Τέλος στην ομηρία περίπου 9.500 αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων από τις ρυθμίσεις του Υπουργείο για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων

Τέλος στην ομηρία περίπου 9.500 αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων από τις ρυθμίσεις του Υπουργείο για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων

Τέλος στην ομηρία περίπου 9.500 αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων που αναμένουν επί χρόνια την χορήγηση αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων τους, βάζει ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχωρά στην κατάργηση του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) και προωθεί την ταχύτατη αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων.

Με το νομοσχέδιο:

  • Καταργείται το ΣΑΕΠ και αντικαθίσταται από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ), το οποίο και θα επιτελεί τον επιδιωκόμενο σκοπό της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ και του Π.∆. 38/2010, καθώς η διαδικασία που ακολουθεί το ΣΑΕΠ είναι χρονοβόρα και δυσλειτουργική.
  • Κύριος σκοπός του ΑΤΕΕΝ είναι η επαλήθευση από τον αρμόδιο φορέα στο κράτος-µέλος καταγωγής του τίτλου, µε την προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο προκειμένου η διαδικασία να καταστεί ταχύτερη και πιο ευέλικτη.
  • Ο ενδιαφερόμενος θα προσκομίζει την απόφαση του ΑΤΕΕΝ στον οικείο επαγγελματικό σύλλογο ή φορέα, προκειμένου να εγγραφεί σε αυτόν και να ασκήσει το αντίστοιχο επάγγελμα.
  • Όσοι επιθυμούν η αίτησή τους να εξεταστεί με τη νέα διαδικασία, μπορούν υποβάλουν νέα, αποσύροντας την αίτησή τους από το ΣΑΕΠ.

Σημειώνεται, τέλος, ότι στο ζήτημα της ισοδυναμίας τίτλων σπουδών είχε δημιουργηθεί η παθογένεια να παρακάμπτονται οι διατάξεις του άρθρου 16 του Συντάγματος και οι αρμοδιότητες που έχει για τα θέματα αναγνώρισης τίτλων σπουδών ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), ο οποίος γίνεται πλέον απολύτως σαφές ότι είναι ο μόνος φορέας που δίνει ακαδημαϊκή ισοτιμία.

Μπορείτε να δείτε τον κατάλογο με τα Αναγνωρισμένα Κολέγια από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων του 2019: εδώ

Κ. Γαβρόγλου: Είναι μια σημαντική μέρα για την συζήτηση του μέλλοντος της Ανώτατης Εκπαίδευσης και του Λυκείου

Η τοποθέτηση του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου στη 2η συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων – Ακρόαση Φορέων

«Ζήτησα χθες από την αντιπολίτευση να τοποθετηθεί ως προς τα fake news. Αρνήθηκε να το κάνει. Σήμερα, διαβάζω είδηση που λέει ‘ο Γαβρόγλου απέκλεισε την ΔΟΕ από τη συζήτηση στη Βουλή’. Οι εκπρόσωποι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας -χαίρομαι που τους βλέπω- είναι εδώ, στα καθίσματα. Θα συμμετέχουν, δεν τους απέκλεισε κανείς. Δεν είναι καν στο χέρι του Υπουργού Παιδείας να αποκλείει ή να μην αποκλείει. Είναι θέμα του Προεδρείου και των εκπροσώπων των κομμάτων και αν συνεχιστεί αυτή η ιστορία με τα fake news θα μας απορροφήσει ως κοινωνία προς τα κάτω. Όλοι μας επιβάλλεται να έχουμε ένα μέτωπο απέναντι στα ανώδυνα ή και στα πάρα πολύ επώδυνα fake news που λέγονται όλο και πιο συχνά».

Με την τοποθέτηση αυτή ολοκλήρωσε την ομιλία του ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου κατά την έναρξη της δεύτερης συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή όπου συζητείται το σχέδιο νόμου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Στην έναρξη της ομιλίας του ο Υπουργός ανέφερε: «Είναι μια σημαντική μέρα για την συζήτηση του μέλλοντος της Ανώτατης Εκπαίδευσης και του Λυκείου. Έχουμε φορείς και θα ακούσουμε τις προτάσεις τους. Θέλω δημόσια να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και την ευγνωμοσύνη μου για όλους εκείνους τους φορείς και τα πρόσωπα, για τις συζητήσεις και τις συνεργασίες που είχαμε» και συμπλήρωσε:

«Είναι μια συζήτηση για την αρχιτεκτονική της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που συνεχίζεται εδώ και δύο χρόνια. Αλίμονο αν υπάρχει παντού συμφωνία. Μέσα από τις διαφωνίες, και πολλές φορές μέσα από τις εντάσεις, υπήρξαν συνθέσεις που αντανακλώνται από την αποδοχή που έχει ήδη υπάρξει σε όσο έχουμε έως τώρα νομοθετήσει» είπε, σημειώνοντας τους τέσσερις άξονες της νέας αρχιτεκτονικής: νέα τμήματα, συνέργειες των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια, πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα με ινστιτούτα και διετή προγράμματα σπουδών για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ που θα οδηγούν σε επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων.

Ο κ. Γαβρόγλου ζήτησε τα Πανεπιστήμια να τοποθετηθούν και στις συζητήσεις για το νέο Λύκειο. «Δεν μπορεί τα Πανεπιστήμια να είναι απόντα από αυτή τη συζήτηση. Δυστυχώς, το μόνο που λέγεται είναι να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων, πράγμα όχι αδικαιολόγητο σε αρκετά τμήματα με μικρό αριθμό διδασκόντων. Γι’ αυτό κι εμείς έχουμε δεσμευτεί για 500 νέες θέσεις καθηγητών, γι’ αυτό έχουμε δεσμευτεί για 1.500 νέους επιστήμονες για ακαδημαϊκή εμπειρία και για 15 εκατ. ευρώ που θα λάβουν τα πανεπιστήμια που εμπλέκονται στη νέα αρχιτεκτονική. Όμως, θα πρέπει, για παράδειγμα, όλα τα τμήματα Μαθηματικών να συνεργαστούν και να πουν τι είδους προφίλ πρωτοετούς φοιτητή θέλουν».

Ως προς το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, ο Υπουργός σημείωσε: «Ο πυρήνας της προβληματικής μας έχει να κάνει με μια διαπίστωση ότι στη χώρα μας δυστυχώς δεν υπάρχει Γ’ Λυκείου». Και συμπλήρωσε: «Αποδίδουμε στην Γ’ Λυκείου έναν χαρακτήρα που υπάρχει σε όλο τον κόσμο. Μια μεταβατική χρονιά ανάμεσα στο τέλος των εγκύκλιων σπουδών και στην αρχή των Πανεπιστημίων. Είναι ένα προπαρασκευαστικό έτος που συνεχίζει την γενική μόρφωση». Ο Υπουργός ανέφερε ότι το δεύτερο ζήτημα είναι η αναβάθμιση του απολυτηρίου και η δυνατότητα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο μόνο με το απολυτήριο«Θα είναι για πρώτη φορά που γίνεται αυτό. Είναι άδικο για την νεολαία μας να λέγεται ότι θα είναι σε… δευτερεύοντα τμήματα. Θα είναι τμήματα που θα τα επιλέγει ένας αριθμός παιδιών».

