Την υποστήριξή τους για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής εξέφρασαν οι Δήμαρχοι στη συνάντησή τους με τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου

Την υποστήριξή τους για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής εξέφρασαν οι Δήμαρχοι στη συνάντησή τους με τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου

Ιδιαίτερα θετικά ανταποκρίθηκαν Δήμαρχοι της Δυτικής Αττικής, εκφράζοντας με θερμά λόγια την αμέριστη υποστήριξή τους στο πρωτοποριακό εγχείρημα της δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κατά τη σημερινή συνάντησή τους με τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου.

Ο Υπουργός ανέπτυξε όλες τις πτυχές που αφορούν στο νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, επισημαίνοντας ότι είναι απαραίτητη η συνεργασία με τους Δήμους, καθώς στόχος είναι η σύνδεσή του με τις τοπικές κοινωνίες και την παραγωγή σε κάθε Δήμο. Δήλωσε ότι περιμένει από τον κάθε Δήμο ξεχωριστά συγκεκριμένες προτάσεις κυρίως σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση των γνωστικών αντικειμένων στα διετή προγράμματα σπουδών που θα ξεκινήσουν από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Επισήμανε ότι η συνεργασία του Πανεπιστημίου με τους Δήμους πρέπει να είναι αμφίδρομη, δηλαδή προς όφελος των φοιτητών του αλλά και των πολιτών της Δυτικής Αττικής.

Στο τέλος της συνάντησης ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, δήλωσε:

«Είχαμε μία εξαιρετική συνάντηση με αρκετούς από τους Δημάρχους της Δυτικής Αττικής. Αναλύσαμε το εγχείρημα του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αττικής και υπήρξε μία ομόφωνη αποδοχή του ίδιου του εγχειρήματος και μάλιστα μία ενθουσιώδης αποδοχή η οποία δεν έμεινε στα λόγια αλλά κάθε Δήμος δεσμεύτηκε να παραχωρήσει εκτάσεις, κτήρια κτλ.

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής είναι ένα Πανεπιστήμιο που δεν είναι απλά η συνένωση των δύο ΤΕΙ. Είναι ένα Πανεπιστήμιο που θα δημιουργήσει νέες δομές και κυρίως είναι ένα Πανεπιστήμιο που θα συνδεθεί πάρα πολύ με τη ζωή της Δυτικής Αττικής. Με αυτή την έννοια, οι δεσμεύεις των Δημάρχων έχουν όχι μόνο μία συμβολική αξία αλλά και μία υλική δέσμευση ακριβώς επειδή και οι Δήμαρχοι μ’ αυτόν τον τρόπο λένε ‘και εμείς θέλουμε το Πανεπιστήμιο να παίξει αυτόν τον ρόλο’.

Θα προχωρήσουμε στη δημιουργία νέων διετών προγραμμάτων σπουδών μέσα στο Πανεπιστήμιο, τα οποία θα δίνουν επαγγελματικά πτυχία ευρωπαϊκών προσόντων και στα οποία θα φοιτούν κατ’ αρχήν παιδιά από τα ΕΠΑΛ. Θα μπορούν πολλά από τα προγράμματα αυτά να γίνονται σε διάφορους Δήμους της Δυτικής Αττικής, την στιγμή μάλιστα που και οι ίδιοι Δήμοι το ζητάνε, και υπάρχουν ανάγκες, και έχουν αυτή τη συγκινητική -θα έλεγα- διάθεση να προσφέρουν κτήρια και οικόπεδα».

Ο Δήμαρχος Φυλής, Γιώργος Παππούς, δήλωσε:

«Συναντηθήκαμε με τον Υπουργό και τους συναδέλφους Δημάρχους για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Ο Δήμος Φυλής δηλώνει παρών. Παραχωρεί τις εκτάσεις που μπορεί να χρειαστεί το Υπουργείο για τη λειτουργία Τμημάτων στην περιοχή μας, κάτι που θα δώσει μεγάλη ανάπτυξη στην περιοχή. Είμαστε στη διάθεση του Υπουργείου προκειμένου να λειτουργήσουν στην περιοχή μας τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Ήδη συνεργαζόμαστε με τα Πανεπιστήμια της χώρας με προγραμματικές συμβάσεις και με το Πανεπιστήμιο που θα είναι πλέον στην περιοχή μας, ευελπιστώ ότι θα έχουμε μία συνεργασία ως επί το πλείστον σε κοινωνικούς τομείς, σε τομείς ενέργειας αλλά και στη Διά Βίου Μάθηση των πολιτών μας».

Ο Δήμαρχος Ιλίου, Νίκος ΖΕΝΕΤΟΣ, δήλωσε:

«Κατ’ αρχήν να πω ότι είναι πάρα πολύ σημαντική η πρωτοβουλία του Υπουργού να καλέσει την αυτοδιοίκηση, κάτι που συνήθως δεν συμβαίνει και όταν συμβαίνει η Αυτοδιοίκηση είναι πάντα δίπλα προκειμένου να βοηθήσει.

Το δεύτερο που ήθελα να πω είναι ότι είναι σε πολύ θετική κατεύθυνση η αναβάθμιση των ΤΕΙ Πειραιά και Αθήνας σε Πανεπιστήμιο. Εμείς στηρίζουμε αυτήν την απόφαση και από πλευράς υποδομών. Θα ήθελα να πω ότι στο Δήμο Ιλίου υπάρχουν εγκαταστάσεις των δομών μαθητείας όπου εκεί θα μπορούσε να φιλοξενηθεί ένα Τμήμα του Πανεπιστημίου, γιατί θα μπορούσαν να υπάρξουν τέτοιου είδους ανάγκες. Και όπου ζητηθεί να βοηθήσουμε ως Αυτοδιοίκηση, θα το κάνουμε».

Παρόντες στη συνάντηση ήταν, επίσης, οι Πρυτάνεις του ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, Μαρία Βενετίκου και Λάζαρος Βρυζίδης οι οποίοι στις σύντομες παρεμβάσεις τους επιβεβαίωσαν την πρόθεση του νέου Πανεπιστημίου να ανοιχτεί στις τοπικές κοινωνίες και να μην περιοριστεί μόνο στην ακαδημαϊκή ζωή.

Στις τοποθετήσεις τους όλοι οι Δήμαρχοι εξέφρασαν την επιθυμία τους να συμμετέχουν ενεργά στη υλοποίηση του νέου εγχειρήματος, τόσο σε σχέση με τη σύνδεση του νέου Πανεπιστημίου με τις τοπικές κοινωνίες και την παραγωγική διαδικασία, όσο και συνεισφέροντας στις υποδομές του, είτε παρέχοντας οικόπεδα είτε κτήρια.

Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων προτάσεων, ο Δήμαρχος Φυλής, Χρήστος Παππούς, δήλωσε ότι παραχωρεί έκταση 220 στρεμμάτων δίπλα στην Αττική Οδό, ο Δήμαρχος Περιστερίου, Ανδρέας Παχατουρίδης, θέτει στη διάθεση του νέου Πανεπιστημίου ένα οικοδομικό τετράγωνο στο κέντρο του Περιστερίου, ο Δήμαρχος Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Νίκος Σαράντης, αναφέρθηκε στη δυνατότητα αξιοποίησης χώρων στο Πάρκο ‘Αντώνη Τρίτση’ και ο Δήμαρχος Αιγάλεω, Δημήτρης Μπίρμπας, στη δυνατότητα απογευματινής χρήσης των χώρων της Σχολής Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Από την πλευρά της η Αντιδήμαρχος Μεγαρέων, Λένα Ρήγα, πρότεινε να διατεθεί χώρος στο υπερσύγχρονο κτίριο του Εργαστηριακού Κέντρου Δυτικής Αττικής που εγκαινιάσθηκε τον Ιούνιο του 2017 και η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Οργανισμού «Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα», Μαρία Φιλιππή, πρότεινε την αξιοποίηση αριθμού βιομηχανικών ακινήτων στην Ελευσίνα.

Στη συνάντηση συμμετείχαν οι:

  • Γ. Καπλάνης, Δήμαρχος Αγ. Βαρβάρας,
  • Ν. Σαράντης, Δήμαρχος Αγ. Αναργύρων – Καματερού,
  • Δ. Μπίρμπας Δήμαρχος Αιγάλεω,
  • Ν. Ζενέτος, Δήμαρχος Ίλιου,
  • Α. Παχατουρίδης Δήμαρχος Περιστερίου,
  • Ευ. Σίμος, Δήμαρχος Πετρούπολης,
  • Α. Χούπης Γ.Γ Δήμου Ασπροπύργου και Ι. Τσίγκος Αντιδήμαρχος Ασπροπύργου,
  • Μ. Φιλιππή Διευθύνουσα Σύμβουλος Οργανισμού «Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα»,
  • Χ. Παππούς, Δήμαρχος Φυλής,
  • Λ. Ρήγα, Αντιδήμαρχος Μεγαρέων και
  • εκπρόσωπος του Δήμου Δ. Μάνδρας – Ειδυλλίας.

.

Γνωρίστε τα ΕΠΑΛ

Γνωρίστε τους τομείς και τις ειδικότητες που προσφέρουν τα Επαγγελματικά Λύκεια μέσα από το επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας &  Θρησκευμάτων:

Εκπαιδευτικά περιγράμματα όλων των τομέων – Γνωρίστε τα ΕΠΑΛ

.

Εναλλακτικά και μέσα από το e Book:

Προσανατολισμοί μετά το Γυμνάσιο – Σχολικό έτος 2017-2018

Άσκηση επαγγέλματος του Κομμωτή – Κουρέα & Τεχνίτη περιποίησης χεριών ποδιών

Νέα δεδομένα στην άσκηση του επαγγέλματος του Κομμωτή – Κουρέα καθώς και του τεχνίτη περιποίησης χεριών ποδιών προβλέπει ο νόμος 4512 (Πολυνομοσχέδιο με τίτλο: Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις) που ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 5 τ.Α΄/ 17.01.2018

Πιο αναλυτικά στο άρθρο 244 προβλέπονται τα εξής:

ΤΜΗΜΑ Η΄

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Άρθρο 244

Ρύθμιση θεμάτων για την άσκηση των επαγγελμάτων του κομμωτή – κουρέα και τεχνίτη περιποίησης χεριών – ποδιών

Το άρθρο 239 του ν. 4281/2014 (Α΄160), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 42 του ν. 4386/2016 (Α΄83) και τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 42 του ν. 4403/2016 (Α΄ 125), αντικαθίσταται ως εξής:

≪Άρθρο 239

Προσόντα και διαδικασία για την άσκηση επαγγέλματος

1. Για την άσκηση των επαγγελμάτων του κομμωτή – κουρέα και τεχνίτη περιποίησης χεριών – ποδιών απαιτείται η κατοχή ενός από τους κατωτέρω τίτλους εκπαίδευσης και κατάρτισης.

2. Για Κομμωτή – Κουρέα:

α) Πτυχίο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδου 2 του ν. 2009/1992 ειδικότητας Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής ≪Κομμώσεων και Βαφής Μαλλιών≫ ή Πτυχίο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδου 2 του ν. 2009/1992 ειδικότητας Τ.Ε.Ε. Α΄ Κύκλου σπουδών ≪Κομμωτικής Τέχνης≫ ή ισότιμος τίτλος σπουδών και εννέα (9) μήνες προϋπηρεσία.

β) Πτυχίο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδου 3 του ν. 2009/1992 ειδικότητας Τ.Ε.Ε. Β΄ Κύκλου σπουδών ≪Κομμωτικής Τέχνης≫ ή ισότιμος τίτλος σπουδών και έξι (6) μήνες προϋπηρεσία.

γ) Πτυχίο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης του ν. 3475/2006 ειδικότητας ΕΠΑ.Σ. ≪Κομμωτικής Τέχνης≫ ή ισότιμος τίτλος σπουδών αλλοδαπής και έξι (6) μήνες προϋπηρεσία.

δ) Πτυχίο επαγγελματικής ειδικότητας εκπαίδευσης και κατάρτισης, επιπέδου 3, που χορηγείται στους αποφοίτους των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) μετά από πιστοποίηση της ειδικότητας ≪Τεχνίτης Κομμωτικής Τέχνης≫ ή ισότιμος τίτλος σπουδών της αλλοδαπής.

ε) Πτυχίο επαγγελματικής ειδικότητας, εκπαίδευσης και κατάρτισης, ≪Κομμωτικής Τέχνης≫, επιπέδου 4 που χορηγείται στους αποφοίτους της Γ΄ τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις και Απολυτήριο Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου, επιπέδου 4 που χορηγείται στους αποφοίτους της Γ΄ Τάξης των Λυκείων και έξι (6) μήνες προϋπηρεσία.

στ) Πτυχίο επαγγελματικής ειδικότητας, εκπαίδευσης και κατάρτισης, επιπέδου 5 που χορηγείται στους αποφοίτους του ≪Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας≫ των ΕΠΑ.Λ. μετά από πιστοποίηση ή δίπλωμα επαγγελματικής ειδικότητας εκπαίδευσης και κατάρτισης, επιπέδου 5 που χορηγείται στους αποφοίτους Ι.Ε.Κ. μετά από πιστοποίηση ή ισότιμος τίτλος σπουδών της αλλοδαπής.

