Δεν έγραψα καλά στις εξετάσεις…

metegrafes

Δεν έγραψα καλά στις εξετάσεις…

Μερικά μυστικά απενοχοποίησης για γονείς και μαθητές.

Αν διαβάσετε τις βιογραφίες όλων εκείνων, που η κοινωνία θεωρεί επιτυχημένους, θα διαπιστώσετε ότι είναι διάσπαρτες από ήττες, ματαιώσεις, προσπάθειες που έπεσαν στο κενό, πισωγυρίσματα, πίκρες και απώλειες. Αυτό είναι το φυσιολογικό, επειδή μέσω του λάθους και της αστοχίας οι άνθρωποι μαθαίνουν και εξελίσσονται, ενώ η εύκολη κατάκτηση, παρά τη χαρά που προσφέρει, δεν διδάσκει και μερικές φορές οδηγεί σε υπερφίαλες εκτιμήσεις. Κατά πολλούς δε και τα δυο είναι απλώς ζήτημα συγκυρίας.

Αλήθεια, ποιο ήταν το κυρίαρχο συναίσθημά σας, πριν μεταβείτε στο εξεταστικό κέντρο; Ο πόθος για την επιτυχία ή ο φόβος για την αποτυχία; Το δεύτερο ίσως να αποτέλεσε τον παράγοντα εκείνο, που ανέστειλε τη δράση και συσκότισε το νου.

boy student finds out he failed exam

Να, λοιπόν, κάποιες βασικές συμβουλές, που αμέσως μετά την ατυχία σας στις Πανελλαδικές οφείλετε να σκεφθείτε.

  1. Αποφύγετε την άρνηση! Η άρνηση είναι ένας ψυχολογικός μηχανισμός άμυνας, που προστατεύει τους μαθητές από το άγχος, αλλοιώνοντας όμως την πραγματικότητα. Υποβαθμίζει το γεγονός, το περιβάλλει με ψεύτικα δεδομένα και μνήμες, το σπρώχνει προς το υποσυνείδητο, μεταθέτει την ευθύνη, το φορτώνει με λανθασμένες ερμηνείες και αιτιάσεις. Η άρνηση συνεπικουρείται από τα στερεότυπα, τις στρεβλωμένες αντιλήψεις, τις κοινές παραδοχές, τα βαρετά λόγια παρηγοριάς. Η ανώτατη εκπαίδευση είναι μια μακρόχρονη επένδυση στον εαυτό και σε κάθε περίπτωση πρέπει να τυγχάνει της δέουσας σοβαρότητας.
  2. Εκτιμήστε με ειλικρίνεια και σύνεση, πρώτα με τον εαυτό σας και έπειτα με εχέφρονες και συναισθηματικά αποφορτισμένους ανθρώπους ( πχ τους δασκάλους σας) τι ακριβώς πήγε λάθος στην πορεία σας. Αν δεν γράψατε καλά σε κάποιο μάθημα, τότε θα πρέπει να εστιάσετε σε αυτό. Αν γενικά οι επιδόσεις σας δεν ήταν οι αναμενόμενες, τότε οι στρατηγικές μελέτης κατά τη διάρκεια της χρονιάς και η διαχείριση του χρόνου πρέπει συλλήβδην να αναθεωρηθούν. Να θυμάστε ότι η χρονιά που έρχεται μπορεί να φέρει μαζί της μοναξιά, εσωστρέφεια, αμφιθυμία, συγκρούσεις, πλήξη. Όλα τα χαρακτηριστικά δηλαδή μαθητών προορισμένων να διαπρέψουν, αρκεί γρήγορα να τα τιθασεύσουν.
  3. Η ατυχία σας με κανέναν τρόπο δεν υποδηλώνει κάτι σχετικά με την προσωπικότητά σας. Αποβάλλετε από τις σκέψεις σας τον πανικό, τις βιαστικές κρίσεις και κυρίως μην γενικεύετε. Δεν είστε ούτε λιγότερο ικανός από όσους πέτυχαν ούτε ανάξιος για κάτι καλύτερο. Η αυτοεκτίμηση πρέπει να βγει αλώβητη και ενισχυμένη από τον αναστοχασμό. Μην ενδίδετε σε ανθρώπους, που θα σας μειώσουν, θα αποδώσουν ευθύνες, θα κάνουν κηρύγματα. Μη ζηλεύετε τους φίλους, που πέτυχαν την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, αλλά μην μπείτε και στην αρνητική κουλτούρα εκείνων, που δεν το κατάφεραν. Μην μέμφεσθε τους άλλους ή τους καθηγητές. Ο ρεαλισμός και η λογική στοιχειοθέτηση της κατάστασης είναι συνήγορός σας.
  4. Πολλοί από τους μαθητές, που αποτυγχάνουν, είχαν υψηλές επιδόσεις στο σχολείο. Οι Πανελλαδικές ήταν μια κακή έκπληξη, μια μη αναμενόμενη εξέλιξη, μια προσδοκία όλων, που διαψεύσθηκε. Όμως, ο επιμελής μαθητής, που ατύχησε, έχει όλα τα εφόδια να επιτύχει στο μέλλον μια περίοπτη θέση . Κάθε εμπόδιο σε καλό.
  5. Δείτε την εξεταστική ως κάτι το τετελεσμένο και σχεδιάστε διακοπές και στιγμές χαλάρωσης, πριν ξαναρχίσετε τον αγώνα. Αναπροσδιορίστε τους στόχους σας και ιεραρχείστε τις ανάγκες, προβείτε σε σχέδια οργάνωσης της ύλης, βρείτε τους κατάλληλους μέντορες. Μιλήστε με επαγγελματίες, που ασκούν τη δραστηριότητα που θέλετε να σπουδάσετε και επισκεφθείτε τους εργασιακούς χώρους τους. Πηγαίνετε στο κοντινό σας Πανεπιστήμιο, δείτε τις εγκαταστάσεις, μιλήστε με φοιτητές. Όλα αυτά θα σας εμψυχώσουν, επειδή θα ξέρετε ακριβώς τι θέλετε να καταφέρετε.
  6. Οι αποτυχίες είναι περάσματα και μεταβάσεις. Συνδέουν δυο σημεία της ζωής, από το σκοτάδι προς το φως και γεμίζουν το ενδιάμεσο με αυτογνωσία, πείσμα, θέληση. Δυστυχώς, οι μη νουνεχείς άνθρωποι αποτιμούν την αποτυχία από το κακό αποτέλεσμα, χωρίς να κρίνουν την πορεία. Μην συζητάτε με τέτοιους. Όσο αγαθά κι αν είναι τα κίνητρά τους, ο δογματισμός συγκαλύπτει τις πραγματικές δυνατότητες και διεξόδους.
  7. Το μόνο που σας χωρίζει από την εκπλήρωση των στόχων σας είναι η προσωπική ιστορία, που θα διηγηθείτε στον εαυτό σας για τους λόγους της αποτυχίας σας. Αν η ετυμηγορία σας είναι θετική, η θέση στο Πανεπιστήμιο και η καλή ακαδημαϊκή πορεία είναι δεδομένη
    8. Η αποτυχία είναι μια προσωρινή κατάσταση. Ο στιγματισμός ή ο αυτοστιγματισμός και η κατηγοριοποίηση είναι παθολογίες ανώριμων προσωπικοτήτων και η κατάθλιψη οργή που διοχετεύθηκε εσωτερικά. Μετατρέψτε την σε ενέργεια και στρέψτε τη προς τα έξω.

