Διοίκησης Επιχειρήσεων

το άρθρο ενημερώθηκε στις : 06/10/2018

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κεντρικής Μακεδονίας

Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας

Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Έδρα :

Διεύθυνση : Τέρμα Μαγνησίας  62124 Σέρρες

Τηλέφωνο: 23210 49135, Fax: 23210 49165

Σκοπός του τμήματος :

Το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων έχει ως σκοπό να προάγει την ανάπτυξη και την παροχή γνώσεων στην τεχνολογία και την επιστήμη στο αντικείμενο της Διοίκησης Επιχειρήσεων και της Πληροφορικής με τη χρήση της αναπτυγμένης διδασκαλίας και της εφαρμοσμένης έρευνας. Έχει τη δυνατότητα να παρέχει τη γνώση και την πρακτική ώστε οι φοιτητές να εξειδικευτούν πάνω στα γνωστικά αντικείμενα της διαχείρισης, της λήψης αποφάσεων, της πληροφορικής, της χρηματοδότησης, της λογιστικής και της επιχειρησιακής έρευνας.

Διάρκεια σπουδών : 4 έτη (8 εξάμηνα)

Κατευθύνσεις :  

Σήμερα τα στελέχη επιχειρήσεων εκτός από ισχυρές βάσεις στα πεδία της χρηματοοικονομικής, του Μάρκετινγκ και της Διοίκησης, χρειάζονται πολύ καλές γνώσεις πληροφοριακών συστημάτων και πληροφορικής, ώστε να έχουν τη δυνατότητα κατάρτισης στρατηγικής των επιχειρήσεων και ικανότητα λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων, από ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων.

Το Τμήμα  «Διοίκηση Επιχειρήσεων με κατευθύνσεις στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, στη Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων (Management Information Systems) και στο Μάρκετινγκ», προσφέρει ακριβώς αυτά τα γνωστικά αντικείμενα.  Το Πρόγραμμα Σπουδών είναι δομημένο πάνω στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς, παρέχοντας στους αποφοίτους του το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας, όχι μόνο εντός Ελλάδας, αλλά και στο παγκοσμιοποιημένο πλέον οικονομικό περιβάλλον.

Το Πρόγραμμα Σπουδών συνδυάζει τη θεωρητική εκπαίδευση των φοιτητών με υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση και παρέχει την δυνατότητα κατευθύνσεων προχωρημένου εξαμήνου ως εξής:

  • Διοίκηση Επιχειρήσεων
  • Μάρκετινγκ.

Τα Προγράμματα Σπουδών των τμημάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων των ΤΕΙ  είναι αντίστοιχα και εφάμιλλα μεταξύ τους. Προσοχή ως προς τις κατευθύνσεις  προχωρημένου εξαμήνου που προφέρει κάθε ΤΕΙ.

Ενδεικτικά Μαθήματα :

Ενδεικτικά Μαθήματα κατεύθυνσης Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αγγλική Ορολογία, Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, Εισαγωγή στην Πληροφορική, . Οικονομική, Μάρκετινγκ, Λογιστική, Οικονομικά Μαθηματικά, Επιχειρησιακές Επικοινωνίες, Στατιστική, Αστικό Δίκαιο, Εργατικό Δίκαιο, Κοστολόγηση, Επιχειρησιακή Έρευνα, Σύγχρονο Λογισμικό Οργάνωσης Γραφείου, Βάσεις δεδομένων, Συστήματα Ελέγχου και Διασφάλισης Ποιότητας, Εμπορικό Δίκαιο, Διοικητικό Δίκαιο & Δημόσια Διοίκηση, Εκπόνηση Επιχειρηματικών Σχεδίων, Δημόσια Οικονομία και Διεθνείς Οικονομικές Σχέσεις, Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, Εφαρμογές Μηχανογραφημένης Λογιστικής, Λογιστική Εταιρειών, Φορολογική Λογιστική, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Διαχείριση Έργων, Διοίκηση Παραγωγής, Χρηματοδοτική Διοίκηση, Σεμινάριο Τελειοφοίτων, Ευρωπαϊκό Δίκαιο – Διεθνείς Οργανισμοί, Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, Εφοδιαστική, Εφαρμογές Βάσεων Δεδομένων, Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων, Δημόσιες Σχέσεις, Στρατηγική Διοίκησης Επιχειρήσεων, κ.α.