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε επίσης στα προγράμματα σπουδών των Μηχανικών. «Υπάρχουν 5ετή προγράμματα σπουδών και 4ετή στα ΤΕΙ που είναι ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα από το 2001. Όμως, υπάρχει μια εκκρεμότητα: Επί 36 χρόνια οι δεύτεροι δεν έχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Δεν είναι δυνατόν η Πολιτεία να τους σπουδάζει αλλά να μην τους δίνει επαγγελματικό δικαίωμα. Εμείς προτείνουμε έναν τρόπο που επιλύει αυτό το πρόβλημα: Με ακαδημαϊκές διαδικασίες τα προγράμματα σπουδών από τετραετή γίνονται πενταετή. Την ευθύνη την έχει η Σύγκλητος και η Γενική Συνέλευση. Στη συνέχεια μια επιτροπή που απαρτίζεται από εκπροσώπους των Υπουργείων Παιδείας και Μεταφορών, έναν κοσμήτορα από πολυτεχνική σχολή, ένα μέλος ΔΕΠ, έναν εκπρόσωπο της ΑΔΙΠ και εκπρόσωπος του ΤΕΕ, θα μελετά τη δομή, τις υποδομές, το πρόγραμμα σπουδών των τμημάτων αυτών και μετά τους δίνει ή δεν θα τους δίνει επαγγελματικά δικαιώματα».

Ομιλία του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου: α) 130 αιτήματα για διετή προγράμματα σπουδών, β) συνέργειες Πανεπιστημίων – ΤΕΙ, γ) νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Ομιλία του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Κατά την ομιλία του στην έναρξη της συζήτησης του σχεδίου νόμου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε:

  • «Έχουμε από τα πανεπιστήμιά μας μέχρι σήμερα πάνω από 130 αιτήματα για διετή προγράμματα σπουδών για τα οποία έχουμε και τις πιστώσεις»
  • « Δίνουμε στα Πανεπιστήμια 500 νέες θέσεις καθηγητών»
  • « Για πρώτη φορά από το 2010 επαναπροκηρύσσονται οι θέσεις όσων πανεπιστημιακών συνταξιοδοτούνται μέχρι τις 31 Αυγούστου».
  • « Δίνουμε 1.500 θέσεις για νέους για ακαδημαϊκή εμπειρία. Η πρόσκληση έχει ήδη προκηρυχθεί και θα αυξηθούν αυτές οι θέσεις κατά 50 στα     Πανεπιστήμια που είναι σε διαδικασία συνέργειας με τα ΤΕΙ»
  • « Δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στα Ιδρύματα που εμπλέκονται στην νέα αρχιτεκτονική, από το επιχειρησιακό πρόγραμμα για τη     μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα»

Αναλυτικότερα, κατά την ομιλία του ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε για τη διαδικασία του διαλόγου που έχει προηγηθεί: «Οι διαβουλεύσεις ήταν πολύμηνες, σχεδόν τρία χρόνια, και πολύ εντατικές. Φθάσαμε στο τέλος μια μακρόχρονης πορείας. Έχει μεγάλη σημασία όταν υπάρχει ανάγκη για μεταρρύθμιση να ξέρει η κοινωνία ποιο πρόβλημα πάει να αντιμετωπίσει. Αυτό είναι το πρώτο και θεμελιώδες ζήτημα που αποτελεί την αφετηρία για να συνεχίσουμε τη συζήτηση. Κάνω μια έκκληση να συμφωνήσουμε στο πρόβλημα και ας διαφωνούμε στις λύσεις».

Για την Γ’ Λυκείου:

«Το πρόβλημα ως προς το Λύκειο είναι η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου. Έχουμε μια Γ’ Λυκείου μόνο στα χαρτιά, που η καθημερινότητά της ακυρώνει τους εκπαιδευτικούς και τη μορφωτική διαδικασία. Σαν ένα καρκίνωμα, η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου τρώει και τη Β’ Λυκείου. Να αφήσουμε όλοι μας κατά μέρος την υποκρισία, όχι οι βουλευτές αλλά όσοι λένε ότι όλα είναι μια χαρά. Δεν είναι όλα μια χαρά. Παίζεται ένα θέατρο παραλόγου: τα παιδιά να πηγαίνουν το πρωί στη Γ’ Λυκείου, οι εκπαιδευτικοί να τους μιλάνε και τα παιδιά να είναι αλλού, να τρέχουν στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα. Γιατί η ηγεμονική ιδεολογία στην κοινωνία μας τόσο καιρό απαξίωσε στη συνείδηση των πολιτών το δημόσιο σχολείο. Αυτό θέλουμε να επαναφέρουμε».

Αναφερόμενος στη μεταρρύθμιση για τη Γ’ Λυκείου, ο Υπουργός σημείωσε:

«Για να λύσουμε το πρώτο πρόβλημα προχωράμε σε ένα πρόγραμμα σπουδών που να έχει 4 μαθήματα και 6 ώρες διδασκαλίας για το κάθε μάθημα. Προφανώς και δεν αυξάνουμε την ύλη γιατί δεν είναι ακαδημαϊσμός να ταΐζει αέναα τα παιδιά με γνώσεις όταν αυτά τα παιδιά δεν είναι σε θέση να την κατανοήσουν. Άρα με 4 μαθήματα και έξι ώρες το καθένα δεν έχει λόγο κανείς να πηγαίνει στα φροντιστήρια. Επίσης, πάμε σε αναβάθμιση του απολυτηρίου γιατί δεν είναι τρόπος ο σημερινός: Οι βαθμοί είναι για όλους 20 και υπάρχουν τρομερές πιέσεις στους εκπαιδευτικούς».

Για το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:

«Το δεύτερο είναι το θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Ενός αδιάβλητου συστήματος, πλην όμως παιδαγωγικά αναξιόπιστου. Οι οικογένειες των παιδιών που δίνουν εξετάσεις δαπανούν κάθε χρόνο 2,5 δισ. ευρώ και μόνο το 30% πάει να σπουδάσει αυτό που θέλει».

Για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής ο Υπουργός είπε:

«Ο νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια αρχίζει να δίνει τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης με το απολυτήριο στο Πανεπιστήμιο. Αυτό ακριβώς που είπε ο Πρωθυπουργός όταν επισκέφθηκε το υπουργείο Παιδείας . Αρχίζει άρα, υπάρχει ένα σύστημα με μια δυναμική που δίνει προοπτική. Ταυτόχρονα ιδρύουμε το ΕΑΠ το εθνικό κέντρο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών».

Για τις συνέργειες Πανεπιστημίων – ΤΕΙ:

«Για πρώτη φορά κυβέρνηση πήρε στα σοβαρά και τα δύο σκέλη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, γιατί τα ΤΕΙ είναι Ανώτατη Εκπαίδευση από το 2001. Λόγω των αλλοπρόσαλλων πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων που δήθεν αναβάθμιζαν τα ΤΕΙ με το να τα βαφτίζουν Ανώτατα, ακύρωσαν τον χαρακτήρα αυτού του θεσμού. Τελείωσε η τεχνολογική εκπαίδευση όταν έχουν ιδρυθεί τμήματα μαιευτικής, παιδαγωγικά και οικονομίας; Στα ΤΕΙ ένα μεγάλο κομμάτι τους έχει γίνει de facto πανεπιστήμιο και αυτή την πραγματικότητα εμείς την αναγνωρίζουμε».