Για τους Γονείς :

  1. Η προσωπικότητα του παιδιού είναι ο καθοριστικός παράγοντας επιλογής επαγγέλματος. Είναι ο μαθητής κοινωνικός, οργανωτικός, ριψοκίνδυνος, πρακτικός, ρεαλιστής, καλλιτεχνικός, θεωρητικός, του αρέσουν τα ταξίδια, η ασφάλεια, οι υψηλές αμοιβές, η φύση, η ιεραρχία;
  2. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποια επαγγέλματα θα έχουν σε δέκα χρόνια ζήτηση. Μπορεί να είναι τα λογιστικά ή τα εξειδικευμένα στελέχη τουριστικών επαγγελμάτων ή οι στρατιωτικές σχολές, αλλά οι δεξιότητες είναι εκείνες, που θα διασφαλίσουν επαγγελματική αποκατάσταση και τα δίκτυα, που θα αναπτύξετε. Η σχολή είναι μόνο η αφορμή.
  3. Η κρίση θα τελειώσει και νέες προοπτικές για τους νέους θα παρουσιαστούν. Καλλιεργείστε τους την κουλτούρα της γεωγραφικής και επαγγελματικής κινητικότητας, την προοπτική δηλαδή να σπουδάσουν δύο ειδικότητες, πχ κοινωνιολογία και οικονομικά.
  4. Τόσο οι γονείς, όσο και οι μαθητές έχουν φαντασιακές απόψεις για τις συνθήκες σε κάθε επάγγελμα. Ή, ακόμα χειρότερα, δημιουργούν στερεότυπα από γνωστούς και φήμες. Η μόνη λύση είναι η πραγματική γνωριμία με επαγγελματίες.
  5. Όλοι είμαστε υπέρ του Δημόσιου Πανεπιστημίου, αλλά οι εναλλακτικές είναι πολλές και εδώ και στο εξωτερικό. Δείτε τι ισχύει με τα επαγγελματικά δικαιώματα στις χώρες της ΕΕ
  6. Μην συνδέετε το κοινωνικό στάτους και την επαγγελματική προοπτική με την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, αλλά αποκλειστικά με τη μόρφωση, τη γνώση και τις εμπειρίες της φοιτητικής ζωής.
  7. Η μη είσοδος στο Πανεπιστήμιο δεν είναι αποτυχία, αλλά ευκαιρία για επαναπροσδιορισμό. Ασχοληθείτε με τα παιδιά σας ψάχνοντας μαζί εναλλακτικές.

.

Ευστράτιος Παπάνης

επίκουρος καθηγητής Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

πηγή: by Αντικλείδι http://antikleidi.com  (17.05.2015)

Εκπαίδευση Αρχαιολόγων

Ναι καλά διαβάσατε, αλλοδαποί φοιτητές έχουν έρθει και συνεχίζουν να έρχονται ειδικά για μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας!

Στη Καλαμάτα ένα μοναδικό στον κλάδο του Εργαστήριο Αρχαιομετρίας στην Ευρώπη

Στη Καλαμάτα ένα μοναδικό στον κλάδο του Εργαστήριο Αρχαιομετρίας στην Ευρώπη

Γράφει: Βάσω Μιχοπούλου

Στο προαύλιο του κτιρίου στην Καλαμάτα, όπου  από το 2003 ( ημερομηνία ίδρυσης)  στεγάζεται  το τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, μαζί με τους Έλληνες φοιτητές απολαμβάνουν τον ανοιξιάτικο ήλιο φοιτητές από τη Σλοβενία και την Τουρκία, οι οποίοι έχουν εγκατασταθεί στην Καλαμάτα προκειμένου να παρακολουθήσουν  το αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα “CultTech” (Πολιτισμικά Υλικά και Τεχνολογίες), ενώ ένας Καναδός  έχει  ήδη αποφοιτήσει  κι έχει επιστρέψει στην πατρίδα του.

Ναι καλά διαβάσατε,  αλλοδαποί φοιτητές έχουν έρθει και συνεχίζουν να έρχονται ειδικά για μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας. Και αν αυτό δεν αποτελεί είδηση, σίγουρα  είδηση αποτελεί  το γεγονός πως στο συγκεκριμένο τμήμα φιλοξενείται  ένα από τα πλέον σύγχρονα οργανολογικά, Εργαστήριο Αρχαιομετρίας, το οποίο εκπαιδεύει τους αρχαιολόγους στη χρήση των τεχνικών για την ανάλυση, χαρακτηρισμό, προέλευση και χρονολόγηση των υλικών, διαθέτοντας  πληρέστατο εξοπλισμό σε διεθνές επίπεδο.

Στη Καλαμάτα ένα μοναδικό στον κλάδο του Εργαστήριο Αρχαιομετρίας στην Ευρώπη

Όπως εξηγεί στην «Η» ο κ. Νίκος Ζαχαριάς, αναπληρωτής καθηγητής και πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Παν. Πελοποννήσου «μέσα στο εργαστήριο  ασχολούμαστε  με αρχαιολογικά υλικά και τέχνεργα, δηλ. με  οποιοδήποτε είδος κινητών ευρημάτων, στα οποία  πραγματοποιούμε  αναλύσεις με  στόχο  να βρούμε την προέλευση τους και να προσδιορίσουμε τη χρονολόγησή τους. Συνήθως οι αρχαιολόγοι βλέπουν τη στρωματογραφία. Εμείς  μπορούμε να βρούμε τις επεμβάσεις που έγιναν διαχρονικά σε ένα μνημείο».

Η πρόσφατη μάλιστα, επιτυχία του εργαστηρίου ήταν η συνεργασία  με την ομάδα της  Καθηγήτριας του Ε.Μ.Π.  Αντωνίας Μοροπούλου που ανέλαβε το μοναδικό έργο της αναστήλωσης και αποκατάστασης του Ιερού Κουβουκλίου του Πανάγιου Τάφου.  «Η ίδια εξετάζοντας τις ιστορικές τοιχοποιίες αλλά και τον Τάφο του Χριστού που για πρώτη φορά ανοίχθηκε μέχρι την αρχική του επιφάνεια, ευτύχησε να δει από κοντά όλη την ιστορία του από την Κωνσταντίνεια, στη Βυζαντινή, στη Σταυροφοριακή, στην Αναγεννησιακή μέχρι και μια “πρόσφατη” επέμβαση του 19ου αιώνα. Η επιβεβαίωση με απόλυτο τρόπο ήρθε από τις μετρήσεις  του εργαστηρίου Αρχαιομετρίας της Καλαμάτας  σε 17 δείγματα του τάφου, αποδεικνύοντας ότι η πρώτη ολόλευκη  μαρμάρινη πλάκα ήταν τοποθετημένη από  την Αγία Ελένη, την μητέρα του Μεγάλου Κωνσταντίνου!»

Στη Καλαμάτα ένα μοναδικό στον κλάδο του Εργαστήριο Αρχαιομετρίας στην Ευρώπη

Ένα μοναδικό στον κλάδο του Εργαστήριο στην Ευρώπη

Ο καθηγητής  Νίκος Ζαχαριάς, που έχει καταγωγή από το Μεσολόγγι  βρέθηκε από την Αθήνα στην Καλαμάτα  τυχαία το 2009 εξαιτίας μιας προκήρυξης για την επάνδρωση του τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών. Έχοντας κάνει εξαιρετικές σπουδές  στη Σχολή Χημικών Μηχανικών,  με προϋπηρεσία   στο Ινστιτούτο Ακτινο – και Πυρηνικής – Φυσικής του Πανεπιστημίου της Βόννης, και  έπειτα  από μακροχρόνια και πολύ πλούσια ερευνητικά εργασία στο Εργαστήριο Αρχαιομετρίας, του  Ινστιτούτου Επιστήμης Υλικών του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. Δημόκριτος, αποφάσισε να παραιτηθεί για να αναλάβει διδασκαλία, αλλά και το Εργαστήριο Αρχαιομετρίας  στη Καλαμάτα κυνηγώντας ένα προσωπικό στοίχημα το οποίο φαίνεται να έχει κερδίσει.

Στη Καλαμάτα ένα μοναδικό στον κλάδο του Εργαστήριο Αρχαιομετρίας στην Ευρώπη

«Το πρώτο  στοίχημα ήταν μα δημιουργήσω ένα σύγχρονα εξοπλισμένο εργαστήριο σε ευρωπαϊκό επίπεδο το οποίο μάλιστα να φιλοξενείται σε ανθρωπιστικό τμήμα, το δεύτερο να φέρω στην Καλαμάτα το παγκόσμιο συνέδριο του κλάδου και το τρίτο να ιδρύσω ένα αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα, αφενός για να συγκρατήσω αποφοίτους μας που  πήγαιναν κυρίως στην Αγγλία (Οξφόρδη, Λονδίνο, Σέφιλντ και Νότιγχαμ) για να εξειδικευτούν  και αφετέρου για να  αποτελέσουμε και εμείς προορισμό μεταπτυχιακών σπουδών λόγω τη μεγάλης εμπειρίας των ελληνικών ομάδων.

Αυτό φαίνεται και στη δομή του μεταπτυχιακού που συμμετέχει όπως λέω η “Εθνική Ελλάδος” στο τομέα  της Αρχαιομετρίας, που αποτελείται από ερευνητές του Δημόκριτου και του Αστεροσκοπείου, μέχρι καθηγητές του Αριστοτελείου, του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του ΤΕΙ Αθήνας», συμπληρώνει ο ίδιος. Τα γεγονότα φυσικά, δείχνουν ότι τα κατάφερε τέλεια σε όλα, αφού το εργαστήριο στήθηκε και λειτουργεί από το 2013, το αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα ήδη «τρέχει» και η  41η παγκόσμια διοργάνωση ISA (International Symposium on Archaeometry) «Παγκόσμιο Συνέδριο Αρχαιομετρίας»  φιλοξενήθηκε τελικά  στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας την εβδομάδα 15 – 20 Μαΐου του 2016, στην οποία  παρευρέθηκαν 600 σύνεδροι από 52 χώρες, αριθμός – ρεκόρ για τα μέχρι τώρα δεδομένα. «Καταλάβαμε ότι για να πετύχουν τέτοιες διοργανώσεις, χρειάζονται και τα 3 συστατικά: το όραμα του ερευνητή, οι κατάλληλες  υποδομές, που στην περίπτωσή μας ήταν το Μέγαρο Χορού της πόλης και  η  χορηγική υποστήριξη που στην περίπτωσή μας ήταν το Ίδρυμα Καρέλια».

 Αρχαιομετρία σε Hi-teck περιβάλλον

Ο βασικός εξοπλισμός του Εργαστηρίου  Αρχαιομετρίας περιλαμβάνει έξι στέρεο – μικροσκόπια, ένα πετρογραφικό – μεταλλογραφικό μικροσκόπιο, συσκευή XRF, χώρους επεξεργασίας των υλικών, και ένα ηλεκτρονικό μικροσκόπιο σάρωσης το οποίο κάνει ταυτόχρονα μεγεθύνσεις έως 100.000 φορές και παράλληλα αναλύει τα αντικείμενα. Η μέθοδος που παράλληλα εξειδικεύεται το εργαστήριο είναι αυτή της φωταύγειας για την απόλυτη χρονολόγηση κεραμικών, πλίνθων, κονιαμάτων και ιζημάτων. Όπως εξηγεί ο καθηγητής Ζαχαριάς με αυτή τη μέθοδο οι επιστήμονες μπορούν να βρουν τη στιγμή του ψησίματος αν πρόκειται για κεραμικό  ή τη στιγμή που το υλικό εκτέθηκε στο φως προκειμένου για ίζημα ή κονίαμα. «Από ένα μνημείο μπορείς  να εξαγάγεις κονιάματα από διαφορετικά σημεία και να προσδιορίσεις τις διάφορες κατασκευαστικές και επισκευαστικές φάσεις δηλ. να βρεις πότε χτίστηκε και πότε και πόσες φορές  επισκευάστηκε». Αξίζει να σημειωθεί πως η πρώτη παγκοσμίως εφαρμογή και δημοσίευση αυτής της μεθόδου για την χρονολόγηση των κονιαμάτων έγινε από τον ίδιο όταν εργαζόταν στο Πανεπιστήμιο της Βόννης. Τώρα πλέον, εφαρμόζεται σε επίπεδο ρουτίνας.

Από τη στιγμή ίδρυσής του μέχρι σήμερα  το Εργαστήριο έχει συνεργαστεί με πανεπιστήμια και ερευνητικές ομάδες από την Ιταλία, τη Γερμανία, την Οξφόρδη, την Ισπανία, την Αμερική, την Αυστραλία, κ.ά. Από τον Ιούλιο του 2013 μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει σε 25 εθνικά και, διεθνή πρότζεκτ. Ενδεικτικά αναφέρουμε  το έργο “Mobile Care for the Documentation, Characterisation and Conservation of Movable Cultural Heritage Artefacts from Remote Areas in Greece” που χρηματοδοτήθηκε από την Ελβετική  συνομοσπονδία ή το έργο “ Late Quaternary Climate Variability and Vegetation Dynamics in Southern Greece ” σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης, αλλά και μεγάλο αριθμό αναλύσεων και χρονολογήσεων υλικών από ανασκαφές στην Αρχαία Μεσσήνη, Αρχαία Θουρία, Σπήλαιο Καλαμπάκας,  την Βοιωτία, την Κλεισούρα και τις Αμύκλες Λακωνίας, Γλα/Κωπαΐδα, στον Πλακιάς/Κρήτη, την Βούντενη/Αχαΐα, κ.ά.

Τα προσωπικά στοιχήματα

 Ο καθηγητής Νίκος Ζαχαριάς όμως, δε σταματά  να βάζει στοιχήματα με τον εαυτό του. Θεωρεί πολύ σημαντική την πλήρη λειτουργία του Εργαστηρίου Ενάλιας Αρχαιολογίας  που έχει ήδη ιδρυθεί  στο Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών  στην Καλαμάτα, για υποστήριξη των μαθημάτων της Ενάλιας Αρχαιολογίας, καθώς πρόσφατα έχει αποφασιστεί η ενίσχυσή του σε προσωπικό. Το εργαστήριο διαθέτει τον μοναδικό εξοπλισμό σε πανεπιστημιακό επίπεδο, με στολές κατάδυσης, συμπιεστές, κονσόλες πίεσης, καταδυτικό εξοπλισμό και εργαλεία. Επίσης, ο καθηγητής θεωρεί μείζον θέμα την συνέχιση της λειτουργίας των 3 αυτοχρηματοδοτούμενων μεταπτυχιακών προγραμμάτων του τμήματος, καθιστώντας την Καλαμάτα, μέσα στην επόμενη πενταετία, κορυφαίο προορισμό παροχής ανώτατης εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας. «Ο συνδυασμός της έρευνας με τα μεταπτυχιακά προγράμματα και τη διοργάνωση παγκόσμιων συναντήσεων, αφενός προάγει την επιστήμη, αφετέρου καθιστά  τους συμμετέχοντες και τους απόφοιτους  πρεσβευτές  της πόλης και της χώρας μας». Ο Νίκος Ζαχαριάς  μπορεί να κάνει λόγο για κούραση και έλλειψη φρεσκάδας που διέπουν το χώρο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, αλλά δεν χάνει την αισιοδοξία του: «Δε χάνω το κουράγιο μου παρ’ όλες τις διαρκείς εκπλήξεις από τις εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου παιδείας. Έχω εμπιστοσύνη στη νέα γενιά, αλλά και στην παλιά γιατί διαπιστώνω πως ο ένας στους δύο Έλληνες ξαναανακαλύπτει το φιλότιμο!»

Θα ήταν μεγάλη παράλειψη αν στον επίλογο αυτού του άρθρου δε γίνει μια αναφορά και στην κτιριακή υποδομή του Τμήματος  Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών και φυσικά του  Εργαστηρίου Αρχαιομετρίας, η οποία σε τίποτε δε θυμίζει πανεπιστήμιο. Κι αυτό συμβαίνει για δύο προφανείς λόγους.  Ο πρώτος  γιατί  το τμήμα φιλοξενείται στα  πανέμορφα παραδοσιακά οικοδομήματα  του πρώην 9ου Συντάγματος Πεζικού στο παλαιό Στρατόπεδο της Καλαμάτας, στο Ανατολικό Κέντρο  της  πόλης τα οποία  χτίστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα και παραχωρήθηκαν από τη Δημοτική αρχή για εκπαιδευτικούς  σκοπούς. Ο δεύτερος  γιατί  τα κτίρια παραμένουν  πεντακάθαρα, αποτελώντας  μια φωτεινή  εξαίρεση για τα ελληνικά πανεπιστημιακά δεδομένα, χωρίς  τα συνήθη γκράφιτι στους τοίχους, τις αφίσες  και  τους βανδαλισμούς που  προκαλούν θλίψη και οργή σε πανεπιστημιακούς και φοιτητές. Και αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού η διατήρησή τους αποτελεί   βασική μέριμνα  κυρίως  των φοιτητών. Οι ίδιοι  φυλάνε, ως κόρη οφθαλμού,  τα εξαιρετικού αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος  διώροφα κτήρια από λιθοδομή  με τους αδρά δουλεμένους γωνιόλιθους που περιβάλλουν τους εξωτερικούς τοίχους  τους, τα οποία ανακαινίστηκαν με την ευγενική δωρεά του καπεταν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου και  του επιχειρηματία Κωνσταντίνου Αρνόκουρου.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πανεπιστημιακό  τμήμα στο: http://www.mysep.gr/?p=2415

.