Ενδεικτικά Μαθήματα κατεύθυνσης  Μάρκετινγκ

Eισαγωγή στο Μάρκετινγκ,  Αρχές Διαφήμισης, Συμπεριφορά Καταναλωτή, Ποσοτικές Μέθοδοι στο Μάρκετινγκ,  Έρευνα Μάρκετινγκ, Εξειδικευμένα Πακέτα Στατιστικής, Τουριστικό Μάρκετινγκ, Μάρκετινγκ μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών, Πολιτική Διαφήμιση, Τεχνικές Προώθησης Πωλήσεων, Χρηματοοικονομική Διοίκηση, Τράπεζες και Χρηματοπιστωτική Πολιτική, Διαφημιστικά Μέσα, Οργάνωση και Διοίκηση Πωλήσεων, Βιομηχανικό Μάρκετινγκ, Σχεδιασμός και Οργάνωση Διαφημιστικής Εκστρατείας, Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Μάρκετινγκ Λιανικού Εμπορίου, Έντυπη και Ηλεκτρονική Διαφήμιση, Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης, Μάρκετινγκ Ασφαλιστικών Προϊόντων, Διοίκηση Μάρκετινγκ,  Εφαρμογές Μάρκετινγκ με Η/Υ, Δημιουργικό της Διαφήμισης, Τραπεζικό Μάρκετινγκ, Ανάλυση Δεδομένων κ.α.  Πιο αναλυτικά

Περισσότερα στοιχεία :

Τι άλλο πρέπει να ξέρω :  

Επαγγελματικά Δικαιώματα – Προοπτικές :

Οι πτυχιούχοι του τµήµατος Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοίκησης και Οικονοµίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων, µε βάση τις εξειδικευµένες επιστηµονικές και τεχνικές γνώσεις τους, ασχολούνται είτε σε συνεργασία µε άλλους επιστήµονες είτε αυτοδύναµα ως στελέχη επιχειρήσεων διαφόρων δραστηριοτήτων στον ιδιωτικό και δηµόσιο τοµέα.

Οι παραπάνω πτυχιούχοι έχουν τις παρακάτω αρµοδιότητες:

  • Καθορισµό του επιχειρησιακού χώρου.
  • Προγραµµατισµό, οργάνωση, καθοδήγηση και έλεγχο των διοικητικών δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων.
  • Ανάλυση προβληµάτων ανθρώπινης συµπεριφοράς στον επιχειρησιακό χώρο.
  • Πρόταση συστηµάτων αµοιβής εργασίας και συµµετοχής των εργαζοµένων στη λειτουργία και το οικονοµικό αποτέλεσµα της επιχείρησης σε συνδυασµό σε προβλήµατα παραγωγικότητας.
  • Πρόταση διαδικασιών στελέχωσης της επιχείρησης µε ανθρώπινο δυναµικό.
  • Ανάλυση παραγωγικών συστηµάτων και διαδικασιών και γενικών θεµάτων διοίκησης παραγωγής.
  • Ανάλυση προβληµάτων χρηµατοδοτικής Διοίκησης της Επιχείρησης.

Οι πτυχιούχοι του τµήµατος εξελίσσονται σε όλο το φάσµα της διοικητικής ιεραρχίας της σχετικής µε τους τοµείς της ειδικότητάς τους.

Οι πτυχιούχοι του τµήµατος, απασχολούνται σε όλες τις βαθµίδες της εκπαίδευσης σύµφωνα µε την κείµενη νοµοθεσία. Επίσης µπορούν να απασχοληθούν ως µέλη ερευνητικών οµάδων σε θέµατα ειδικότητάς τους.

Οι πτυχιούχοι του τµήµατος µε την απόκτηση του πτυχίου τους ασκούν το επάγγελµα, στο πλαίσιο των παραπάνω επαγγελµατικών δικαιωµάτων.