ζ) Βεβαίωση επάρκειας του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. μετά από παρακολούθηση προγράμματος συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης διάρκειας τουλάχιστον εξακοσίων (600) ωρών σε πιστοποιημένο Κέντρο Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.), συμβατό με το εκάστοτε ισχύον επαγγελματικό περίγραμμα και το οποίο συνοδεύεται από αποδεδειγμένη προϋπηρεσία είκοσι τεσσάρων (24) μηνών στο οικείο επάγγελμα, η οποία αποκτήθηκε πριν ή μετά από την αποφοίτηση ή και κατά τη διάρκεια της φοίτησης, και πιστοποίηση από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Επιτρέπεται η συμμετοχή στις ανωτέρω εξετάσεις πιστοποίησης στους μη έχοντες τίτλο σπουδών εμπειροτεχνίτες, οι οποίοι έως τις 31.12.2017 θα έχουν προϋπηρεσία τριών (3) ετών και άνω ή εννιακόσια (900) ημερομίσθια, με εξαρτημένη ή μη εργασία, σε κομμωτήριο ή κουρείο ή προσκομίζουν πιστοποιητικό προϋπηρεσίας από Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

3. Για Τεχνίτη περιποίησης χεριών και ποδιών:

α) Πτυχίο επαγγελματικής ειδικότητας εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδου 3, ειδικότητας Σ.Ε.Κ., ≪Τεχνίτης Αισθητικός Ποδολογίας – Καλλωπισμού νυχιών και Ονυχοπλαστικής≫ ή ισότιμος τίτλος σπουδών της αλλοδαπής.

β) Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης, επιπέδου Μεταδευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Κατάρτισης, ειδικότητας Ι.Ε.Κ. ≪Αισθητικός Ποδολογίας και καλλωπισμού νυχιών≫ ή Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5, ειδικότητας Ι.Ε.Κ. ≪Τεχνικός Αισθητικός Ποδολογίας – Καλλωπισμού Νυχιών και Ονυχοπλαστικής≫ ή ισότιμος τίτλος σπουδών της αλλοδαπής.

γ) Βεβαίωση επάρκειας του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. μετά από παρακολούθηση προγράμματος συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης διάρκειας τουλάχιστον εξακοσίων  (600) ωρών σε πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.), συμβατό με το εκάστοτε ισχύον επαγγελματικό περίγραμμα και το οποίο συνοδεύεται από αποδεδειγμένη προϋπηρεσία είκοσι τεσσάρων (24) μηνών στο οικείο επάγγελμα, η οποία αποκτήθηκε πριν ή μετά από την αποφοίτηση ή και κατά τη διάρκεια της φοίτησης, και πιστοποίηση από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Επιτρέπεται η συμμετοχή στις παραπάνω εξετάσεις πιστοποίησης στους μη έχοντες τίτλο σπουδών εμπειροτεχνίτες, οι οποίοι έως τις 31.12.2017 θα έχουν προϋπηρεσία τριών (3) ετών και άνω ή εννιακόσια (900) ημερομίσθια, με εξαρτημένη ή μη εργασία, σε κομμωτήριο ή κουρείο ή προσκομίζουν πιστοποιητικόπροϋπηρεσίας από Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης.≫.

.

πηγή: Εθνικό Τυπογραφείο – ΦΕΚ 5 τ.Α΄/ 17.01.2018

Υ.Γ. Περισσότερα στοιχεία για τι σχετικές σπουδές Κομμωτικής Τέχνης: εδώ και για την ειδικότητα Αισθητικής Τεχνής : εδώ και σε επίπεδο ΙΕΚ: εδώ

ΕΑΠ: Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών

Πρόσκληση για την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος Φοίτησης σε 6 Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών

Ανοικτά προς υποβολή αιτήσεων έως 5 Φεβρουαρίου 2018 κα ι ώρα 15.00.

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, σύμφωνα με την απόφαση της υπ’ αριθ. 363/13-11-2017 Συνεδρίασης της Διοικούσας Επιτροπής του Ε.Α.Π, προσφέρει τα ακόλουθα 6 Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών με Θεματικές Ενότητες ετήσιας διάρκειας για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 και αριθμό θέσεων ανά Πρόγραμμα Σπουδών, ως ακολούθως:

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες (500 θέσεις)
  2. Πληροφορική (1200 θέσεις)
  3. Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (1500 θέσεις)
  4. Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό (1200 θέσεις)
  5. Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό (1200 θέσεις)
  6. Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός (120 θέσεις).

Η υποβολή των αιτήσεων θα γίνει αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου από την 18η Δεκεμβρίου 2017 και  ώρα 15.00 . Το σύστημα  υποβολής αιτήσεων θα παραμείνει ανοικτό μέχρι τη συμπλήρωση του αριθμού των προσφερόμενων θέσεων ανά Πρόγραμμα Σπουδών και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 5ης Φεβρουαρίου 2018 κα ι ώρα 15.00.

Η προσφορά των σπουδών γίνεται με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η έναρξη των σπουδών για τα παραπάνω προγράμματα θα γίνει τον Οκτώβριο του 2018.

Οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής της αίτησης και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την εγγραφή σας, καθώς και για τις προϋποθέσεις εισαγωγής του προγράμματος σπουδών της επιλογής σας, θα αναζητήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση  www.eap.gr.

Εάν υποβληθεί αίτηση στη γενική κατηγορία δεν μπορεί να υποβληθεί άλλη αίτηση στην κατηγορία ΑΜΕΑ και αντίστροφα, διότι αυτό θα συνεπάγεται τη διαγραφή από τους πίνακες των υποψηφίων. Στην επιλογή των φοιτητών θα προηγηθούν όσοι είχαν συμπληρώσει το 23ο έτος της ηλικίας τους την 31η Δεκεμβρίου 2017. Μετά τον έλεγχο των αιτήσεων, θα ανακοινωθούν τα ονόματα των υποψηφίων που εγγράφονται στο πρόγραμμα σπουδών. Η ανακοίνωση των ονομάτων θα γίνει την 27η Απριλίου 2018.

Οι φοιτητές συμμετέχουν στις δαπάνες των σπουδών τους σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6, του άρθρου 5 του Ν.2552/97, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικείες Υπουργικές Αποφάσεις. Η υποβολή της αίτησης συνεπάγεται και την αποδοχή των προϋποθέσεων εισαγωγής, συμμετοχής και φοίτησης σε κάθε Πρόγραμμα Σπουδών.

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να κατέχουν τα απαραίτητα προσόντα/ιδιότητες (π.χ. απολυτήριο λυκείου), όπως και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής της ηλεκτρονικής αιτήσεως.

Για να δείτε την πρόσκληση πατήστε εδώ.

Για να υποβάλλετε ηλεκτρονική αίτηση πατήστε εδώ.

.

Βιωματικά Εργαστήρια Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Συμβουλευτικής

  Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Φιλοσοφική Σχολή

Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας – Τομέας Ψυχολογίας

Εργαστήριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Συμβουλευτικής ‘‘Μιχάλης Κασσωτάκης’’

.