Ως προς τον νέο χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης ο Υπουργός ανέφερε:

«Δεν είναι  συνένωση των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων. Είναι λάθος να λέγεται αυτό γιατί αδικείται η χώρα μας. Προέκυψε από μια συζήτηση που είχε να γίνει από το 1982 για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης, και το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης οδηγεί σε μια αρχιτεκτονική η οποία έχει: πρώτον, νέα τμήματα, δεύτερον συνέργειες των ΤΕΙ μα τα Πανεπιστήμια, τρίτον πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα με ινστιτούτα και 4 τα διετή προγράμματα σπουδών στα οποία θα έχουν δωρεάν πρόσβαση και χωρίς εξετάσεις οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ που θα παίρνουν πιστοποιητικά επαγγελματικά ευρωπαϊκών προσόντων.

Για τα 5ετή προγράμματα σπουδών:

«Υπάρχει ένας ιδιόμορφος -αν θέλετε- εμφύλιος, με πολλά εισαγωγικά, ανάμεσα στα 5ετή και στα 4ετή τμήματα, κυρίως των Μηχανικών. Αυτό γίνεται επί 36 συναπτά έτη. Τα άτομα που τελειώνουν Μηχανικοί από τα ΤΕΙ δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, πράγμα που δεν το επιζητούν όλοι οι Μηχανικοί που είναι στην 5ετία. Πάρα πολλοί Μηχανικοί, προς τιμήν τους, θέλουν να λυθεί αυτό. Εμείς, λοιπόν, τι λέμε; Λέμε ότι τα Πανεπιστήμια που τώρα έχουν 4ετή προγράμματα για Μηχανικούς -όπως είχαν πριν τα ΤΕΙ – με νέα προγράμματα σπουδών που θα συντάξουν, θα υπάρχει η έγκριση της Συγκλήτου αν πρέπει να γίνουν 5ετή ή όχι. Και μετά θα υπάρχει μια επιτροπή η οποία θα απαρτίζεται από έναν εκπρόσωπο του Υπ. Παιδείας, έναν εκπρόσωπο του Υπ. Μεταφορών, έναν εκπρόσωπο του ΤΕΕ, έναν κοσμήτορα και ένα μέλος ΔΕΠ των πολυτεχνικών σχολών, όπως και από έναν εκπρόσωπο της ΑΔΙΠ. Αυτοί θα κρίνουν πώς και αν θα δίνονται επαγγελματικά δικαιώματα».

Για το ΣΕΑΠ:

«Το ΣΕΑΠ ήταν ένα τρόπος παράκαμψης του άρθρου 16. Είναι ένας θεσμός που έχει καταταλαιπωρήσει τους υποψηφίους. Και έχει συνδυάσει το επαγγελματικό με το ακαδημαϊκό, δήθεν για να μπορεί να είναι σύμφωνο με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εμείς αλλάζουμε τη διαδικασία που είναι απολύτως σύμφωνη με την ευρωπαϊκή οδηγία και βγάζουμε από την ομηρία χιλιάδες παιδιά».

Για τα Πειραματικά Σχολεία:

«Έχει γίνει μία ιστορία με τα Πειραματικά, η οποία δεν καταλαβαίνω για ποιον λόγο έχει γίνει. Ελπίζω να μας το εξηγήσετε. Οι εκπαιδευτικοί που είναι στα Πειραματικά -1.000 εκπαιδευτικοί- αν φύγουν σήμερα από τα Πειραματικά, έχουν πού να πάνε; Ή μετά από τόσον καιρό θα πηγαίνουν από το ένα μέρος στο άλλο γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις; Διότι με τον νόμο της κ. Διαμαντοπούλου καταργήθηκαν οι οργανικές θέσεις από εκεί που ερχόντουσαν. Εμείς λοιπόν λέμε ότι δεν μπορούν να είναι περιπλανώμενοι αυτοί οι άνθρωποι με τα προσόντα που έχουν -και έχουν κριθεί αυτοί οι άνθρωποι και μέσα στα Πειραματικά και για να έρθουν στα Πειραματικά. Κάνουμε λοιπόν οργανικές θέσεις στα σχολεία που υπηρετούν σήμερα. Τελεία και παύλα. Και μάλιστα δεν υπάρχει κάτι και για τους Προέδρους και για τους Διευθυντές και θα το λύσουμε στη διάρκεια των συζητήσεών μας».

H Δευτερολογία του Κώστα Γαβρόγλου

Η πρώτη τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας 

Ξεκίνησε το απόγευμα στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η επεξεργασία του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Στην έναρξη της συζήτησης ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου μεταξύ άλλων σημείωσε:

«Είναι το μόνο σχέδιο νόμου που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας με τη διαδικασία του επείγοντος.

Κάθε φορά, κυρίως η αξιωματική αντιπολίτευση και το ΚΙΝΑΛ, το 1/3 του χρόνου τους αναφέρονται στη διαδικασία. Πρέπει να το ξεπεράσετε αυτό. Η ουσία είναι ότι η συζήτηση αυτή γίνεται επί δύο χρόνια. Η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ έχει αρχίσει πριν από δύο χρόνια, από την εποχή της υπουργίας του κ. Φίλη.

Έχω διαβάσει όλες τις ανακοινώσεις και τις καταγγελίες από υπευθύνους της εκπαίδευσης και από τα κόμματα, από πολιτευτές και βουλευτές. Σε καμία, τα τελευταία δύο χρόνια, δεν υπάρχει ούτε μία πρόταση. Ας πούμε κατά το 95% γιατί το Ποτάμι έχει καταθέσει προτάσεις. Η Ν.Δ. μια θέση έχει: ‘Θα καταργήσουμε τους νόμους Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου’. Αυτή είναι η θεμελιώδης θέση. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι αυτές είναι εκφράσεις που σημαίνουν ότι δεν υπάρχουν θέσεις. Άλλα όμως λένε όταν πάνε στα Γιάννενα και στην Πρέβεζα, άλλα λένε όταν πάνε στη Δυτική Μακεδονία για παράδειγμα. Και το αποκορύφωμα: Λένε, εμείς συμφωνούμε με το Πανεπιστήμια Δυτικής Αττικής. Ξέρουμε το έγινε με το Πανεπιστήμιο Δ. Αττικής; Η αντιπολίτευση ψήφισε ‘ναι’ επί της αρχής και καταψήφισε όλα τα άρθρα για την ίδρυσή του. Και αυτό βγαίνει ως επίσημη θέση του κόμματος. Σας παρακαλώ, υπάρχει κόσμος εκεί που δεν πρέπει να τον κοροϊδεύουμε.

Κυρία Κεραμέως, λέτε ότι θα δημοσιοποιήσετε τους 50 φορείς που θα καλέσετε. Γιατί να μην κάνουμε δεκτούς και τους 50. Ποιο είναι το πρόβλημά σας; Καταρχάς ο κανονισμός της Βουλής λέει 11 φορείς. Ο κ. Σεβαστάκης, και προς τιμήν του, πάντοτε έχει διπλασιάσει και τριπλασιάσει τον αριθμό των φορέων. Και αυτό έχει γίνει συναινετικά και κανένας δεν έχει παραπονεθεί. Μην κάνουμε λαϊκισμούς. Να έρθουν φορείς, επί της ουσίας να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Πριν από δύο χρόνια συναντήθηκα με κ. την Γεννηματά για το θέμα του Λυκείου. Ήταν μια συνάντηση στην οποία ουσιαστικά μου ελέχθη ότι δεν συμφωνεί και θα καταθέσει τις απόψεις του κόμματός της. Δύο χρόνια περιμένουμε τις απόψεις του ΚΙΝΑΛ. Θέλετε να περιμένουμε κι άλλο;

Το να λέμε γενικά και αόριστα ότι είμαστε υπέρ της εκπαίδευσης και των παιδιών μας δεν είναι θέση, αυτό εγώ το θεωρώ δεδομένο από όλα τα κόμματα. Κανένα κόμμα, δεν θεωρώ, ότι είναι κατά των παιδιών και της χώρας. Αυτό δεν αποτελεί θέση όμως, θέση αποτελεί να έρχεται ένα κείμενο και να συζητάμε επί του συγκεκριμένου.

Το συγκεκριμένο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μπορεί κάποιος να μας το πει; Το σημερινό σύστημα της Γ’ Λυκείου –που τώρα δεν υπάρχει γιατί καταφέρατε και την απαξιώσατε- μπορεί κάποιος να μας πει ποιο θα είναι; Λέω ότι όταν κάποιος λέει ‘απόσυρση’ ουσιαστικά το λέει ως άλλοθι γιατί δεν υπάρχουν θέσεις».

Νωρίτερα, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε:

«Εμείς ζητήσαμε προτάσεις και δεν λάβαμε καμία απολύτως πρόταση από κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης κυρίως στα θέματα της Γ’ Λυκείου, παρά μόνο γενικότητες. Το νομοσχέδιο ήταν στη δημόσια διαβούλευση επί πολλές ημέρες και επειδή πρέπει τα παιδιά για το φθινόπωρο να ξέρουν πόσοι εισάγονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, θεωρήσαμε ότι είναι πολύ καλύτερο να γνωρίζουν τον νέο χάρτη παρά μόνο μέρος του νέου χάρτη. Το ‘επείγον’ δεν περιορίζει τον αριθμό των ωρών που μπορούμε να συζητήσουμε το νομοσχέδιο».

Τροπολογία για τη ρύθμιση του ποσοστού πρόσβασης αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στα Πανεπιστήμια.

Ομιλία Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Εκτενή και εξαντλητικό χαρακτήρισε τον διάλογο για το νομοσχέδιο του ΥΠΠΕΘ η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, κατά την ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Μιλώντας για το σχέδιο νόμου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», η κ. Τζούφη αναφέρθηκε στις νομοθετικές ρυθμίσεις του χαρτοφυλακίου της και συγκεκριμένα των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ) της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Εξωτερικό.

ΓΑΚ: Στην εποχή των Fake News θωρακίζουμε τον επιστημονικό και κοινωνικό έλεγχο

Προλογίζοντας τις αλλαγές που προβλέπονται στο νομοσχέδιο για τη λειτουργία των ΓΑΚ, η κ. Τζούφη τόνισε ότι στην εποχή που όλοι και όλες κατακλυζόμαστε από διασπορά ψεύτικων ειδήσεων, οι φήμες αναπτύσσονται και εξαπλώνονται, γενόμενες εργαλείο προπαγάνδας όταν δεν υπάρχει επιστημονικός και κοινωνικός έλεγχος.

Tα ΓΑΚ μπορούν να παίξουν καίριο ρόλο στην αντιστροφή της κατάστασης, αναδεικνύοντας και αναλύοντας τα ιστορικά δεδομένα. Παράλληλα, η πρόσβαση όλων στον αρχειακό πλούτο έχει τις προϋποθέσεις να εξαλείψει πάθη δεκαετιών, διαμορφώνοντας νέα κουλτούρα συνεννόησης και αλληλοσεβασμού.

Επιπλέον, η Υφυπουργός ανέφερε ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, επιδιώκεται η ενίσχυση της δυναμικής του εθνικού αρχειακού φορέα, μέσω του εξορθολογισμού της διοικητικής δομής, της αναβάθμισης με στελεχιακό δυναμικό και την αύξηση της εξωστρέφειας.

ΕΠΑΛ: Ρύθμιση του ποσοστού εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται και μια σειρά από ρυθμίσεις που αφορούν στα Επαγγελματικά Λύκεια, αποδεικνύοντας πως η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί μια σημαντική προτεραιότητα, όπως καταγράφεται και στο σύνολο των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων που έχουν δρομολογηθεί από το 2016 και έπειτα. Επιπλέον, η Υφυπουργός ανακοίνωσε ότι θα κατατεθεί τροπολογία για τη ρύθμιση του ποσοστού πρόσβασης αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στα Πανεπιστήμια.

Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο Εξωτερικό: Παράταση επιμισθίου

Μιλώντας για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο Εξωτερικό, η Υφυπουργός υπογράμμισε ότι η υποστήριξή της αποτελεί βασική προτεραιότητα για την Ελληνική Κυβέρνηση, με κύριο στόχο τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας και την παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών.

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στο άρθρο 221 του σχεδίου νόμου, το οποίο προβλέπει την παράταση της καταβολής του επιμισθίου, του επιδόματος εξωτερικού, για ένα έτος, δηλαδή το επιμίσθιο θα καταβάλλεται για 4 έτη, ρύθμιση που θα έχει ισχύ από την επόμενη σχολική χρονιά.

Λαϊκισμός και πανεπιστήμια

Δυστυχώς δεν ξέφυγαν και αυτά από το αφήγημα της κυβέρνησης. Με καθαρά ψηφοθηρικό στόχο σχεδιάστηκε και κατατέθηκε πολυνομοσχέδιο συνενώσεων των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια που οδηγεί τελικά στην πλήρη πανεπιστημιοποίηση αλλά και οριστικό «αφανισμό» των ΤΕΙ. Η ιστορία ανωτατοποίησης των ΤΕΙ είναι μακρά και έχει βάθος εικοσαετίας. 

Τα πρώην ΤΕΙ, έγιναν ΑΤΕΙ και εξελίχτηκαν όπως και τα πανεπιστήμια. Με διαφορετικές ταχύτητες. Κάποια σπιντάρησαν και ξέφυγαν πολύ, κάποια συνεχίζουν και σήμερα να αγκομαχούν. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Σήμερα συνενώνονται όλα με πανεπιστήμια σε ένα απόγευμα, αυτό της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή, και γεννιούνται mega-πανεπιστήμια, έτσι χωρίς σχέδιο.

Ο χάρτης των πανεπιστημίων της χώρας αλλάζει άρδην με προχειρότητα και βιασύνη. Και η μεν προχειρότητα, είναι κατανοητό, χαρακτηρίζει την γενικότερη προσέγγιση της κυβέρνησης επί όλων των θεμάτων, η βιασύνη όμως μάλλον υποκρύπτει ψηφοθηρία και λαϊκισμό. 