Οι πτυχιούχοι του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων, της σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων έχουν δικαίωμα απασχόλησης σε όλο το φάσμα της Διοίκησης Ενεργειών και Διαχείρισης Έργων των Επιχειρήσεων. Ειδικότερα μπορούν να ασχοληθούν:

  • Ως στελέχη οργανισμών του δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης και των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης με αντικείμενο τον προγραμματισμό, την οργάνωση, την καθοδήγηση και τον έλεγχο των διοικητικών δραστηριοτήτων, την λογιστική και φοροτεχνική τους παρακολούθηση, την ανάλυση των προβλημάτων της ανθρώπινης συμπεριφοράς, την στελέχωση και την συμμετοχή των εργαζομένων στη λειτουργία και το οικονομικό αποτέλεσμα της επιχείρησης σε συνδυασμό με τα προβλήματα παραγωγικότητας, την ανάπτυξη και βελτίωση των συστημάτων αμοιβής της εργασίας, την ανάλυση των παραγωγικών συστημάτων και των διαδικασιών εξυπηρέτησης και των γενικών θεμάτων διοίκησης παραγωγής, τη διαχείριση των έργων διοίκησης και οικονομίας, την επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις, και την ανάλυση των προβλημάτων χρηματοδοτικής διοίκησης της επιχείρησης. Επίσης σαν διευθυντικά στελέχη σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις
  • Ως σύμβουλοι επιχειρήσεων σε θέματα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων, χρηματοοικονομικής διοίκησης, λογιστικών και φοροτεχνικών θεμάτων, έρευνας αγοράς και ανάπτυξης πωλήσεων, διασφάλισης ποιότητας, επιχειρησιακής έρευνας, διοίκησης παραγωγικών και πληροφοριακών συστημάτων, εκπόνησης επιχειρηματικών σχεδίων.
  • Ως μέλη ερευνητικών ομάδων σε θέματα διοίκησης και οικονομίας.
  • Ως εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
  • Ένα ποσοστό αποφοίτων έχουν την τύχη και την ευθύνη να συνεχίσουν και να εξελίξουν μια υπάρχουσα οικογενειακή μικρομεσαία επιχείρηση.
  • Ένα ποσοστό αποφοίτων δημιουργούν τη δική τους επιχείρηση.

Επίσης όσοι επιλέγουν την κατεύθυνση  του  Μάρκετινγκ   αποκτούν τις απαραίτητες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις και ικανότητες, ώστε να δραστηριοποιούνται επαγγελματικά, είτε αυτοδύναμα, είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες με τη μελέτη, έρευνα και εφαρμογή της τεχνολογίας, πάνω σε σύγχρονους και ειδικούς τομείς του Μάρκετινγκ και της Διαφήμισης, όπως είναι ο προγραμματισμός της έρευνας αγοράς, η έρευνα αγοράς ή ο έλεγχος αγοράς, η παραγωγή διαφήμισης και η οργάνωση εκθέσεων.

Οι διαφημιστικές εταιρείες αποτελούν τον κύριο χώρο απασχόλησής τους. Μπορούν, επίσης, να εργαστούν σε :

  • υπηρεσίες και οργανισμούς του δημόσιου τομέα
  • της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  • σε τράπεζες και εξαγωγικούς οργανισμούς
  • βιομηχανίες και εμπορικές επιχειρήσεις,
  • ιδρύματα και μεγάλα καταστήματα κ.λπ.
  • και ως καθηγητές στην εκπαίδευση και κατάρτιση.

Επαγγελματικά Δικαιώματα :

  • Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των τμημάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων έχουν καθορισθεί με το  Π.Δ. 514/89 (ΦΕΚ 218 τ.Α’/05.10.1989).
  • Επίσης,  οι απόφοιτοι των τμημάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων των ΤΕΙ έχουν τη δυνατότητα λήψης άδειας ασκήσεως λογιστή φοροτεχνικού  από το Οικονομικό Επιμελητήριο.
  • Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων  της κατεύθυνσης Μάρκετινγκ   (τέως τμημάτων Εμπορίας και Διαφήμισης των ΤΕΙ),   έχουν κατοχυρωθεί νομικά στο : Π.Δ. 79 (Φ.Ε.Κ. 36 τ.Α’/07.02.1989).

Μεταπτυχιακές σπουδές του τμήματος:

Το τμήμα προσφέρει τα παρακάτω Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:

Σχετικά επαγγέλματα:

Μετεγγραφές Φοιτητών:  Αντίστοιχα τμήματα άλλων Α.Ε.Ι. με βάση την Υ.Α.   αριθμ. 97719/Ζ1 (ΦΕΚ 2520 τ.Β΄/29.06.2018):

Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ):

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΡΘΡΟΥ