{0187} : Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Κόρινθος)

το άρθρο ενημερώθηκε στις : 17/12/2024

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Σχολή Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών

Τμήμα  Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Κόρινθος)

Έδρα :

Διεύθυνση: Δαμασκηνού & Κολοκοτρώνη, 20100, Κόρινθος

Τηλέφωνο: 2741074991, 2741074992, 2741074993, 2741074994  Fax: 2741074990 E-mail sep-secr@uop.gr

Σκοπός του τμήματος :

Το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ως αποστολή

  • να καλλιεργεί και να προάγει τις κοινωνικές επιστήμες στους τομείς της κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής με την ακαδημαϊκή διδασκαλία και την εφαρμοσμένη έρευνα,
  • να παρέχει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία,
  • να οργανώνει μεταπτυχιακές σπουδές που οδηγούν στην κατάρτιση επιστημόνων με εξειδικευμένες γνώσεις σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος και
  • να προάγει την επιστήμη και την έρευνα ιδιαίτερα στους τομείς της προστασίας των κοινωνικών δικαιωμάτων των πολιτών όπως αυτά διαμορφώνονται στο πλαίσιο της Ε.Ε., της εμβάθυνσης των δομών του κοινωνικού κράτους, της πρόληψης και της ασφάλειας σε συνδυασμό με την κοινωνική ανάπτυξη, της συνεχούς εκπαίδευσης, της εκπαίδευσης ενηλίκων και του σχεδιασμού νέων κοινωνικών και εκπαιδευτικών πολιτικών και θεσμών.

Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)

Κατευθύνσεις – Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Προγράμματος Σπουδών:

Το Πρόγραμμα Σπουδών τα πρώτα δύο χρόνια είναι κοινό για όλους τους φοιτητές και διακρίνεται για το διεπιστημονικό του χαρακτήρα. Προσφέρονται υποχρεωτικά μαθήματα κορμού που καλύπτουν επιστημονικές περιοχές όπως η Πολιτική Επιστήμη, η Κοινωνιολογία, η Οικονομική Επιστήμη, το Δίκαιο, η Ιστορία και τα εισαγωγικά μαθήματα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τη σύνδεση και τη συμπληρωματικότητα των δύο πεδίων που θεραπεύει το τμήμα, να αναπτύξουν βασικές γνώσεις και στα δύο πεδία καθώς και ικανότητες, ανάλυσης και σύνθεσης των εννοιών.Οι φοιτητές εισάγονται στη λογική της έρευνας με μαθήματα ποιοτικής και ποσοτικής μεθοδολογίας και στατιστικής ανάλυσης. Αναπτύσσουν την ικανότητα χρήσης των νέων τεχνολογιών με μαθήματα και φροντιστήρια που παραδίδονται στα δύο εργαστήρια πληροφορικής του Τμήματος

Από το τρίτο έτος το Πρόγραμμα Σπουδών προσφέρει την δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο (02) κατευθύνσεων προχωρημένου εξαμήνου:

α) Κοινωνικής Πολιτικής και

β) Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Το Τμήμα έχει διπλό επιστημονικό πεδίο αναφοράς που εντάσσεται στο χώρο της δημόσιας πολιτικής και θεραπεύει τα διακριτά αλλά απολύτως συναφή γνωστικά αντικείμενα της Κοινωνικής και της Εκπαιδευτικής Πολιτικής αναδεικνύοντας τις πολυεπίπεδες αλληλεπιδράσεις τους. Η διεπιστημονικότητα, η συμπληρωματικότητα, η σύζευξη θεωρίας και εφαρμογής και η κοινή αποστολή της Κοινωνικής και της Εκπαιδευτικής Πολιτικής προσδιορίζουν τη φυσιογνωμία και τους σκοπούς του Τμήματος.