Γιατί τι χρειαζόμαστε δεκάδες επί πλέον σχολές μηχανικών, όταν η ανεργία στον αντίστοιχο κλάδο κοντεύει το 40%; Ή τέταρτη Νομική Σχολή όταν «εξάγουμε» αθρόα νομικούς ανά τον κόσμο; Βέβαια η αντίληψη της αναγκαιότητας των σπουδών καθώς και του απώτερου σκοπού της εκπαίδευσης για την ελληνική οικογένεια που στοχεύει στο πτυχίο για την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών του, δεν φαίνεται να συμπίπτει με τη φιλοσοφία του υπουργείου. Σαφώς και χρειάζονται γνώσεις. Αυτό όμως δεν αποκλείει την απόκτηση δεξιοτήτων, απαραίτητο προσόν όπως έχουν αποδείξει πλείστες όσες έρευνες τα τελευταία δέκα χρόνια, με προεξάρχουσα αυτή της McKinsey. Το 45% των ελληνικών επιχειρήσεων αντιμετωπίζει πρόβλημα, λόγω της έλλειψης δεξιοτήτων των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας. Το πρόβλημα αυτό φαίνεται να μην απασχολεί το υπουργείο.

Ακόμη και αν δεχόμασταν τη φιλοσοφία του υπουργείου για τη στοχοπροσήλωση στην απόκτηση γνώσεων, το πολυνομοσχέδιο δεν εξασφαλίζει ούτε στο παραμικρό αυτή την ιδέα. Γιατί πως θα αποκτηθούν οι γνώσεις όταν δεν έχουν εξασφαλιστεί στο ελάχιστο για τα νέα τμήματα οι απαραίτητες προϋποθέσεις, όπως οι υποδομές, το επιστημονικό προσωπικό, ο σχεδιασμός και τα προγράμματα σπουδών, τα χρήματα και οι προϋπολογισμοί; 

Και όλα αυτά εδώ και τώρα, για τον Σεπτέμβρη που μας έρχεται, παίζοντας στις πλάτες των παιδιών που για να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους για την εισαγωγή τους στα νεοσχεδιασθέντα τμήματα θα πρέπει να ξέρουν να λύνουν γρίφους και να μην κάνουν τίποτε άλλο από το να πληροφορούνται καθημερινά τις όποιες αλλαγές.

Με 500.000 νέους στο εξωτερικό και συνεχή αιμορραγία ταλαντούχων αποφοίτων είναι βέβαιο πως το πολυνομοσχέδιο θα απαξιώσει έτι περαιτέρω τα ήδη απαξιωμένα ανώτατα ιδρύματα μας. Ο δονκιχωτισμός όσων προσπαθούν, φοιτητών και πανεπιστημιακών, δεν είναι ικανός να αντιπαλέψει τον λαϊκισμό και την προτροπή για ήσσονα προσπάθεια και αναξιοκρατία της κυβέρνησης. Η απουσία αξιολόγησης των υπαρχουσών δομών-τμημάτων και ο σχεδιασμός στο γόνατο με κλείσιμο το μάτι για επιμήκυνση πρυτανικών θητειών, έξτρα θέσεις και συμφωνίες, δεν έχει μέλλον. 

Μόνο που και πάλι θα τα πληρώσει ακριβά ο ελληνικός λαός και οι νέοι μας που θα συνεχίσουν να φεύγουν. Αυτοί οι νέοι των δημοσίων πανεπιστημίων μας, των μέσων ελληνικών οικογενειών… 

Με το πολυνομοσχέδιο αυτό ο υπουργός παιδείας μη ξεφεύγοντας της ειμαρμένης του υπουργείου, βάζει και αυτός την σφραγίδα του σε μία ακόμη μεταρρύθμιση της παιδείας μας που σίγουρα θα φέρει τα πάνω κάτω. 

Ο κ. Γαβρόγλου είναι 72 ετών. Δήλωσε ότι με το τέλος της κυβέρνησης θα αποσυρθεί από την ενεργό πολιτική για να ζήσει μια κανονική ζωή με την οικογένεια και τους φίλους του. Καλό θα ήταν αυτές οι σκέψεις να καθοδηγούσαν και τις αποφάσεις που θα επηρεάσουν το μέλλον και τις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων νέων Ελλήνων που όπως δείχνουν τα πράγματα θα πάρουν το δρόμο για τα ξένα…

*Η Έφη Μπάσδρα είναι καθηγήτρια στο Ε.Κ.Π.Α.

πηγή: https://www.liberal.gr/

Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στην ανακοίνωση της Συγκλήτου του ΕΜΠ σχετικά με τις διατάξεις 5ετών προγραμμάτων μηχανικών

Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στην ανακοίνωση της Συγκλήτου του ΕΜΠ σχετικά με τις διατάξεις 5ετών προγραμμάτων μηχανικών

Με αφορμή την απόφαση της Συγκλήτου του ΕΜΠ σχετικά με τις διατάξεις που παρέχουν τη δυνατότητα στις Σχολές Μηχανικών των Πανεπιστημίων να μετατραπούν σε 5ετούς διάρκειας, δίνεται η ευκαιρία στο ΥΠΠΕΘ να εκθέσει σε αδρές γραμμές τη στρατηγική σε σχέση με τις σπουδές και τα επαγγελματικά δικαιώματα σε επιστήμες μηχανικών.

Ας δούμε τα στρατηγικά βήματα του ΥΠΠΕΘ προς την κατεύθυνση της επίλυσης διαχρονικών προβλημάτων που ταλανίζουν τις ειδικότητες μηχανικών.

Με τον νόμο 4485/2017 δικαιώνεται ένα διαχρονικό αίτημα των πολυτεχνικών σχολών για την αντιστοίχιση του διπλώματος μηχανικού σε integrated master (επίπεδο 7). Παράλληλα στον ίδιο νόμο και στο ίδιο άρθρο συστήνονται επιτροπές για τον καθορισμό του πλαισίου πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων για τους αποφοίτους των ΤΕΙ, των οποίων τα επαγγελματικά δικαιώματα στις επιστήμες μηχανικών εκκρεμούν εδώ και 36 χρόνια.

Είναι κανείς περήφανος για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση που συνεχίζει για τόσα πολλά χρόνια; Δεν θα πρέπει να λυθεί με έναν ουσιαστικό τρόπο; Το Υπουργείο προτείνει, όπως αναλύεται παρακάτω, έναν ρεαλιστικό και αποτελεσματικό τρόπο στον οποίο την προοπτική επίλυσης ενός τόσο σοβαρού κοινωνικού και επιστημονικού προβλήματος θα την έχουν τα Τμήματα των Πολυτεχνείων και το Τ.Ε.Ε.

Με τον νόμο 4521/2018 ιδρύεται το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το οποίο εγκαινιάζει την εγκαθίδρυση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και την κατάργηση της αντιεπιστημονικής διάκρισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε ΤΕΙ (ανώτατα από το 2001) και Πανεπιστήμια. Ο νόμος αυτός αποτέλεσε την τομή όχι μόνο στα ακαδημαϊκά πράγματα, αλλά και στην αντιμετώπιση συντεχνιακών λογικών. Στη διαδικασία του εξορθολογισμού της κατάστασης στο επαγγελματικό πεδίο και της αντιμετώπισης του ακραίου συντεχνιασμού, το ΥΠΠΕΘ χαιρετίζει την  πρόσφατη απόφαση του Τ.Ε.Ε. να εγγράψει αποφοίτους μηχανικούς ΤΕ σε μητρώα του.