Αναδημοσίευση: http://www.imerisia.gr/

Όλα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Το βιβλίο απευθύνεται στους μαθητές των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, οι οποίοι θα αποφοιτήσουν το σχολικό έτος 2016-2017 και επιθυμούν  να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις με το νέο σύστημα εισαγωγής για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Έχει ως βασικό στόχο να αποτελέσει έναν πρακτικό οδηγό για την συμπλήρωση του Μηχανογραφικού και να καλύψει έτσι την ανάγκη πρακτικής καθοδήγησης των υποψηφίων για την ανώτατη εκπαίδευση.

.

Από το επίσημο site του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων:

Στην Οξφόρδη ο τυφλός μαθητής που απορρίφθηκε στην Ελλάδα αλλά ήταν η αφορμή ν’ αλλάξει ο νόμος

pq0kc6d1

Ο τυφλός μαθητής που απορρίφθηκε στην Ελλάδα αλλά ήταν η αφορμή ν’ αλλάξει ο νόμος

Η ιστορία του Αργύρη Κουμτζή που αριστεύει και ταξιδεύει κυριολεκτικά και μεταφορικά

Έμαθε από μικρός να παλεύει με το σκοτάδι και να το μετατρέπει σε φως. Με τα «μάτια» της θέλησης και του κοφτερού του μυαλού έχει κερδίσει διακρίσεις σε μαθητικές ολυμπιάδες, διαγωνισμούς φυσικής και αγώνες σκακιού πανελλαδικής εμβέλειας, ενώ στο σχολείο του στη Θεσσαλονίκη ήταν αριστούχος και παράδειγμα προς μίμηση.

Ο Αργύρης Κουμτζής είναι τυφλός από τη βρεφική του ηλικία, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να τον σταματήσει και να τον εμποδίσει να αριστεύει σε ό,τι καταπιάνεται.

«Αυτό που έχω πρακτικά είναι ατροφία οπτικού νεύρου, είναι μία κληρονομική ασθένεια, έχω ολοκληρωτική απώλεια όρασης» λέει στο newsbeast.gr. «Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η καθημερινότητά σου» τον ρωτάμε.

«Εύκολη ή δύσκολη; Δεν το σκέφτομαι έτσι. Για μένα δεν υπήρχε ποτέ το εύκολο ή το πιο δύσκολο. Είναι όπως είναι. Μπορεί να έχει κάποιες δυσκολίες σε ορισμένα πράγματα. Όπως το διάβασμα, όπως το να μετακινηθώ μόνος μου και να πάω στη σχολή μου. Απλά πράγματα και καθημερινά. Δεν είναι ότι δεν γίνονται αλλά είναι ίσως πιο δύσκολα από ό,τι είναι για τους υπόλοιπους» μας λέει.

Από το πλευρό του δεν έλειψαν στιγμή οι γονείς του. «Οι γονείς μου ήταν δίπλα μου, 100%, επειδή έχουν και οι ίδιοι πρόβλημα όρασης. Ξέρετε σε άλλες περιπτώσεις υπάρχει θέμα να αποδεχτούν και οι ίδιοι οι γονείς το πρόβλημα ενώ σε εμένα αυτό ήταν πάρα πολύ εύκολο. Έτσι μεγαλώσαμε. Κι εμένα και τον αδερφό μου μας στήριξαν σε κάθε βήμα, σε καθετί που θέλαμε να κάνουμε. Ο αδερφός μου είναι ένα χρόνο μικρότερος, σπουδάζει Μηχανολόγος στο ΑΠΘ. Χωρίς αυτούς δε θα γινόταν τίποτα».

Αυτό λοιπόν το ευγενικό και χαρισματικό παιδί ήθελε ανέκαθεν να σπουδάσει. Όνειρό του είναι να ασχοληθεί με την Αστροφυσική και με την έρευνα. Το να γίνει αυτό το όνειρο πραγματικότητα είναι μονόδρομος για εκείνον.

Στο Γυμνάσιο του άρεσαν περισσότερα τα Μαθηματικά αλλά μετά την Α’ Λυκείου προέκυψε η αγάπη για την Φυσική. Σε αυτό συνέβαλε κι ένας πολύ καλός καθηγητής που βρέθηκε στο δρόμο του. Ο Αργύρης Κουμτζής αποφασίζει τελικά να σπουδάσει Φυσική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Ο Αργύρης, ενώ βρισκόταν στη Β’ Λυκείου χτύπησε με ενθουσιασμό την πόρτα του Τμήματος Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, αναμένοντας στήριξη για την εισαγωγή του στο συγκεκριμένο Τμήμα. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε. Υπήρχε ένα πρόβλημα όχι για τον ίδιο, αλλά για το εκπαιδευτικό σύστημα: ήταν τυφλός.

Αριστοτελειο

Το Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης δηλώνει αντικειμενική αδυναμία να παράσχει στον τυφλό μαθητή τις ίδιες δυνατότητες σπουδών με τους βλέποντες φοιτητές. Ο λόγος ήταν ότι στο πρόγραμμα σπουδών υπήρχαν εργαστήρια, και άρα το παιδί θα αντιμετώπιζε δυσκολίες στην παρακολούθησή τους, ενώ και τα πανεπιστημιακά συγγράμματα κρίθηκε ότι δεν ήταν εύκολο να «μεταφραστούν» για έναν τυφλό φοιτητή.

«Τα προβλήματα προέκυψαν από την πρώτη στιγμή. Από τη Β’ Λυκείου που έψαξα για να δω τι γίνεται μου είπαν ότι δεν μπορούν να με πάρουν για δικούς τους λόγους, κυρίως το πρόβλημά τους ήταν ότι δεν ξέρανε και ότι δεν είχανε διάθεση να μάθουνε εκείνη τη χρονική στιγμή. Θεωρούσαν ότι υπάρχουν κάποια πρακτικά προβλήματα τα οποία δεν είχαν τη διάθεση, την όρεξη να ψάξουν πώς μπορούν να λυθούνε και τους φαινόταν κάτι πολύ μεγάλο και πολύ δύσκολο. Συν τοις άλλοις ήταν και είναι και πολύ πιεσμένα τα πανεπιστήμια μας και από οικονομικής άποψης. Αισθάνονταν λοιπόν ότι ήταν μία πολύ μεγάλη καινούρια δυσκολία που θα ερχόταν» λέει στο newsbeast.gr.

Τελικά η υπόθεσή του έφτασε στη Βουλή με αποτέλεσμα να αλλάξουν οι διατάξεις που ίσχυαν και άνοιξε ο δρόμος για όλα τα παιδιά με αναπηρία που επιθυμούν να σπουδάζουν στη σχολή της αρεσκείας τους.

«Τελικά πώς ξεπεράστηκαν τα προβλήματα» τον ρωτάμε; «Το καθετί ξεπεράστηκε με διαφορετικό τρόπο. Υπάρχουν λύσεις αρκεί να είμαστε έτοιμοι να τις ψάξουμε και να τις προσαρμόζουμε στα δικά μας δεδομένα. Δεν είναι ότι δεν υπήρχαν λύσεις είναι ότι απλά αυτοί δεν τις ξέρανε, εκείνη τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Τελικά σε συνεργασία με τους καθηγητές του Τμήματος Φυσικής βρέθηκαν κάποιες λύσεις για να ξεπεραστούν τα πρακτικά προβλήματα» λέει ο Αργύρης Κουμτζής.