Η Κοινωνική Πολιτική είναι ένα διεπιστημονικό γνωστικό αντικείμενο με εφαρμοσμένο χαρακτήρα. Διερευνά και αναλύει τους τρόπους με τους οποίους οι κοινωνίες ανταποκρίνονται στις κοινωνικές ανάγκες, αμβλύνουν τις κοινωνικές ανισότητες και προάγουν την κοινωνική ευημερία. Στη μελέτη της Κοινωνικής Πολιτικής η αναδιανομή πόρων, πρόσβασης και ευκαιριών καθώς και η διασφάλιση ίσων κοινωνικών δικαιωμάτων αποτελούν θεμελιώδεις διαδικασίες που συνδέονται με ένα ευρύ φάσμα κοινωνικών αναγκών. Οι κοινωνικές ανάγκες μετασχηματίζονται στο πλαίσιο του ραγδαία μεταβαλλόμενου σύγχρονου περιβάλλοντος την εποχή της παγκοσμιοποίησης. Ταυτόχρονα, τα ελλείμματα αναδιανομής συχνά διευρύνονται και γίνονται πιο σύνθετα. Επιπλέον, οι πολιτικές αναδιανομής συνυφαίνονται με διαφορετικές ιδεολογικές και πολιτικές παραδόσεις, κοινωνικές αξίες και πάσης φύσεως συμφέροντα. Στο πλαίσιο αυτό, αν και οι λεγόμενοι «πυρηνικοί τομείς» της Κοινωνικής Πολιτικής περιλαμβάνουν ορισμένα βασικά πεδία κοινωνικής παρέμβασης που είναι απαραίτητα για την ατομική και κοινωνική ευημερία (υγεία, εργασία, κοινωνική ασφάλιση, κοινωνική πρόνοια, στέγη κλπ.), τα όριά της επεκτείνονται σε όλα τα πεδία όπου παρατηρούνται ανισότητες και διακρίσεις (περιβάλλον, μετανάστευση, εκπαίδευση κλπ.). Επεκτείνονται δηλαδή σε όλα τα πεδία που αιμοδοτούν την ατομική ελευθερία, τη συλλογική δέσμευση και την κοινωνική συμμετοχή.

Η Κοινωνική Πολιτική εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους οι διαφορετικές κοινωνίες αναπτύσσουν συλλογικά μέσα κάλυψης των κοινωνικών αναγκών και καταπολέμησης των ανισοτήτων στην ατομική και κοινωνική ευημερία. Η Κοινωνική Πολιτική προσδιορίζεται και ερμηνεύεται από τη σχέση των τριών θεμελιωδών θεσμών: της οικογένειας, του κράτους και της αγοράς. Παράλληλα, τη σχέση αυτή διαπερνά οριζόντια ένας χώρος, ο οποίος συγκροτείται από την εκκλησία, τη φιλανθρωπία και τον εθελοντισμό, τις μη-κυβερνητικές οργανώσεις, ομάδες πρωτοβουλίας και κοινωνικά κινήματα που συνθέτουν τη σύγχρονη κοινωνία των πολιτών.

Η Εκπαιδευτική Πολιτική ως επιστημονικό πεδίο μελετά: (α) την κατανομή και άσκηση της εξουσίας στο χώρο της εκπαίδευσης και τους τρόπους λήψης των αποφάσεων που επηρεάζουν τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας (β) τους θεσμούς και τους μηχανισμούς μέσω των οποίων κατανέμονται πόροι (ανθρώπινοι και υλικοί) και αρμοδιότητες και παράγεται το εκπαιδευτικό έργο. (γ) τις διαδικασίες αλληλεπίδρασης ανάμεσα στα κέντρα λήψης αποφάσεων και σε όσους υλοποιούν τις πολιτικές. Η Εκπαιδευτική Πολιτική ως γνωστικό πεδίο προσεγγίζει την εκπαίδευση ως ένα αρθρωμένο και οργανωμένο σύστημα με τις δικές του δομές, τους δικούς του κανόνες και τις δικές του ρυθμίσεις. To αντικείμενο μελέτης της εκτείνεται από τους διεθνείς οργανισμούς και την Ευρωπαϊκή Ένωση έως το εθνικό κράτος και από το μακροεπίπεδο του κράτους έως το μικροεπίπεδο της σχολικής μονάδας, του φορέα νέων μορφών εκπαίδευσης ή του Πανεπιστήμιου και περιλαμβάνει και το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