Στον νόμο 4521/2018 ιδρύονται Σχολές Μηχανικών 4ετούς διάρκειας στα Πανεπιστήμια, ως συνέχεια των αντίστοιχων Σχολών Τεχνολογικών Εφαρμογών των ΤΕΙ. Η Σύγκλητος του ΕΜΠ είχε και τότε τοποθετηθεί αρνητικά στο εγχείρημα τονίζοντας ότι «Στο πλαίσιο αυτό, η Σύγκλητος του ΕΜΠ επαναλαμβάνει την θέση της, ότι σε κάθε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο ειδικότητας μηχανικού πρέπει να αντιστοιχεί ένας τίτλος σπουδών και όχι περισσότεροι, διαφορετικών επιπέδων, που οδηγούν σε κατατμήσεις και διασπάσεις και συνακόλουθα σε μια συνολική υποβάθμιση όλων των τίτλων σπουδών των μηχανικών»

Το ΥΠΠΕΘ έλαβε πολύ σοβαρά την προαναφερθείσα θέση της Συγκλήτου ΕΜΠ και στο προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου δίνει τη δυνατότητα στις Σχολές Μηχανικών να αποκτήσουν 5ετή προγράμματα σπουδών, τα οποία θα αξιολογηθούν α) από την οικεία Σύγκλητο, β) από το Υπουργείο και γ) από Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, στην οποία συμμετέχουν μέλη Δ.Ε.Π. Πολυτεχνικών Σχολών, το Τ.Ε.Ε. και τα αρμόδια υπουργεία. Συνεπώς με την προωθούμενη διαδικασία θα συντελεστεί η επιθυμητή από το ΕΜΠ αντιστοίχιση κάθε βασικής ειδικότητας μηχανικού με έναν τίτλο σπουδών, χωρίς προχειρότητες, χωρίς τεχνητή πανεπιστημιοποίηση όπως διατείνεται η Σύγκλητος, αλλά με έναν τρόπο ακαδημαϊκά ορθό, με ισχυρή παρουσία του Τ.Ε.Ε. και των εκπροσώπων πολυτεχνικών Σχολών .

Με μεγάλη μας έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι Πολυτεχνικές Σχολές αναφέρθηκε ότι το ΥΠΠΕΘ προβαίνει σε μαζική παραγωγή αποφοίτων μηχανικών και ότι συγκεκριμένα δημιουργεί 24 νέα τμήματα Μηχανικών και τα “εκτοξεύει” στα 80!!

Επειδή το ΥΠΠΕΘ γνωρίζει πολύ καλά την αριθμητική και δε χρησιμοποιεί δημιουργική λογιστική, ενημερώνει τους εκπροσώπους των πολυτεχνικών Σχολών και την κοινωνία ότι πριν την έναρξη των μεταρρυθμίσεων υπήρχαν 44 τμήματα πολυτεχνικά και 60 τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις ΤΕΙ σε επιστήμες μηχανικών που αμφότερα ανήκαν στην Ανώτατη Εκπαίδευση και παρείχαν πτυχία επιπέδου 6. Πλέον, μετά τις μεταρρυθμίσεις έχουμε 50 τμήματα πολυτεχνικά που παρέχουν τίτλους επίπεδου 7 και 24 τμήματα Σχολών Μηχανικών που αυτή τη στιγμή ανήκουν στο 6 και ο νέος νόμος με το σκεπτικό που αναφέραμε τους δίνει τη δυνατότητα να μεταβούν στο επίπεδο 7. Συνολικά από  104 τμήματα σε επιστήμων μηχανικών οδηγούμαστε στα 74, άρα μειώνονται τα τμήματα σε επιστήμες μηχανικών κατά 30% περίπου και ταυτόχρονα αναβαθμίζονται. Να σημειωθεί ότι το 2019 θα δεχτούν εισακτέους τα 70 από τα 74.

Το ΥΠΠΕΘ θα ήθελε λοιπόν να καθησυχάσει τη Σύγκλητο του ΕΜΠ δηλώνοντας ότι λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη του ζητήματα που σχετίζονται με τον αριθμό αποφοίτων σε αντικείμενα επιστημών μηχανικών και προφανώς στη στρατηγική του δεν υπάρχει η λογική της άκρατης αύξησης του αριθμού αυτού. Αντιθέτως έχει ζητηθεί η συνδρομή των Πολυτεχνείων και του Τ.Ε.Ε. για να καθοριστούν από τώρα το ανώτατο όριο εισακτέων στο σύνολο των τμημάτων.

Οι ενέργειες του ΥΠΠΕΘ δε σταματούν εδώ. Στο ίδιο σχέδιο νόμου θα περιληφθούν διατάξεις για την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους μηχανικούς ΤΕΙ στο πρότυπο του ν. 4439/2016 που συνετέλεσε στην ευτυχή κατάληξη του ΠΔ 99/2018 για τους διπλωματούχους μηχανικούς.  Παράλληλα πολλά διετή προγράμματα σχεδιάζονται σε συνεργασία του ΥΠΠΕΘ με Πανεπιστήμια της χώρας και αναμένεται να λειτουργήσουν από Σεπτέμβρη για να ενισχυθεί η τεχνική εκπαίδευση σε επιστήμες μηχανικών μεταξύ άλλων.

Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020

 Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020

Σχετ.: Η με αρ. πρωτ. 58167/Δ2/13-04-2018 Υ.Α. «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» (Β΄ 1371)

Διόρθωση σφάλματος ΦΕΚ Β’ 1574 / 08-05-2018

Λαμβάνοντας υπόψη την με αρ. πρωτ. 58167/Δ2/13-04-2018 Υ.Α. «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» (Β΄ 1371), Διόρθωση σφάλματος ΦΕΚ Β’ 1574 / 08-05-2018, σας ενημερώνουμε ότι στην Α΄ τάξη των Μουσικών Γυμνασίων εγγράφονται μαθητές απόφοιτοι Δημοτικών Σχολείων, εφόσον επιτύχουν σε εξετάσεις που διενεργούνται για την επιλογή μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη των Μουσικών Γυμνασίων.

Για την εισαγωγή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία (Γυμνάσια) για το σχολικό έτος 2019-2020, οι γονείς-κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής μόνο στο Μουσικό Γυμνάσιο της περιοχής τους (σύμφωνα με τα συνημμένα) από τις 6 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2019. Οι γονείς-κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών των Μουσικών Σχολείων Αττικής μαζί με την αίτηση στο Μουσικό Σχολείο οφείλουν να προσκομίσουν λογαριασμό ΔΕΚΟ ή άλλο αξιόπιστο αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο να προκύπτει η διεύθυνση μονίμου κατοικίας τους.

