Αισθητικός

Ορισμός:Ο επαγγελματίας αισθητικός περιποιείται το ανθρώπινο πρόσωπο και σώμα, με στόχο τη διατήρηση ή και τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης του δέρματος και γενικότερα της εξωτερικής εμφάνισης των ατόμων.

Περιγραφή:Ο αισθητικός ασχολείται με την περιποίηση, τη θεραπεία και τον καλλωπισμό του προσώπου ή του σώματος των πελατών του, με στόχο τη βελτίωση της εμφάνισής τους. Αναλυτικότερα, εξετάζει την κατάσταση των ιστών του δέρματος του προσώπου και του σώματος, επιλέγει την κατάλληλη για την περίπτωση αγωγή (καθαρισμός προσώπου, θεραπεία ακμής, απολέπιση, αναζωογόνηση και τόνωση των κυττάρων του δέρματος, λιποδιάλυση, σύσφιξη κ.λπ.) και προχωρεί στην εφαρμογή της. Επίσης, αναλαμβάνει την απομάκρυνση της ανεπιθύμητης τριχοφυΐας από περιοχές του προσώπου και του σώματος, αλλά και άλλες εργασίες, όπως μακιγιάζ, μανικιούρ, πεντικιούρ κ.λπ.

Στο πλαίσιο της εργασίας του ο αισθητικός χρησιμοποιεί ειδικά εργαλεία και μηχανήματα, όπως μηχανήματα ατμού, σύσφιξης μυών, υπέρυθρων ακτινών, αποτρίχωσης κ.ά., καθώς και ειδικά προϊόντα, όπως ενυδατικές κρέμες, αιθέρια έλαια, οξέα φρούτων, μάσκες σύσφιξης και ομορφιάς, αμπούλες, βότανα κ.ά.

Προϋποθέσεις άσκησης:Για την άσκηση του επαγγέλματος απαιτείται η έκδοση αντίστοιχης άδειας.

Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Η αισθητικός πρέπει να είναι ενημερωμένη γύρω από τις εξελίξεις στη μόδα, τα υλικά και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται, τις νέες τεχνικές και τις τάσεις που διαμορφώνονται ειδικά γύρω από το styling. Πρέπει η ίδια να έχει επιμελημένη εμφάνιση, να είναι ευχάριστη και ευγενική, να διαθέτει φαντασία και βέβαια δεξιοτεχνία στα δάχτυλα.

Σπουδές:
Σπουδές στον τομέα της αισθητικής και της κοσμητολογίας προσφέρονται στα αντίστοιχα τμήματα  των Α.Ε.Ι. Διασύνδεση με το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα.

Σπουδαιότητα:Ο αισθητικός θα πρέπει να διαθέτει δεξιοτεχνία, σταθερότητα στις κινήσεις των χεριών, καλή υγεία και σωματική αντοχή. Επίσης, θα πρέπει να διαθέτει υπευθυνότητα, υπομονή και ηρεμία, ενώ πολύ σημαντική είναι η κοινωνική δεξιότητα και η καλαισθησία.

Επιπλέον, ο αισθητικός θα πρέπει να φροντίζει να ενημερώνεται συνεχώς για τα νέα προϊόντα, καλλυντικά, μηχανήματα κ.ά. και γενικά να παρακολουθεί τις εξελίξεις στο χώρο του. καθώς οι πελάτες είναι συνήθως απαιτητικοί. Τέλος, επειδή ο ίδιος ο επαγγελματίας λειτουργεί και ως πρότυπο για τους πελάτες του, θα πρέπει να φροντίζει η εμφάνισή του να είναι ιδιαίτερα προσεγμένη.

Περιβάλλον ενασχόλησης: Οι αισθητικοί μπορούν να εργαστούν, ως υπεύθυνοι ή υπάλληλοι σε ινστιτούτα αισθητικής, σε κέντρα αδυνατίσματος, σε φαρμακεία, σε κομμωτήρια, αλλά και στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση και σε οίκους μόδας, ως εμπορικοί επισκέπτες, ως αντιπρόσωποι, αλλά και ως σύμβουλοι χρήσης καλλυντικών σε βιομηχανίες, εταιρείες και καταστήματα πώλησης καλλυντικών, ως σύμβουλοι ή εκπαιδευτικοί σε αντίστοιχα εργαστήρια ή σχολές αισθητικής, καθώς και σε νοσοκομειακές μονάδες στις οποίες λειτουργούν τμήματα εκπαίδευσης στον τομέα της ειδικότητάς τους.  Ακόμη, οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι. μπορούν να εργαστούν ως ελεύθεροι επαγγελματίες σε δικό τους ινστιτούτο.

Επαγγελματικές συνθήκες: Ο αισθητικός εργάζεται συνήθως σε εσωτερικό χώρο, σε ευχάριστο, φωτεινό και υγιεινό περιβάλλον και συναλλάσσεται με πολλούς ανθρώπους. Μια από τις δυσκολίες του επαγγέλματος είναι το γεγονός ότι πρέπει να εργάζεται για πολλές ώρες όρθιος.

Επειδή, εξάλλου, η επαφή με καλλυντικά και αρώματα είναι συνεχής, τα άτομα που υποφέρουν από αλλεργίες και έχουν ιδιαίτερη ευαισθησία σε κάποιες ουσίες και οσμές δεν μπορούν να ασχοληθούν με το επάγγελμα. Επίσης, λόγω της φύσης του επαγγέλματος, τα άτομα με σοβαρές μεταδοτικές δερματολογικές παθήσεις δεν μπορούν να ασχοληθούν με την αισθητική.

Γενικά σχόλια: Είναι ένα επάγγελμα ευχάριστο, που έχει να κάνει με την ομορφιά και την καλαισθησία και το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε αυτόν που το ασκεί να έρθει σε επαφή με πολλούς ανθρώπους.

Ο αισθητικός θα πρέπει να διαθέτει δεξιότητα επικοινωνίας και υπομονή, αφού καθημερινά συναλλάσσεται με πολλούς ανθρώπους, ο καθένας από τους οποίους χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση και αντιμετώπιση.

(πηγή: τομέας ΣΕΠ τέως Παιδαγωγικού Ινστιτούτου).