Τον ρωτάμε εάν σκέφτηκε να φύγει έξω, για να μας απαντήσει ότι δεν ήθελε για το πρώτο πτυχίο να φύγει από την Ελλάδα.

Όσο για το αν τον στενοχώρησε όλη αυτή η ιστορία με το Αριστοτέλειο όπου σήμερα είναι τριτοετής φοιτητές απαντά: «Πιο πολύ με θύμωσε θα έλεγα, σε πρώτη φάση. Ήμουν αρκετά αισιόδοξος ότι θα έληγε καλά αλλά δεν ήταν το πιο θετικό να πηγαίνει ένας μαθητής με όρεξη και ενθουσιασμό σε αυτούς τους ανθρώπους να μιλήσει και να του λένε αυτό το πράγμα, ότι δεν μπορείς να γίνεις δεκτός. Παρά την αρχή διστακτικότητά τους, πριν μπω στο πανεπιστήμιο, από εκεί και πέρα ήταν όλοι πάρα πολύ πρόθυμοι, πάρα πολύ βοηθητικοί. Σε δύο καθηγητές πρέπει να σταθώ. Ο ένας είναι ο κ. Πολάτογλου ο οποίος βοήθησε να βρούμε λύσεις σε πολλά προβλήματα στα εργαστήρια και ο άλλος είναι ο κ. Βλάχος που από το δεύτερο έτος με πήρε στην ερευνητική του ομάδα, και ξεκίνησα έτσι να ασχολούμαι με την έρευνα και να προκύψουν αργότερα οι υπόλοιπες ευκαιρίες».

Το εισιτήριο για Οξφόρδη

Όλοι γύρω του διέκριναν την κλίση του στις θετικές επιστήμες. Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και τελικά αυτή η διαπίστωση ήταν κάτι περισσότερο από σωστή. Μετά από πολλούς κόπους, ο Αργύρης Κουμτζής κατάφερε πριν λίγο καιρό να γίνει δεκτός στην Οξφόρδη και μάλιστα είναι ένας από τους 7, ανάμεσα σε εκατοντάδες αιτήσεις που εστάλησαν, που έλαβε θετική απάντηση.

«Είχα δει από πέρυσι ότι υπήρχαν προγράμματα που με ενδιέφεραν. Είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα που πηγαίνεις, κάνεις έρευνα και σε πληρώνουνε. Κάνουνε κάποιες εκατοντάδες άτομα αίτηση και στο συγκεκριμένο πήραν 7 άτομα, κι ένας ήμουν εγώ. Έχουν πολύ υψηλά στάνταρ για να γίνεις δεκτός. Ζητάνε να έχεις πολύ καλές γνώσεις προγραμματισμού, να έχεις ερευνητική εμπειρία, παίζει ρόλο το βιογραφικό, το motivation letter, οι συστατικές επιστολές, η βαθμολογία σου στο πανεπιστήμιο» λέει ο ίδιος.

Ο τυφλός μαθητής που απορρίφθηκε στην Ελλάδα αλλά ήταν η αφορμή ν’ αλλάξει ο νόμος

«Πώς έμαθες τα ευχάριστα;» τον ρωτάμε.

«Μου έστειλαν e-mail αποδοχής. Ήμουν στην βιβλιοθήκη όταν το έμαθα και χάρηκα πάρα πολύ. Είχα αφιερώσει πάρα πολλές ώρες να βρω τα προγράμματα αυτά και να κάνω τις αιτήσεις. Aισθανόμουν ότι μου άξιζε να με πάρουν. Ειδικά την πρώτη βδομάδα που το έμαθα ότι έγινα δεκτός ήμουν μες την τρελή χαρά. Φεύγω στις 3 Ιουλίου, δυο μήνες θα κάτσω εκεί».

Και συνεχίζει: «Εκεί τα πανεπιστήμια έχουν οργανωμένες υπηρεσίες προσβασιμότητας, δηλαδή με το που μίλησα μαζί τους, μου είπαν κατευθείαν ότι θα κανονίσουν ό,τι χρειάζεται. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν ήταν μόνο οι προδιαγραφές ήταν και η νοοτροπία. Το παιδί δηλαδή αυτό που θα με επιβλέπει, είναι καθηγητής στην Οξφόρδη. Όταν επικοινώνησε μαζί μου μού είπε «πες μου πώς θα ξεπεράσουμε τα πρακτικά προβλήματα που υπάρχουνε». Η ιδέα είναι «πώς τα ξεπερνάμε», όχι δεν τα ξεπερνάμε όπως κάνανε εδώ. Αυτό είναι το παράπονό μου. Δεν περίμενα να ξέρουν, να είναι ενημερωμένοι ήδη αλλά να έχουν την διάθεση να γκουγκλάρουν απλά να δουν τι γίνεται ρε παιδί μου σε άλλες χώρες σε άλλα πανεπιστήμια. Δεν κάνανε ούτε αυτό» μας λέει ξεκαθαρίζοντας ότι όλα αυτά ανήκουν πια στο παρελθόν και δεν έχουν πια τόση σημασία για τον ίδιο.

Ο Αργύρης Κουμτζής, στα 20 του χρόνια, ξέρει με τι θέλει να ασχοληθεί στη ζωή του.

«Θέλω να ασχοληθώ με την έρευνα, αυτός είναι ο πρώτος στόχος. Και στην ερευνητική ομάδα του κ. Βλάχου που είμαι και στην Οξφόρδη, όλα αυτά τα κάνω για να έχω συστατικές επιστολές και να κάνω αίτηση σε κάποιο καλό πανεπιστήμιο Ευρώπη και Αμερική για μεταπτυχιακό και διδακτορικό αντίστοιχα. Είναι ανταγωνιστικά τα πράγματα στο αντικείμενο αυτό. Πέρυσι που πήγα σε ένα πρόγραμμα στην Αμερική μας είπαν ότι μόνο το 20% καταφέρνει να ασχοληθεί επαγγελματικά με την Αστροφυσική. Ελπίζω να τα καταφέρω αλλά εντάξει υπάρχουν και εναλλακτικές».

Τον ρωτάμε κλείνοντας εάν υπάρχει κάτι άλλο να πούμε…

«Ναι, θέλω να πω δύο πράγματα: Αυτό που έχει κάνει το κράτος με την δική μου περίπτωση, είναι ότι έχει αλλάξει το νόμο σχετικά με την εισαγωγή φοιτητών με διάφορες αναπηρίες στα πανεπιστήμια της χώρας. Ο καθένας πια μπορεί να μπει στο πανεπιστήμιο ανεξάρτητα με τι αναπηρία έχει. Αλλά αυτό είναι το ένα κομμάτι. Το άλλο είναι πώς μπορεί αυτός να εξασφαλιστεί ότι θα έχει πρόσβαση στις εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου και στην ίδια τη γνώση που προσφέρεται εκεί. Κι όταν λέμε πρόσβαση, εννοούμε ισότιμη πρόσβαση. Αυτό είναι ένα κομμάτι που αυτή τη στιγμή είναι στο μηδέν για να μην πω στο μείον. Δεν έλυσαν το πρόβλημα επειδή άλλαξαν το νόμο και ανάγκασαν τα πανεπιστήμια να τους πάρουν όλους».

Και καταλήγει: «Εάν μπορούσα να στείλω ένα μήνυμα στα άτομα με αναπηρία είναι να βγουν από το σπίτι τους να προσπαθήσουν να κάνουν πράγματα στη ζωή τους, να μορφωθούν όσο μπορούν και από εκεί και πέρα εάν κάτι το αγαπάς πολύ και θες να το προσπαθήσεις εξαρτάται μόνο από σένα να το καταφέρεις».

.

πηγή: http://www.newsbeast.gr/

Υπουργείου Εξωτερικών: Προκήρυξη διαγωνισμού

ypeks3

Προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή δεκαπέντε (15) υποψηφίων Ακολούθων Πρεσβείας στη Διπλωματική Ακαδημία του Υπουργείου Εξωτερικών

Τρίτη, 11 Απρίλιος 2017

Προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή δεκαπέντε (15) υποψηφίων Ακολούθων Πρεσβείας στη Διπλωματική Ακαδημία του Υπουργείου Εξωτερικών

1.    ΦΕΚ 1253/Β΄/11.04.2017

2.  Προκήρυξη (Π15-16126/06.04.2017) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εξωτερικών και Οικονομικών.