Η διαδικασία επιλογής θα πραγματοποιηθεί τις εργάσιμες ημέρες από 19 έως 24 Ιουνίου 2019 και θα ξεκινήσει ταυτόχρονα σε όλα τα Μουσικά Σχολεία την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019 και ώρα 10.00 π. μ. με τη γραπτή εξέταση των υποψηφίων [ακρόαση ηχητικού δίσκου (cd)]. Σε περίπτωση που δεν επαρκούν οι αίθουσες ή η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου για την ταυτόχρονη διενέργεια της γραπτής εξέτασης όλων των υποψηφίων, η εξέταση πραγματοποιείται διαδοχικά ανά ομάδες υποψηφίων με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, έτσι ώστε οι ομάδες να μην έρθουν σε επικοινωνία μεταξύ τους μέχρι το πέρας της γραπτής εξέτασης όλων των υποψηφίων. Μετά την ολοκλήρωση της γραπτής εξέτασης η διαδικασία εισαγωγής θα συνεχιστεί την ίδια ημέρα με την εξέταση των υποψηφίων από την αρμόδια επιτροπή. Αναλόγως του αριθμού των αιτήσεων η διαδικασία της εξέτασης των υποψηφίων από την αρμόδια επιτροπή δύναται να διαρκέσει έως τη Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019.

Για το πρόγραμμα των εξετάσεων, τα θέματα των εξετάσεων, τη βαθμολόγηση και τις εγγραφές των μαθητών ισχύει η με αρ. πρωτ. 58167/Δ2/13-04-2018 Υ.Α. «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» (Β΄ 1371), Διόρθωση σφάλματος ΦΕΚ Β’ 1574 / 08-05-2018.

Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να ενημερώσουν όλους τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα Μουσικά Σχολεία της περιοχής τους.

Τα Μουσικά σχολεία και η αίτηση σε μορφή doc 

Περισσότερα στοιχεία για τα Μουσικά Σχολεία: εδώ

Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020

Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020

Σχετ.: Η με αρ. πρωτ. 61178/Δ2/18-04-2018 Υ.Α. «Λειτουργία Καλλιτεχνικών Γυμνασίων» (Β΄ 1375)

Λαμβάνοντας υπόψη την με αρ. πρωτ. 61178/Δ2/18-04-2018 Υ.Α. «Λειτουργία Καλλιτεχνικών Γυμνασίων» (Β΄ 1375) σας ενημερώνουμε ότι στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων εγγράφονται μαθητές απόφοιτοι Δημοτικών Σχολείων, εφόσον επιτύχουν σε εξετάσεις που διενεργούνται για την επιλογή μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων.

Στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια λειτουργούν τρεις κατευθύνσεις: α) Εικαστικών Τεχνών β) Θεάτρου-Κινηματογράφου γ) Χορού. Για την εισαγωγή μαθητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία (Γυμνάσια) για το σχολικό έτος 2019-2020, οι γονείς-κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών από τις 6 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2019 υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο της περιοχής τους (σύμφωνα με τα συνημμένα), με εξαίρεση το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθηνών για το οποίο οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στο πρωτόκολλο της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Α’ Αθήνας (Χίου 16-18, Μεταξουργείο, στον 4ο όροφο). Σε περίπτωση που μαθητής επιθυμεί να είναι υποψήφιος σε δύο (2) κατευθύνσεις ο γονέας-κηδεμόνας του υποβάλλει διαφορετική αίτηση για κάθε κατεύθυνση. Οι γονείς-κηδεμόνες μαζί με την αίτηση στο Καλλιτεχνικό Σχολείο οφείλουν να προσκομίσουν λογαριασμό ΔΕΚΟ ή άλλο αξιόπιστο αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο να προκύπτει η διεύθυνση μονίμου κατοικίας τους.

Όσον αφορά την κατεύθυνση Χορού, οι γονείς/κηδεμόνες μαζί με την αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής πρέπει να προσκομίσουν Ιατρικές Βεβαιώσεις υγείας και καλής φυσικής/ορθοπεδικής κατάστασης από Παθολόγο/Παιδίατρο και από Ορθοπεδικό γιατρό, στις οποίες θα βεβαιώνεται η δυνατότητα φοίτησης των μαθητών στην κατεύθυνση Χορού των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων.

Για το πρόγραμμα των εξετάσεων, τα θέματα των εξετάσεων, τη βαθμολόγηση και τις εγγραφές των μαθητών ισχύει η με πρωτ. 61178/Δ2/18-04-2018 Υ.Α. «Λειτουργία Καλλιτεχνικών Γυμνασίων» (Β΄ 1375).

Παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να μεριμνήσουν ώστε οι εξετάσεις που θα διενεργηθούν για την επιλογή μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων να μην πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019, ημέρα διενέργειας της γραπτής εξέτασης των μαθητών/τριών για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται:

στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Γέρακα, τηλ. 210-6616130

στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Ηρακλείου Κρήτης, τηλ.2810-762610

στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, τηλ. 2310-727341

στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Κερατσινίου-Δραπετσώνας, τηλ. 210-4613060

στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Περιστερίου, τηλ. 210-5743178

στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Κοζάνης, τηλ. 24610-99875

στη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Α’ Αθήνας, τηλ. 210-5226549 (για το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθηνών)

Tα Σχολεία και η Αίτηση σε μορφή doc 

Περισσότερα στοιχεία για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία: εδώ

Επαγγελματικά δικαιώματα ειδικοτήτων Τάξης Μαθητείας σε αντιστοίχιση με ειδικότητες Επαγγελματικής Κατάρτισης Επιπέδου 5

Χορήγηση αντιστοιχίας επαγγελματικών δικαιωμάτων των κατόχων τίτλων ειδικοτήτων που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» με τα επαγγελματικά δικαιώματα κατόχων αντίστοιχων τίτλων ειδικοτήτων της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, επιπέδου 5.

Ειδικότητα «Συντήρηση Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης»

1. Στους κατόχους Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 που χορηγείται στους απόφοιτους του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» του ν. 4386/2016, ειδικότητας «Συντήρηση Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης», χορηγούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απονεμήθηκαν με την παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 73/2002 (Α΄ 55), όπως ισχύει, στους κατόχους διπλώματος επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) της ειδικότητας «Τεχνικός Συντήρησης Έργων Τέχνης».

Ειδικότητα «Βοηθός Νοσηλευτή»

2. Στους κατόχους Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 που χορηγείται στους απόφοιτους του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» του ν. 4386/2016, ειδικότητας «Βοηθός Νοσηλευτή», χορηγούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απονεμήθηκαν με το άρθρο 3 του π.δ. 210/2001 (Α΄ 165), όπως ισχύει, το άρθρο 1 του π.δ. 268/2003 (Α΄ 240) όπως ισχύει, και τα άρθρα 1 και 3 της Υ7β/ οικ 4756/2001 (Β΄ 1082) υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την Γ6Α/ΓΠ/οικ.2786/2019 (103 Β΄) υπουργική απόφαση, στους κατόχους διπλώματος Ο.Ε.Ε.Κ. επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης των ειδικοτήτων «Νοσηλευτική Τραυματολογία», «Νοσηλευτική Ογκολογικών Παθήσεων», «Νοσηλευτική Χειρουργείου», «Νοσηλευτική Ατόμων με Ψυχικές Παθήσεις», «Νοσηλευτική Μονάδων Εντατικής Θεραπείας», «Βοηθός τραυματολογίας ορθοπεδικής» και «Βοηθός Ειδικής Νοσηλευτικής» των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.).