Πρόσκληση  για Συμμετοχή σε Βιωματικά Εργαστήρια για μαθητές σχολείων Β/θμιας  Εκπαίδευσης

.

Το Εργαστήριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Συμβουλευτικής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ υλοποιεί βιωματικές δράσεις σε σχέση με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό  και  απευθύνει πρόσκληση  προς τα Σχολεία Β/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής προκειμένου να συμμετέχουν με τους μαθητές τους σε αυτές.

Οι δράσεις θα πραγματοποιούνται κάθε Tρίτη και Πέμπτη 09.00-12.00 π.μ. για το διάστημα: 10/10/2017-30/5/2018.

Οι δράσεις έχουν ως στόχο την ενημέρωση των μαθητών σε ό,τι αφορά τις επαγγελματικές προοπτικές των Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής καθώς και την υλοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων, διαφορετικών για κάθε τάξη: 

Γ’ Γυμνασίου: «Ερευνώ ποιος είμαι, αναζητώ πού θέλω να πάω, σχεδιάζω επαγγελματικά μονοπάτια…»

Στο πλαίσιο της δράσης αυτής αφηγούμαστε μια ιστορία μέσω της οποίας οι μαθητές ανακαλύπτουν και εξοικειώνονται με έννοιες όπως αυτοανάπτυξη, και βασικές δεξιότητες όπως προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, ευελιξία. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές προετοιμάζονται να αναπτύξουν το προσωπικό νόημα ζωής και να χαράξουν τη δική τους επαγγελματική πορεία. 

Α’ Λυκείου: «Στήνοντας την… επιχείρησή μας»

Μέσα από ένα ομαδικό παιχνίδι τα παιδιά θα δοκιμάσουν να δημιουργήσουν και να λειτουργήσουν την δική τους επιχείρηση. Στόχος είναι να διερευνήσουν επαγγελματικές επιλογές, επαγγελματικές αξίες και δεξιότητες αλλά και να εξοικειωθούν με την έννοια της επιχειρηματικότητας.

Β’ Λυκείου: «Ακροβατώντας ανάμεσα σε προσδοκίες άλλων και προσωπικές επιθυμίες»

Μέσα από την ιστορία μιας έφηβης, οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν τις διαφορετικές προσδοκίες και επιθυμίες που βιώνουν οι ίδιοι και που οι άλλοι έχουν από αυτούς. Στο τέλος οι μαθητές, μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων, καλούνται να συμμετάσχουν και σε ένα θεατρικό αυτοσχεδιασμό, ώστε να δοκιμάσουν στρατηγικές για να διαχειριστούν τις διαφορετικές προσδοκίες.

Γ’ Λυκείου: «Εμπόδια και γέφυρες»

Ένα ομαδικό παιγνίδι προ(σ)καλεί τους μαθητές να αναγνωρίσουν τα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά τους, την ώρα που καλούνται να πάρουν μια εκπαιδευτική-επαγγελματική απόφαση αλλά και να εντοπίσουν τις «γέφυρες»- δεξιότητες, εκείνες που θα τους βοηθήσουν να τα υπερπηδήσουν.

Η συμμετοχή στις βιωματικές δράσεις περιλαμβάνει ένα κόστος 1 ευρώ/μαθητή

Τηλέφωνο Επικοινωνίας:  210 7277601, 6973052058, 6948985358

Το ΕΠΑΛ δημιουργεί

 

 ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί»

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διοργανώνει έκθεση μαθητικών έργων με τίτλο «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί». Η δράση υλοποιείται με πρωτοβουλία του Γραφείου Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρη Μπαξεβανάκη σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και με την υποστήριξη των Σταθερών Συγκοινωνιών Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ.) στο πλαίσιο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

ΣΚΟΠΟΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

Η έκθεση στοχεύει στην ανάδειξη  του σύγχρονου Επαγγελματικού Λυκείου  και των θεσμικών αλλαγών  που  υλοποιήθηκαν  και αφορούν στην αναμόρφωση της δομής του, στη διεύρυνση της πρόσβασης  των μαθητών/-τριών των ΕΠΑ.Λ σε ΤΕΙ και σε Πανεπιστήμια, στην εφαρμογή του «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας» για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. καθώς και στην εφαρμογή του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑ.Λ.».

Η ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:

  • σε μαθητές/-ήτριες της Γ’ τάξης Γυμνασίου και της Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου,
  • σε αποφοίτους Λυκείων (ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ.),
  • σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
  • σε γονείς που ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές δυνατότητες που προσφέρονται στους μαθητές/-ήτριες των Επαγγελματικών Λυκείων,
  • σε μαθητές/-ήτριες της Β’ και Γ’ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου προκειμένου να ενημερωθούν για το πρόγραμμα «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας»,
  • σε αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων που ενδιαφέρονται να εγγραφούν στο «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας»,
  • σε οργανισμούς και φορείς Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, σε κοινωνικούς φορείς  και στους κοινωνικούς εταίρους που εμπλέκονται στο πρόγραμμα της μαθητείας,
  • στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ:

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν οι εννέα (09) τομείς και 35 ειδικότητες, που αντιστοιχούν στον κάθε τομέα και λειτουργούν στα Επαγγελματικά Λύκεια. Η προβολή των τομέων- ειδικοτήτων θα επιτευχθεί μέσα από μαθητικά έργα (εκθέματα) και οπτικό ακουστικό υλικό που έχουν δημιουργήσει μαθητές/-ήτριες και εκπαιδευτικοί στα Επαγγελματικά Λύκεια και στα Εργαστηριακά Κέντρα Ν. Αττικής και μέσω ομιλιών και δράσεων στο πλαίσιο υλοποίησης ημερίδων κατά τη διάρκεια της έκθεσης- εκδήλωσης.

Η έκθεση λειτουργεί:
Τετάρτη έως Σάββατο 7 έως και 10 Φεβρουαρίου 2018
Ώρες λειτουργίας: 10 π.μ.- 8 μ.μ.

Την έκθεση μπορούν να επισκεφτούν:

Μαθητές και μαθήτριες  της Γ΄ Γυμνασίου, της Α΄ Λυκείου (ΓΕΛ/ΕΠΑΛ) και της Β΄ και Γ΄ ΕΠΑ.Λ., στο πλαίσιο προγραμματισμού των σχολικών δραστηριοτήτων, μετά από τηλεφωνικό ραντεβού (κ. Χρουσή Σταματία 210 3443439, 210 3443158). Σε περίπτωση αδυναμίας τηλεφωνικής επικοινωνίας παρακαλούμε αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στο  schrousi@minedu.gov.gr με τα στοιχεία του σχολείου ώστε να επικοινωνήσουμε μαζί σας.

πηγή: ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Γνωρίστε το ΕΠΑ.Λ. μέσα από το επίσημο site του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων: εδώ

καθώς επίσης και μέσα από το e Book : Προσανατολισμοί μετά το Γυμνάσιο – Σχολικό έτος 2017 – 2018

.

Δήλωση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρη Μπαξεβανάκη

Δήλωση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρη Μπαξεβανάκη

Αύξηση των θέσεων στα Πανεπιστήμια για τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ.

Δύο νέες σημαντικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας για την ενδυνάμωση και στήριξη στην πράξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας περιέχονται στο νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

  1. Αυξάνεται από 1% σε 5% το ειδικό ποσοστό εισαγωγής στα Πανεπιστήμια των αποφοίτων των ΕΠΑΛ μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων. Το ποσοστό αυτό είναι επιπλέον των θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων σε Τμήματα αντίστοιχα με τους τομείς από τους οποίους αποφοιτούν και σε Τμήματα τα οποία είναι κοινά για τους αποφοίτους όλων των τομέων.
  2. Ιδρύονται στα Α.Ε.Ι. τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.), στα οποία θα οργανώνονται διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης για αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Τα Κ.Ε.Ε. θα παρέχουν διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και η φοίτηση θα είναι δωρεάν.

Έτσι οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ με την ολοκλήρωση των σπουδών τους έχουν τις παρακάτω δυνατότητες:

  • Να ενταχθούν απευθείας στην αγορά εργασίας με βάση το πτυχίο της ειδικότητας επιπέδου 4.
  • Να φοιτήσουν στο νέο θεσμό του προαιρετικού «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας», με το οποίο τους δίνεται η δυνατότητα ασφαλούς ένταξης σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον σε επιχειρήσεις του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα υπό την εποπτεία του σχολείου, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και να αποκτήσουν πτυχίο επιπέδου 5.
  • Να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Στα Τ.Ε.Ι. με ειδικό ποσοστό θέσεων με κατώτατο όριο το 20% και στα Πανεπιστήμια σε ποσοστό επιπλέον θέσεων 5%.
  • Να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα οργανώσουν τα ΑΕΙ.
  • Να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα Ι.Ε.Κ. με φοίτηση 3 εξαμήνων στην ίδια ειδικότητα ή 5 εξαμήνων για την απόκτηση νέας και να αποκτήσουν πτυχίο επιπέδου 5.

Τα παραπάνω αποτελούν μέρος του Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΥΠΠΕΘ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή της, ώστε να καταστεί μια συνειδητή επιλογή για τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους νέους και τις νέες.

.

πηγή: ΥΠ.Π.Ε.Θ.

ΕΠΑΛ: Αύξηση του ποσοστού από 1% σε 5 % για τα Πανεπιστήμια

ΕΠΑΛ: Αύξηση του ποσοστού από 1% σε 5 % για τα Πανεπιστήμια

Ρυθμίσεις για ζητήματα δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, μαθητείας, επαγγελματικής κατάρτισης και δια βίου μάθησης  σύμφωνα με το άρθρο 27 του  Σχεδίου  Νόμου που κατατέθηκε στην Βουλή από το Υπουργείο Παιδείας,’Ερευνας & Θρησκευμάτων: Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις

Πρόβλεψη για τους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων που συμμετέχουν στις Ειδικές Πανελλαδικές Εξετάσεις και αύξηση του ποσοστού από 1% σε  5 % επιπλέον των θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων σε τμήματα που είναι αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς από τους οποίους αποφοιτούν, καθώς και σε κοινή ομάδα Τμημάτων Σχολών Πανεπιστημίων στην οποία εισάγονται απόφοιτοι όλων των τομέων.

Η αύξηση του ποσοστού κρίνεται αναγκαία ενόψει της απορρόφησης του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και του Τ.Ε.Ι. Πειραιά στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Πιο αναλυτικά:

Άρθρο 27

Ρυθμίσεις για ζητήματα δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, μαθητείας, επαγγελματικής κατάρτισης και δια βίου μάθησης

1. α) Στο τέλος του τέταρτου εδαφίου της υποπερίπτ. αα΄τηςπερίπτ. Α΄της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 (Α΄193), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4468/2017 (Α΄61), προστίθενται εδάφια, τα οποία έχουν ως εξής:

Στην παρούσα υποπερίπτ. αα΄ υπάγονται και οι κάτοχοι πτυχίου επαγγελματικού λυκείου που αποκτήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3475/2006 (Α΄146).»

β) Η υποπερίπτ. ββ΄ της περίπτ. Α΄ της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 (Α΄193) αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι συμμετέχοντες στις ανωτέρω ειδικές εξετάσεις έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν θέσεις και σε τμήματα σχολών των Πανεπιστημίων, σε ειδικό ποσοστό 5 % επιπλέον των θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων σε τμήματα που είναι αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς από τους οποίους αποφοιτούν, καθώς και σε κοινή ομάδα Τμημάτων Σχολών Πανεπιστημίων στην οποία εισάγονται απόφοιτοι όλων των τομέων.»

γ) Κατ’ εξαίρεση των οριζόμενων στο πρώτο εδάφιο της περίπτ. Γ΄ της παρ.1 του άρθρου 13, η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων μπορεί να μην είναι κοινά για τους υποψήφιους από τη Γ΄ τάξη ημερησίων ΕΠΑ.Λ. και για τους υποψηφίους από τη Δ΄ τάξη εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του σχολικού έτους 2017-2018, στις περιπτώσεις στις οποίες η διδακτέα εξεταστέα ύλη διαφοροποιείται σύμφωνα με τις αριθ. Φ6/162684/Δ4/2017 (Β΄ 3588) και Φ6/162681/Δ4/2017 (Β΄3602) αποφάσεις για τον καθορισμό της διδακτέας-εξεταστέας ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης ημερησίων ΕΠΑ.Λ. και της Δ’ τάξης εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του σχολικού έτους 2017-2018.

2. α) Η περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του ν. 4327/2015 (Α΄ 50), καταργείται.

β) Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 10 του ν. 4186/2013, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του ν. 4327/2015, προστίθεται παρ. 6, η οποία έχει ως εξής:

«6. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Ι.Ε.Π. παρέχονται οδηγίες διδασκαλίας, συμπεριλαμβανομένων και των διδακτικών τεχνικών, των μεθόδων διδασκαλίας και των ενδεδειγμένων εποπτικών μέσων για τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του «Δευτεροβάθμιου και Μεταδευτεροβάθμιου Κύκλου Σπουδών»».