Στο σύγχρονο μεταβαλλόμενο κόσμο της παγκοσμιοποίησης και της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών ο σχεδιασμός εκπαιδευτικής πολιτικής αποτελεί ζήτημα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος καθώς η εκπαίδευση έχει συνδεθεί τόσο με την οικονομική ανάπτυξη όσο και με τη διαμόρφωση ενεργών εγνωσμένων πολιτών. Ειδικότερα, η Εκπαιδευτική Πολιτική διαμορφώνει τις συνθήκες παραγωγής και πιστοποίησης γνώσεων, δεξιοτήτων, ικανοτήτων, επαγγελματικών προσόντων και δικαιωμάτων και συνδιαμορφώνει τους όρους στην απασχόληση, την αγορά εργασίας, την καινοτομία και την ανάπτυξη. Συντελεί καθοριστικά στη διαμόρφωση των επιστημών, των τεχνών, της τεχνολογίας, της μόρφωσης, του πολιτισμού, της εθνικής ταυτότητας, της κοινωνικής συνοχής, της ειρήνης και της βιωσιμότητας του πλανήτη. Ως δημόσια πολιτική, αφορά στην εκπαίδευση των κοινωνιών και, όπως και η κοινωνική πολιτική, αποσκοπεί στη δίκαιη κοινωνική ευημερία. Η Εκπαιδευτική Πολιτική επικεντρώνεται στη δημόσια πολιτική (στόχοι, απoφάσεις, μέθοδοι και διαδικασίες για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού από το επίπεδο του κράτους έως το επίπεδο οποιουδήποτε εκπαιδευτικού φορέα), σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και στις νέες μορφές ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Στην Κατεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής το Πρόγραμμα Σπουδών περιλαμβάνει Υποχρεωτικά Κατ΄ Επιλογήν που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων όπως η θεωρητική, ιστορική, θεσμική και οικονομική ανάλυση του κοινωνικού κράτους, η οργάνωση, η διοίκηση και αξιολόγηση των κοινωνικών υπηρεσιών, η πολιτική απασχόλησης, οι εργασιακές σχέσεις, η πολιτική υγείας, οι κοινωνικές ανισότητες, η φτώχεια, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η μεταναστευτική πολιτική, η αντεγκληματική πολιτική, η κοινωνική οικονομία κ.ά.

Στην Κατεύθυνση της Εκπαιδευτικής Πολιτικής το Πρόγραμμα Σπουδών περιλαμβάνει Υποχρεωτικά Κατ΄ Επιλογήν που αναλύουν την Εκπαιδευτική Πολιτική σε όλα τα επίπεδα της τυπικής εκπαίδευσης και σε όλα τα είδη των νέων μορφών εκπαίδευσης (διά βίου, ενηλίκων, εξ αποστάσεως, μη τυπική, άτυπη), τη διασύνδεσή της με το θεσμικό πλαίσιο και με τις δημόσιες πολιτικές σε άλλους τομείς, την ανάπτυξη, την εφαρμογή και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικού καθώς και το ιστορικό και κοινωνιολογικό πλαίσιο των εκπαιδευτικών θεωριών και τα σύγχρονα ρεύματα της παιδαγωγικής θεωρίας και των επιστημών της εκπαίδευσης.

Το Τμήμα επιδιώκει συστηματικά τη στενότερη σύνδεση του Προγράμματος Σπουδών με  συγκεκριμένες επαγγελματικές δεξιότητες και την αγορά εργασίας με απώτερο σκοπό τη βελτίωση των επαγγελματικών προοπτικών των αποφοίτων του. Στην κατεύθυνση αυτή το Πρόγραμμα Σπουδών περιλαμβάνει μαθήματα που σχετίζονται με οριζόντιες δεξιότητες, την οργάνωση και διοίκηση, το σχεδιασμό και την αξιολόγηση πολιτικών καθώς και την επιχειρηματικότητα. Η ένταξη στην αγορά εργασίας καλλιεργείται μέσω της υποχρεωτικής Πρακτικής Άσκησης στην Ελλάδα ή/και στο εξωτερικό μέσω του προγράμματος Erasmus+ (Placement).

Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους, οι απόφοιτοι του Τμήματος:

  • Διαθέτουν ένα ολοκληρωμένο φάσμα γνώσεων, στο οποίο εμπεριέχονται στοιχεία από τις επιστημονικές περιοχές της Κοινωνικής και της Εκπαιδευτικής Πολιτικής που ενδεικτικά αφορούν την κοινωνική, την πολιτική, τη θεσμική και την οικονομική ανάλυση του κοινωνικού κράτους, τις κοινωνικές ανισότητες και τη φτώχεια, την πολιτική υγείας, τη μετανάστευση, την κοινωνική οικονομία, το ιστορικό και κοινωνιολογικό πλαίσιο των εκπαιδευτικών θεωριών και τα σύγχρονα ρεύματα της παιδαγωγικής θεωρίας και των επιστημών της εκπαίδευσης.
  • Είναι σε θέση να εμβαθύνουν αλλά και να διευρύνουν τις γνώσεις τους στα πεδία της ειδικότητας τους.
  • Διαθέτουν προχωρημένες γνώσεις στο πεδίο της Εκπαιδευτικής και της Κοινωνικής Πολιτικής που τους επιτρέπουν να κατανοούν και να αναλύουν κριτικά θεωρίες και φαινόμενα που αναφέρονται στο σχεδιασμό και την εφαρμογή των πολιτικών τόσο στο επίπεδο του εθνικού κράτους όσο και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Διεθνών Οργανισμών.
  • Κατέχουν δεξιότητες όσον αφορά την διοίκηση και αξιολόγηση των φορέων παροχής κοινωνικών υπηρεσιών ή/και την εφαρμογή και αξιολόγηση κοινωνικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικού.
  • Αναλαμβάνουν διοικητικά καθήκοντα στον τομέα της ειδίκευσής και αντιμετωπίζουν προβλήματα είτε σε ατομικό είτε σε συλλογικό επίπεδο.
Ενδεικτικά Μαθήματα :

Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία, Εισαγωγή στην Πολιτική Επιστήμη, Εισαγωγή στο Δίκαιο,  Εισαγωγή στην Οικονομική Επιστήμη, Κράτος και Δημόσια Πολιτική, Οργάνωση του Κράτους, Οργάνωση και Θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Κοινωνική και Οικονομική Ιστορία της Ελλάδας (19ος – 20ός αιώνας), Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Πολιτική, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Αρχές Ανάλυσης και Σχεδιασμού Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική, Οικονομικά της Κοινωνικής Πολιτικής, Εισαγωγή στην Εγκληματολογία, Κοινωνιολογία της Μετανάστευσης,  Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα, Μεθοδολογία Κοινωνικής / Εκπαιδευτικής Έρευνας,  Μέθοδοι Έρευνας – Ανάλυση και Ερμηνεία Δεδομένων.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (Επιλογή μίας εκ των δύο Κατευθύνσεων)

Κατεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής

Σχεδιασμός και Αξιολόγηση Κοινωνικής Πολιτικής, Κοινωνική Ανθρωπολογία της Εργασίας, Οικονομικές Ανισότητες και Κοινωνική Πολιτική, Πολιτική Υγείας, Management Κοινωνικών Υπηρεσιών,  Συγκριτική Κοινωνική Πολιτική, Δίκαιο Ανηλίκων και Κοινωνικής Προστασίας του Παιδιού, Σωφρονιστικοί Θεσμοί, Θεσμοί Κοινωνικής Προστασίας,  Αντεγκληματική Πολιτική, Ευρωπαϊκή Εγκληματολογία, Μεταναστευτική Πολιτική, Κοινωνικό Φύλο και Ανισότητες, Νομικό Καθεστώς Αλλοδαπών, Προσφύγων και Μειονοτήτων, Οικονομική Ανθρωπολογία της Μετανάστευσης, Πολιτικές Απασχόλησης,  Κοινωνικός Αποκλεισμός και Πολιτικές Κοινωνικής Ενσωμάτωσης, κ.α.