Ειδικότητα «Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού»

3. Στους κατόχους Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 που χορηγείται στους απόφοιτους του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» του ν. 4386/2016, ειδικότητας «Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού», χορηγούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απονεμήθηκαν με τα άρθρα 4 και 5 του π.δ. 1/2013 (Α΄ 3) όπως ισχύουν, στους κατόχους διπλώματος Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) ειδικότητας «Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού».

Ειδικότητα «Τεχνικός Οχημάτων»

4. Στους κατόχους Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 που χορηγείται στους απόφοιτους του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» του ν. 4386/2016, ειδικότητας «Τεχνικός Οχημάτων», χορηγούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απονεμήθηκαν με την Ε/6742/23.3.1999 (Β΄ 416) απόφαση, τα άρθρα 2, 3 και 5 του ν. 1575/1985 (Α΄ 207), όπως ισχύουν, το άρθρο 18 του ν. 3185/2003 (Α΄ 229) όπως ισχύει, και τα άρθρο 4 και 5 του π.δ. 113/2012 (Α΄ 198) όπως ισχύουν, στους κατόχους διπλώματος επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), ειδικότητας «Τεχνικός Αυτοκινήτων – Οχημάτων».

Ειδικότητα «Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων»

5. Στους κατόχους Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 που χορηγείται στους απόφοιτους του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» του ν. 4386/2016, ειδικότητας «Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων», χορηγούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απονεμήθηκαν με το ν. 2817/2000 (Α΄ 78) όπως ισχύει, και το άρθρο 7 της Δ22/οικ. 11828/293/ 13.03.2017 (Β΄ 1157) απόφασης της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, όπως ισχύει, στους κατόχους διπλώματος επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) ειδικότητας «Προσχολικής Αγωγής Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης».

Ειδικότητα «Αισθητικής Τέχνης»

6. Στους κατόχους Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 που χορηγείται στους απόφοιτους του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» του ν. 4386/2016, ειδικότητας «Αισθητικής Τέχνης», χορηγούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απονεμήθηκαν με το άρθρο 1 της Α5/2005/20.04.1999 (Β΄ 749) απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, όπως ισχύει, στους κατόχους διπλώματος επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) ειδικότητας «Ειδικός Εφαρμογών Αισθητικής».

Ειδικότητα «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων»

7. Στους κατόχους Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 που χορηγείται στους απόφοιτους του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» του ν. 4386/2016, ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων», χορηγούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απονεμήθηκαν με το π.δ. 108/2013 (Α΄ 141) όπως ισχύει, στους κατόχους διπλώματος επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) ειδικότητας «Τεχνικός Εσωτερικών Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων».

πηγή: (ΦΕΚ 1301τ.Β’/16.04.2019)

Ενημέρωση των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕ.Λ. για αλλαγές στο μηχανογραφικό δελτίο 2019

Ενημέρωση των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ για αλλαγές στο μηχανογραφικό δελτίο 2019 από την κατάργηση Τμημάτων ΤΕΙ και την ένταξή τους σε Πανεπιστήμια, σύμφωνα με τους Ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142 Α΄) και 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α΄).

Πιο αναλυτικά

1) Με το Νόμο 4559/2018 (ΦΕΚ 142 Α΄) καταργούνται ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα το ΤΕΙ Ηπείρου και το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και εντάσσονται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο αντίστοιχα,.άρα στο μηχανογραφικό δελτίο του 2019 δεν θα υπάρχει κανένα Τμήμα των 2 παραπάνω ΤΕΙ. Με τις Φ. 253/2609/Α5 (ΦΕΚ 115 Β΄/2019) και Φ. 253/2647/Α5 (ΦΕΚ 115 Β΄/2019) Υπουργικές Αποφάσεις, τα νέα Τμήματα που ιδρύθηκαν, εντάχθηκαν στα επιστημονικά πεδία για το μηχανογραφικό δελτίο που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι το 2019.

Επίσης, το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μετονομάζεται σε Τμήμα Φιλοσοφίας και το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του ΕΚΠΑ, μετονομάζεται σε Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας.

Τέλος, η έναρξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας των 6 παρακάτω Τμημάτων

– του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

α) Μετάφρασης και Διερμηνείας, με έδρα την πόλη της Ηγουμενίτσας,
β) Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, με έδρα την πόλη της Άρτας και
γ) Μηχανολόγων Μηχανικών με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων,

– όπως και του Ιόνιου Πανεπιστημίου

α) Εθνομουσικολογίας με έδρα την πόλη του Ληξουρίου,
β) Περιφερειακής Ανάπτυξης με έδρα την πόλη της Λευκάδας και
γ) Τουρισμού με έδρα την πόλη της Κέρκυρας, καθορίζεται με αιτιολογημένη απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από συνεκτίμηση των υλικοτεχνικών υποδομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού και πάντως όχι αργότερα από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4559/2018 (Α΄142).

Από τα ανωτέρω 6 Τμήματα μόνο το Τμήμα Τουρισμού (Κέρκυρα) του Ιονίου Πανεπιστημίου θα λειτουργήσει φέτος, δηλαδή το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.

2) Αντίστοιχα, με το Ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α΄) το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας καταργείται ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο και εντάσσεται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Επίσης το Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας καταργείται ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο και εντάσσεται στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), ορισμένα Τμήματά του στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Με τις Φ. 253/43914/Α5 (ΦΕΚ 1118 Β΄/2019) και Φ. 253/43922/Α5 (ΦΕΚ 1204 Β΄/2019) Υπουργικές Αποφάσεις, τα νέα Τμήματα που ιδρύθηκαν, εντάχθηκαν στα επιστημονικά πεδία για το μηχανογραφικό δελτίο που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι το 2019.

Το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.)της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. κατατέμνεται στα εξής νέα Τμήματα:

α) Τμήμα Φιλοσοφίας και β) Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

3) Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 115/2018 (Α’ 224), στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Τμήμα ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) θα λειτουργήσουν δύο εισαγωγικές κατευθύνσεις:

– ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ–ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) και
– ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ).

Τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις της με αριθμ. 204754/Ζ1/2018 (Β’ 5655) υπουργικής απόφασης το Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας μεταβάλλει το γνωστικό του αντικείμενο και μετονομάζεται σε Τμήμα ΩΚΕΑΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ).

4) Υπενθυμίζουμε ότι ισχύουν και οι αλλαγές στο μηχανογραφικό δελτίο των ΓΕΛ, όπως περιγράφονται στην Φ.251/159046/Α5/25-9-2018 ενημερωτική μας εγκύκλιο.

Ο συνημμένος δισέλιδος πίνακας περιλαμβάνει τα νέα Τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Ιονίου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Τμήματα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Πανεπιστημίου Αιγαίου, όπως εντάχθηκαν στα 4 επιστημονικά πεδία για τους υποψηφίους  που θα συμμετάσχουν στις φετινές εξετάσεις.

Παρακαλούμε ο συνημμένος πίνακας να μοιραστεί στους μαθητές-υποψηφίους των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.

Συνημμένο: 1 δισέλιδος πίνακες για ενημέρωση των υποψηφίων.

Δείτε το ανωτέρω έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων: εδώ