3.    Περίληψη

4.    Αίτηση συμμετοχής – υπεύθυνη δήλωση

5.    Άρθρο 66 Οργανισμού Υπουργείου Εξωτερικών (γενικά προσόντα διορισμού)

6.    Βιβλιογραφία

.

Δυνατότητες επαγγελματικής σταδιοδρομίας στο Υπουργείο Εξωτερικών

Το Υπουργείο Εξωτερικών προσφέρει δυνατότητες επαγγελματικής σταδιοδρομίας σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε έναν κρίσιμο και απαιτητικό τομέα, αυτόν της προώθησης των διεθνών σχέσεων της χώρας. Απευθύνεται σε νέες και νέους, που ενδιαφέρονται να υπηρετήσουν την Ελλάδα στο εξωτερικό και συγχρόνως να γίνουν ο δίαυλος επικοινωνίας της χώρας μας με άλλους λαούς, ιδιαίτερα σήμερα, σε μια εποχή που οι κάθε μορφής επαφές μεταξύ των κρατών, των πολιτισμών, των οικονομιών, αυτών των ίδιων των ανθρώπων, είναι περισσότερο παρά ποτέ πυκνές. Πέρα από τα γενικά προσόντα διορισμού ως δημοσίου υπαλλήλου, οι προϋποθέσεις και τα απαιτούμενα ειδικά προσόντα για την εισαγωγή και τη σταδιοδρομία ποικίλλουν ανάλογα με τους Κλάδους υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών.

Γενικά Προσόντα Διορισμού: Άρθρο 66 Οργανισμού

Διπλωματικός Κλάδος

Απευθύνεται σε πτυχιούχους Πανεπιστημίου, χωρίς περιορισμό στο γνωστικό αντικείμενο του τίτλου σπουδών τους. Προϋπόθεση για τη συμμετοχή στον ειδικό διαγωνισμό που διενεργεί, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο το Υπουργείο Εξωτερικών είναι και η γνώση της Αγγλικής και μίας εκ των παρακάτω γλωσσών: Αραβικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ισπανικής, Κινεζικής, Ρωσικής. Οι επιτυχόντες του διαγωνισμού φοιτούν στη Διπλωματική Ακαδημία του Υπουργείου. Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης, συμμετέχουν εκ νέου σε εξετάσεις, που διενεργεί η Διπλωματική και οι επιτυχόντες διορίζονται ως Ακόλουθοι Πρεσβείας.

Σχετικές πληροφορίες:

Προεδρικό Διάταγμα 23/2017 Εισαγωγικός Διαγωνισμός των υποψηφίων Ακολούθων Πρεσβείας- ΝΕΟ

Π.Δ. 17/1999 «Περί οργανώσεως και λειτουργίας της Διπλωματκής Ακαδημίας του Υπουργείου Εξωτερικών» (ΦΕΚ Α΄ 10/1999)

●  Περί αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης των υποψηφίων Ακολούθων Πρεσβείας στη Διπλωματική Ακαδημία (ΦΕΚ)

Ενδεικτική Βιβλιογραφία

Ειδικά προσόντα διορισμού: άρθρο 15 παρ.6, άρθρο 66 και άρθρο 91 Οργανισμού Υπουργείου Εξωτερικών όπως τροποποιήθηκαν με το Ν. 4451/2017 (κατάργηση ανώτατου ορίου ηλικίας συμμετοχής στο διαγωνισμό)

πηγή: Υπουργείο Εξωτερικών

Το Παν. Αιγαίου βραβεύει τους άριστους

Δελτία Τύπου

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου βραβεύει τους άριστους και τιμά ευεργέτες του Τελετή Απονομής Φοιτητικών Βραβείων Αριστείας και Επίδοσης Μεταλλίων του Ιδρύματος

Την Παρασκευή 7 Απριλίου 2017, στο κατάμεστο κεντρικό αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδη, στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου βράβευσε φοιτητές και φοιτήτριές του και τίμησε ευεργέτες του. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπιος Παυλόπουλος, απένειμε τα Βραβεία Αριστείας σε φοιτητές και φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επέδωσε το Μετάλλιο του Ιδρύματος σε ευεργέτες του Ιδρύματος.

Παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης του Αιγαίου, Πρυτανικές Αρχές, Μέλη Συμβουλίων ΑΕΙ, ακαδημαϊκοί, εκπρόσωποι φορέων του δημοσίου και των επιχειρήσεων, απόφοιτοι, φοιτητές και φοιτήτριες του Πανεπιστημίου με γονείς και συγγενείς τους. Την εκδήλωση παρουσίασε η δημοσιογράφος κυρία Νίκη Λυμπεράκη.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, απονέμοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά τα Βραβεία Αριστείας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στον σύντομο χαιρετισμό του ανέφερε: «Αυτό που κάνει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου είναι ένα πραγματικό άθλημα αριστείας και αυτό θέλω να σηματοδοτήσω με την εδώ παρουσία μου αλλά με τρεις παρατηρήσεις. Η αριστεία πρέπει να είναι για εμάς τους Έλληνες αυτονόητη. Και σαν έννοια, η πρώτη αναφορά της είναι στην ελληνική γραμματολογία. Το «αιέν αριστεύειν και υπείροχον έμμεναι άλλων»  είναι φράση του Ομήρου και είναι η πρώτη φορά που ακούστηκε στην ανθρωπότητα. Το δεύτερο είναι ότι δεν αρκεί να μιλάμε για αριστεία, δεν αρκεί να διακρίνουμε τους αρίστους, πρέπει να δίνουμε σε κάθε άνθρωπο και ιδίως σε κάθε νέο άνθρωπο τη δυνατότητα να γίνει άριστος. Να δώσουμε τη δυνατότητα να αναπτύξει την προσωπικότητά του και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει συμβολή της πολιτείας και της κοινωνίας για να ξεκινάν όλοι από την ίδια αφετηρία. Η αριστεία είναι θέμα ικανοτήτων δεν είναι προνόμιο εχόντων και κατεχόντων. Και αυτό το χρέος του ίσου ξεκινήματος από την ίδια αφετηρία είναι βασικό. Και ένα τρίτο, για να είμαστε πραγματικά εραστές της αριστείας αλλά και οπαδοί της αριστείας συνειδητοί, πρέπει να αποβάλουμε από μέσα μας ένα χαρακτηριστικό που πολύ έχει δοκιμάσει το λαό μας ανά τους αιώνες, τον φθόνο. Πρέπει να έχουμε πραγματικά τη γενναιότητα να αναγνωρίζουμε  σε καθέναν αυτό που του ανήκει, αυτό που είναι, αυτό που μπορεί να προσφέρει. Και να το κάνουμε από καρδιάς και όχι να φθονούμε κάποιον γιατί είναι ικανότερος από εμάς.» Καταλήγοντας, ο ΠτΔ τόνισε «Όταν μπορέσουμε και το ξεπεράσουμε θα καταλάβουμε όλοι οι Έλληνες τούτο, το να έχεις τη γενναιότητα να αναγνωρίζεις στον άλλον την αριστεία, είναι και αυτό ένα είδος αριστείας

Στόχος των βραβείων Αριστείας, τα οποία προκηρύσσει κάθε έτος το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Αιγαίου, είναι η επιβράβευση εξαιρετικών διακρίσεων και επιτευγμάτων κατά τη διάρκεια των σπουδών, όπως είναι οι επιστημονικές δημοσιεύσεις, οι συμμετοχές σε συνέδρια με πρακτικά και γενικότερα η διεθνής αναγνώριση των έργων των φοιτητών και φοιτητριών.