Κατεύθυνση Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση, Ανάλυση και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού,    Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Μονάδων και Εκπαιδευτικών Συστημάτων, Υλικότητα στην Εκπαίδευση, Διαχείριση Εκπαιδευτικών Καινοτομιών, Μουσεία και Εκπαιδευτικές Δράσεις, Αρχές Εκπαιδευτικής Θεωρίας, Πολιτικές Ανώτατης Εκπαίδευσης, Διασφάλιση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση, Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Οικονομικά της Εκπαίδευσης, Άτυπες και Μη – τυπικές Μορφές Εκπαίδευσης – Δια βίου Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Εκπαιδευτική Πολιτική και Πολιτικές Απασχόλησης, Ιδιότητα του Πολίτη και Πολυπολιτισμικότητα,   Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Ηλεκτρονική Μάθηση και Εκπαίδευση από Απόσταση, κ.α.

Αναλυτικά όλα τα μαθήματα ανά εξάμηνο και κατεύθυνση: εδώ

Περισσότερα στοιχεία :

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :

Επαγγελματικά Δικαιώματα – Προοπτικές :

Σύμφωνα με τον οδηγό σπουδών του τμήματος,   οι πτυχιούχοι του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου έχουν τις επιστημονικές ικανότητες και γνώσεις για την ενασχόλησή τους με την καλλιέργεια και προαγωγή των κοινωνικών επιστημών με τη διδασκαλία, την έρευνα και την εκπόνηση μελετών στα πεδία της κοινωνικής πολιτικής και της εκπαιδευτικής πολιτικής, καθώς επίσης και στα συναφή προς αυτά διεπιστημονικά πεδία.

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου έχουν τις επιστημονικές ικανότητες και γνώσεις για να απασχολούνται επαγγελματικά σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ειδικότερα ως εξής:

  • Ως επιτελικά και διοικητικά στελέχη σε φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι σχεδιάζουν, εποπτεύουν, αξιολογούν και υλοποιούν κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική.
  • Ως διοικητικά στελέχη σε διοικητικές θέσεις φορέων κοινωνικής πολιτικής (κοινωνική ασφάλιση, υπηρεσίες υγείας και νοσοκομεία, δημιουργία απασχόλησης και καταπολέμηση της ανεργίας, καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας, πρόληψης και κοινωνικής αρωγής, προστασία ανηλίκων, υποστήριξη τρίτης ηλικίας κλπ.)
  •  Ως διοικητικά στελέχη σε οργανισμούς και υπηρεσίες μεταναστευτικής πολιτικής σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο
  • Ως διοικητικά στελέχη στις κοινωνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ
  • Ως επιτελικά στελέχη σε θέσεις σχεδιασμού και αξιολόγησης προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής που εκπορεύονται από φορείς της κεντρικής και περιφερειακής διοίκησης, της νομαρχιακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, του τρίτου τομέα, των ΝΠΔΔ κλπ., καθώς και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Ως σχεδιαστές και εφαρμοστές προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής σε ειδικούς φορείς (του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα) κατάρτισης και εφαρμογής επιμέρους προγραμμάτων που εστιάζουν σε κοινωνικές παρεμβάσεις για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (παιδιά, ηλικιωμένους, κοινωνικά αποκλεισμένους, ανέργους κλπ.) και στην επανένταξη ατόμων (σε κέντρα ψυχικής υγιεινής, νοσοκομεία, φυλακές, κέντρα απεξάρτησης κλπ.)
  • Ως επιτελικά και διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης i) σε φορείς οι οποίοι έχουν ως έργο τον κεντρικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού συστήματος, είτε συνολικά είτε ανά εκπαιδευτική βαθμίδα, ii) σε αποκεντρωμένους θεσμούς εκπαιδευτικού σχεδιασμού και διοίκησης, και iii) σε ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης.
  • Ως επιτελικά στελέχη της εκπαίδευσης σε φορείς και σε διεθνείς οργανισμούς στους οποίους συμμετέχει η χώρα μας, και οι οποίοι έχουν ως αντικείμενο τη χάραξη και τη μελέτη εκπαιδευτικής πολιτικής.
  •  Ως σχεδιαστές επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς, αλλά και ως επιμορφωτές των εκπαιδευτικών, σε ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και διοίκησης και εκπαιδευτικής αξιολόγησης, και γενικότερα σε ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής
  • Ως σχεδιαστές εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων κατάρτισης σε φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που δραστηριοποιούνται στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, σε άτυπες και μη-τυπικές μορφές εκπαίδευσης, καθώς επίσης και σε εκπαιδευτικά προγράμματα για ειδικές και μειονεκτούσες ομάδες του πληθυσμού.
  • Ως σχεδιαστές, παραγωγοί και εφαρμοστές πρόσθετου και εναλλακτικού εκπαιδευτικού/ενημερωτικού υλικού (έντυπου, ψηφιακού ή οπτικό – ακουστικού) για τις ανάγκες τόσο των τυπικών όσο και των άτυπων και μη-τυπικών μορφών εκπαίδευσης.