3. α) Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 4452/2017 (Α΄17), αντικαθίσταται ως εξής:

«Το πρόγραμμα του «Μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας» έχει διάρκεια εννέα (9) μηνών, αρχίζει στο χρονικό διάστημα από την έναρξη κάθε σχολικού έτους και έως 31 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται έως τη λήξη του οικείου σχολικού έτους.»

β) Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 66 του ν. 4386/2016 (Α΄83), αντικαθίσταται ως εξής:

«Η Σύμβαση Μαθητείας είναι δυνατόν: α) να καταγγελθεί από τους μαθητευόμενους ή τους εργοδότες για λόγους που ανάγονται στην αθέτηση των υποχρεώσεων τους, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι οποίοι υποχρεούνται να ενημερώσουν εγγράφως τον Διευθυντή του οικείου Κ.Π.Α. του Ο.Α.Ε.Δ. και τον αρμόδιο Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. ή Ε.Κ., β) να ακυρωθεί από τον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. ή Ε.Κ. μετά από εισήγηση του υπεύθυνου καθηγητή, εφόσον ο εργοδότης αθετεί τις υποχρεώσεις του.».

4. Το τρίτο εδάφιο της περίπτ. Α΄ της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 (Α΄28) , όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 6 του ν. 3812/2009 (Α΄234), αντικαθίσταται ως εξής:

«Πτυχίο ή Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, επιπέδου 5 που χορηγείται στους αποφοίτους του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» ή στους αποφοίτους Ι.Ε.Κ. μετά από πιστοποίηση από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) εννεάμηνης τουλάχιστον φοίτησης ή δεύτερος τίτλος σπουδών σε αντικείμενο συναφές με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης για την κατηγορία ΔΕ, της αυτής εκπαιδευτικής βαθμίδας με τον τίτλο σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη: εκατόν πενήντα (150) μονάδες.»

5. Κατ’ εξαίρεση, για το σχολικό έτος 2017-2018 η λειτουργία των τμημάτων του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» μπορεί να αρχίζει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2017-2018 και να συνεχίζεται μέχρι την ολοκλήρωση του χρονικού διαστήματος των εννέα (9) μηνών της μαθητείας κατά το σχολικό έτος 2018-2019 και έως 31-12-2018. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ορίζεται ο χρόνος έναρξης και ολοκλήρωσης της λειτουργίας. 

Σχολές και τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Σχολές και τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σύμφωνα με το άρθρο 2 του  Σχεδίου  Νόμου που κατατέθηκε στην Βουλή από το Υπουργείο Παιδείας,’Ερευνας & Θρησκευμάτων: Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις

Πιο αναλυτικά:

Άρθρο 2

Σχολές και Τμήματα 

1. Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ιδρύονται οι κάτωθι Σχολές και Τμήματα:

α) Σχολή Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, η οποία συγκροτείται από:

α) το Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών,

β) το Τμήμα Μηχανικών Βιοϊατρικής,

γ) το Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής,

δ) το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών,

ε) το Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας &Γεωπληροφορικής,

στ) το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών,

ζ) το Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών,

η) το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.

β) Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, η οποία συγκροτείται από:

α) το Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης,

β) το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων,

γ) το Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού,

δ) το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας,

ε) το Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής

στ) το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής.

γ) Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής,  η οποία συγκροτείται από:

α) το Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας,

β) το Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής,

γ) το Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης,

δ) το Τμήμα Φωτογραφίας & Οπτικοακουστικών Τεχνών.

δ) Σχολή Επιστημών Υγείας και Πρόνοιας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, η οποία συγκροτείται από:

α) το Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών,

β) το Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας,

γ) το Τμήμα Εργοθεραπείας,

δ) το Τμήμα Μαιευτικής,

ε) το Τμήμα Νοσηλευτικής,

στ) το Τμήμα Φυσικοθεραπείας.

ε) Σχολή Επιστημών Τροφίμων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, η οποία συγκροτείται από:

α) το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων

β) το Τμήμα Επιστημών Οίνου, Αμπέλου  & Ποτών

Ο πρώτος κύκλος σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής διαρκεί οκτώ ακαδημαϊκά εξάμηνα και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν σε 240 πιστωτικές μονάδες.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη της Συγκλήτου και του Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. καθορίζεται το περιεχόμενο σπουδών κάθε Τμήματος, που περιλαμβάνει ιδίως την αποστολή και το αντικείμενο σπουδών του Τμήματος, τους γνωστικούς στόχους ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του αντίστοιχου προς το Τμήμα επαγγέλματος και τη δομή των σπουδών.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μέσα σε δύο (2) μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καθορίζονται οι έδρες των Σχολών και των Τμημάτων, με τη σύμφωνη γνώμη της Διοικούσας Επιτροπής, ακολουθούμενης κατά τα λοιπά της διαδικασίας της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114).

Άρθρο 5

Φοιτητές

1. Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές των Τμημάτων των απορροφώμενων Τ.Ε.Ι εντάσσονται αυτοδίκαια στα Τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, σύμφωνα με την αντιστοιχία της περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 4.

  • Φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΤΕ του Τ.Ε.Ι. Αθήνας εντάσσονται αυτοδίκαια στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
  • Φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΤΕ του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΤΕ του Τ.Ε.Ι. Αθήνας εντάσσονται αυτοδίκαια στο Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας &Γεωπληροφορικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
  • Φοιτητές των εισαγωγικών κατευθύνσεων Διοίκησης Επιχειρήσεων και Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Πειραιά εντάσσονται στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
  • Φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Πειραιά εντάσσονται στο Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
  • Φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, εντάσσονται στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών ή στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής,

με πράξη του Προέδρου Τμήματος, ύστερα από αίτησή τους που υποβάλλεται στη Γραμματεία του αντίστοιχου Τμήματος έως την 30η Σεπτεμβρίου 2018, η οποία δεν ανακαλείται.

2. Τα προπτυχιακά μαθήματα Τμημάτων των απορροφώμενων Τ.Ε.Ι., συνεχίζονται σύμφωνα με το καθορισμένο πρόγραμμα σπουδών μέχρι την ολοκλήρωση των εξαμήνων και των εξετάσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018. Τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εφαρμόζονται από το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2018- 2019. Η διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 4009/11. Τα προγράμματα αυτά θεωρούνται πιστοποιημένα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης από την Α.ΔΙ.Π., σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 70 έως και 72, και του δευτέρου εδαφίου της περίπτ. δ΄ της παρ. 12 του άρθρου 80 του ν. 4009/11 (Α΄ 195).

3. Με πράξη του Προέδρου Τμήματος, ύστερα από σχετική απόφαση της Συνέλευσης Τμήματος, γίνεται η αντιστοίχιση των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών των Τμημάτων των απορροφώμενων Τ.Ε.Ι. με μαθήματα του προγράμματος σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

4. Σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής επιθυμεί να ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι. υποβάλλει σχετική υπεύθυνη δήλωση στη γραμματεία του Τμήματος έως την 30η Σεπτεμβρίου 2018, η οποία δεν ανακαλείται. Οι φοιτητές που κατά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2018- 2019 έχουν υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά τέσσερα (4) εξάμηνα, έχουν μόνο το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι.. Για τη διεξαγωγή των εκπαιδευτικών και εξεταστικών διαδικασιών, την πρακτική εξάσκηση των φοιτητών, την παροχή τίτλων σπουδών, την έκδοση πιστοποιητικών και πάσης φύσεως βεβαιώσεων στους φοιτητές της παρούσας παραγράφου, καθώς και τη χορήγηση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων σε αποφοίτους των Τμημάτων των δύο Τ.Ε.Ι. που απορροφώνται, αρμόδιοι είναι τα μέλη Δ.Ε.Π. και τα όργανα των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, σύμφωνα με την αντιστοιχία της παρ. 1. Ο παρεχόμενος τίτλος σπουδών φέρει τον υφιστάμενο κατά το χρόνο εισαγωγής του φοιτητή τίτλο και τύπο.

5. Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων των δυο Τ.Ε.Ι. συνεχίζονται μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος από εγγεγραμμένους φοιτητές, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 85 του ν. 4485/2017, σύμφωνα με το καθορισμένο πρόγραμμα σπουδών. Στους αποφοίτους των Π.Μ.Σ. απονέμεται μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης Τμήματος του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Με πράξη του Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής ή του Πρύτανη διαπιστώνεται ο αριθμός των φοιτητών που εντάσσονται στα νέα Τμήματα, καθώς και η εκπαιδευτική κατάστασή τους.

 

Υ.Γ. Με την ψήφιση του Σχεδίου Νόμου από το Κοινοβούλιο και την δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ), άμεσα στην Πύλη Επαγγελματικού Προσανατολισμού θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες από την συντακτική  μας ομάδα,  για την αναλυτική και έγκαιρη ενημέρωση σας, με τις διαδικασίες και τον τρόπο παρουσίασης των νέων σχολών και τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

πηγή: ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Η πρώτη εμβληματική πρωτοβουλία στην κατεύθυνση της αναδιοργάνωσης του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Το σχέδιο νόμου κατατέθηκε σήμερα στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής .

Από τον Μάιο που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά η πρόθεση για αυτό το εγχείρημα, ακολούθησε μια διαδικασία μακράς διαβούλευσης και επεξεργασίας, τόσο στο εσωτερικό της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΤΕΙ Αθήνας και του ΤΕΙ Πειραιά, στις συνελεύσεις των Τμημάτων και των Συγκλήτων, όσο και στο πλαίσιο επιτροπής που συγκροτήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από πανεπιστημιακούς εγνωσμένου κύρους και εκπροσώπους των διοικήσεων των Ιδρυμάτων, σε μια συνεχή αμφίδρομη σχέση μεταξύ τους.

Η διαμόρφωση του νέου Πανεπιστημίου γίνεται έχοντας ως γνώμονα ακαδημαϊκά κριτήρια, και τις εκθέσεις αξιολόγησης, αντίθετα με λογικές επικαλύψεων, πολυδιάσπασης και υπερεξειδίκευσης. Ταυτόχρονα, λαμβάνεται μέριμνα, ώστε καμία εργαστηριακή ή κτηριακή επένδυση να μη χάσει τον ρόλο της και σε καμία περίπτωση να μη θιγεί το εργασιακό καθεστώς του προσωπικού των Ιδρυμάτων και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, απεναντίας μάλιστα, είναι προφανές ότι θα υπάρξει αναβάθμιση.

Εντοπίστηκε  η ανάγκη διαμόρφωσης νέων Τμημάτων με προγράμματα ισχυρού γνωσιολογικού υποβάθρου που αντιστοιχούν σε ακαδημαϊκώς αναγνωρισμένα πεδία. Σε αυτή τη διαδικασία δεν υιοθετήθηκε η λογική του status quo, αλλά η λογική της προώθησης συνεργειών που ισχυροποιούν τις ακαδημαϊκές μονάδες και δημιουργούν προοπτικές ισχυρής παρουσίας στον ελληνικό και διεθνή χώρο. Τα νέα Τμήματα θα έχουν νέο πρόγραμμα σπουδών και κάποια εξ αυτών θα θεραπεύουν νέα γνωστικά πεδία, που δεν υπάρχουν ακόμη στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αλλά έχουν δείξει την μεγάλη δυναμική και την προοπτική τους στις εμπειρίες άλλων χωρών.

Είναι όμως εξαιρετικά σημαντικό ότι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ακριβώς στην πιο αδικημένη περιοχή της Αττικής, δείχνει εξαρχής το ενδιαφέρον της παρέμβασης, με τρόπο πραγματικά αναπτυξιακό και ταυτόχρονα ακαδημαϊκό. Αποτελεί μία ακόμα τομή στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης των ανισοτήτων και των ταξικών διαχωρισμών και είναι δεδομένο ότι θα συνδράμει στην περαιτέρω αναβάθμιση της περιοχής.

Το Σχέδιο Νόμου, μεταξύ άλλων, προβλέπει:

  • Το Πανεπιστήμιο θα διοικείται από Διοικούσα Επιτροπή έως την 31-12-2018, οπότε και θα αναλάβει πλέον καθήκοντα ο εκλεγμένος Πρύτανης και η Σύγκλητος. Οι εκλογές για τα λοιπά όργανα διοίκησης (Σχολών και Τμημάτων) θα διεξαχθούν νωρίτερα, έως την 1-4-2018.
  • Δημιουργούνται συνολικά πέντε Σχολές και είκοσι έξι Τμήματα. Σήμερα, μαζί με τις εισαγωγικές κατευθύνσεις, υπάρχουν 42 Τμήματα.
  • Ο πρώτος κύκλος σπουδών όλων των Τμημάτων διαρκεί οκτώ ακαδημαϊκά εξάμηνα και περιλαμβάνει μαθήματα 240 πιστωτικών μονάδων.

Ως προς τα μέλη ΔΕΠ

  • Ορίζεται η ένταξη των μελών Δ.Ε.Π. των απορροφώμενων Τ.Ε.Ι. στα Τμήματα του πανεπιστημίου. Τα μέλη Δ.Ε.Π. αποκτούν τους ακαδημαϊκούς τίτλους των μελών Δ.Ε.Π. του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής κατ’ αντιστοίχιση των κατεχόμενων θέσεων (α΄ βαθμίδας, αναπληρωτές, επίκουροι, υπηρετούντες λέκτορες), και υποβάλλονται στο ακαδημαϊκό καθεστώς των μελών Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίων, με την ίδια εργασιακή σχέση που κατέχουν (τακτική θέση ή προσωποπαγή). Η υπαγωγή και στο αντίστοιχο μισθολογικό καθεστώς γίνεται από 1-9-2018.
  • Διάκριση εισάγεται μόνο για τους καθηγητές α΄ βαθμίδας, οι οποίοι εντάσσονται σε προσωποπαγείς θέσεις και για να μετατραπεί η θέση τους σε τακτική οφείλουν να καταθέσουν αίτηση συνοδευόμενη από τα αναγκαία δικαιολογητικά.