Μετά την αξιολόγηση 41 συνολικά υποψηφιοτήτων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών των Τμημάτων των 5 Σχολών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τα Βραβεία Αριστείας του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016 απονεμήθηκαν στις κυρίες και στους κυρίους:

Α. Μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες

* Το βραβείο της Σχολής Επιστημών της Διοίκησης απονεμήθηκε από κοινού στον κ. Χ. Κυρικλίδη και στην κα Π. Πουλάκη

Β. Προπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες:

* Το βραβείο της Σχολής Περιβάλλοντος για τους προπτυχιακούς φοιτητές και φοιτήτριες απονεμήθηκε από κοινού στις κυρίες Δ. Σακκά και Δ. Τρασανίδου, ομοίως της Σχολής Επιστημών της Διοίκησης στους κυρίους Δ.- Γ. Μπακλαγή και Κ. Κωσταρή.

Επίσης, στο πλαίσιο των Βραβείων Αριστείας, απονεμήθηκε εύφημος μνεία στις φοιτήτριες του Τμήματος Περιβάλλοντος της Σχολής Περιβάλλοντος κυρίες Χρυσούλα Σάρδη και Δήμητρα Παπαϊωαννίδου για τη συμμετοχή τους με κοινή υποψηφιότητα καθώς και στον μεταπτυχιακό φοιτητή κ. Στέφανο Γιασιράνη και στην μεταπτυχιακή φοιτήτρια κα Κωνσταντίνα Ζαμπούλη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών.

Στην ίδια εκδήλωση, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συνεχίζοντας την παράδοση ηθικής βράβευσης του Ιδρύματος σε προσωπικότητες ή θεσμούς με προσφορά θετικής υπηρεσίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στην εκπαίδευση, στην επιστήμη και στην κοινωνία γενικότερα, απένειμε το Μετάλλιο του Ιδρύματος σε τρεις ευεργέτες του και συγκεκριμένα:

  • Στο Κληροδότημα «Δημοσθένης Ραπτέλλης» για τη δωρεά οικοπέδου, στο οποίο ανεγέρθηκαν οι Φοιτητικές Κατοικίες Μυτιλήνης.
  • Στην Οικογένεια Νικολάου Γαρουφαλίδη, για τη δωρεά της μελέτης αποκατάστασης του κτηρίου “Γαροφαλλίδειον” στη Λήμνο, το οποίο περιήλθε στο Πανεπιστήμιο με δωρεά του Νοσοκομείου Λήμνου και αρχικό δωρητή την Οικογένεια Νικολάου Γαρουφαλίδη.
  • Στην Επιτροπή Στήριξης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για τη σημαντική πνευματική και υλική προσφορά της στο Ίδρυμα.

Τα Μετάλλια επέδωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Μυτιλήνη, 10 Απριλίου 2017

πηγή: Πανεπιστήμιο Αιγαίου

.

.

Ελεύθερη είσοδος στα ΤΕΙ

mathites

Πανελλήνιες 2017: Την «ελεύθερη είσοδο» στα ΤΕΙ εξετάζει το υπουργείο παιδείας

Σε «Τεχνικά Πανεπιστήμια» που θα δίνουν στους αποφοίτους διδακτορικούς τίτλους μετατρέπονται τα ΤΕΙ, βάσει των αλλαγών που σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο υλοποίησης του πλάνου «Ενιαίος Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας». Ήδη ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου έχει αποστείλει επιστολή προς τις διοικήσεις να παρουσιάσουν τεκμηριωμένες προτάσεις για τη χορήγηση διδακτορικών, ζητώντας τους να προτείνουν ενδεχόμενες συνεργασίες μεταξύ τμημάτων (ακόμα κι αν αυτά προέρχονται από ΑΕΙ) για την εκπόνηση τέτοιων εργασιών.

Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα διοργανώνουν διετείς κύκλους σπουδών, όπου η εισαγωγή των υποψηφίων από τα Επαγγελματικά Λύκεια θα γίνεται χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Απώτερος στόχος είναι η αξιολόγηση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών δομών, έτσι ώστε σε δεύτερο επίπεδο να υπάρξουν συγχωνεύσεις και κλείσιμο όσων παραμένουν τα τελευταία χρόνια σε κατάσταση αδράνειας και δεν κατεβάζουν ρολά λόγω τοπικών συμφερόντων.

Το πλάνο του υπουργείου έρχεται σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία εντείνονται οι πιέσεις από τις διοικήσεις των ΤΕΙ για αναβάθμιση του ρόλου τους και των τίτλων σπουδών που δίνουν στους αποφοίτους. Ήδη από το 2016 αρκετά ΤΕΙ είχαν ζητήσει να μετονομαστούν σε πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών και να μπορούν να δίνουν διδακτορικά.

Προϋπόθεση η αυτοδυναμία – Έρχονται συγχωνεύσεις

Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές δεν θα ισχύουν για όλα τα τμήματα και εναπόκειται στις διοικήσεις για το ποια από αυτά θα ενταχθούν στο καινούργιο καθεστώς λειτουργίας. Βασική προϋπόθεση είναι η αυτοδυναμία τμήματος, με τουλάχιστον οκτώ μόνιμα μέλη διδακτικού προσωπικού (εκ των οποίων τα τέσσερα θα είναι αυξημένων προσόντων).

Ερώτημα, βέβαια, αποτελεί τι επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν οι απόφοιτοι που βγαίνουν από αυτά τα «Πανεπιστημιακά ΤΕΙ». Σίγουρα, περισσότερα από τα όσα ισχύουν για τα ΙΕΚ, αναφέρουν πηγές του υπουργείου. Ο υπουργός, πάντως, κάνει λόγο για «δομές που θα δίνουν επαγγελματικές πιστοποιήσεις ευρωπαϊκών προδιαγραφών υπό τη σκέπη των πανεπιστημίων, στις οποίες θα έχουν προνομιακή πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ».

.

πηγή: http://www.neolaia.gr

Προκήρυξη Εξετάσεων: Εικαστικών Τεχνών και Επιστήμων της Τέχνης

Προκήρυξη Εξετάσεων για την εισαγωγή στο τμήμα Εικαστικών Τεχνών & Επιστήμων της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, για το ακαδημαϊκό έτος 2017-18

 

Το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στη Συνεδρία του αριθμ.1477/181/03-04-2017, έχοντας υπόψη του τις σχετικές διατάξεις και αποφάσεις[…]

Αποφασίζει

Προκηρύσσει εισιτήριες εξετάσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, για την εισαγωγή σπουδαστών στο Α΄ εξάμηνο σπουδών, στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, οι οποίες θα αρχίσουν στις 11 Σεπτεμβρίου 2017, ημέρα Δευτέρα.

Τα δικαιολογητικά των υποψηφίων υποβάλλονται στη Γραμματεία του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών & Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Πανεπιστημιούπολη 45110, Ιωάννινα) από την Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017 μέχρι και την Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017 (σφραγίδα ταχυδρομείου), ώρες 10:00 π.μ. – 13:00 μ.μ.

Για όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά καθώς και το αναλυτικό κείμενο της Προκήρυξης παρακαλούμε ανατρέξτε στο συνημμένο αρχείο.

PROKIRIKSI-EJETASEVN-KALVN-TEXNVN-1477.pdf

πηγή: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

.

Περισσότερα στοιχεία για το τμήμα Εικαστικών Τεχνών & Επιστημών της Τέχνης: εδώ

Παρακολούθηση μαθημάτων από 2ο τμήμα

Δυνατότητα στους φοιτητές να παρακολουθούν μαθήματα από δεύτερο τμήμα

Υπουργός: Αυτό θα διευκολύνει πάρα πολύ και την επαγγελματική αποκατάσταση

Αναδημοσίευση: www.esos.gr

Δυνατότητα σε φοιτητές εφόσον το επιθυμούν να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν, επιπλέον των μαθημάτων του Τμήματος εισαγωγής τους, στο 25% των μαθημάτων ενός άλλου συνεργαζόμενου Τμήματος, δίνει το το Προσχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας, για τα ΑΕΙ, το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση σε μια εβδομάδα, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σε σημερινή συνέντευξη τύπου .

 Η συνεργασία των Τμημάτων, στη βάση της συνάφειας των επιστημονικών αντικειμένων που θεραπεύουν, θα γίνεται μέσω συμφωνιών των Τμημάτων.

 Η επιτυχία στις εξετάσεις των μαθημάτων θα συνοδεύεται από αντίστοιχο πιστοποιητικό.