Η σύγχρονη αγορά εργασίας μεταβάλλεται με ραγδαίους ρυθμούς και σήμερα κανένα πτυχίο δεν διασφαλίζει την μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση. Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος μεριμνά με κάθε δυνατό τρόπο για τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων του. Παρέχει γνώσεις και δεξιότητες που τους προετοιμάζουν κατάλληλα ώστε να είναι πλήρως καταρτισμένοι στα πεδία και τα ζητήματα που έχουν σπουδάσει και ανταγωνιστικοί στις θέσεις που διεκδικούν στην αγορά εργασίας.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητήσετε στους παρακάτω δύο οδηγούς:

Οι επαγγελματικές προοπτικές στο πεδίο της Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Οι επαγγελματικές προοπτικές στο πεδίο της Κοινωνικής  Πολιτικής

Μεταπτυχιακές σπουδές του τμήματος:

Το τμήμα προσφέρει τα παρακάτω Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:

Σχετικά επαγγέλματα:

Μετεγγραφές Φοιτητών:  Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση το  ΦΕΚ 3836 τ.Β’/03.07.2024

Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ):

Σχετικές Επαγγελματικές Οργανώσεις:

  • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής. web site:   http://sekp.gr/

 

Στατιστικά στοιχεία Βάσεων Εισαγωγής 

Πανελλαδικές 2024

Κωδικός Μηχανογραφικού : 0187

Συντελεστής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  : 0,95

Προβλεπόμενες Θέσεις εισακτέων ακαδ. έτος 2024-2025:  131 (από ΦΕΚ 2747 τ.Β’/14.05.2024)

Υπολογισμός Μορίων – Συντελεστές βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων

Γενικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5399 τ.Β’/19.11.2021)

1ο Επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές & Πολιτικές Επιστήμες

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 30 %

Αρχαία Ελληνικά : 20 %

Ιστορία : 30 %

Λατινικά : 20 %

Επαγγελματικό Λύκειο (από ΦΕΚ 5400 τ.Β’/19.11.2021)

Τομέας: α) Διοίκησης και Οικονομίας.

Μαθηματικά (Άλγεβρα) : 25 %

Νέα Ελληνικά : 25 %

Μάθημα Ειδικότητας 1 : 25 %

Μάθημα Ειδικότητας 2 : 25 %

Γενικό Λύκειο (με 90%):

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 13.020

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 10.230

Επαγγελματικό Λύκειο:

Βαθμολογία Πρώτου Εισαγόμενου 2024 : 14.325

Βαθμολογία Τελευταίου Εισαγόμενου 2024 : 9.675

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Γενικού Λυκείου (GEL) με το 90%

Διαχρονική Εξέλιξη των Βάσεων Εισαγωγής Μαθητών Επαγγελματικού  Λυκείου (EPAL)

Διαχρονική Εξέλιξη του Αριθμού των Εισακτέων

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