Ως προς τους φοιτητές

  • Οι φοιτητές των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, εντάσσονται στα αντίστοιχα Τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Μέχρι και την ολοκλήρωση της εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου 2018 εξακολουθούν να εφαρμόζονται τα προγράμματα σπουδών των δύο Τ.Ε.Ι., ενώ τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εφαρμόζονται από το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2018- 2019.
  • Ύστερα από απόφαση της Συνέλευσης των νέων Τμημάτων, γίνεται η αντιστοίχιση των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών των Τμημάτων των απορροφώμενων Τ.Ε.Ι. με μαθήματα του προγράμματος σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο καθορίζονται τα μαθήματα που υπολείπονται να ολοκληρώσει επιτυχώς κάθε φοιτητής, μεταξύ των μαθημάτων που προσφέρονται βάσει των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ώστε να λάβει τον τίτλο σπουδών είτε Τμήματος του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είτε Τμήματος Τ.Ε.Ι. ανάλογα με την επιλογή του φοιτητή. Δηλαδή, δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές να επιλέξουν  να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών του Τμήματος Τ.Ε.Ι. στο οποίο έχουν εισαχθεί, υποβάλλοντας σχετική υπεύθυνη δήλωση στη γραμματεία του αντίστοιχου Τμήματος  του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έως την 30η  Σεπτεμβρίου 2018, η οποία δεν ανακαλείται.
  • Οι φοιτητές που κατά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2018- 2019 έχουν υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά τέσσερα (4) εξάμηνα, δεν μπορούν να λάβουν πτυχίο πανεπιστημίου, αλλά έχουν μόνο το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι..
  • Αυξάνεται από 1% σε 5% το ποσοστό εισαγωγής των αποφοίτων των ΕΠΑΛ μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η αύξηση του ποσοστού κρίνεται αναγκαία ενόψει της απορρόφησης του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και του Τ.Ε.Ι. Πειραιά στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
  • Τα διπλώματα μεταπτυχιακών σπουδών που θα απονεμηθούν σε φοιτητές που έχουν εισαχθεί και παρακολουθούν προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών σε Τμήματα των απορροφώμενων Τ.Ε.Ι., θα απονεμηθούν από τα αντίστοιχα Τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ως διπλώματα μεταπτυχιακών σπουδών πανεπιστημίου.

Διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ.

  • Με το σχέδιο νόμου ιδρύονται στα Α.Ε.Ι τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.) στα οποία θα οργανώνονται διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.). Τα Κ.Ε.Ε. θα παρέχουν διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και η φοίτηση θα είναι δωρεάν.
  • Δίνεται επίσης η δυνατότητα να συνδέουν τα μαθησιακά αποτελέσματα με μονάδες του European Credit System for Vocational and Education and Training – ECVET, που περιγράφεται στη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 18ης Ιουνίου 2009 (Ε.Ε. C 155/02 της 8.7.2009) η απόδοση των οποίων επιτρέπει τόσο την αντιστοίχιση των αποκτούμενων προσόντων και την ισοτιμία των τίτλων σπουδών όσο και την κινητικότητα μεταξύ διαφόρων εκπαιδευτικών συστημάτων και των διαφόρων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιτροπές Ηθικής της Έρευνας σε κάθε ΑΕΙ, ερευνητικό και τεχνολογικό κέντρο

Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση για πρώτη φορά Επιτροπών Ηθικής της Έρευνας σε κάθε ΑΕΙ και σε κάθε ερευνητικό και τεχνολογικό κέντρο που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Οι Επιτροπές Ηθικής της Έρευνας θα ασκούν ένα είδος «προληπτικού ελέγχου ηθικής καταλληλότητας» στα ερευνητικά έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν στον συγκεκριμένο κάθε φορά φορέα (Α.Ε.Ι. ή ερευνητικό φορέα). Μέσω των Επιτροπών Ηθικής της Έρευνας θα εξετάζεται αν ένα ερευνητικό έργο εξασφαλίζει επαρκείς εγγυήσεις ώστε να μη θίγονται θεμελιώδεις αρχές και αξίες που αφορούν τον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον.

Ε.Λ.Κ.Ε.

  • Με σχετικές ρυθμίσεις διευκολύνονται τα ΑΕΙ ως προς τη διαχείριση των Ε.Λ.Κ.Ε. αφού προβλέπεται ότι η ανάληψη υποχρέωσης εκδίδεται για κάθε δαπάνη άνω των 1.000 ευρώ, ενώ αποσαφηνίζεται ο τρόπος έκδοσής της όταν πρόκειται για περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης.
  • Επαναπροσδιορίζεται το ποσό οφειλής των καθηγητών που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, είτε ατομικώς είτε μέσω εταιρείας, στους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας των Α.Ε.Ι. όπου υπηρετούν και εξορθολογίζεται η διαδικασία είσπραξής τους. Συγκεκριμένα, λόγω των περικοπών στους μισθούς των καθηγητών και των φόρων που οφείλουν να καταβάλουν, ορίζεται ότι οι καθηγητές υποχρεούνται να αποδίδουν στον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας του Α.Ε.Ι., όπου υπηρετούν, ποσοστό έξι τοις εκατό (6%) επί του ετήσιου καθαρού εισοδήματος. Επιπλέον, ορίζεται ότι αν και η οφειλή για το παρελθόν να παραμένει επί του ακαθάριστου εισοδήματος, ορίζεται ότι αυτή θα παραγράφεται στην πενταετία του έτους στο οποίο γεννήθηκε.

Επίσης, ιδρύεται στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) νέο Ινστιτούτο με την επωνυμία «Ινστιτούτο Αστροφυσικής». Το προτεινόμενο Ινστιτούτο  δεν αφορά σε μια νέα δραστηριότητα, αλλά μια ήδη επιτυχημένη δραστηριότητα του ΙΤΕ.

Τέλος, ιδρύεται Ινστιτούτο Πολιτικών Ερευνών στο ΕΚΚΕ. Η ίδρυση του Ινστιτούτου είναι αναγκαία για τον ερευνητικό εκσυγχρονισμό και τον διοικητικό εξορθολογισμό του ερευνητικού κέντρου.

Αιτιολογική Έκθεση

Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις

Πίνακας Τροποποιούμενων και Καταργούμενων Διατάξεων