Το μέτρο αυτό διευρύνει τους ακαδημαϊκούς ορίζοντες των φοιτητών, και δίνει πρόσθετες ακαδημαϊκές δυνατότητες για όσους θέλουν να διευρύνουν τα ακαδημαϊκά ενδιαφέροντα τους.

Διευκρινίσεις στου εκπαιδευτικούς συντάκτες από τον υπουργό Παιδείας

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε για το 25% που θα μπορούν να πηγαίνουν σε άλλο Τμήμα. Εγώ θέλω να πάω να παρακολουθήσω το 25% τι κερδίζω από αυτό; Μπορώ δηλαδή μόλις τελειώσω το Τμήμα μου να συνεχίσω …;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ’ αρχήν διευρύνεται η γνώση σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πέρα από αυτό. Μπορώ να συνεχίσω να έρθω στο άλλο Τμήμα αφού πάρω το πτυχίο μου  και υπολείπονται τα υπόλοιπα μαθήματά μου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να πάρουμε ένα παράδειγμα; Θα σας πω, είναι πολύ καίρια η ερώτησή σας. Να πάρουμε το Φυσικό. Εγώ εισάγομαι στο Φυσικό και είναι ένα πάρω ένα αριθμό μαθημάτων μέχρι να πάρω το πτυχίο μου. Μπορεί να πάρω το πτυχίο και να πάω για μεταπτυχιακά ή να πάω για άλλο.

Όσο είμαι στο Φυσικό όμως επειδή κάνω και κάποια μαθήματα Μαθηματικών, αρχίζω να έχω ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά.

Τώρα, ο μόνος τρόπος είναι είτε εγώ ελεύθερα να μπορώ να παρακολουθώ μαθήματα στα Μαθηματικά γιατί πράγματι θα πάω σ’ έναν Καθηγητή, θα τους πω «μπορώ να έρθω στην τάξη σας κτλ.», θα μου πει «ναι» προφανώς γιατί έτσι γίνεται και να παρακολουθήσω. Ή να δώσω εξετάσεις καινούργιες, να μπω στο Μαθηματικό και να το τελειώσω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ενώ είμαι στο Φυσικό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συνήθως όχι, το τελειώνεις το Φυσικό και μπαίνεις κατατακτήριες. Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι όσο είσαι στο Φυσικό, από το δεύτερο χρόνο σου και μετά που θα έχεις δει λίγο και τα δικά σου ενδιαφέροντα, τα οποία μπορείς να θέλεις να τα διευρύνεις προς τη Χημεία, μπορεί να θέλεις να τα διευρύνεις προς τα Μαθηματικά, αφού τα δύο Τμήματα, το Φυσικό με το Μαθηματικό, το Φυσικό με το Χημικό έχουν κάνει ένα πρωτόκολλο συνεργασίας, θα μπορεί το Μαθηματικό και το Χημικό να λέει, δηλαδή όποιοι τελειώνουν το Φυσικό, από τα Μαθηματικά μπορούν να πάρουν αυτό το φάσμα των μαθημάτων.

Εγώ λοιπόν τελειώνοντας, είτε στη διάρκεια των τελευταίων δυο χρόνων είτε αφού πάρω το πτυχίο μου, θα έχω τη δυνατότητα να πάρω αυτά τα μαθήματα. Άρα εγώ θα έχω πτυχίο Φυσικής και θα έχω κι ένα πιστοποιητικό ότι έχω παρακολουθήσει κανονικά όμως, όχι τουρίστας, έναν αριθμό μαθημάτων, όσους θα προβλέπεται με το πρωτόκολλο κτλ., στο άλλο Τμήμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και θέλω να πάρω και πτυχίο Μαθηματικών.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τότε θα πρέπει να δώσετε κατατακτήριες και να πάρετε Μαθηματικά, καταλάβατε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έλεγα μήπως με κατατακτήριες μπω στο Μαθηματικό κανονικά, αλλά θα υπολείπονται τα μαθήματα αυτά που δεν έχω παρακολουθήσει, μείον δηλαδή το 25%. Γιατί εγώ έχω πάρει ένα πιστοποιητικό. Αυτό εννοώ, δε θα ξεκινήσω από την αρχή δηλαδή, αυτό εννοώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, αυτό να σας πω κάτι, και τώρα γίνεται. Δηλαδή τί γίνεται τώρα;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ ήξερα τις κατατακτήριες μόνο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τώρα τί γίνεται; Πολλά Τμήματα, αντί να παίρνουν έξτρα προσωπικό για να διδαχθούν μαθήματα τα οποία διδάσκονται στο διπλανό Τμήμα, λένε στα παιδιά ότι «στο δικό μου πρόγραμμα σπουδών μπορείς να πας να παρακολουθείς κι αυτά τα μαθήματα και θα τα μετρήσω στον κορμό που παίρνεις εσύ πτυχίο».

Αυτό ήδη γίνεται. Εμείς λέμε κάτι παραπάνω. Και λέμε κάτι παραπάνω κι αν θέλετε είναι πολύ ριζοσπαστικό, διότι ανοίγουμε φοβερές δυνατότητες στους φοιτητές κατ’ αρχήν. Δεύτερον, υπογραμμίζουμε με αυτό τον τρόπο τη διεπιστημονικότητα των γνωστικών αντικειμένων. Υπάρχουν παιδιά που πνίγονται στο πλαίσιο ενός μόνο Τμήματος γιατί όπως καταλαβαίνετε, τα περισσότερα Τμήματά μας έλκουν την καταγωγή τους από το 19ο αιώνα. Εδώ λοιπόν υπάρχουν καινούργιες καταστάσεις. Άρα τους δίνουμε αυτή τη δυνατότητα.

Τρίτον: Θα μπορεί να τους διευκολύνει και στην επαγγελματική τους αποκατάσταση ή στην επαγγελματική τους πορεία διότι μπορεί κάποιοι να μη θέλουν να κάνουν μεταπτυχιακά. Μπορεί να θέλουν να έχουν μια συστηματική όμως γνώση, όχι τσαπατσουλιές. Μπορεί κάποιος π.χ. που τελειώνει τη Νομική να πάρει αυτό τον αριθμό μαθημάτων από το Οικονομικό Τμήμα. Ή κάποιος Ιστορικός ο οποίος θέλει να κάνει Οικονομική Πολιτική, μπορεί να πάρει αυτά τα μαθήματα.

Δε θα κοστίζουν τίποτα, θα έχουν όλα τα δικαιώματα. Δε θα το κάνουμε από το Σεπτέμβριο, θα πούμε η χρονιά που έρχεται είναι μια χρονιά προγραμματισμού και συνεννοήσεων ανάμεσα στα Τμήματα. Ούτε να πούμε ξέρετε, το κάθε Τμήμα θα συνάψει με 15 άλλα Τμήματα. Θα χαθεί η μπάλα εκεί. Ν’ αρχίσουμε λίγο συντηρητικά για ένα μέτρο το οποίο είναι πάρα πολύ ριζοσπαστικό.

Αυτό θα διευκολύνει πάρα πολύ, επιμένω, και την επαγγελματική αποκατάσταση και θα υπάρχει και κάτι άλλο. Δε θα πειραχτούν τα επαγγελματικά δικαιώματα. Γιατί το πτυχίο που θα έχεις θα είναι με τα μαθήματα και τις προδιαγραφές του πτυχίου που παίρνεις κανονικά σα να μην υπήρχε αυτή η διάταξη. Άρα είναι μια δυνατότητα νομίζω σε όλα τα επίπεδα θετική.

Είναι προάγγελος μιας δυνατότητας που δίνουμε στις φοιτήτριες και στους φοιτητές μας πάρα πολύ θετικής. Δε θα πρέπει να πάμε σε διπλό πτυχίο, το πτυχίο είναι ταυτισμένο με ένα συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο. Εμείς εδώ θέλουμε να εμπλουτισθεί η γνώση, να εμπλουτισθούν οι δεξιότητες, να εμπλουτισθούν οι προοπτικές. Τώρα μετά από πολλά χρόνια πού θα οδηγήσει αυτό δεν είμαι σε καμία θέση να σας το πω.

Αναδημοσίευση: www.esos.gr