αντικείμενα που δεν κατονομάζονται ρητά παραπάνω και που θα προκύπτουν από την εξέλιξη της Επιστήμης της Βιβλιοθηκονομίας και της Τεκμηρίωσης.
Οι πτυχιούχοι του τμήματος απασχολούνται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Μπορούν ακόμα να απασχοληθούν ως μέλη ερευνητικών ομάδων σε θέματα της ειδικότητάς τους.
Σχετικά επαγγέλματα:
Μετεγγραφές Φοιτητών: Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση το ΦΕΚ 3836 τ.Β’/03.07.2024
Σχετικές Επαγγελματικές Οργανώσεις:
- Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης, (Ε.Ε.Β.Ε.Π.). web site: http://www.eebep.gr/
- Ελληνική Αρχειακή Εταιρία. web site: http://www.eae.org.gr/
- International Federation of Library Associations. web site: http://www.ifla.org/
Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής
Πανελλαδικές 2024
Κωδικός Μηχανογραφικού : 1609
Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής 2024 : 0,85
Προβλεπόμενες Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2024-2025: 120 (από ΦΕΚ 2747 τ.Β’/14.05.2024)
Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων
Γενικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5399 τ.Β’/19.11.2021)
1ο Επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές & Πολιτικές Επιστήμες
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 25 %
Αρχαία Ελληνικά : 25 %
Ιστορία : 25 %
Λατινικά : 25 %
Επαγγελματικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5400 τ.Β’/19.11.2021)
Τομείς: α) Πληροφορικής β) Διοίκησης και Οικονομίας.
Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 25 %
Νέα Ελληνικά : 25 %
Μάθημα Ειδικότητας 1 : 25 %
Μάθημα Ειδικότητας 2 : 25 %
Γενικό Λύκειο (με 90%):
Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 14.075
Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 9.275
Επαγγελματικό Λύκειο:
Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 15.950
Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 13.375
Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%
Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού Λυκείου (EPAL)
Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων